Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Şanzuman Yağı hk

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Şanzuman Yağı hk

    Selamlar herkese 2012 cdti 130 hp otomatik insigniam var.83 000 km de. Arabam vites düşürürken, yada uzun yol yaptıktan sonra kalkışta p den d ye alırken vurma yapıyor. Arabanın geçmişinde şanzuman yağı değişti mi bilmiyorum servisinde öyle bir kayıt yok. Şanzuman yağı dışında başka bir sorunu olabilir mi Konu hakkında tecrübelerinizi paylaşmanızı rica ederim. İyi günler

  • #2
    Öncelikle Hoşgeldiniz

    Şanzuman yazılımını güncelleştirin mekanik sorununuz yok ise sorununuz düzelir.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
      Öncelikle Hoşgeldiniz

      Şanzuman yazılımını güncelleştirin mekanik sorununuz yok ise sorununuz düzelir.
      Hoşbuldum, Cevabınız için teşekkürler. Bir sorum daha olacak şanzuman yağı kaç km de veya senede değişmesi gerekir arabam 2013 trafiğe çıkışlı 83 000km.daha önce değiştiğini düşünmüyorum.

      Yorum


      • #4
        DIFERANSIYELLI ŞANZIMAN, OTOMATIK, AF 40 6 / 1

        YAĞLAYICI KAPASITESI 3 LITRE (SERVIS IKMALI)
        YAĞLAYICI KAPASITESI 7 LITRE (KURU IKMAL)


        NORMAL
        DEĞIŞIM 80000 KM/ 72 AYLAR


        Motul sitesinde böyle bir bilgi var.
        Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
        +DVD 800 Navi
        +19" Jant
        +Prins Vsı 1.0

        Yorum


        • #5
          Otomatik şanzıman yağı konusunda çok araştırıp forumlarda dolaştıktan sonra şunları özetleyebilirim.
          * Eğer çok dur-kalk trafikte kalınamadıysa 60k-80k km arasında; ama eğer çok yoğun şehir içi kullanım varsa 50k' ya varmadan değişmeli.
          * Bizim cdti otomatik (cosmo, elite, sport vs.)' lerde bu yağlar uygundur. "https://www.onlineyedekparca.com/urun/sanziman-ve-direksiyon-yagi-dexron-6-1-lt-motul". "https://www.liquimolyturkey.com/otomatik-sanziman-yagi-top-tec-atf-1800-3687" Başka sitelerde de mevcut.
          * Yağ değişmi eğer tam boşaltma yapan makina yoksa aşağıdaki linkteki yöntemle
          "https://www.youtube.com/watch?v=ipdcU24uXxU"
          alttan boşaltıp eksilen kadar yeni yağdan ekleme ile yapılıyor. Belli bir KM kullanıldıktan sonra tekrar işlem tekrarlanıyor ama hiçbir zaman eski yağdan tam kurtulamıyorsunuz. Her değişimde 4-5LT' ye kadar yağ gerekiyor. Bu yöntemde tabiki servisin/fabrikanın ilk koyduğu yağ "GM dextron 6" olduğundan ve siz mesela motul ile takviye ettiğinizde ne olur tam kestiremiyorum. Eğer vakumla tüm yağı çekip değiştiren makina varsa o zaman 8-11 LT arasında bir yağ miktarı gerekiyor.
          * Yağ değişimi tam olarak makina ile yapılacaksa bu temizleyicinin işe başlamadan eski kirli yağa eklenmesi "https://www.motul.com/tr/en/products/automatic-transmission-clean-pro" içerdeki torku, kir, artık vb. temizliği için faydalı olabilir. Yağı boşaltmadan 15 dk önce eski yağa ekleyip tüm vites pozisyonlarında D,R,N kullanıp ondan sonra şanzıman yağının filtresi ile beraber değiştirin diyor datasheet' inde.
          * Yeni eklenen şazıman yağının Motul/LM' den daha kalitesiz mesela orjinal GM olması durumunda (yetkili serviste değişirse vb.) yağın daha uzun ömürlü olması için bu ATF yağ katkısı da eklenebilir. Hatta bence 30k-40k bandını geçip de hala yağ değiştirmemiş olanlar bu katkıyı ekleyerek şanzımanı değişim zamanı gelene kadar rahat ettirebilirler.
          * Bu arada şanzıman çok hırpalanmış, içindeki yağ da artık akıcılığını kaybetmiş ve ince dişli kanallarına yapışıp oralarda bir parça gibi kemikleşerek çalışıyorsa şanzıman yağı değşiminden sonra daha öncekinden daha çok ses ve vuruntu da bence olabilir. Çunku bu keçeleşmiş yağ aşınan birçok dişlinin üstüne yapışarak ne tam dişli gibi ne de tam yağlayıcı gibi arada derede çalışma yapabilir. Bu da yağ değişiminden sonra daha kötü, sesle vuruntu arttı diyenlerin başına gelen şey olabilir.

