Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Lastik basınç sensörü hatası

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Servis ne olduğunu söledi ama tam hatırlamıyorum.
    bağlantı iletişim kopukluğu gibi birşeyler söylemişti ama yapıldıktan sonra 32 hava da 36 havada bassam 100 km ile de 180km ile de gitsem hiç hata almadım

    Yorum


    • #17
      Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post

      Aynen... bu bayram dönüşü yolda ben de bu sorunu yaşadım. Bir ara yol uygundu birazcık gaza yüklendim 160'ları geçtim bende de sağ arka lastik bir anda basınç hatası verdi. İlk anda insan biraz panikliyor. İlk kez başıma geldiği için durup lastiğe baktım sorun yoktu, basınç düşünce zaten düzelti. Sorun, hava basıncının çok yükselmesi sebebiyle oluşuyor bence. Zira hata aldığımda lastik basınçları hız sebebiyle 270'lere çıkmıştı. 260'lara inince düzeldi.
      Çok doğru tespit, yükselen basınç sanırım sensörde hataya yol açıyor. Ankara'dan Bursa'ya doğru giderken, Bursa girişinde virajlarda aracı biraz sıkıştırdım, normal seyir hızına gelmeden ve lastiklerin basınçları düşmeden hata düzelmedi.

      Yorum


      • #18
        Bunlar RF ile haberleşen sensorler oldukları için ve sensörlerin içlerindeki pillerin çok uzun senelerce dayanması için RF sensörler çok yoğunlukla sleep modda çalışıp çok kısa süre birkaç ms uyanıp merkez ile senkron olup gerekli verileri gönderip tekrar uyku moduna geçecek şekilde tasarlanırlar. Ayrıca sadece bir okuma verisi genelde direkt işlenip GUI' de gösterilmez belirli bir tekrarın ortalama verileri işlenir ki bu da sağlıklı bir haberleşme kurulduktan sonra minimum sample sayısının toplanması için belirli bir süre geçmesi sonucunda sistemin sağlıklı çıkış verebileceği anlamına gelecektir. En azından biz gömülü sistemlerde böyle çalışıyoruz, opelin mühendisliğinin de bizden aşağı olduğunu hiç düşünmüyorum.
        Bu durumda hızlı gidildiğinde belki titreşim, belki ısı artışı, jantın da bir anten gibi davranması ve yüksek tur sayısıyla RF haberleşmeyi bozması vb. bir sebeple anladığım kadarıyla ilgli basınç sensörü arabadaki TPMS ana işlemcisi ile bağlantıyı kaybedince TPMS ana işlemcisi merkez GUI' ye error verisi gönderiyor ve biz basınç verisini "---" gibi görüyoruz. Daha sonra araba yavaşlayınca yada ısı azalınca tekrar bağlantı kurularak yeterli sample alma sağlanacak kadar zaman geçince de ekran da tekrar doğru basınç verisi okuyor.
        Bu olası senaryo gösteriyorki; lastiklerdeki sensörlerdeki RF devresinin üretimsel bir toleransı var (Genelde maliyet baskısı sebebiyle komponnet toleransları olabilir) ve yüksek hızlarda bu devre elemanlarının toleransı etkisiyle ısı, titreşim ve jantın bozucu anten etkisi sebebiyle bağlantı kopuyor. Şüphesiz yeni modellerde şikayetler arttıkça bunu düzelteceklerdir, bize de ya şans işi diyerek sabretmek, ya serviste bir yolunu bulup değiştirtmek (ki bu durum opel servislerinin problemlee olan yaklaşımlrı sebebiyle çok zor) ya da gidip parayı bastırıp en yenisini almak düşer.

        Yorum


        • #19
          Dün yazıştık ya nazar değdi galiba bugün aracın sol ön lastiği için sürekli basınç uyarı hatası veriyor, üstelik basınç da 236-240 civarında. Diğer lastiklerle aynı olmasına rağmen bu uyarıyı neden verebilir yorumu olan var mı. Şimdi kalkıp bu uyarı için servise gitmeyi hiç istemiyorum ki bir çözüm bulunacağından da şüpheliyim zaten.

          Yorum


          • #20
            SerkanMj yazmış, en kesin ancak en maliyetli yol belli, daha kaliteli sensörler satın alıp kullanmak.

            Yorum

            İşleniyor...
            X