Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Başıma Gelen İlginç Bir Olay

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Başıma Gelen İlginç Bir Olay

    Herkese İyi günler size insignia 1.6 T Cosmo paket aracımla ilgili başıma gelen ilginç bir olayı aktarmak istiyorum , geçtiğimiz ay konya-istanbul-elazığ güzergahını takip eden yaklaşık 2800 km yolculuğuma Konya'dan çıkarak başladım , istanbul'da abimin düğünü için ertesi gün milleti topladım nikah saloluna doğru yoğun istanbul trafiğinin ortasında araç birden seker gibi teklemeye başladı , sonra gaz yedirmeye çalıştıkça , gaz yemesine rağmen aracın torkunun neredeyse hiç olmadığını aracın çekmediğini farkettim , bildiğiniz trafiğin ortasında mahsur kalmak üzereydik ,araç yerinden oynamıyordu ,motor arıza ışığı yandı , derken 300 mt ileirdeki nikah salonuna yarım debriyaj ile 6000 d\dk ile aracın baskısını yakma pahasına çektim , leş gibi balata yanığı kokusu salonun tüm otoparkını kapladı , herkes bize bakıyor , araç lpg limi diye millet birbirine bakıp kokunun arabadan geldiğini anladı . Derken aracı durdurdum araç bildiğiniz gitmiyor , LPG'yi deveden çıkarmaya çalışıyorum araç. lpg den çıkmıyor benzine geçmiyor . Derken milleti indirdim uygun bir yer buldum aracı parkettim , aracımı alalı 2 ay olmuştu . Çekicimi çağırayım , tamircimi çapğırayım derken milleti elazığa nasıl götüreceğimi kara kara düşünmeye başladım , 4 kişi bana güvenip bilet almadılar , ne otobüs var ne uçak hiçbiryerde bilet yok , kaldık mı nikah salonunda . Derken akraba eş dosta sormaya başladım ne yapalım ne edelim diye , değişik yorumlar değişik çözüm önerileri hemen gelmeye başladı , ben olayı iki duruma bağladım ya lpg enjeksiyon sisteminde kargaşa oldu , ya silindir üst kapak contası gitti (hararet normal olduğundan u seçeneği eledim ) , yada turbo gitti . Derken aracı sık sık çalıştırıp baktım aynı şekilde arıza devam eidyor hiç düzelme flan yok . Derken usta çağıralım dediler , haftasonu olduğundan ustanın gitti geldi demesi aracı tamire alması , üzerinde deney yapacağını bildiğimden yapacak bişey yok diyip tamam dedim , ama hiçbir usta telefona bakmayınca o işte iptal oldu . Derken torpitoda OBD2 bluetooth cihazımın olduğunu farkettim araca taktım , tork programı ile hata kodlarını arattım , araç EPC arızası vermiş (Hata açıklamsaında Elektronik Power Control , hava yakıt karışım oranı ayarlama ile ilgli bişeyler yazıyordu , maf arızası olabileceğini anladım ) , motor arıza ışığı yanıyordu ,aracı çalıştırdım hatayı sildim , hatanın silinmesi esnasında araçta bir titreme silkeleme oldu , stop ettim tekrar çalıştırdım , arıza ışığı gitti , dedim heralde iyi şeyler oldu , birini yanıma aldım , aşağı çevre yoluna çıkıp 110-120 hız yaptım araç eskisi gibi canavar gibi çekişi var , hata mata kalmamıştı , herşey yoluna girdi . Aynı gece 1300 km istanbul dan elazığa gideceğiz , derken ben dua ediyorum allahım arıza olmasın diye , aracı 1300 km benzin ile götürdüm , lpg ye hiç almadım , hiç durdurmadan 150-200 km hız bandında durmadan toplamda 1300 km yolu sağ salim gittik , bir sorun olmadan sağ salim eve vardık allaha şükür , arabada toplam 2.5 litre su kaybı vardı , Allahtan harareti flan sık sık kontrol ederdim , hararet 90 ı hiç ama hiç geçmedi yolculuk boyunca , ordan konyaya geldim sızıntı LPG T borularından mış , 3 litre suyuda konya'ya gelişte eksiltti , hararet hafif 110 a çıkınca hemen olayı farkettim aracı rölantide soğumaya bıraktım , hemen 90 a düşünce su kaybı olduğunu anladım , inşallah conta yanmamıştır diye dua ettim şimdilik bişey yok , t lerdeki kelepçeler aşırı gevşekti , hangi kafa o kelepçeleri okadar gevşek bırakır diye baya düz gittim . Diyeceğim odur ki kullandığımız araçlara ne kadar çok dışarıdan müdahale varsa işler o kadar sarpa sarıyor , siz siz olun bu motorlara bilmeyen elleri bulaştırmayın , işsiz kalan sanayide ustayım diye dükkan açıyor , 3 defa konya ademler otogaza götürmeme rağmen ısrarla t leri kontorl edin dememe rağmen adam resmen beni aşağılar gibi dalga geçip gönderdi , baktım olacak iş değil , kendi söküğümü kendim dikiyorum artık , sanayiye extreme işler dışında asla ama asla gitmeyide düşünmüyorum .

