Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sık gerçekleşen Dpf temizliği

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sık gerçekleşen Dpf temizliği

    Soğuk, bol karlı ancak çok çok güzel bir Ankara gününden tüm herkese selam olsun

    2016 model 25.000 km olan 1.6 cdti insignia aracım son 1 ayda 2. kez gizli dpf temizliği gerçekleştirdi. Bu işlem gerçekleşirken, devir bandının 1000 rpm seviyesinde olduğunu bildiğimden aracı yaklaşık 10-15 dk boyunca biraz devirli kullanıyorum ve stop etmeden önce devir saatini yeniden kontrol edip herşeyin normale döndüğüne emin oluyorum yani kısaca forumdan öğrendiğim tüm prosedürü eksiksiz yapmaya çalışıyorum

    Sormak istediğim ise; aracın bu kadar sık dpf temizliği yapması normal midir? Hergün sabah, akşam 10 km çok trafik olmayan güzergahta ve çok sakin kullanımı olan biriyim acaba bundan kaynaklı mıdır diye düşünüyorum ama ayda 2 kere olması şaşırttı beni. Herhangi bir önerisi olan var mıdır?

    Teşekkürler.

    *son not: aracın bagaj kapağını kardan tam temizlemeden bagajı açmayın, yoksa çok güzel bir süprizle karşılaşırsınız ben denedim biliyorum haha

  • #2
    sık dur kalklarda kesinlikle dpf temizliği yapıyor araç, sıkışık trafik hava şartları etken evet,LAKİN ben birdaha asla ama asla TOTAL den yakıt almam... Bitmek bilmeyen dpf temizliğinden kurtuldum. yolumun üzeri diye sürekli totalden yakıt alıyordum. araç sürekli dpf ye geçiyordu. Eğer başka benzinlikten yakıt alırsam bu kadar sık olmuyordu, ve gözlemlemek için kasten önce totalden yarım depo aldım, tabi 30-40 km de bir yapmaya başladı, sonra depoyu opetle fulledim. Ve o günden beri birdaha yapmadı. elbet zamanı gelince yapacaktır ama totalden alınan yakıt sonrası aynı gün bir kaç kez yaptığı oluyordu. Bu benim tecrübemdir. Başkalarında durum farklı olabilir.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
      sık dur kalklarda kesinlikle dpf temizliği yapıyor araç, sıkışık trafik hava şartları etken evet,LAKİN ben birdaha asla ama asla TOTAL den yakıt almam... Bitmek bilmeyen dpf temizliğinden kurtuldum. yolumun üzeri diye sürekli totalden yakıt alıyordum. araç sürekli dpf ye geçiyordu. Eğer başka benzinlikten yakıt alırsam bu kadar sık olmuyordu, ve gözlemlemek için kasten önce totalden yarım depo aldım, tabi 30-40 km de bir yapmaya başladı, sonra depoyu opetle fulledim. Ve o günden beri birdaha yapmadı. elbet zamanı gelince yapacaktır ama totalden alınan yakıt sonrası aynı gün bir kaç kez yaptığı oluyordu. Bu benim tecrübemdir. Başkalarında durum farklı olabilir.
      Yakıtı hep shell den ve aynı istasyondan alırım (istasyon shell in kendisinin bayi de değil) ancak yine de böyle bir durum var. Olmadı bu aralar opet i deneyeyim. Cevabınız için teşekkürler

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Stormhan View Post
        Soğuk, bol karlı ancak çok çok güzel bir Ankara gününden tüm herkese selam olsun

        2016 model 25.000 km olan 1.6 cdti insignia aracım son 1 ayda 2. kez gizli dpf temizliği gerçekleştirdi. Bu işlem gerçekleşirken, devir bandının 1000 rpm seviyesinde olduğunu bildiğimden aracı yaklaşık 10-15 dk boyunca biraz devirli kullanıyorum ve stop etmeden önce devir saatini yeniden kontrol edip herşeyin normale döndüğüne emin oluyorum yani kısaca forumdan öğrendiğim tüm prosedürü eksiksiz yapmaya çalışıyorum

        Sormak istediğim ise; aracın bu kadar sık dpf temizliği yapması normal midir? Hergün sabah, akşam 10 km çok trafik olmayan güzergahta ve çok sakin kullanımı olan biriyim acaba bundan kaynaklı mıdır diye düşünüyorum ama ayda 2 kere olması şaşırttı beni. Herhangi bir önerisi olan var mıdır?

        Teşekkürler.

        *son not: aracın bagaj kapağını kardan tam temizlemeden bagajı açmayın, yoksa çok güzel bir süprizle karşılaşırsınız ben denedim biliyorum haha
        Aslında kış ayında normal, motor 10 km mesafede tam ısısına erişmiyor ayrıca kış ayı ve hava nemli olduğu için ısınamayan motordan çıkan kurum DPF nin içersinde yapışıyor ve bu süre zarfında doluyor bende de aynı durum var 8km mesafe gidiyorum motor 70derceye anca geliyor daha sonra motoru bir daha akşam çalıştırıyorum gene aynı ortalama 2 hafta 20 gün sonra bende de aynısı oluyor fakat yaz ayında böyle birşey söz konusu olmuyor hava sıcak ve kuru olduğu için belki 2-3 ayda bir.