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: serkanmj View Post
            Otomatik şanzıman yağı konusunda çok araştırıp forumlarda dolaştıktan sonra şunları özetleyebilirim.
            * Eğer çok dur-kalk trafikte kalınamadıysa 60k-80k km arasında; ama eğer çok yoğun şehir içi kullanım varsa 50k' ya varmadan değişmeli.
            * Bizim cdti otomatik (cosmo, elite, sport vs.)' lerde bu yağlar uygundur. "https://www.onlineyedekparca.com/urun/sanziman-ve-direksiyon-yagi-dexron-6-1-lt-motul". "https://www.liquimolyturkey.com/otomatik-sanziman-yagi-top-tec-atf-1800-3687" Başka sitelerde de mevcut.
            * Yağ değişmi eğer tam boşaltma yapan makina yoksa aşağıdaki linkteki yöntemle
            "https://www.youtube.com/watch?v=ipdcU24uXxU"
            alttan boşaltıp eksilen kadar yeni yağdan ekleme ile yapılıyor. Belli bir KM kullanıldıktan sonra tekrar işlem tekrarlanıyor ama hiçbir zaman eski yağdan tam kurtulamıyorsunuz. Her değişimde 4-5LT' ye kadar yağ gerekiyor. Bu yöntemde tabiki servisin/fabrikanın ilk koyduğu yağ "GM dextron 6" olduğundan ve siz mesela motul ile takviye ettiğinizde ne olur tam kestiremiyorum. Eğer vakumla tüm yağı çekip değiştiren makina varsa o zaman 8-11 LT arasında bir yağ miktarı gerekiyor.
            * Yağ değişimi tam olarak makina ile yapılacaksa bu temizleyicinin işe başlamadan eski kirli yağa eklenmesi "https://www.motul.com/tr/en/products/automatic-transmission-clean-pro" içerdeki torku, kir, artık vb. temizliği için faydalı olabilir. Yağı boşaltmadan 15 dk önce eski yağa ekleyip tüm vites pozisyonlarında D,R,N kullanıp ondan sonra şanzıman yağının filtresi ile beraber değiştirin diyor datasheet' inde.
            * Yeni eklenen şazıman yağının Motul/LM' den daha kalitesiz mesela orjinal GM olması durumunda (yetkili serviste değişirse vb.) yağın daha uzun ömürlü olması için bu ATF yağ katkısı da eklenebilir. Hatta bence 30k-40k bandını geçip de hala yağ değiştirmemiş olanlar bu katkıyı ekleyerek şanzımanı değişim zamanı gelene kadar rahat ettirebilirler.
            * Bu arada şanzıman çok hırpalanmış, içindeki yağ da artık akıcılığını kaybetmiş ve ince dişli kanallarına yapışıp oralarda bir parça gibi kemikleşerek çalışıyorsa şanzıman yağı değşiminden sonra daha öncekinden daha çok ses ve vuruntu da bence olabilir. Çunku bu keçeleşmiş yağ aşınan birçok dişlinin üstüne yapışarak ne tam dişli gibi ne de tam yağlayıcı gibi arada derede çalışma yapabilir. Bu da yağ değişiminden sonra daha kötü, sesle vuruntu arttı diyenlerin başına gelen şey olabilir.
            Şanzıman yağı değişimine giriş 101
            ders gibi olmuş teşekkürler.

