Öncelikle herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
2009 model 1.6 turbo 180 bg insignia sahibiyim. Aracı yaklaşık 6 ay önce satın aldım. 16 Ağustos tarihinde görev yaptığım Mardin İlinden memleketim Amasya'ya seyir halinde iken Kahramanmaraş İli Göksun İlçesi civarında birden motor suyu ekleme uyarısı aldım ve hemen aracı sağa çekip kontrol ettiğimde soğutma suyu kapının tamamen boşaldığını gördüm. Motorun soğumasını bekledikten sonra su ekleyerek tekrar yola çıktım. Yaklaşık 5-6 km sonra tekrar aynı uyarıyı aldım ve yine aynı durumu tekrar ederek Göksun İlçesindeki sanayiye girdim aracı konrol ettirdim. Usta ilk önce soğutma suyu kabı kapağının bozuk olduğundan yapmış olabileceğini ikinci bir ihtimalin ise motor kapak contasının yanmış olabileceğini söyledi. Yapılan kontrollerde malesef kapak contasının yandığını tespit etti ve çoluk çocuk yollarda rezaleti yaşadık. Aracı Amasya'da özel bir servise çektik. Burada üst kapağın taşlaması yapıldıktan sonra (%20 oranında eğik olduğu tespit edildi) kapak contası, devirdaym pompası, soğutma suyu kabı ve termostat orjinal gm marka parçalarla değiştirildi. Araç 4 gün sonra bana teslim edildi ve yaklaşık 2 gün sonra motorun üst kapak arasından yağ sızıntısı yaptığını fark ederek tekrar servisin yolunu tuttum. Üst kapak keçesinin değişimi yapıldıktan sonra bu sorun da ortadan kalktı. Bu arada aracımda brc marka lpg takılı. Araçta gaz regülatörüne bağlı geç çalışma sorunu olması sebebi ile çorum ilinde bulunan özençler brc bölge bayisine gittim. Bana regülatörün değişmesi gerektiğini bu parçanın 1100 tl olduğunu söylediler. Fiyat bana abartı geldiği için burada sadece gaz filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdıktan sonra tekrar yola çıktım. Yaklaşık 20-25 km kadar gittikten sonra araç teklemeye başladı ve birden motor gücünü kesti, motor arıza lambası yandı. Ben yine Amasya daki özel servise gittim aracı bilgisayara bağladılar ve lpg kaynaklı bir sorun olduğunu söylediler. Arızalar beyinden silindikten sonra araç düzeldi. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada gaz regülatörünün tamir olduğunu öğrendim ve bu işlemi Sivas ilinde kardeşler lpg servisinde yapıldığını öğrendikten sonra buraya gittim ve regülatörü işçilik dahil 120 tl'ye hallettim. Ancak buradaki usta aracımın külbütör kapağının hava kaçırdığını oradaki bir parçanın arızalı olduğunu söyledi. Bu kapağı sivas ilinde değiştirdim ve memlekete döndüm. Dün görev yaptığım Mardin iline tekrar döndüm. Çok şükür araç yolda bırakmadı. Bugün aracın motor kısmını kontrol ettiğimde külbütör kapağının altından (bağlantı yerinden) yağ sızdırdığını tesğit ettim. LPG ile ilgili sıkıntım çözüldü ANCAK psikolojik de olabilir bilmiyorum araç sanki rolantide titriyor gibi hissediyorum. Bir de aracın gazına yüklendiğimde 1. vites hariç diğer viteslerde turbo yaklaşık 2-3 saniye sonra devreye giriyor bu normal mi? Araca arızalı dönemde yaklaşık 4500-5000 tl masraf ettim, yetkili servide gitseydim bu tutar eminim 10.000 tl yi bulurdu. Artık araca her bindiğimde yolda kalacakmışım hissine kapılıyorum. Allah kimsenin başına böyle durumlar getirmesin gerçekten zor. Tecrübeli abilerin ve arkadaşların fikirlerine ve yardımlarına ihtiyacım var. Kafanızı ağrıtmış olabilirim kusura bakmayın.