                                   Opel Insignia 2013 -2.0 CDTI 160 Hp-Direksiyon ve Koltuk ısıtma -Far Yıkama , NAVI-900

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Stormhan View Post
          ...Sormak istediğim ise; aracın bu kadar sık dpf temizliği yapması normal midir? Hergün sabah, akşam 10 km çok trafik olmayan güzergahta ve çok sakin kullanımı olan biriyim acaba bundan kaynaklı mıdır diye düşünüyorum ama ayda 2 kere olması şaşırttı beni. Herhangi bir önerisi olan var mıdır?
          Aynı sorunu yaşadım, bakım zamanı servise söyledim yazılımda bir güncelleme yaptılar şimdi araç bir parça daha yüksek devirde vites değiştiriyor ve bundan mıdır bilemiyorum yol ve trafik şartları aynı olmasına rağmen eskisine kıyasla çok daha az temizlik yapıyor.

          Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
          sık dur kalklarda kesinlikle dpf temizliği yapıyor araç, sıkışık trafik hava şartları etken evet,LAKİN ben birdaha asla ama asla TOTAL den yakıt almam... Bitmek bilmeyen dpf temizliğinden kurtuldum.
          İlginç bir tespit, paylaştığınız için teşekkürler. Benim Total tecrübemde ise buradan yakıt aldığımda aracın motoru çok daha sesli çalışıyordu. Bayanlar genelde bu tür konularda pek takılmaz ama eşim de motorun daha sesli çalıştığını fark etmişti. Bu yüzden kampanya bile olsa Total'den yakıt almayı kestim.

          Yorum


          • #6
            ilk çalıştırma anında gürültülü çalıştırma ve performans düşüklüğüde cabasıdır. Eşiniz haklı. Total yakıt ya kalitesiz ya da bizim motorlara uygun değil.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Bülent Yüksel View Post

              Aslında kış ayında normal, motor 10 km mesafede tam ısısına erişmiyor ayrıca kış ayı ve hava nemli olduğu için ısınamayan motordan çıkan kurum DPF nin içersinde yapışıyor ve bu süre zarfında doluyor bende de aynı durum var 8km mesafe gidiyorum motor 70derceye anca geliyor daha sonra motoru bir daha akşam çalıştırıyorum gene aynı ortalama 2 hafta 20 gün sonra bende de aynısı oluyor fakat yaz ayında böyle birşey söz konusu olmuyor hava sıcak ve kuru olduğu için belki 2-3 ayda bir.
              sizinle tamamen aynı durum, dediğiniz yazın hiç yaşanmıyordu. Muhtemelen normal bir durum zaten Ankara aşırı soğudu, bugün -14 dereceyi gördüm araçta. Cevabınız için teşekkürler.

              Yorum


              • #8
                Kesin çözüm olarak DPF iptali yaptırmanızı tavsiye ederim.Uzun süre şehir içinde trafikten dolayı sakin kullanmak zorunda olduğumuz araçlarımızı uzun yolda sert ve yüksek hızlarda kullanınca sensör hatası verebiliyor ve motor kendini korumaya alıyor.Ben şahsen iki kez yaşadım ve 220 km hızla giderken sensör arızası verdi.DPF iptalinden sonra bu sorunum ortadan kalktı ve gönül rahatlığı ile sürat yapabiliyorum.

                Yorum


                • #9
                  Asla Böyle bir şey yapmam. İptallik bir durum yok. Araçlara olumsuz bir etkisi yok. Aksine rejenarasyon işlemini beklemekte fayda var. Motorla ilgili bir işlem değil, partikül filtresi temizliği. Egzoz sistemi üzerindeki kurumları katı parçacıkları yüksek ısıyla yok etme işlemi.
                  1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                  Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                  Yorum


                  • #10
                    İptal ettirip ettirmemek tamamen şahsi düşüncenize kalmış ben sadece fikrimi belirttim ayrıca olumsuz etkisine gelince bahsettiğim yüksek hızlarda seyrederken aracın yüksek sıcaklık algılayıp motoru korumaya alması durumunda servise çekici ile gitmek zorunda kalırsınız.İyi forumlar