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: serkanmj View Post
              Otomatik şanzıman yağı konusunda çok araştırıp forumlarda dolaştıktan sonra şunları özetleyebilirim.
              * Eğer çok dur-kalk trafikte kalınamadıysa 60k-80k km arasında; ama eğer çok yoğun şehir içi kullanım varsa 50k' ya varmadan değişmeli.
              * Bizim cdti otomatik (cosmo, elite, sport vs.)' lerde bu yağlar uygundur. "https://www.onlineyedekparca.com/urun/sanziman-ve-direksiyon-yagi-dexron-6-1-lt-motul". "https://www.liquimolyturkey.com/otomatik-sanziman-yagi-top-tec-atf-1800-3687" Başka sitelerde de mevcut.
              * Yağ değişmi eğer tam boşaltma yapan makina yoksa aşağıdaki linkteki yöntemle
              "https://www.youtube.com/watch?v=ipdcU24uXxU"
              alttan boşaltıp eksilen kadar yeni yağdan ekleme ile yapılıyor. Belli bir KM kullanıldıktan sonra tekrar işlem tekrarlanıyor ama hiçbir zaman eski yağdan tam kurtulamıyorsunuz. Her değişimde 4-5LT' ye kadar yağ gerekiyor. Bu yöntemde tabiki servisin/fabrikanın ilk koyduğu yağ "GM dextron 6" olduğundan ve siz mesela motul ile takviye ettiğinizde ne olur tam kestiremiyorum. Eğer vakumla tüm yağı çekip değiştiren makina varsa o zaman 8-11 LT arasında bir yağ miktarı gerekiyor.
              * Yağ değişimi tam olarak makina ile yapılacaksa bu temizleyicinin işe başlamadan eski kirli yağa eklenmesi "https://www.motul.com/tr/en/products/automatic-transmission-clean-pro" içerdeki torku, kir, artık vb. temizliği için faydalı olabilir. Yağı boşaltmadan 15 dk önce eski yağa ekleyip tüm vites pozisyonlarında D,R,N kullanıp ondan sonra şanzıman yağının filtresi ile beraber değiştirin diyor datasheet' inde.
              * Yeni eklenen şazıman yağının Motul/LM' den daha kalitesiz mesela orjinal GM olması durumunda (yetkili serviste değişirse vb.) yağın daha uzun ömürlü olması için bu ATF yağ katkısı da eklenebilir. Hatta bence 30k-40k bandını geçip de hala yağ değiştirmemiş olanlar bu katkıyı ekleyerek şanzımanı değişim zamanı gelene kadar rahat ettirebilirler.
              * Bu arada şanzıman çok hırpalanmış, içindeki yağ da artık akıcılığını kaybetmiş ve ince dişli kanallarına yapışıp oralarda bir parça gibi kemikleşerek çalışıyorsa şanzıman yağı değşiminden sonra daha öncekinden daha çok ses ve vuruntu da bence olabilir. Çunku bu keçeleşmiş yağ aşınan birçok dişlinin üstüne yapışarak ne tam dişli gibi ne de tam yağlayıcı gibi arada derede çalışma yapabilir. Bu da yağ değişiminden sonra daha kötü, sesle vuruntu arttı diyenlerin başına gelen şey olabilir.
              Çok teşekkürler ayrıntılı cevabınız için yazdıklarınızı dikkate alacağım

              Yorum


              • #8
                Ben de teşekkür ederim. Özellikle bu forumda da çok bilgiler var ama biraz dağınık. Ben sadece birleştirmeye çalıştım.
                Bu arada bir hatamı düzeltmek istiyorum.
                Yukarıda bahsettiğim "Şanzıman Yağ Katkısı" : "https://products.liqui-moly.com/atf-additive-3.html" sadece ATF2 ve ATF3' e uyumluymuş. Bu durumda bizim insigniaların "ATF 6" sı ile uyumlu değil. Yani bunu kullanmamak lazım.

