Duyuru

Collapse
No announcement yet.

P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold

    Merhaba Arkadaşlar,

    Aracımda sürekli motor arıza ışığı yanıyor P420 katalitik hatası veriyor. Bu arızayı sildikten sonra şehir içi yoğun trafikte 50-60 km sonra tekrar yanıyor. Uzun yolda ise daha uzun kmlerden sonra. Bu hatayı sildikten sonra aracımda hızlanmak istedigimde 1500-2000 devir arasında ani kesiklikler yasıyorum ve araç sarsıntılı gibi. 2000 devir üzerine çıkınca daha pürüzsüz oluyor hızlanmalar. Ama bu arıza ışığını yaktıktan sonra araç daha rahatlıyor ve bu hızlanma bantlarında sorun hissedilmiyor sanki. Katalitik konvertoru yakın zamanda spiral değişimi esnasında kontrol ettirmiştim. Herhangi bir tıkanıklık yada peteklerde dağılma yok ve gayet iyi durumda olduğu söylenmişti. Bu sorunu yaşayan ve çözen arkadaşlar bilgilendirme ve destek olurlarsa çok sevinirim. Aracım 2013 Model 2.8 V6 260 Hp lik.

    Yıllar oncede 2006 Astra H 1.6 Twinport aracımdada aynı durum vardı. Sürekli o ışık yanar ben söndürürdüm. Öylede sattım gitti. Performans olarak birşey farketmiyordu hatırladıgım. Yıllardır gözlemledigim ise km. den bagımsız olarak bu arıza ışığı yanmayan benzinli opel nerdeyse yok gibi. Ama şimdi ondan farklı olarak hızlanmalardaki sorun can sıkıcı. Bunu çözmek için nasıl bir yol izlemeliyim?

  • #2
    Geçmiş olsun.

    Bahsettiğiniz sorun benim önceki aracım astra j de olmuştu ve çözümü de 1 ay sürmüştü malesef yetkili servis servis gezdim ve opel türkiyede devreye girmişti araba 20 gün tek bir serviste kaldı toplam 870 km yol yapıldı istanbul içi ve çözülemedi.Başka bir yetkilide bir ustanın uzun uğraşlar sonucunda emme monifold contasını değiştirmesi sonucunda 2 sene daha bindim bir kere başıma gelmedi.Bu süreçte lamda sensör,bujiler,katalizör ve enjektörler değişti bir çocğı denemk amaçlı değişti yani para ödemedim sonuç bulundu ama sinir bozucu olan bir motor arıza ışığı ve bütün bir arızanın bu yakıt ve elektronik ateşleme sistemine bağlı olması özetle zor bir iş parça deneme yanılma işlemi can sıkıcı ve uzun süreç.

    Eski bir astra h kullanıcı olarak da onda da değişmediğimiz yer kalmadı sonuç ? Bir krank devir sensöründe bitti 3 aylık bir süreçti oda 2010 yılıydı.Biraz can sıkıcı işler malesef bu katalizör çıktığından beri bu işler süre geldi emisyon kontrol ayağına çözümü zor bir çok arıza peşpeşe gelmekte.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: Horizon star View Post
      Geçmiş olsun.

      Bahsettiğiniz sorun benim önceki aracım astra j de olmuştu ve çözümü de 1 ay sürmüştü malesef yetkili servis servis gezdim ve opel türkiyede devreye girmişti araba 20 gün tek bir serviste kaldı toplam 870 km yol yapıldı istanbul içi ve çözülemedi.Başka bir yetkilide bir ustanın uzun uğraşlar sonucunda emme monifold contasını değiştirmesi sonucunda 2 sene daha bindim bir kere başıma gelmedi.Bu süreçte lamda sensör,bujiler,katalizör ve enjektörler değişti bir çocğı denemk amaçlı değişti yani para ödemedim sonuç bulundu ama sinir bozucu olan bir motor arıza ışığı ve bütün bir arızanın bu yakıt ve elektronik ateşleme sistemine bağlı olması özetle zor bir iş parça deneme yanılma işlemi can sıkıcı ve uzun süreç.

      Eski bir astra h kullanıcı olarak da onda da değişmediğimiz yer kalmadı sonuç ? Bir krank devir sensöründe bitti 3 aylık bir süreçti oda 2010 yılıydı.Biraz can sıkıcı işler malesef bu katalizör çıktığından beri bu işler süre geldi emisyon kontrol ayağına çözümü zor bir çok arıza peşpeşe gelmekte.
      Hızlanmalarda kesiklik ve sabah ilk çalıştırmada 1-2 dk motorda titreme varmıydı peki sizde?

      Yorum


      • #4
        Evet hızlanmalarda kesiklik yapıyordu düzensiz olarak belirli bir devir aralığı yoktu yani nerde yapacağı belli olmuyordu ve kesiklik yapmasının dışında araba odunlaşıyordu gitmek istemyordu yakıt tüketiminde artış ve garip vuruntular olmaktaydı.
        Bu tip sorunlar genelde rölantide fark edilmez çok zordur fark edilmesi,sizin o 1 2 dakika titreme motorun ısınması için otomatik devir artırmadaki vibrasyon olmasın ? Çünkü v6 motor rölantide sarsıntılı ve gürültülüdür.Eski bir vectra cdx kullanıcısı olarak en sevmediğim durumdu bu araç rölantide vites d konumuna alındığında sanki eski dizel araba gibi sarsıntılıydı.Biraz v6 olmasından olabilir sarsıntı diye düşünüyorum.

        Yorum

        İşleniyor...
        X