Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 SIDI - Aks Değişimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 SIDI - Aks Değişimi

    Merhabalar,

    Aracımda bir süredir u dönüşlerde veya otoparkta keskin dönüşlerde "tık tık tık" şeklinde hafif bir ses geliyordu, basit bir teneke sesine benzediğinden pek ciddiye almamıştım. Bu sabah özel servise gösterdim ve sol ön aksta "hafif" bir boşluk olduğu söylendi, makyajlı kasa için yan sanayi aks olmadığından,parçacı tek aks için 1.700 lira parça fiyatı verdi.
    Servis ise "fazla boşluk yok, 1700 lira vermene gerek yok; ister böyle kullan, ister tamir ettirelim" dedi.
    Sizlerin görüşlerini almak istedim, ne yapmak lazım? Bir de bu makyajlı kasa için aradan geçen neredeyse 6 yılda yan sanayi parçaların piyasaya girmemiş olması ilerisi için beni endişelendirdi. Böyle bir durum var mı yoksa Ankara Şaşmaz çevresindeki parçacılarda mı sıkıntı var?

  • #2
    Önceki Insignia aracımda benzer aks sorunu olmuştu. Sadece tam sol yapınca tık tık vuruyordu. Özel servisteki ustama gösterdim aracı. Bunun için para vermene gerek yok şimdilik devam et ses daha da artarsa değişiriz demişti. Sorun olmayacaksa şimdilik böyle devam edin bence..aks kolay kolay büyüyen bir arıza çıkarmıyor diye biliyorum.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #3
      Arkadaşlar bu sıkıntı büyürse nasıl halletmek lazım? Forumda "komple aks değiştirmeyin sakın, 200-300 liraya çözümü var" şeklinde tavsiyeler verilmiş; ancak detay yok.

      Yorum


      • #4
        Aks ve rulman tamiri veya sadece sorunlu parça değişimi yapan firmalar var. İyi bir ustanız var ise bileceğini tahmin ediyorum.
        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
          Aks ve rulman tamiri veya sadece sorunlu parça değişimi yapan firmalar var. İyi bir ustanız var ise bileceğini tahmin ediyorum.
          Biraz hatalı yazmışım; bazı arkadaşlar "1500-2000 lira verip komple sağ ya da sol aksı almayın, bozulan parça satılıyor" gibi bir takım mesajlar yazmışlar, ancak detaylı bilgi yok. Şimdilik böyle kullanıyorum, bir sıkıntı da yok ama parçayı alıp, bir kenarda tutmak istiyorum.

          Yorum


          • #6
            Merhaba,
            Donuslerde ve manevralarda gelen sesler dış aks kafasından kaynaklanır. Dış aks kafası ancak yağsız kaldıgında yada ileri duzeyde boşluk yaptıgında sesler gelir. Ayrıca aracın aksı 5 ayrı parcadan olusur. Tekere giren taraftaki dış aks aynası, dış aks bilyaları, aks mili, iç aks bilyası ve iç aks aynası ( şanzımana veya difransiyele giren. Bu parcalar ayrı ayrı değiştirilebilir. Sizdeki problem dış aks kafasında gorunuyor. Bunun maliyeti son derece ucuzdur. Orjinal parca bile modele gore 150-400 tl arasındadır. Aracınızda 50-60 km den sonra ozellikle 100 lü hızlarda gaza yuklendiginizde araç titreme yapmıyorsa kesinlikle dış aks kafalarına bakım yada değişim yapılması gerek. Komple orjinal aks ornegin 3000TL ise bunun sadece 2000TL si iç aks kafası, kalanıda aks mili ve dış aks kafasıdır tek tek alırsanız eger. Aks işlerini titiz yapan bir yerde sokturup baktırabilirsiniz. Gereken bakımı yada degişim için sizi bilgilendirirler. Not olarakta iç aks kafasında sıkıntı olması durumunda yuksek hızlarda gaza yuklendiginizde deli gibi titreme yapar araç, ve iç aks tamiri biraz daha zordur. Bilya degişimi yada kaynak dolgusu ve tornalama kısa sureli cozum olur. Mutlaka aşınan boşluk yapan kısımlar değiştirilmelidir. Maliyetide yuksektir dış aksa gore. Oncelikle sorunu cozdukten sonra ileride problem çıkmaması için iç aks kafasının yağını ve körügünü yeniletin. Yağsız kalması yada yağın çok eskimesi durumda durumundaciddi sıkıntı çıkarır. Bu parcalar cok ucuzdur. Korugu 15-30 tl arasıdır. Yağıda tüp şeklinde 100-200 gr lıktır. Fiyatıda yine 20-30 tl arası.

            Yorum


            • #7
              Teşekkürler hocam, çok açıklayıcı bir bilgi olmuş. Araçta kesinlikle yüksek süratte bir titreme vs yok; dediğiniz gibi dış aks kafasında problem olma olasılığı yüksek çünkü sesten başka hiç bir sıkıntı yok. Ankara'da bu işi çözebilecek, "işin piri" denebilecek birini bulmak gerekiyor şimdi. Bu konuda tavsiyesi olan var mı?