    Not : araç 1:6T cosmo Beyaz
    LPG : Landirenzo Omegas
    Olayın yaşandığı yıl : 2018/Eylül ayı
    Diğer Not: Daha önce passat 1.6 ALZ motorlu 102 BG lik LPG'li aracım vardı inanın 3 sene boyunca suyun nerden konulduğunu bile bilmiyordum , ne yedek su depo kapağını açtım ama o araçtada daha pahalı esp arızası başıma gelmişti , neredeyse ölüyordum , araç fren yaparken 4 teker farklı kuvvetlerle frenleme yapınca korkudan ciğerim ağzıma gelmişti ,ustalara sordum modül değişecek dediler ABS beyni gitmiş dediler , kimi 4000 tl mastaf çıkardı kimi 7000 tl , sene 2016 'da , esp arızasınıda çok bilmiş ustalara kalsaydı 7000 tl ye halledecektik ,yabancı forumları araştırdım günlerce sorun arka orta koltuk altındaki G sensöründe imiş , arka orta koltuğa biri oturunca sensöz soketi çıkma esnasında frene basınca araba düz yolda 4 tekere ayrı frenleme momenti uyguluyordu , sensör üstüne koruma plakası yapınca düzelmişti , bu tamamen şans ve dikkat işi , insignialar da 1.6 litre hacimlik motorlardan 170-180 BG çıkarmaya çalıştığından limitlerin sınırında gezen bir motor tipi , şahsi kanaatim özellikle 1.4 T Aracı olanlar çok dikkat etsinler , en ufak hortum patlamasından motor üst kapak contası elinizde kalabilir , LPG ye bana kalırsa hiç ama hiç girmeyin , araçtan söktürmeyi bile düşünüyorum . Bence 1.6 Litrelik motorun en idael güç çıkışı 130-140 BG bantlarında olması ideal gibi , fazlası aşırı basınç , aşırı ısı , aşırı sürtünme , az ömür anlamına geliyor . W=P.V
    2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
    2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

    Yüksek Makine Mühendisi
    Tübitak Proje Asistanı
    Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
    PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
    Havacılık Tutkunu
    RC model uçak tutkunu

  • #2
    Öncelikle çok geçmiş olsun. Ben de bir lpg zedeyim. Aracımdan söktürdüm ve muazzam şekilde artık kafam rahat. Artık araçta hata verecek bir durum oluşmuyor.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Çok geçmiş olsun

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Umut Hoca View Post
        Çok geçmiş olsun
        sağolun umut hocam
        2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
        2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

        Yüksek Makine Mühendisi
        Tübitak Proje Asistanı
        Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
        PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
        Havacılık Tutkunu
        RC model uçak tutkunu

