Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Akü ile akü takviyesi yapmak

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
    Makyajlı aracımın aküsünü haftasonu evde şarj ediyim diyorum. Teyp kodu silinecek mi? Daha önce hiç teyp kodu gerekmedi, gerekecekse, nereden bulurum?
    Ben söküp eve getirip şarj ettim. Herhangi bir sorun yaşamadım kendi aracımda.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post

      Ben söküp eve getirip şarj ettim. Herhangi bir sorun yaşamadım kendi aracımda.
      Tamam hocam teşekkürler, bu haftasonu makyajlı aracımın aküsünü ben de şarj ediyim o zaman, malum önümüz de kış.

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post

        O aküler 12v 7ah. Güç kaynağı aküsü. Araç için uygun olmaz.
        Evimde Einhell cc bc 10 akü şarj cihazı da bulunduruyorum. O sebeple akü şarjı hiç sorun olmuyor. evdeki akü sürekli şarjlı.
        Araca takmak gibi bir niyetim yok zaten hocam, araç aküsünü ilk marşı alacak kadar şarj eder mi onu merak ediyorum. Matkap aküsü ile ilk marş verilebiliyorsa; powerbank tarzı ürünlerle verilebiliyorsa belki bununla da verilebilir diye düşündüm ama zor tabii.

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
          Makyajlı aracımın aküsünü haftasonu evde şarj ediyim diyorum. Teyp kodu silinecek mi? Daha önce hiç teyp kodu gerekmedi, gerekecekse, nereden bulurum?
          bir kaç günlük aralıkta (şarj için yeterli zaman) herhangi bir silme işlemi olmaz, diğer ayarlarıda anahtardan geri çağırır merak etmeyin.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #20
            ayrıca model remote control araçlarla uğraşanlar bilir, C değerleri yüksek, lipo piller (lityum polimer) pillerle dahi araç çalıştırıyorlar. tabi bunlar küçük olsada araçta tutmak tehlikelidir. ama evde koruma poşetinde saklanabilir. tam detaylı bilgim olmasada youtube da videolar vardı.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #22
              Lipo

              The battery was 100% dead on this Nissan Sentra. LIPO battery started it right up! We do not recommend doing this on a car where you actually care about th...
              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

              Yorum


              • #23
                Aynı mantık işte hocam, ben daha güvenilir olsun diye motosiklet aküsü düşündüm. DH'de birisi "araç doblo 2006 model kışın aküsü bitmiş kendi motorumun 7 amperlik jel aküsü ile 6 defa çalıştırdım gün boyunca ve tek kontakta çalıştı araç hiçbir sıkıntı cıkmadı eski akününn yerine kücük motor aküsünü koydum" yazmış ama o forumda o kadar çok yalancı/çocuk var ki, güvenemiyorum.

                Yorum


                • #24
                  Bir yabancı forumda da yapılabildiğini yazan birisi var :

                  "Yes you can. I have used a Shorai LiFe battery that is currently in my Triumph to jump my car several times. No problems at all. Started as normal. They do have an abnormal high amount of cold cranking amps though."

                  Anladığım kadarıyla biraz da motosiklet aküsünün kalitesi ve durumu (CCA değeri) ile alakalı.

                  Yorum


                  • #25
                    marş anında çekilen amperi kaldırabilen her enerji kaynağı araçları çalıştırır. motorsiklet aküsü mantıklı, iş görecektir diye düşünüyorum.
                    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                    Yorum


                    • #26
                      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                      marş anında çekilen amperi kaldırabilen her enerji kaynağı araçları çalıştırır. motorsiklet aküsü mantıklı, iş görecektir diye düşünüyorum.
                      Merak ettiğim şu; motosiklet aküsünü bağlayıp beklesek, akümüz şarj olur mu? Biraz düşük ihtimal ama bazı videolarda bu tarz işlemler var.

                      Yorum


                      • #27
                        Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post

                        Merak ettiğim şu; motosiklet aküsünü bağlayıp beklesek, akümüz şarj olur mu? Biraz düşük ihtimal ama bazı videolarda bu tarz işlemler var.
                        aslında mantık şu şarj olmasından ziyade şarj olayının hızlı şekilde gerçekleşmesini sağlamak. yani araca marş basmak, bu esnada boş olan akünün hattına destek verecek enerji kaynağıyla aracı çalışabilir hale getirmek. akü zaten pert değilse dolacaktır bir süre sonra. yani bir tetikleme aracı olarak akü bulundurmak evde ya da araçta gayet mantıklı. ben bile düşünmeye başladım.
                        1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                        Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                        Yorum


                        • #28
                          Marş esnasunda yüksek akım çekeceği için motosiklet aküsü marşa her zaman yeterli olmayabilir veya ömrünü doldurabilir. Ama yavaş bir şekilde araç aküsünü şarj edip, sonra gerekli akımı araç aküsünden çeksek daha sağlıklı olur diye düşünüyorum. Elektrikçi bir arkadaş varsa daha doğru bilgi verebilir aslında.

                          Yorum


                          • #29
                            ömrü öyle kolay kolay dolmaz. tetiklendikten sonra emip sömürmez. yeterli c değeri varsa gerisi mühim değil. sadece marş motorunu tetikleyecek kadar olması kafi.
                            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                            Yorum


                            • #30
                              Motosiklet aküsünden vazgeçtim, neden aklıma gelmedi bilmiyorum ama direk 70-74 ah'lik bir akü alıp eve koyacağım. Nasılsa şarj/bakım cihazı da var; onunla şarjını da yapıp yedek akü olarak bekleteceğim. Akülerimden biri bittiğinde evdeki aküyü takıp yola devam. Yani yedek akü olarak bir sonraki aküyü alacağım.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X