arkadaşlar herkese selamlar , aracım 1.6 T 2010 model insignia , araçta birşey dikkatimi çekti motorun üzerindeki yağ çubuğunu çıkardığımda parmağımı oraya bastırdığımda ordan içeri hava çektiğini , bir tür vakum oluştuğunu farketti , vakum sebebiyle motorda ince bir tıslama sesi olduğunu farkettim bu normal midir , yağ çubuğunun halkaya girdiği yerinde iki adet oring atılmış muhtemelen dış ortam vakum etkisini kesmek için olabilir , ancak vakum kafamı karıştırdı .
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
motor yağ çubuğu deliğinden içeri hava çekiyor
Collapse
X
-
motor yağ çubuğu deliğinden içeri hava çekiyor
2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunuEtiketler: Hiçbiri
-
ustalar içinizde biri bir zahmet dediğim duruma bakabilir mi ya ,1.6 tuurbo benzin insignia için yağ çubuğunu çekip oraya parmağını koyacak bildiğin kompresör gibi içeri çekiyor parmağı , aynı durum her araç için mi geçerli , yoksa benim motor kapağı mı arızalı , parça değişimi yapılırsa eğer motor kapağı 780 tl ye halledilir ama yolda bırakmayacak bir arıza ise yaptırmayacağım. Yardımcı oluursanız sevinirim .2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunu
-
bunu aracınızda bir sorun olduğu için mi soruyorsunuz yoksa sadece rastgele bir tespit mi? biz mesela soğutma sistemi kompresörlerine yağ eklemeden önce vakum yapardık sisteme yağ enjekte etmek için. ve motor çalışır çalışmaz doğru yağlamanın yapılması ve bloklara ulaşması için motor çalışır çalışmaz vakum gerçekleşirdi, çok aşırı olmasada motor çalışınca karterde vakum olması normal sanırım. bu yorumu sadece piston mantığıyla çalışan sanayi tipi makina motorlarından yola çıkarak söylüyorum. bence anormal olan mevcut vakumun durduk yere bozulması ve tıpa yada yağ kontrol çubuğundan içeri hava emilmesi. bu tarz durumlarda nemlenmeler olur ve bir süre sonra motor yüksek basınçta çalışırdı, bu da zamanla motorda arızalara sebep olurdu. araç motorlarında durum nasıl gerçekleşiyor daha iyi bilen biri çıkacaktır elbet.1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya KorumaFlexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control
Yorum
-
usta bildiğin yağ deliğinden içeri pompa gibi hava çekiyor ,üstteki ecotech yazan dikdörtgen kapağıda kakdırınca solda iki küçük nefeslik gibi delik bırakılmış ordanda içeri hava çekiyor , acayip bişey hiçbişey anlamadım.video yükleyip o şekil göstermeye çalışayım.2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunu
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: FacomX View PostBu olay tamamen doğal hatta yağ çubuğunu çıkardığımız da motor garip bir titreme ses çıkarır
yuksek basınçlı kapalı devre çalışan bir motor
Sıkıntı etmeyin2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunu
Yorum
Yorum