                    Yorum


                    • #11
                      yüksek sıcaklığı algılamayarak devam etmesinden iyidir. performans artışı ve başka upgradelere dayalı keyfi sökmeler için birşey diyemem. çevreye zararı net şekilde çok fazla. lakin normal işini yapan bir sistemi sökmekte tabiiki sizin şahsi düşünceniz. eyvallah
                      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: TahaKılıcc View Post
                        Kesin çözüm olarak DPF iptali yaptırmanızı tavsiye ederim.Uzun süre şehir içinde trafikten dolayı sakin kullanmak zorunda olduğumuz araçlarımızı uzun yolda sert ve yüksek hızlarda kullanınca sensör hatası verebiliyor ve motor kendini korumaya alıyor.Ben şahsen iki kez yaşadım ve 220 km hızla giderken sensör arızası verdi.DPF iptalinden sonra bu sorunum ortadan kalktı ve gönül rahatlığı ile sürat yapabiliyorum.
                        Yaşadığım ülkede otobanlarda hız limiti yok ve övünülecek bir konu değil kesinlikle fakat 1 saatin üzerinde kesintisiz 200-240 limitlerinde çok kullandım şimdiye kadar yüksek ısı algılamama gibi bir sorunum olmadı zaten böyle uzun süre yüksek performanslarda kullanımlarda DPF içersinde ne kadar delik varsa hepsi açılıyor. Araba ona göre tasarlanmış başka bir sorun olabilir mi sensör yüksek ısı algılamaması ile ilgili.

                                                   Opel Insignia 2013 -2.0 CDTI 160 Hp-Direksiyon ve Koltuk ısıtma -Far Yıkama , NAVI-900

                        Yorum


                        • #13
                          Selamlar,
                          Yaklaşık 1 ay önce insignia GS excellence aldım. Şu an aracım 1500 km ve 3 kere dpf temizliğine girdiğini yakaladım. Yakıt tüketimi artıyor ve motorun sesi değişiyor. Uzun süredir araştırıyorum ve total in yayınladığı şöyle bir yazıya denk geldim. https://www.lubricants.total.com/how-avoid-problems-diesel-particulate-filters. Hiç bir üreticiye bağlı olmadan genel olarak dpf temizliğinin nasıl olduğunu ve ne yapmak gerektiğini aktarmış. Özetle 300 km de bir "regeneration" pasif temizleme yapması normal diyor. Ve maalesef/neyseki günümüzde artık dpf kullanmayan disel araç yok.

                          Ne sıklıkla dpf temizliğine gireceği kullanılan yakıtla ve hangi marka olduğuyla kesinlikle alakalıdır. Fakat bayinin rolü burda ciddi bir şekilde devreye giriyor. Dışarıdan opet gözüken bayi içerisinde neler karıştırıyor emin olamıyoruz. Bu soru işaretinden kurtulmak için nacizane önerim Mehmetcik Vakfı veya Javpet gibi vakıf istasyonlarından almak.
                          Bir tanıdığım uzun bir süre Javpet te (Ankara istanbul yol Batıkent kavşağı) yönetici olarak çalıştığı için depo temizlik ve denetimlerinin sıklıkla yapıldığını ve herhangi bir karıştırma olayı olmadığını iletti. Ankarada ikamet edenler için tavsiye ederim.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: muhiddin View Post
                            Selamlar,
                            Yaklaşık 1 ay önce insignia GS excellence aldım. Şu an aracım 1500 km ve 3 kere dpf temizliğine girdiğini yakaladım. Yakıt tüketimi artıyor ve motorun sesi değişiyor. Uzun süredir araştırıyorum ve total in yayınladığı şöyle bir yazıya denk geldim. https://www.lubricants.total.com/how-avoid-problems-diesel-particulate-filters. Hiç bir üreticiye bağlı olmadan genel olarak dpf temizliğinin nasıl olduğunu ve ne yapmak gerektiğini aktarmış. Özetle 300 km de bir "regeneration" pasif temizleme yapması normal diyor. Ve maalesef/neyseki günümüzde artık dpf kullanmayan disel araç yok.

                            Ne sıklıkla dpf temizliğine gireceği kullanılan yakıtla ve hangi marka olduğuyla kesinlikle alakalıdır. Fakat bayinin rolü burda ciddi bir şekilde devreye giriyor. Dışarıdan opet gözüken bayi içerisinde neler karıştırıyor emin olamıyoruz. Bu soru işaretinden kurtulmak için nacizane önerim Mehmetcik Vakfı veya Javpet gibi vakıf istasyonlarından almak.
                            Bir tanıdığım uzun bir süre Javpet te (Ankara istanbul yol Batıkent kavşağı) yönetici olarak çalıştığı için depo temizlik ve denetimlerinin sıklıkla yapıldığını ve herhangi bir karıştırma olayı olmadığını iletti. Ankarada ikamet edenler için tavsiye ederim.
                            Mehmetçik Vakfı Opet'i şahsen tavsiye etmiyorum. Sirküasyonu aşırı fazla ve yakıtı dinlenmeden satılıyor. Bir kaç sene önceki bir Topuk Yaylası organizasyonunda yakıt sebebi ile sıkıntı yaşamıştım o sebeple.
                            34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                            BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #15
                              donanım haber insignia bölümündede bu konu çok açılıyor yazılımsal bir hata olabilir mi acaba?
                              F30 Sport+

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X