Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Aracımdan Soğudum!!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Aracımdan Soğudum!!

    Öncelikle herkese kazasız belasız sürüşler diliyorum.
    2009 model 1.6 turbo 180 bg insignia sahibiyim. Aracı yaklaşık 6 ay önce satın aldım. 16 Ağustos tarihinde görev yaptığım Mardin İlinden memleketim Amasya'ya seyir halinde iken Kahramanmaraş İli Göksun İlçesi civarında birden motor suyu ekleme uyarısı aldım ve hemen aracı sağa çekip kontrol ettiğimde soğutma suyu kapının tamamen boşaldığını gördüm. Motorun soğumasını bekledikten sonra su ekleyerek tekrar yola çıktım. Yaklaşık 5-6 km sonra tekrar aynı uyarıyı aldım ve yine aynı durumu tekrar ederek Göksun İlçesindeki sanayiye girdim aracı konrol ettirdim. Usta ilk önce soğutma suyu kabı kapağının bozuk olduğundan yapmış olabileceğini ikinci bir ihtimalin ise motor kapak contasının yanmış olabileceğini söyledi. Yapılan kontrollerde malesef kapak contasının yandığını tespit etti ve çoluk çocuk yollarda rezaleti yaşadık. Aracı Amasya'da özel bir servise çektik. Burada üst kapağın taşlaması yapıldıktan sonra (%20 oranında eğik olduğu tespit edildi) kapak contası, devirdaym pompası, soğutma suyu kabı ve termostat orjinal gm marka parçalarla değiştirildi. Araç 4 gün sonra bana teslim edildi ve yaklaşık 2 gün sonra motorun üst kapak arasından yağ sızıntısı yaptığını fark ederek tekrar servisin yolunu tuttum. Üst kapak keçesinin değişimi yapıldıktan sonra bu sorun da ortadan kalktı. Bu arada aracımda brc marka lpg takılı. Araçta gaz regülatörüne bağlı geç çalışma sorunu olması sebebi ile çorum ilinde bulunan özençler brc bölge bayisine gittim. Bana regülatörün değişmesi gerektiğini bu parçanın 1100 tl olduğunu söylediler. Fiyat bana abartı geldiği için burada sadece gaz filtresini değiştirip gaz ayarını yaptırdıktan sonra tekrar yola çıktım. Yaklaşık 20-25 km kadar gittikten sonra araç teklemeye başladı ve birden motor gücünü kesti, motor arıza lambası yandı. Ben yine Amasya daki özel servise gittim aracı bilgisayara bağladılar ve lpg kaynaklı bir sorun olduğunu söylediler. Arızalar beyinden silindikten sonra araç düzeldi. İnternet üzerinden yaptığım araştırmada gaz regülatörünün tamir olduğunu öğrendim ve bu işlemi Sivas ilinde kardeşler lpg servisinde yapıldığını öğrendikten sonra buraya gittim ve regülatörü işçilik dahil 120 tl'ye hallettim. Ancak buradaki usta aracımın külbütör kapağının hava kaçırdığını oradaki bir parçanın arızalı olduğunu söyledi. Bu kapağı sivas ilinde değiştirdim ve memlekete döndüm. Dün görev yaptığım Mardin iline tekrar döndüm. Çok şükür araç yolda bırakmadı. Bugün aracın motor kısmını kontrol ettiğimde külbütör kapağının altından (bağlantı yerinden) yağ sızdırdığını tesğit ettim. LPG ile ilgili sıkıntım çözüldü ANCAK psikolojik de olabilir bilmiyorum araç sanki rolantide titriyor gibi hissediyorum. Bir de aracın gazına yüklendiğimde 1. vites hariç diğer viteslerde turbo yaklaşık 2-3 saniye sonra devreye giriyor bu normal mi? Araca arızalı dönemde yaklaşık 4500-5000 tl masraf ettim, yetkili servide gitseydim bu tutar eminim 10.000 tl yi bulurdu. Artık araca her bindiğimde yolda kalacakmışım hissine kapılıyorum. Allah kimsenin başına böyle durumlar getirmesin gerçekten zor. Tecrübeli abilerin ve arkadaşların fikirlerine ve yardımlarına ihtiyacım var. Kafanızı ağrıtmış olabilirim kusura bakmayın.

  • #2
    2.el arabanın dezavantajları işte. Geçmiş olsun, tekrar yaşamazsınız umarım.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #3
      Teşekkür ederim Çağrı Bey

      Yorum


      • #4
        Geçmiş olsun epey masraf yapmışsınız. Aracınızı lpg ile benzin sağlığında binmek istiyorsanız tam sorunsuzluk için AFR ayarı yaptırmanız gerekli. Lpg filtresi değiştirdikten sonra park halinde yapılan kalibrasyon, ayar vs hiç sağlıklı değil. Ayrıntılı bilgiyi lpgayarı.com da bulabilirsiniz.
        Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
        +DVD 800 Navi
        +19" Jant
        +Prins Vsı 1.0

        Yorum


        • #5
          Teşekkür ederim Yiğit Bey. AFR ayarının önemli olduğunu biliyorum ancak bulunduğum yerde bu ayarı yapan biryer maalesef yok.

          Yorum


          • #6
            Uzun yolda harareti sık sık kontrol etmenin önemi büyük maalesef Aynalara baktıktan sonra yakıt ve harareti kontrol ederim alışkanlık olarak. Hatta Insignia'da dijital olarak açmıştım oradan kontrol ederdim
            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

            Yorum


            • #7
              Kötü kullanılmış ve ayar sıkıntıları olan bir araca denk gelmişsiniz. Forumda inceleme yaparsanız bir kaç ufak tefek arıza dışında hemen hemen bütün şikayetlerin kötü lpg montajı kaynaklı olduğunu göreceksiniz.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Geçmiş olsun



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #9
                  Geçmiş olsun durumunuzu çok iyi anlıyorum bmw ile bu sorunların fazlasını yaşadık azını değil

                  Ancak opel üzerinde böyle sorunları yaşamanız talihsizlik olmuş tamamen. Sizin yerinizde olsam şahsen ya bu işi servise yaptırtırım veya aracı değiştiririm bir üst kasasını alırım hatta..
                  Sola Sinyal Devamlı Açık!

                  Yorum


                  • #10
                    geçmiş olsun, km kaç bilmiyorum ama müsait bir zamanda yağ soğutucu + turbo geri dönüş hortumu değişimi de yaptırın. Psikolojiniz bozulmasın diye söylüyorum.

                    biraz şanssızlık da olsa hala F/P aracına biniyorsunuz. şu an J kasa astra edition ( boş oğlu boş ) 100.000 tl

                    Fikrin kadar varsın!

                    Yorum


                    • #11
                      Çok geçmiş olsun, LPG dönüşümü doğru ellerde yapılmamışsa yada bakımları aksatılmışsa bu tür sorunlar meydana gelebiliyor.

                      Yorum


                      • #12
                        LPG kaynaklı sorun.LPG den soğuyun. Aracın ne günahı var?
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
                          LPG kaynaklı sorun.LPG den soğuyun. Aracın ne günahı var?
                          Bence de durum bu şekilde. En nihayetinde aracın standart çalışma prensibi haricinde çalıştırmış oluyoruz. Geçmiş olsun , umarım daha fazla masraf açmaz.

                          Yorum

                          İşleniyor...
                          X