2009 model 1.6 turbo 180 bg insignia sahibiyim. Aracı yaklaşık 6 ay önce satın aldım. 16 Ağustos tarihinde görev yaptığım Mardin İlinden memleketim Amasya'ya seyir halinde iken Kahramanmaraş İli Göksun İlçesi civarında birden motor suyu ekleme uyarısı aldım ve hemen aracı sağa çekip kontrol ettiğimde soğutma suyu kapının tamamen boşaldığını gördüm. Motorun soğumasını bekledikten sonra su ekleyerek tekrar yola çıktım. Yaklaşık 5-6 km sonra tekrar aynı uyarıyı aldım ve yine aynı durumu tekrar ederek Göksun İlçesindeki sanayiye girdim aracı konrol ettirdim. Usta ilk önce soğutma suyu kabı kapağının bozuk olduğundan yapmış olabileceğini ikinci bir ihtimalin ise motor kapak contasının yanmış olabileceğini söyledi. Yapılan kontrollerde malesef kapak contasının yandığını tespit etti ve çoluk çocuk yollarda rezaleti yaşadık. Aracı Amasya'da özel bir servise çektik. Burada üst kapağın taşlaması yapıldıktan sonra (%20 oranında eğik olduğu tespit edildi) kapak contası, devirdaym pompası, soğutma suyu kabı ve termostat orjinal gm marka parçalarla değiştirildi. Araç 4 gün sonra bana teslim edildi ve yaklaşık 2 gün sonra motorun üst kapak arasından yağ sızıntısı yaptığını fark ederek tekrar servisin yolunu tuttum. Üst kapak keçesinin değişimi yapıldıktan sonra bu sorun da ortadan kalktı. Bu arada aracımda brc marka lpg takılı. Araçta gaz regülatörüne bağlı geç çalışma sorunu olması sebebi ile çorum ilinde bulunan özençler brc bölge bayisine gittim. Bana regülatörün değişmesi gerektiğini bu parçanın 1100 tl olduğunu söylediler. Fiyat bana abartı geldiği için burada sadece gaz filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdıktan sonra tekrar yola çıktım. Yaklaşık 20-25 km kadar gittikten sonra araç teklemeye başladı ve birden motor gücünü kesti, motor arıza lambası yandı. Ben yine Amasya daki özel servise gittim aracı bilgisayara bağladılar ve lpg kaynaklı bir sorun olduğunu söylediler. Arızalar beyinden silindikten sonra araç düzeldi. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada gaz regülatörünün tamir olduğunu öğrendim ve bu işlemi Sivas ilinde kardeşler lpg servisinde yapıldığını öğrendikten sonra buraya gittim ve regülatörü işçilik dahil 120 tl'ye hallettim. Ancak buradaki usta aracımın külbütör kapağının hava kaçırdığını oradaki bir parçanın arızalı olduğunu söyledi. Bu kapağı sivas ilinde değiştirdim ve memlekete döndüm. Dün görev yaptığım Mardin iline tekrar döndüm. Çok şükür araç yolda bırakmadı. Bugün aracın motor kısmını kontrol ettiğimde külbütör kapağının altından (bağlantı yerinden) yağ sızdırdığını tesğit ettim. LPG ile ilgili sıkıntım çözüldü ANCAK psikolojik de olabilir bilmiyorum araç sanki rolantide titriyor gibi hissediyorum. Bir de aracın gazına yüklendiğimde 1. vites hariç diğer viteslerde turbo yaklaşık 2-3 saniye sonra devreye giriyor bu normal mi? Araca arızalı dönemde yaklaşık 4500-5000 tl masraf ettim, yetkili servide gitseydim bu tutar eminim 10.000 tl yi bulurdu. Artık araca her bindiğimde yolda kalacakmışım hissine kapılıyorum. Allah kimsenin başına böyle durumlar getirmesin gerçekten zor. Tecrübeli abilerin ve arkadaşların fikirlerine ve yardımlarına ihtiyacım var. Kafanızı ağrıtmış olabilirim kusura bakmayın.
Yorum