Arkadaşlar Merhaba.
Aracım 2009 model A16LET motor İnsignia.. Aracımın motorunda üfleme sesi geliyordu .( Buzdolaplarının arkasında dolanan hava sesi gibi) Tamircime (Ankara Şaşmaz Opel Garajım) götürdüm. Arıza kodu 2189 verdi. Ve durum Külbütör kapağını diğer adıyla motor üst kapağını diğer adıyla sibop üst kapağını gösteriyormuş.
Ve 2 gün önce motor arıza ışığı tekrar yandı. LPG AFR ayarlarımı yapan Akif Beyle koordine kurdum ve arıza kodunu ve külbütör kapağının durumunu söyledim. Kendisi de bu kapaktaki arızanın LPG ye sıkıntı yapabileceğini söyledi.
Bu kapak üzerinde diyafram varmış ve yırtılıyor muş? Bu da hava yakıt karışımını bozarak araçta arıza lambasının yanmasına ve dolayısıyla LPG de soruna neden oluyor.
Sorun şu ki Külbütör kapağının tamiri yani diyaframın onarımı veya değişimi olmuyormuş. Komple kapak değişmesi gerek dediler. Fiyatı da baya var. 700 TL.
Bu konuda daha önce tecrübesi olan var mı acaba ?
Aracım 2009 model A16LET motor İnsignia.. Aracımın motorunda üfleme sesi geliyordu .( Buzdolaplarının arkasında dolanan hava sesi gibi) Tamircime (Ankara Şaşmaz Opel Garajım) götürdüm. Arıza kodu 2189 verdi. Ve durum Külbütör kapağını diğer adıyla motor üst kapağını diğer adıyla sibop üst kapağını gösteriyormuş.
Ve 2 gün önce motor arıza ışığı tekrar yandı. LPG AFR ayarlarımı yapan Akif Beyle koordine kurdum ve arıza kodunu ve külbütör kapağının durumunu söyledim. Kendisi de bu kapaktaki arızanın LPG ye sıkıntı yapabileceğini söyledi.
Bu kapak üzerinde diyafram varmış ve yırtılıyor muş? Bu da hava yakıt karışımını bozarak araçta arıza lambasının yanmasına ve dolayısıyla LPG de soruna neden oluyor.
Sorun şu ki Külbütör kapağının tamiri yani diyaframın onarımı veya değişimi olmuyormuş. Komple kapak değişmesi gerek dediler. Fiyatı da baya var. 700 TL.
Bu konuda daha önce tecrübesi olan var mı acaba ?
Yorum