Herkese İyi günler size insignia 1.6 T Cosmo paket aracımla ilgili başıma gelen ilginç bir olayı aktarmak istiyorum , geçtiğimiz ay konya-istanbul-elazığ güzergahını takip eden yaklaşık 2800 km yolculuğuma Konya'dan çıkarak başladım , istanbul'da abimin düğünü için ertesi gün milleti topladım nikah saloluna doğru yoğun istanbul trafiğinin ortasında araç birden seker gibi teklemeye başladı , sonra gaz yedirmeye çalıştıkça , gaz yemesine rağmen aracın torkunun neredeyse hiç olmadığını aracın çekmediğini farkettim , bildiğiniz trafiğin ortasında mahsur kalmak üzereydik ,araç yerinden oynamıyordu ,motor arıza ışığı yandı , derken 300 mt ileirdeki nikah salonuna yarım debriyaj ile 6000 d\dk ile aracın baskısını yakma pahasına çektim , leş gibi balata yanığı kokusu salonun tüm otoparkını kapladı , herkes bize bakıyor , araç lpg limi diye millet birbirine bakıp kokunun arabadan geldiğini anladı . Derken aracı durdurdum araç bildiğiniz gitmiyor , LPG'yi deveden çıkarmaya çalışıyorum araç. lpg den çıkmıyor benzine geçmiyor . Derken milleti indirdim uygun bir yer buldum aracı parkettim , aracımı alalı 2 ay olmuştu . Çekicimi çağırayım , tamircimi çapğırayım derken milleti elazığa nasıl götüreceğimi kara kara düşünmeye başladım , 4 kişi bana güvenip bilet almadılar , ne otobüs var ne uçak hiçbiryerde bilet yok , kaldık mı nikah salonunda . Derken akraba eş dosta sormaya başladım ne yapalım ne edelim diye , değişik yorumlar değişik çözüm önerileri hemen gelmeye başladı , ben olayı iki duruma bağladım ya lpg enjeksiyon sisteminde kargaşa oldu , ya silindir üst kapak contası gitti (hararet normal olduğundan u seçeneği eledim ) , yada turbo gitti . Derken aracı sık sık çalıştırıp baktım aynı şekilde arıza devam eidyor hiç düzelme flan yok . Derken usta çağıralım dediler , haftasonu olduğundan ustanın gitti geldi demesi aracı tamire alması , üzerinde deney yapacağını bildiğimden yapacak bişey yok diyip tamam dedim , ama hiçbir usta telefona bakmayınca o işte iptal oldu . Derken torpitoda OBD2 bluetooth cihazımın olduğunu farkettim araca taktım , tork programı ile hata kodlarını arattım , araç EPC arızası vermiş (Hata açıklamsaında Elektronik Power Control , hava yakıt karışım oranı ayarlama ile ilgli bişeyler yazıyordu , maf arızası olabileceğini anladım ) , motor arıza ışığı yanıyordu ,aracı çalıştırdım hatayı sildim , hatanın silinmesi esnasında araçta bir titreme silkeleme oldu , stop ettim tekrar çalıştırdım , arıza ışığı gitti , dedim heralde iyi şeyler oldu , birini yanıma aldım , aşağı çevre yoluna çıkıp 110-120 hız yaptım araç eskisi gibi canavar gibi çekişi var , hata mata kalmamıştı , herşey yoluna girdi . Aynı gece 1300 km istanbul dan elazığa gideceğiz , derken ben dua ediyorum allahım arıza olmasın diye , aracı 1300 km benzin ile götürdüm , lpg ye hiç almadım , hiç durdurmadan 150-200 km hız bandında durmadan toplamda 1300 km yolu sağ salim gittik , bir sorun olmadan sağ salim eve vardık allaha şükür , arabada toplam 2.5 litre su kaybı vardı , Allahtan harareti flan sık sık kontrol ederdim , hararet 90 ı hiç ama hiç geçmedi yolculuk boyunca , ordan konyaya geldim sızıntı LPG T borularından mış , 3 litre suyuda konya'ya gelişte eksiltti , hararet hafif 110 a çıkınca hemen olayı farkettim aracı rölantide soğumaya bıraktım , hemen 90 a düşünce su kaybı olduğunu anladım , inşallah conta yanmamıştır diye dua ettim şimdilik bişey yok , t lerdeki kelepçeler aşırı gevşekti , hangi kafa o kelepçeleri okadar gevşek bırakır diye baya düz gittim . Diyeceğim odur ki kullandığımız araçlara ne kadar çok dışarıdan müdahale varsa işler o kadar sarpa sarıyor , siz siz olun bu motorlara bilmeyen elleri bulaştırmayın , işsiz kalan sanayide ustayım diye dükkan açıyor , 3 defa konya ademler otogaza götürmeme rağmen ısrarla t leri kontorl edin dememe rağmen adam resmen beni aşağılar gibi dalga geçip gönderdi , baktım olacak iş değil , kendi söküğümü kendim dikiyorum artık , sanayiye extreme işler dışında asla ama asla gitmeyide düşünmüyorum .
