Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Vites park konumu uyarısı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Vites park konumu uyarısı

    Herkese merhabalar. Yeni üyeyim. Açıkcası forumdan aracımda yaşadığım sorun hakkında arama yaparken haberim oldu ve hemen kayıt oldum. Gördüğüm kadarıyla da güzel ve seviyeli bir ortam mevcut. Emeği geçenlere teşekkür ederek uzatmadan sorunumu anlatayım.

    Aracımı durdurmadan önce vitesi P’ye aldığımda vites geçişi gerçekleşiyor ancak start/stopa basıp aracı durdurduğumda “vitesi park konumuna getirin” uyarısını veriyor. Birkaç haftadır sıklığı giderek artan şekilde yaşadığım bu sorun başlarda vites kolunu hafifçe itmemle düzeliyorken şu an her defasında olmaya ve düzelmemeye başladı. Ancak aracı 3-4 defa çalıştırıp vitesi N-R-D arasında dolaştırıp tekrar P konumuna getirip kapatınca düzeliyor. Konuyla ilgili tecrübesi, bilgisi veya çözüm önerisi olan var mıdır acaba merak ediyorum.


  • #2
    Merhabalar, muhtemelen vites konum sensörü/algılayıcıdan kaynaklı yada kablolardaki temassızlıktan kaynaklı da olabilir. Aracı lifte kaldırıp alttan soketler kontrol edilebilir, vites topuzu güçlü fakat çok dikkatli bir şekilde yukarı çekilerek çıkartılıyor. Oradan kontrol edilebilir. Motor kısmından da akü kutusunun cama yakın kısmından aşağı bakıp şanzımanın bir kısmının(yağ tapasının) olduğu kısmı görebiliyorsunuz. Oraları kontrol edebilirsiiniz.

    Yorum


    • #3
      Bu sorunu ben de bazen yaşıyorum. Şu an “vitesi park konumuna getirin” dediğinde vitesi oynattığım anda düzeliyor aşamasındayım. İnşallah ilerlemez.
      Konu takip.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
        Merhabalar, muhtemelen vites konum sensörü/algılayıcıdan kaynaklı yada kablolardaki temassızlıktan kaynaklı da olabilir. Aracı lifte kaldırıp alttan soketler kontrol edilebilir, vites topuzu güçlü fakat çok dikkatli bir şekilde yukarı çekilerek çıkartılıyor. Oradan kontrol edilebilir. Motor kısmından da akü kutusunun cama yakın kısmından aşağı bakıp şanzımanın bir kısmının(yağ tapasının) olduğu kısmı görebiliyorsunuz. Oraları kontrol edebilirsiiniz.
        Teşekkür ederim bilgiler için.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Bu sorunu ben de bazen yaşıyorum. Şu an “vitesi park konumuna getirin” dediğinde vitesi oynattığım anda düzeliyor aşamasındayım. İnşallah ilerlemez.
          Konu takip.
          Umarım ilerlemez. Yarın sabah için servisten randevumu aldım. Sonucu yazacağım.

          Yorum


          • #6
            Servisle görüştüm. Arızaya bakıldı. Aksi gibi bugün bahsettiğim arızayı yapmayacağı tuttu ancak birkaç deneme ve önceden çektiğim video ile gösterebildim sıkıntıyı. Vites geçirildiğinde bunu algılayan switchde arıza olduğu ve bu parçanın tek başına değişiminin olmadığı, vites kolu ile birlikte komple değişeceği söylendi. 1200 tl civarı bir maliyet çıkıyor. Zaten parça ellerinde yok şu an, ben de yarın uzun yola gideceğim için şimdilik dokunmadım. Şanzımanla vs ilgili bir problem olmadığı için bu şekilde kullanmanın bir sıkıntı yaratmayacağı söylendi. Tatil dönüşü bakacağım, sıkıntı devam ederse ve başka bir çözüm bulamazsam muhtemelen değişim yapacağım.

            Yorum


            • #7
              Bu işlerden anlayan biri o switchin muadili ile sorunu çözebilir tahminimce. Ulaşabildiğiniz bir yerde ise yerinden çıkarıp kontak spreyi ile temizlemeyi de deneyebilirsiniz. Belki oksitlenme gibi bir durum varsa çözüm olur.
              34 ST 579 '09 C180 Kompresor

              BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

              Yorum


              • #8
                Ben ulaşabileceğimi sanmıyorum oraya ama dediğiniz gibi anlayan bir ustaya göstermek niyetindeyim. Hatta bu konuda Ankara’ da önereceği bir usta veya servis olan olursa sevinirim.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ratip View Post
                  Bu işlerden anlayan biri o switchin muadili ile sorunu çözebilir tahminimce. Ulaşabildiğiniz bir yerde ise yerinden çıkarıp kontak spreyi ile temizlemeyi de deneyebilirsiniz. Belki oksitlenme gibi bir durum varsa çözüm olur.
                  Dediğiniz gibi durum aynen. Aslında küçük bir parçada ve muhtemelen maliyetsiz halledilebilecek bir sorun ancak o parça ayrı olarak servislerde bulunmadığı için komple sistemin değişimi, zaten servisten beklenen öneri. Usta aramaya başladım bile.

                  Yorum


                  • #10
                    Ben olsam nasılsa parça komple değişecek diye elektrikçiye gösteririm. Belki basit bir kontakt sprey bile çözebilir sıkıntınızı.

                    1200TL'yi gözden çıkarttıysanız bilindik ve sağlam bir yerde switchi ellettirin derim.
                    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
                      Ben olsam nasılsa parça komple değişecek diye elektrikçiye gösteririm. Belki basit bir kontakt sprey bile çözebilir sıkıntınızı.

                      1200TL'yi gözden çıkarttıysanız bilindik ve sağlam bir yerde switchi ellettirin derim.
                      Haklısınız. Seyahat sonrası önce basit tamiri için uğraşıp olmazsa zaten mecburen değişime gideceğim. Şu an sizin dediğiniz gibi sağlam bir yer arıyorum.

                      İşin ilginç tarafı aracı 5-6 defa çalıştırıp durdurdum servis sonrası, arıza bir defa bile tekrarlamadı

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: gknklc View Post

                        Haklısınız. Seyahat sonrası önce basit tamiri için uğraşıp olmazsa zaten mecburen değişime gideceğim. Şu an sizin dediğiniz gibi sağlam bir yer arıyorum.

                        İşin ilginç tarafı aracı 5-6 defa çalıştırıp durdurdum servis sonrası, arıza bir defa bile tekrarlamadı
                        Serviste kurcalanınca muhtemelen yerine oturdu. Kontak spreyi ve belki ince bir elektrik bandı sorunu büyük ihtimalle çözecektir
                        34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                        BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                        Yorum


                        • #13
                          Servisler zaten bayılırlar "komple" değişmeye. Geçmiş olsun.


                          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                          Yorum


                          • #14
                            Aynı sorunu bende yaşadım. Bostancı sanayide vites topuzunu değiştirdiler. Topuzda bir klips var. Bu arızalandığında bu hataya yol açıyor. Vites kolu flan değiştirmediler. 200 TL'ye yeni topuz aldım ve gayet sorunsuz. Servise sakın bu parayı bayılmayın. Yazık günah...
                            2013 İnsignia Cosmo 1.6T

                            Yorum


                            • #15
                              Geçmiş olsun

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X