Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Direksiyonda ağırlaşma

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    yakar_35, iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
    Gelişmelerden haberdar edeceğim tabi.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #17
      sabah bakıp yazarım amperini povver markaydı 1 seneyi geçti sorun yok orj akü start'da gitti bozuldu içindeki atkı koptu daha önce hiç belli etmedi bitmeden bozuldu direksiyon o günden beri sorun çıkarmadı. Sizin akü nasıl gitti? Ayrıca arabayı kullanım koşullarınız nedir? kısa mesafelerde mi kullanıyorsunuz? akü cinsinden dolayı şarj olmama durumu olabilir.
      1.6 SIDI

      Yorum


      • #18
        Araç serviste vites boşta bırakıldı. Ekranlar kapanmamış işte ertesi gün gelince akü bitmişti. Takviye yapıp çalıştırıldı. 3-5 gün sonra kendim vites boşta el freni çekip 5 dk öyle bıraktım. Gelince baktim ki yine akü bitmiş. Öyle olunca değiştirmiştim. Aracı maalesef kısa mesafe çok sık kullanıyorum. Evle iş yeri arası 6km. Gidiş dönüş 15km. maks. Bugün tekrar direksiyonu kontrol edecem. Perşembe günü de tedarik ettiğim aküyü taktırıp deneyecem. İlgi ve alakanız için teşekkür ediyorum. Gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğim.

        Jel akü diye tabir edilen akülerden kullanıp sorun yaşayan/yaşamayan arkadaşlar bilgi paylaşırsa güzel olur.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #19
          Arkadaşlar akünün üzerindeki 60A, 74A gibi ifadeler o akünün kapasitesini belirler, gücünü değil. Aracınızda sonradan monte edilen ses sistemleri, tv vs yoksa ve aracınızın elektrikli aksamlarını sürekli durduğu yerde kullanmıyorsanız, yani çoğunluk gibi kullanıyorsanız, bu değerin çok da bir önemi yoktur.

          Esas önemli olan akünün marş basma gücüdür. Akünün üzerinde CA (cranking amps) yani marş gücü (amper) ve CCA (cold cranking amps) soğuk motor/hava marş basma gücü olmak üzere 2 değer bulunur. İşte akünün gerçek gücü bu değerlerden, özellikle de CCA değerinden anlaşılır.

          Piyasada biraz dolaştığınızda, 74A'lik aküler arasında CCA değerlerinin son derece farklı olabildiğini görürsünüz. (Genelde kalitenin de göstergesi oluyor, iyi markalarda CCA değeri çoğunlukla yükseliyor. Tabii ki istisnaları olabilir.)

          Akü seçerken asıl önceliğiniz kapasite değil, CCA değeri yüksek akü almak olmalıdır. (Eğer aracınızda sürekli durduğu yerde çalışan elektrikli cihazlar ya da ek elektrikli cihazlar (tv,ampli,buzdolabı vb) varsa hem CCA hem de kapasitesi yüksek olanları tercih edin.)

          Yorum


          • #20
            [QUOTE=ufukkk;n611112]Arkadaşlar akünün üzerindeki 60A, 74A gibi ifadeler o akünün kapasitesini belirler, gücünü değil. Aracınızda sonradan monte edilen ses sistemleri, tv vs yoksa ve aracınızın elektrikli aksamlarını sürekli durduğu yerde kullanmıyorsanız, yani çoğunluk gibi kullanıyorsanız, bu değerin çok da bir önemi yoktur.

            Esas önemli olan akünün marş basma gücüdür. Akünün üzerinde CA (cranking amps) yani marş gücü (amper) ve CCA (cold cranking amps) soğuk motor/hava marş basma gücü olmak üzere 2 değer bulunur. İşte akünün gerçek gücü bu değerlerden, özellikle de CCA değerinden anlaşılır.

            Piyasada biraz dolaştığınızda, 74A'lik aküler arasında CCA değerlerinin son derece farklı olabildiğini görürsünüz. (Genelde kalitenin de göstergesi oluyor, iyi markalarda CCA değeri çoğunlukla yükseliyor. Tabii ki istisnaları olabilir.)

            Akü seçerken asıl önceliğiniz kapasite değil, CCA değeri yüksek akü almak olmalıdır. (Eğer aracınızda sürekli durduğu yerde çalışan elektrikli cihazlar ya da ek elektrikli cihazlar (tv,ampli,buzdolabı vb) varsa hem CCA hem de kapasitesi yüksek olanları tercih edin.)[/QUO


            1) Peki bu değerler minimum ne olmalı?

            2) Birde jel akümü yoksa normal akümü kullanmalıyız?

            3) Aralarındaki fark araçlarımız için hangisi iyi?