                Yorum


                • #9
                  6T45 Gen3 için araştırma sonucu sorun yaşanmadığı sürece değişimine gerekduymayan ve uzun ömürlü yağ kullanıldığını okumuştum üretici firmanın servis bülteninde, servise sorduğumda da km vs gibi bakımı olmadığı hatta değişim istendiğinde müşteriden imza aldıklarını söylemişti.

                  Yorum


                  • #10
                    sbsezgin, verdiğiniz şanzıman modeli için nete bir bakayım dedim. Aşağıdaki linkte açıklamaların 4. cümlesinde filan her 40000km' de bir ATF ve filtre değişimi yapılması gerektiğinden bahsedilmiş. Benim araç 43xxx km' de ve ATF6 Motul ile değiştirme yapacağım. Yer araştırıyorum.

                    Yorum


                    • #11
                      pardon link bu: http://at-manuals.com/manuals/gm-6t45-6t40-6t50-6t30/

                      Yorum


                      • #12
                        Benim de aracım 2012 model ve 98.000 km'de... 4000 km kadar uzun yol yaptım bir sorun yaşamadım ama 2 gün kadar önce aracı park etmek için manevra yaparken P konumundan D ye aldığımda vuruntu yaptı. Son 2 gündür böyle bir sorun yok, sadece o anda oldu. Zaten bu araç maalesef en azından daha önce edc kullandığım için olsa gerek (edc'de kendine has sorunlara sahip ama kesinlikle bu araç kadar değil.) vites geçişleri konusunda kendi ağırlığını hissettirmiyor. Vites yükseltme ve küçültmelerini size az da olsa hissettiriyor ki bunu bu forumda bir çok başlıkta okudum. Aracımın tüm bakımları opel odak servisinde yapılmış. Ben de şanzıman yağını değiştireyim istiyorum ama vakumlu olarak yaptırmak istiyorum. Bu iş için tavsiye edeceğiniz bir yetkili servis var mı? Veya özel serviste olabilir, tavsiyeleriniz önemli...

                        Yorum


                        • #13
                          Sadece P'den D'ye alırken vuruntu yaptıysa, park ederken aracı şanzımana bindirdiğiniz içindir. Önce -araç N'deyken- el frenini çekip, ayağınızı frenden çekin; araç el frenine otursun; sonra P'ye takın. Böyle yaptığınız halde vuruntu yapıyorsa tekrarlıyor mu izlemek lazım.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: ufukkk View Post
                            Sadece P'den D'ye alırken vuruntu yaptıysa, park ederken aracı şanzımana bindirdiğiniz içindir. Önce -araç N'deyken- el frenini çekip, ayağınızı frenden çekin; araç el frenine otursun; sonra P'ye takın. Böyle yaptığınız halde vuruntu yapıyorsa tekrarlıyor mu izlemek lazım.
                            Bunu park için manevra yaptığımda yaptı. Yani hatalı ifade etmiş olabilirim. Her D'ye alışımda vuruntu yaparak geçti. Bir kaç kez ileri geri manevra yaptım, her defasında D'ye geçerken yaptığı vuruntu hafife alınacak gibi değildi. Ondan sonra bir daha yapmadı.

                            Hazır bu kadar faydası var iken ben de şanzıman yağı değişimi işlemini yaptırmak istedim ve vakumla tamamını çekerek nerede yaptırabilirim sorusunu sordum.

                            Yorum


                            • #15
                              Anladım hocam, bence de yaptırın; ben çok faydasını gördüm. Vakumla yapan yer var mı bilmiyorum, fakat "how-to" videolarında da vakumla yapılmıyor; üstten yağ koyularak yapılıyor.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X