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Öncelikle çok geçmiş olsun. Ben de bir lpg zedeyim. Aracımdan söktürdüm ve muazzam şekilde artık kafam rahat. Artık araçta hata verecek bir durum oluşmuyor.
          çok sağolun
          2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
          2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

          Yüksek Makine Mühendisi
          Tübitak Proje Asistanı
          Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
          PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
          Havacılık Tutkunu
          RC model uçak tutkunu

          Yorum


          • #6
            Geçmiş olsun



            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
              Geçmiş olsun
              sağolun hocam
              2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
              2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

              Yüksek Makine Mühendisi
              Tübitak Proje Asistanı
              Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
              PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
              Havacılık Tutkunu
              RC model uçak tutkunu

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                Öncelikle çok geçmiş olsun. Ben de bir lpg zedeyim. Aracımdan söktürdüm ve muazzam şekilde artık kafam rahat. Artık araçta hata verecek bir durum oluşmuyor.
                şef sende lpg ne gibi arızalar verdi tam olarak . Paylaşabilir misin.
                2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
                2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

                Yüksek Makine Mühendisi
                Tübitak Proje Asistanı
                Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
                PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
                Havacılık Tutkunu
                RC model uçak tutkunu

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: engin.aygun View Post

                  şef sende lpg ne gibi arızalar verdi tam olarak . Paylaşabilir misin.
                  Lpg başlığında bu durumla ilgili konu açmıştım. Geniş bilgi o konuda mevcut.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Geçmiş olsun, baskı balatayla ilgili kısmı okurken içim gitti
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #11
                      geçmiş olsun, lpg'li aracların her yıl hortum ve kelepcelerini kontrol edilmesi gerekiyor, bu hortumlar sürekli olarak sıcak ve soğuk maruz kaldıkları için,

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: cagri View Post
                        Geçmiş olsun, baskı balatayla ilgili kısmı okurken içim gitti
                        baskı balata yakarken nikah salonunun otoparkında birkoku vardı o anı görmen lqzımdı çağrı hocam , tuhaftır ama çok hoşuma gitmişti bu durum
                        2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
                        2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

                        Yüksek Makine Mühendisi
                        Tübitak Proje Asistanı
                        Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
                        PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
                        Havacılık Tutkunu
                        RC model uçak tutkunu

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: enestrakya View Post
                          geçmiş olsun, lpg'li aracların her yıl hortum ve kelepcelerini kontrol edilmesi gerekiyor, bu hortumlar sürekli olarak sıcak ve soğuk maruz kaldıkları için,
                          enes bey formu komple tarıyorm , henüz teknik kısmın 49. sayfasındayım , bitince inşallah bulmuş olurm.
                          2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
                          2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

                          Yüksek Makine Mühendisi
                          Tübitak Proje Asistanı
                          Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
                          PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
                          Havacılık Tutkunu
                          RC model uçak tutkunu

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: engin.aygun View Post

                            baskı balata yakarken nikah salonunun otoparkında birkoku vardı o anı görmen lqzımdı çağrı hocam , tuhaftır ama çok hoşuma gitmişti bu durum
                            Arabanın pek hoşuna gittiğini sanmıyorumhaha
                            InsigniaTEAM

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: cagri View Post

                              Arabanın pek hoşuna gittiğini sanmıyorumhaha
                              hocam ikinci elde butür şeyler az çok oluurcan sıkıcı olaylar herzaman olmaya devam edecektir , passat B5.5 kasa aracımdaki ölümcül esp arızasından sonra bunlar ufak tefek gibi gelmeye başladı . Tabi omasa daha iyi olurdu ama madem aldık hatasıda kusurda bizimdir diyip devam ediyoruz .
                              2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
                              2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

                              Yüksek Makine Mühendisi
                              Tübitak Proje Asistanı
                              Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
                              PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
                              Havacılık Tutkunu
                              RC model uçak tutkunu

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X