Duyuru

Collapse
No announcement yet.

motor yağ çubuğu deliğinden içeri hava çekiyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • motor yağ çubuğu deliğinden içeri hava çekiyor

    arkadaşlar herkese selamlar , aracım 1.6 T 2010 model insignia , araçta birşey dikkatimi çekti motorun üzerindeki yağ çubuğunu çıkardığımda parmağımı oraya bastırdığımda ordan içeri hava çektiğini , bir tür vakum oluştuğunu farketti , vakum sebebiyle motorda ince bir tıslama sesi olduğunu farkettim bu normal midir , yağ çubuğunun halkaya girdiği yerinde iki adet oring atılmış muhtemelen dış ortam vakum etkisini kesmek için olabilir , ancak vakum kafamı karıştırdı .
    2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
    2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

    Yüksek Makine Mühendisi
    Tübitak Proje Asistanı
    Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
    PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
    Havacılık Tutkunu
    RC model uçak tutkunu

  • #2
    ustalar içinizde biri bir zahmet dediğim duruma bakabilir mi ya ,1.6 tuurbo benzin insignia için yağ çubuğunu çekip oraya parmağını koyacak bildiğin kompresör gibi içeri çekiyor parmağı , aynı durum her araç için mi geçerli , yoksa benim motor kapağı mı arızalı , parça değişimi yapılırsa eğer motor kapağı 780 tl ye halledilir ama yolda bırakmayacak bir arıza ise yaptırmayacağım. Yardımcı oluursanız sevinirim .
    2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
    2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

    Yüksek Makine Mühendisi
    Tübitak Proje Asistanı
    Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
    PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
    Havacılık Tutkunu
    RC model uçak tutkunu

    Yorum


    • #3
      bunu aracınızda bir sorun olduğu için mi soruyorsunuz yoksa sadece rastgele bir tespit mi? biz mesela soğutma sistemi kompresörlerine yağ eklemeden önce vakum yapardık sisteme yağ enjekte etmek için. ve motor çalışır çalışmaz doğru yağlamanın yapılması ve bloklara ulaşması için motor çalışır çalışmaz vakum gerçekleşirdi, çok aşırı olmasada motor çalışınca karterde vakum olması normal sanırım. bu yorumu sadece piston mantığıyla çalışan sanayi tipi makina motorlarından yola çıkarak söylüyorum. bence anormal olan mevcut vakumun durduk yere bozulması ve tıpa yada yağ kontrol çubuğundan içeri hava emilmesi. bu tarz durumlarda nemlenmeler olur ve bir süre sonra motor yüksek basınçta çalışırdı, bu da zamanla motorda arızalara sebep olurdu. araç motorlarında durum nasıl gerçekleşiyor daha iyi bilen biri çıkacaktır elbet.
      1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
      Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

      Yorum


      • #4
        usta bildiğin yağ deliğinden içeri pompa gibi hava çekiyor ,üstteki ecotech yazan dikdörtgen kapağıda kakdırınca solda iki küçük nefeslik gibi delik bırakılmış ordanda içeri hava çekiyor , acayip bişey hiçbişey anlamadım.video yükleyip o şekil göstermeye çalışayım.
        2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
        2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

        Yüksek Makine Mühendisi
        Tübitak Proje Asistanı
        Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
        PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
        Havacılık Tutkunu
        RC model uçak tutkunu

        Yorum


        • #5
          Bu olay tamamen doğal hatta yağ çubuğunu çıkardığımız da motor garip bir titreme ses çıkarır
          yuksek basınçlı kapalı devre çalışan bir motor

          Sıkıntı etmeyin



          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
            Bu olay tamamen doğal hatta yağ çubuğunu çıkardığımız da motor garip bir titreme ses çıkarır
            yuksek basınçlı kapalı devre çalışan bir motor

            Sıkıntı etmeyin
            usta cevap için çok teşekkürler . dediğiniz gibi yağ çubuğunu çekin motor bir titriyor ve durur gibi oluyor sonra hemen geri düzeliyor , hatta motorlar için vakum testi bile varmış , vakmun belli seviyede olması gerekiyormuş, youtueden engine vacum test diye aratıldığında özel vakum barometreai bile var .
            2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
            2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp

            Yüksek Makine Mühendisi
            Tübitak Proje Asistanı
            Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
            PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
            Havacılık Tutkunu
            RC model uçak tutkunu

            Yorum


            • #7
              Vakum olması normal, olmazsa sıkıntı.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum

              İşleniyor...
              X