Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 CDTI - Geç Çalışma Sorunu

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2.0 CDTI - Geç Çalışma Sorunu

    Merhaba,

    2011 model 2.0 CDTI aracımla dün kızımı spora götürdüm; çıkışta araca oturdum, yarım kontak yaptım, tüm ışıklar yandı. Sonra marşa bastm, tüm ışıklar söndü; marş hiç almadı. Kapıyı açtım, ışıklar geri geldi; 4-5 defa daha marşa basmayı denedim ama tık yok. Sanki aracın ana sigortası atmış gibi; her şey normal ama marş yok. O sırada eşimi aradım, bizi bulunduğumuz yerden almasını isteyecektim ki o esnada marş tık diye aldı.

    Evin önünde 2-3 kez aracı stop edip yeniden çalıştırdım, ilk marşta tık diye çalıştı. Fakat bu sabah yine 4-5 kez beklemem gerekti. Bu yüzden şüphelerim kızdırma bujisi üzerine yoğunlaştı. Ancak marş hiç basmadığı için, kızdırma bujisi dışında bir problem olma olasılığı da yüksek.

    Araç normalde çok kısa sürede marş alıyor ve çok rahat çalışıyor. Dün de böyle oldu; bu sabah da. Yani tabiri caizse, "saat gibi", yarım saniyelik bir marşla çalışıyor. Ancak 2 seferdir ilk 4-5 denemede marş basmıyor.

    Neden olabilir?

  • #2
    Akünüzde sorun olabilir Insignia aküsü tık diye yolda bırakır bence akünüzü değiştirin.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Aceleyle yazmıştım, aküyü atlamışım. Akü daha 2 aylık, İnci akü, piyasada marş basma gücü en yüksek akü. Ayrıca marş aldığında hiç bir zorlanma belirtisi yok; tık diye çalışıyor. Aküden olabilir elbette ama akü bitmiş olamaz diye düşünüyorum.

      Dün kızımı spora götürürken, Michelin marka pompayı çakmaklık girişine bağlayarak basketbol topu şişirmiştim; aracı spor salonunun orada stop ettim. Spordan çıkışta da araçta bahsettiğim durum oluştu. Bir alakası olabilir.

      Yorum


      • #4
        Aracı çalıştırmadan topu şişirmişseniz pompa akünün şarjını azalttı ve siz aracı çalıştırdıktan sonra da yaptığınız mesafede şarj olmadı demekki. Ben olsam aküyü bir akü ustasına kontrol ettirirdim. Şarjı azalmışsa şarj ederler böylelikle..

        Bir de aklıma gelmişken söyliyim, akünün solundaki kapaklı kısmın altında kalınca bir akü kablosu var. O kablonun vidasının iyice sıkılı olup olmadığını da kontrol edin.
        Son düzenleme: Kara Murat; 18.02.2019, 14:19.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Akünüz yeni olmasına rağmen bu tür bir hata enteresan gözüküyor ama yeni akü bozuk olmayacak diye bir garanti yok bence aldığınız yere kontrol ettirin
          Çok nadirde olsa içindeki plakalardan bir kırılma dökülme olursa kısa devre yapar ve aküyü bitirir






          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
            Aracı çalıştırmadan topu şişirmişseniz pompa akünün şarjını azalttı ve siz aracı çalıştırdıktan sonra da yaptığınız mesafede şarj olmadı demekki. Ben olsam aküyü bir akü ustasına kontrol ettirirdim. Şarjı azalmışsa şarj ederler böylelikle..

            Bir de aklıma gelmişken söyliyim, akünün solundaki kapaklı kısmın altında kalınca bir akü kablosu var. O kablonun vidasının iyice sıkılı olup olmadığını da kontrol edin.

            Tebrikler hocam, kablo gevşemiş, ara ara temassızlık yaptığı için araç bazen çalışıyor, bazen çalışmıyormuş. Neyse ki çekici vs masrafı yapmadım.

            NOT : Pompayı araç çalışırken kullanıştım. Zaten basket topunu şişirmesi 1dk sürmedi.

            NOT 2 : Araçta böyle bir pompanız yoksa tavsiye ederim; bendeki model :https://www.hepsiburada.com/michelin...SABEgILCfD_BwE

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post


              Tebrikler hocam, kablo gevşemiş, ara ara temassızlık yaptığı için araç bazen çalışıyor, bazen çalışmıyormuş. Neyse ki çekici vs masrafı yapmadım.

              NOT : Pompayı araç çalışırken kullanıştım. Zaten basket topunu şişirmesi 1dk sürmedi.

              NOT 2 : Araçta böyle bir pompanız yoksa tavsiye ederim; bendeki model :https://www.hepsiburada.com/michelin...SABEgILCfD_BwE
              Rica ederim. Faydam olduysa ne mutlu. Pompayı not aldım. Tek endişem şu ana kadar lullandıklarım bir süre sonra bozulduğu için bu tarz ürünlere fazla para vermek istemiyorum. Bu ürün de pahalı diğer ürünlere göre.. siz ne zamandır kullanıyorsunuz?
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Ben alalı 1 yıla yakın oldu, 2 kez işime yaradı, 18" lastik şişirdim. Bir kaç kez de bisiklet lastiği, basketbol topu vs şişirdim. Ben de uzun ömürlü olsun diye paraya kıyıp Michelin aldım, umarım pişman etmez. Diğer aracımda da Stanley marka var, onu 50 TL'ye aldım.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                  Ben alalı 1 yıla yakın oldu, 2 kez işime yaradı, 18" lastik şişirdim. Bir kaç kez de bisiklet lastiği, basketbol topu vs şişirdim. Ben de uzun ömürlü olsun diye paraya kıyıp Michelin aldım, umarım pişman etmez. Diğer aracımda da Stanley marka var, onu 50 TL'ye aldım.
                  Bilgi için teşekkür ediyorum.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X