Duyuru

Collapse
No announcement yet.

katalitik konvertör - P0420

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • katalitik konvertör - P0420

    Merhaba arkadaşlar,
    1.6 turbo bir araca sahibim. araç ışığı yakmakta ve arıza kodu olarak p0420- katalitik verimi eşik değerin altında- arızasını veriyor.
    daha önce bir kez delinip bakıldı, sorun yok dendi fakat 200 kilometrede bir tekrar yanıyor.
    Başına gelen oldu mu? Çözümü nedir? Katalik konvertörün değişmesi mi?

  • #2
    Katalitik temizlenmesi için arada yüksek devirde bir süre kullanmak gerekiyor. Veya oksijen sensörünü kontrol ettirin.
    34 ST 579 '09 C180 Kompresor

    BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

    Yorum


    • #3
      Beş altı aydır sanki motor eksoz çıkışında alt devirlenmeler de kısa süreli hırıltılı bazı ses duyuyordum.Karter koruyucusunu düzgün takmadılar eksoz çıkışına dokunuyor o yüzden oluyor sanıyordum.Dün akşam yolda giderken motor ışığı yandı.Arabanın motorunda herhangi ters bir durum da hissetmedim ve öylede sürdüm.Sanırım bu hırıltı katalitik konvertörden geliyor.Aracım yeniyken 100 km de şehir içi ve dışı karışık 8,4 lt yakarken şuan 9,1 lt çıktı.Bu çıkış seneler içinde oldu.Arıza kodunu okutturunca ne olduğunu göreceğiz.Umarım bu katalitik konvertör çok pahalı değildir...
      INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo
      20" jant
      infinity
      DVD 800
      Sunroof
      Deri koltuk

      Yorum


      • #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo
        20" jant
        infinity
        DVD 800
        Sunroof
        Deri koltuk

        Yorum


        • #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo
          20" jant
          infinity
          DVD 800
          Sunroof
          Deri koltuk

          Yorum


          • #6
            Satın aldığım obd2 cihazını aracıma bağladığım da Arıza kodu P0420 çıktı ve bu da katalitik konvertör arızası olarak çıkıyor.Fakat emüsyon testin de bir de oksijen sensörün de problem olduğu yazıyor.Fakat arıza kodu vermemiş.Acaba sadece katalitikde mi arıza var yoksa oksijen sensörümü de mi arıza var? Onu çözemedim. Bu konuda tecrübesi olan var mı?
            INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo
            20" jant
            infinity
            DVD 800
            Sunroof
            Deri koltuk

            Yorum


            • #7
              Bu sorunu çözebildiniz mı acaba

              Yorum


              • #8
                Merhaba,

                Maalesef bu problem bütün benzinli opellerin baş belası. Sebepleri çok. Oncelikle katalitik konvertorun arızalı olma ihtimali çok düşük. Çünkü aracınız yeni nesil. 2000 li yıllarda kurşunsuz benzine geçilmeden önce katalitik konvertorlü araçlarda kursun karbon birikmesinden dolayı yuksek kilometreli araçlarda tıkanıyordu. artık uzun zamandır benzinler 95 oktan ve kursunsuz. kalitesine gelince, o kadar solvent katkı falan koyuyolarki karbon oranları cok düsük. yani kolonya gibi bi hale geldi. motor icin gayet temiz ve ucucu. o yüzden yeni nesil araçlarda aşırı yoğun bi şekilde yağ yakma yoksa ve memlekette berbat yakıt kalitesine denk gelmediyseniz katalitik tıkanması zor bi ihtimal. bir digeride bazen yuksek kilometreli araçlarda ısıdan yada sarsıntıdan dolayı katalitigin içi kırılmaya dagılmaya başlıyor. buda az bi ihtimal. bunu kontrol etmek icin sokturup durumunu kontrol edebilirsiniz. benim daha once 240 binlerde aracım vardı. aynı sorun bendede vardı. sokup kontrol etmiştim. tertemizdi ve hicbir lekelenme yada tıkanma kırılma dagılma yoktu. P420 sebeplerine gelince,

                1. Oksijen sensoru arızalanması. Buda 200 hatta 250 binlerin altındaki araçlarda bozulması çok çok az bi ihtimal.
                2. Egsoz manifoldunda çatlama, gevşeme, contasında problem olması
                3. Bogaz kelebeginde kirlenme, yağlanma
                4. Araç termostatında yada sıcaklık sensöründe arızalar.
                5. Map, Maf sensorun kirlenmesi bozulması
                6. Buji, enjektorlerde kirlenme, tıkanma vs. sorunlar, hatta ateşleme bobininde bozulmalar.
                7. Kötü yakıt kalitesi veya benzin deposunda su veya başka şeylerin birikmesi ( opel motorları benzin kalitesine gore cok hassastır )
                8. Intake manifoldda olusan hava kacakları, contasında problemler vs.
                9. Egsoz sisteminde katalikten sonra modifiyeler, degisiklikler
                10. Egsoz sisteminde katalitikten once olan bolumde catlama vs. ler
                11. Subapların ve subap lastiklerinin artık yuksek kilometre yada sürekli altınızda prosche varmıs gibi performanslı kullanımından dolayı eskimesi, kuruması , yanması, catlaması vs. problemler.
                12. Turbonuzun eskimesinden dolayı bogaz kelebeginden basınclı havayla beraber yağda basması, yani bi nevi motorun yağ basması.
                13. Hava filtrenizin ve motor yagının aşırı kirli olması, özellikle yağ kalitesinin düşük olması.
                14. EGR ve motor havalandırma PCV sisteminin dogru calısmaması.
                15. Son ihtimal olarakta, silindir kapak contasında olan problemler, motor blogunda mikro catlaklar, sekmanların aşınması, kompresyon kayıpları vs.

                Tavsiye olarak aracınız herseyiyle normalse cok fazla kurcalatmayın derim. Bu hem zamanınıza hemde paranıza maal olacak. Bu konuda tamirciler tuttugunu operler. Hele servis, kafadan herseyi degistirirler. Bu arızayı silsenizde belli bi kilometre sonrasında yine yanacaktır. Bazen oyle oluryorki uzun yolda aracı canlı kullanınca, uzun yol yaparken bazen 700-800 kilometre hic yanmıyor. Yani çok fazla kafanıza takma derim.

                Yorum

                İşleniyor...
                X