            Ufuk kardeşim kusura bakma çok soru sordum.

            Yorum


            • #21
              1. Min. şu olmalı demek biraz zor, yaşadığınız bölge bile önemli. "Ne kadar yüksek, o kadar iyi" mantığıyla yaklaşmak lazım. (Çok emin değilim ama CCA değeri aşırı yüksek, "ekstrem" aküler var diye biliyorum, bu işin sonu yok yani.) Akü alırken uygun marka/modeller içinde CCA değeri en yüksek olanı tercih etmeye çalışın.

              2. ve 3. hakkında net bir bilgim yok, yanlış bilgi vermek istemem.

              Yorum


              • #22
                Cevap için teşekkür ederim.

                Yorum


                • #23
                  (POVVER 66A -- 600A SAE -- SFB) şeklin de yazıyor.
                  not: akım değeri yüksek olan akülerin şarj akımıda farklıdır yani alternatör'de farklı olabilir. Teknik detayları bilinmeden yüksek değerlerindeki aküleri kullanmak doğru olmaz. (cca değeri hariç) Son olarak manuel stop-start olan 1.6 sidi motorlu araçda alternatör daha güçlüdür.
                  1.6 SIDI

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinalinde 60amper 510cca yazan bir akü yerine 60amper 540cca yazan bir akü taksak dinamonun sarj edememe veya benzer başka sorunlar olur mu?
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #25
                      Sıkıntı olacağını sanmam.
                      Önce sorunun aküdenmi olduğu nu belirleyin geçici bir akü bulup deneyin bence.
                      1.6 SIDI

                      Yorum


                      • #26
                        Son durumu paylaşayım arkadaşlar..
                        Aracın üzerindeki 74 amperlik aküyü sökerek eve getirdim ve hepsiburada dan aldığım einhell cc bc 10 şarj cihazıyla tam şarj ettim.
                        2-2,5 saat kadar sürdü. Sonrasında aküyü aracıma geri taktım. Bu işlemleri kendim yapabiliyorum.
                        Olay tamamen akünün şarj durumuyla alakalı. Akü tam şarjlı olduğunda direksiyon eskisi gibi yumuşak oluyor yani normale dönüyor.
                        Bu tarz sorun yaşayan olursa aküsünü tam şarj ettirip öyle kullansın aracını.
                        Yardımcı olan arkadaşlara teşekkür ediyorum.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #27
                          İlginç bir durum. Çözülmesine sevindim.
                          34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                          BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                          Yorum


                          • #28
                            Benim direksiyonumdada ağırlaşma var. Dün odqk Opele götürdüm aracı. Araçları Park eden vale var park ettikten sonra sordum ona nasıl direksiyon ağır mı diye evet dedi biraz ağır. Sonra mekanikçi personel geldi araca bakmaya ve ağır olmadığını söyledi. Test etmek için yola çıktık bir ustayla o da normal dedi. Bilgisayara bağlandı servetronic arızası vermiyor. Sizin dediğiniz aküden mi kaynaklandığını sordum onada hayır dedi. Anlatmaya çalıştım benim aracımın direksiyonunun sertliğini benden daha iyi bilemezsiniz yeni oluştu bu durum dedim. Elemanın söylediği aracı bırak 3-4 gün ben gidim gelim sertliği ölçerim. Tamamen saçmalık neden sana arabamı bırakim. Servis öneriniz var mı nereye gitmeliyim. Garantim devam ediyor. (1.6 CDTI 2016 model İnsignia)

                            Yorum


                            • #29
                              Orjinal yazı sahibi: M.Aydın View Post
                              Benim direksiyonumdada ağırlaşma var. Dün odqk Opele götürdüm aracı. Araçları Park eden vale var park ettikten sonra sordum ona nasıl direksiyon ağır mı diye evet dedi biraz ağır. Sonra mekanikçi personel geldi araca bakmaya ve ağır olmadığını söyledi. Test etmek için yola çıktık bir ustayla o da normal dedi. Bilgisayara bağlandı servetronic arızası vermiyor. Sizin dediğiniz aküden mi kaynaklandığını sordum onada hayır dedi. Anlatmaya çalıştım benim aracımın direksiyonunun sertliğini benden daha iyi bilemezsiniz yeni oluştu bu durum dedim. Elemanın söylediği aracı bırak 3-4 gün ben gidim gelim sertliği ölçerim. Tamamen saçmalık neden sana arabamı bırakim. Servis öneriniz var mı nereye gitmeliyim. Garantim devam ediyor. (1.6 CDTI 2016 model İnsignia)
                              Konu biraz hortlayacak ama siz sorunu çözebildiniz mi?
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X