Not : araç 1:6T cosmo Beyaz
LPG : Landirenzo Omegas
Olayın yaşandığı yıl : 2018/Eylül ayı
Diğer Not: Daha önce passat 1.6 ALZ motorlu 102 BG lik LPG'li aracım vardı inanın 3 sene boyunca suyun nerden konulduğunu bile bilmiyordum , ne yedek su depo kapağını açtım ama o araçtada daha pahalı esp arızası başıma gelmişti , neredeyse ölüyordum , araç fren yaparken 4 teker farklı kuvvetlerle frenleme yapınca korkudan ciğerim ağzıma gelmişti ,ustalara sordum modül değişecek dediler ABS beyni gitmiş dediler , kimi 4000 tl mastaf çıkardı kimi 7000 tl , sene 2016 'da , esp arızasınıda çok bilmiş ustalara kalsaydı 7000 tl ye halledecektik ,yabancı forumları araştırdım günlerce sorun arka orta koltuk altındaki G sensöründe imiş , arka orta koltuğa biri oturunca sensöz soketi çıkma esnasında frene basınca araba düz yolda 4 tekere ayrı frenleme momenti uyguluyordu , sensör üstüne koruma plakası yapınca düzelmişti , bu tamamen şans ve dikkat işi , insignialar da 1.6 litre hacimlik motorlardan 170-180 BG çıkarmaya çalıştığından limitlerin sınırında gezen bir motor tipi , şahsi kanaatim özellikle 1.4 T Aracı olanlar çok dikkat etsinler , en ufak hortum patlamasından motor üst kapak contası elinizde kalabilir , LPG ye bana kalırsa hiç ama hiç girmeyin , araçtan söktürmeyi bile düşünüyorum . Bence 1.6 Litrelik motorun en idael güç çıkışı 130-140 BG bantlarında olması ideal gibi , fazlası aşırı basınç , aşırı ısı , aşırı sürtünme , az ömür anlamına geliyor . W=P.V
Not : araç 1:6T cosmo Beyaz
LPG : Landirenzo Omegas
Olayın yaşandığı yıl : 2018/Eylül ayı
Diğer Not: Daha önce passat 1.6 ALZ motorlu 102 BG lik LPG'li aracım vardı inanın 3 sene boyunca suyun nerden konulduğunu bile bilmiyordum , ne yedek su depo kapağını açtım ama o araçtada daha pahalı esp arızası başıma gelmişti , neredeyse ölüyordum , araç fren yaparken 4 teker farklı kuvvetlerle frenleme yapınca korkudan ciğerim ağzıma gelmişti ,ustalara sordum modül değişecek dediler ABS beyni gitmiş dediler , kimi 4000 tl mastaf çıkardı kimi 7000 tl , sene 2016 'da , esp arızasınıda çok bilmiş ustalara kalsaydı 7000 tl ye halledecektik ,yabancı forumları araştırdım günlerce sorun arka orta koltuk altındaki G sensöründe imiş , arka orta koltuğa biri oturunca sensöz soketi çıkma esnasında frene basınca araba düz yolda 4 tekere ayrı frenleme momenti uyguluyordu , sensör üstüne koruma plakası yapınca düzelmişti , bu tamamen şans ve dikkat işi , insignialar da 1.6 litre hacimlik motorlardan 170-180 BG çıkarmaya çalıştığından limitlerin sınırında gezen bir motor tipi , şahsi kanaatim özellikle 1.4 T Aracı olanlar çok dikkat etsinler , en ufak hortum patlamasından motor üst kapak contası elinizde kalabilir , LPG ye bana kalırsa hiç ama hiç girmeyin , araçtan söktürmeyi bile düşünüyorum . Bence 1.6 Litrelik motorun en idael güç çıkışı 130-140 BG bantlarında olması ideal gibi , fazlası aşırı basınç , aşırı ısı , aşırı sürtünme , az ömür anlamına geliyor . W=P.V
Yorum