Selamın aleyküm arkadaşlar benim 1.6 dizel otomatik 2015 insigniam var ve 2 gün önce ustanın yanına uğradığımda suyunun az olduğunu farketti ve su koydu. Dün gece arabanın altından baya su aktı, klimadır dedik geçtik ancak sabahta baktığımızda su akmıştı. Tekrar ustaya götürdük, bizi çok sallamadan telefon ışığıyla baktı ve kaçak olmadığını söyledi cidden de oradayken hiç akmadı şimdi antifiriz koydu ancak gene akma yok sürekli azalıyor çalışırken nerdeyse bitiyor istop edince yarı yarıya geri doluyor. Bunun çözümü nedir yardımcı olacak var mı uzun yola çıkacak araç çünkü, mersinde de sağlam usta tanıdığı olan varsa yazarsa çok sevinirim.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
İnsignia su azaltma sorunu
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: veysel33ali View PostSelamın aleyküm arkadaşlar benim 1.6 dizel otomatik 2015 insigniam var ve 2 gün önce ustanın yanına uğradığımda suyunun az olduğunu farketti ve su koydu. Dün gece arabanın altından baya su aktı, klimadır dedik geçtik ancak sabahta baktığımızda su akmıştı. Tekrar ustaya götürdük, bizi çok sallamadan telefon ışığıyla baktı ve kaçak olmadığını söyledi cidden de oradayken hiç akmadı şimdi antifiriz koydu ancak gene akma yok sürekli azalıyor çalışırken nerdeyse bitiyor istop edince yarı yarıya geri doluyor. Bunun çözümü nedir yardımcı olacak var mı uzun yola çıkacak araç çünkü, mersinde de sağlam usta tanıdığı olan varsa yazarsa çok sevinirim.
Yorum
-
EGR soğutucu kapağı, genleşme kabı, genleşme kabı kapağı, emme manifoldu, devir daim pompası, radyatör ve borular, motor contası(ki bu durumda soğutma suyunda yağ tespit edersiniz) Kaçak olabilecek yerler. Bunları bir kontrol ettirin. Kontrol yapılırken motor sıcak, araç çalışır halde yani devir daim başlamışken yapın. Basınç altındayken gözden kaçırdığınız kaçakları tespit edebilirsiniz.
Yorum
-
aynı sorun bende de vardı , motor sıvısı azalması oldu ancak araç uyarı flan vermedi , aracın harareti 110-120 derecelere kadar çıkıyor sonra geri iniyordu , obd2 kit ile tork programı ile telefondan kontrol ediyorum sahiden yükseliyor rölantide az bekletip sistwmi soğumaya alıyordum , ancak geçen gün lpg sorunu için ustaya uğradım adam suyun eksilmiş dedi , kapağı açtı baya bi su ekledi dedi kapağını değiştir bu kapaktan buharlaşıp uçuyor , bana mantıklı geldi dedikleri , sonrasında hiç 110 a flan çıkmadı hararet , zorlamam rağmen hala 90 ı geçtiğini görmedim . Demekki ısı transfer hesapları ve kontrol sisteminin tasarımı , suyun eksiksiz olması durumu için 90 a sabitlenmiş ki muhtemelen benzin +hava karışımının yanması için en ideal değer 90 gibi , neredeyse bindiğim çoğu araçta aynı değerde ısının sabitlendiğini gördüm .2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunu
Yorum
-
Aslına bakarsan sorun hala devam ediyor , her iki güne bir , ü. su bardağı kadar soğutma suyu sıvısı eksiltiyor , motorda en ufak bir su karışımı görmedim , suya karışan yağda görmedim , tahminim muhtemelen LPG T borusu yada diğer boruların birinde kaçak var , en tepeden basınçlı havanın verildiği bir kapak tasarlayıp bakcm , 4 bara kadar sıkıştırılmış sıvıyı motor su dolum kapağındna içeri basacam nerde kaçak varsa ora belli olur diye düşünüyorum , sanayi sanayi her şeyi bildiği zanneden ustaları günlerce gezemem , yarısından çoğu 4 zamanlı motorun ne olduğunu bile bilmeyen eğitimsiz işsiz insanlar .2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunu
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: engin.aygun View PostAslına bakarsan sorun hala devam ediyor , her iki güne bir , ü. su bardağı kadar soğutma suyu sıvısı eksiltiyor , motorda en ufak bir su karışımı görmedim , suya karışan yağda görmedim , tahminim muhtemelen LPG T borusu yada diğer boruların birinde kaçak var , en tepeden basınçlı havanın verildiği bir kapak tasarlayıp bakcm , 4 bara kadar sıkıştırılmış sıvıyı motor su dolum kapağındna içeri basacam nerde kaçak varsa ora belli olur diye düşünüyorum , sanayi sanayi her şeyi bildiği zanneden ustaları günlerce gezemem , yarısından çoğu 4 zamanlı motorun ne olduğunu bile bilmeyen eğitimsiz işsiz insanlar .
Sizin probleme benzer sorunu bende yasamistim. En basit cozum araci performansli kullandıktan sonra iyi bir fenerle araci kontrol etmek. Yuksek devirlerde devirdaim pompasininda devri arttigi icin sistemdeki basinc artiyor ve hortumlar sisiyor. Radyatore su yerine komple kırmızı antifiriz koymaniz isinizi kolaylastiracaktir. Renginden dolayi sizinti yerlerinde hemen buharlasmiyor ve bulastigi yerde iz birakiyor. Dikkatli incelemede eger biryerden sızıntı yapiyorsa mutlaka farkedersiniz. Insallah sorununuzu kisa zamanda cozersiniz.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: escape View Post
Oncelikle gecmis olsun.Sanayii hakkında yorumunuza sapka cikaririm. Cok uzun zamandir kendi aracimi kendim tamir ve bakimini yapiyorum. Bir problem olmasi durumunda istedigim testleri yapip aklimdaki soru isaretlerini gideriyorum. Galiba yakinda motor indirmeyede baslayacagim. İsin ilginc tarafi ne kadar isin icine girersem bir okadar zevkli ve basit geliyor hersey.
Sizin probleme benzer sorunu bende yasamistim. En basit cozum araci performansli kullandıktan sonra iyi bir fenerle araci kontrol etmek. Yuksek devirlerde devirdaim pompasininda devri arttigi icin sistemdeki basinc artiyor ve hortumlar sisiyor. Radyatore su yerine komple kırmızı antifiriz koymaniz isinizi kolaylastiracaktir. Renginden dolayi sizinti yerlerinde hemen buharlasmiyor ve bulastigi yerde iz birakiyor. Dikkatli incelemede eger biryerden sızıntı yapiyorsa mutlaka farkedersiniz. Insallah sorununuzu kisa zamanda cozersiniz.2004 passat B5.4 1.6 +Lpg 102 Hp gümüş gri
2010 insignia 1.6T Cosmo Beyaz 170 Hp
Yüksek Makine Mühendisi
Tübitak Proje Asistanı
Havacılık ve Uzay Mühendisliği Y.L
PIC +Arm gömülü sistem tasarım uzmanı
Havacılık Tutkunu
RC model uçak tutkunu
Yorum
Yorum