              Yorum


              • #8
                İşin piri sozu tartısmaya acıktır maalesef. Piyasadaki ustalar yada bu isleri yapan yerler profesyonel olabilirler. Cok iyi incelikle işini yapabilirler. Ama bir gerçek varki dürüstlük nadir bulunan birsey. Ornek olarak gectigimiz yıl aracımın akslarında problem vardı. Ankara Ostim de kime sorsan iyi ustadır abi denilen yere gittim. Akslar sokuldu ve tamir edildi. İç aksta biraz problem vardı. Usta bana dediki iç aksın mafsal / bilyasını degistirecegim, asınmış. Orjinal parca koyacagım dedi ve buna gorede toplam tamir ucreti normalin nerdeyse iki katı oldu. Yaptırdım ve bi sure kullandım. Tekrar sıkıntı cıkarmaya basladı. Ayrıca direksyion kutusundada hafiften tıkırtı bosluk vardı. Uzun arastırmalarım sonucu yasadıgım yere yakın olması sebebi ile bursada direksiyon kutusu, aks tamiri gibi torna islerinde profesyonel olan hatta bursada bu konuda tek olan bir mekanda karar kıldım. Web sitesi uzerinde bir cok kullanıcı gayet pozitif yorum yapmıslar ve esas olarak son derece durust oldugunu isi iyi bildigini paranın ikinci planda oldugunu ısrarla belirtmisler. Ve buraya gittim. Once akslara bakıldı. Aksların ici acılında gordumki ankarada orjinal parca ile degistirdim diyen usta sadece berabt bir kaynak dolgusu yapmıs. Hicbir parca degistirmemis. Aks yuvasınıda traslamıs ve bu orjinal aksıma geri donulmez bir duruma soktu. Ikıncı olarak bana burada onerilen dıs ic aks kafasını degistirmekti .Yan sanayii bir malı ( daha once arastırmıstım ) iki katı yuksek fiyatına orjinal parca abi diye kakalamaya calıstılar. Direksiyon kutusundaki problem icinde kutu sokuldu ve milin girdigi yerde bir parca degisti. Dukkanda sagını solunu bileme makinaıyla yontarak vura vura çekiç darbesiyle oturtu. Direk olarak direksiyon ic miline bile cok sert sekilde defalarca vurarak biseyler yaptı. Sordugumda bisey olmaz falan dedi. Burayla daha once konusmustum. Kutunun komple acılıp icerisinde yıpranan parcaları orjinalle degistirecegini soylemisti ve buna gore bir fiyat vermisti. Ayrıca 1 yıl garantili tamir yaptıgını hicbir problem cıkmayacagını soylemisti. Direksiyon kutusu su anda eskisinden daha kotu oldu. O defalarca cekicle vurdugu kısmında yakında bi problemle kendini belli edeceginnden eminim. Henuz tekrar gitmedim. Anlastıgımız ucretten daha fazla almisti. Simdi isin piri olarak ne desek boş.

                Direksiyon kutusu ve aks tamiri teknik isteyen incelik isteyen bir iş. Bu yuzden ustanın isine karısmak istemedim ama yan sanayi bi parcayı orjinal diye iki katı fiyatına kakalamaya calisinca ve direksiyon kutusunu tamir edecegim diye kocaman bir cekicle ic mile sagdan soldan vurunca işin piri sozune soylecek soz bulamıyorum. Direksiyon milinin icinde yag sızdırmasına karsı contalar, mil yatakları vs. hassas seyler var. Mile hakaret yonunun dısında cekicle vurmak aracın bozuk yollarda 1 yılda alacagı darbeyi 5 dakikada indirdi. Biz bu isi 20 yıldır yapıyoruz abi sozunede ayrıca hastayım zaten.

                Sadece tecrube olarak anlatmak istedim. Ya bende bir sansızlık var, yada gercekten gittigim yerler teknikten hassaslıktan yoksun.

                Yorum


                • #9
                  Geçmiş olsun, sizde şanssızlık olduğunu düşünmüyorum. "Usta" denen adamların maalesef %90'ı işi bilmiyor ve bir o kadarı da dürüst değil. Ben Ankara Başarı Otomotiv'e gidiyorum ve kesinlikle çok dürüstler ama ustalıklarından emin değilim; zira bu problem için direk aks değişimi önerdiler. Bu yüzden de "gerek yok böyle binin" diyerek konuyu bağladık. Ama ben çözümü burada bulmuşken, en azından yapılması gerekeni öğrenip, ileride durum kötüleşirse izleyeceğim yolu çizmek istiyorum.

                  Anladığım kadarıyla sorun tekrarlarsa dış aks kafasını satın alıp değiştirme yoluna gitmem gerekiyor.

                  Yorum


                  • #10
                    Nacizane tavsiyem problem ilerlemeden duzeltin. Belki sadece koruklerden yag sızmıstır yada yağ ozelligini kaybettigi icin ses yapabilir. Sizdeki belirti daha hafif gibi sadece manevrada hafiften ses geliyorsa tabiki. Dış aksın eski yağı temizlenip yenilenmesiyle duzelebilir. Aklıma gelmişken direksiyonu çevirirken aynı ses amortisor takozu eskimesindede yapabilir. Durum daha kotuye giderse iç aks kafasınıda etkiliyebilir ve aşındırabilir oluşacak balanssızlık.

                    Yorum


                    • #11
                      Anladım hocam, mantıklı. Güvenilir bir yer bulup düzelttirmekte fayda var.

                      Yorum


                      • #12
                        Parça şu değil mi (bana sol lazım, ilginç bir şekilde internette sol satan pek yok, hep sağ satılıyor) :

                        Yorum


                        • #13
                          Hocam benim tavsiyem arayın herhangi bir yetkili servisi sol olanın parça kodunu alın, hatta hazır aramışken fiyatta sorun. Malum sinek avlıyorlar belki bir güzellik yaparlar. Sonra İnternetten o kod ile ararsınız parçayı.
                          Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                          Yorum


                          • #14
                            Dış Aks kafasını almaya niyetlendim ama internette hep "sağ" var. Ancak parça fotoğraflarını incelediğimde sağ-sol farkı olacak bir parçaya benzemiyor. Bu parçada sağ-sol neden farklı satılıyor?

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X