Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Direksiyonda ağırlaşma

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Direksiyonda ağırlaşma

    Makyajlı kasa flexili aracımın direksiyonunda birkaç aydır farkettigim bir ağırlaşma var. Önceki halini de iyi bildiğimden bunu söyleyebiliyorum. Tour tuşuna bastığımda yumuşama olmasına rağmen istediğim eski rahatlık yok. Lastik havalarını kontrol ettim. Sorun yok. Balansta problem yok. Bazen daha yumuşak oluyor gün içinde ancak bu durum değişebiliyor. Genel anlamda eskisi gibi değil. Servise aracı vermeden kendimin kontrolünü yapabileceğim bir şey var mıdır? Servise verince bu tür durumlarda ne tür bir kontrol yapılır? Bilgisi olan var mı?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Hocam iki şeyi kontrol et
    • Direksiyon hidroliği
    • Filexili insignialarda Direksiyona Motorun tahrik gücünden faydalanarak manevra konforu sağlıyor buradaki kayışı bir kontrol edin



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Fatih bey cevabınız için teşekkür ederim.
      Bizim araçlarda direksiyon hidroliği var mı? Varsa yerini bilmiyorum bakmak için.
      Kayışı servise gidip baktırayım en iyisi.
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #4
        Bu Videoda Hem Kayışı hemde hidrolik yağ haznesini gösteriyor.





        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Fatih Bey 'in önerilerine ek olarak akünüzüde kontrol edin.
          İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
          Vw  CC  >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >>  Beyaz

          Yorum


          • #6
            Yarın servise gösterecem aracı usta ilgilenecek.
            Bu arada kaputu açınca direksiyon hidroliği yerini göremedim, sanırım videodaki araç farklı bendekinden.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: cankaan_x View Post
              Fatih Bey 'in önerilerine ek olarak akünüzüde kontrol edin.
              Akü yeni. Vartanın 74amperlik aküsü var araçta. Bu sorun ilk olmaya başladığında üzerinde 60a.lik inci akü vardı ama zayıf bir aküydü. Sonrasında varta 60a.lik akü ile değiştim. Direksiyon sorunu akü değişimiyle düzelmedi. Keyfi sebeplerden 74a.lik varta takılı son haliyle.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Önceki aracımda sizin gibi sorun yaşamıştım. Akü ve kayış değişimi ile çözülmüştü.
                İnsignia >> 2010 >> 1.6 T Cosmo >> Teknik Gri
                Vw  CC  >> 2013 >> 1.4 TSİ BMT >>  Beyaz

                Yorum


                • #9
                  Kayış olabilir. Yarın serviste ustaya batıracam. Araç 90 binde zaten.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Makyajlı kasalarda direksiyon elektrikli hatta (elektrohidrolik) yazıyor fakat direksiyon kutusunun içinde hidrolik bir sistem olabiliir belki ancak motordan hidrolik destek almıyor. Servise danışmanız faydalı olabilir umarım ciddi bir sorun yoktur. 1-2 sene önce bende başka bir durum oluştu otoyol hızlarında sabit hızda ve direksiyon tam orta poziyonda dururken yola göre ince dokunuşlar yaparken sağa yada sola direksiyonda kısa bir süre içinde aşırı bir yumuşama hissi oluyordu olması gereken sertlik bir an için kayboluyordu fakat artık yapmıyor servise sormuştum klasik cevap normal o durum diyerek beni güldürmüşlerdi ☹ sonrasında 5-6 ay sonra aküm bozuldu ve değiştirdikten sonra tekrar olmadı aynı durum.(aracımda flexi var) akü voltajını kontrol ettirin kısa mesafelerde aracınızı kullanıyorsanız akünüz şarj olmuyor olabilir.
                    1.6 SIDI

                    Yorum


                    • #11
                      Aracı serviste baktırdım. Elektrikli direksiyon dolayısıyla kayış yok direksiyon hidroliği de yok.
                      Şarj dinamosu ve aküyle ilgili durum eğer mekanik bir sıkıntı yoksa. Gm marka orjinal bir akü ile deneme yapmak lazım dedi usta.
                      Varta nın jel akü denilen akusunden kullanıp benzer sorun yaşayan/yaşamayan var mı arkadaşlar? Ben bu varta nın önce 60 amper sonra da 74 amper akusunden kullanmaya başladığımdan beri direksiyonda sertleşme hissettim. Ya aküyle ilgili gerçekten ya da şarj dinamosunda sorun oluştu ve denk geldi bu zamana. Ekranda hiçbir arıza kodu yok. Serviste arıza tesbit cihazıyla da bakıldı arıza kodu hiç oluşmamış bu durumla ilgili..
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        bahsettiğim konu akü değişiminden sonra tekrarlanmadı akü ilede olabilir şarj dinamosu da olur, motor çalış durumda iken gerekli elektronikler şarj dinamosundan çalışır yük dinamoda dır akü ile paralel gibi düşünüle bilir direksiyon kutusunda sorun olmadığı kesin ise 2 seçenek kalıyor.Her zaman mı yapıyor belli kombinasyonlarda mı takip ettinizmi
                        1.6 SIDI

                        Yorum


                        • #13
                          Sabah soğuk motor çalıştıktan sonraki ilk manevralarda ağırlık daha belirgin. Sonrasında hafif yumuşuyor olsa da istendik eski yumuşaklık olmuyor. Enteresandır son 2 gündür direksiyon daha yumuşadı. Hep böyle kalsa zerre umursamam. Aracı kullanma anında genelde ilk çalışmada nasılsa sertlik öyle devam ediyor. Yumuşamışsa ağırlaşma olmuyor sonradan veya direksiyon hafifse sonradan ağırlaşmıyor. Sanırım dediğiniz gibi yine konu döndü dolaştı akü veya şarj dinamosuna geldi..

                          Aracı aldığımda üzerinde 60amper inci akü vardı. Bu akü varken direksiyonda ağırlaşma olayı hiç yoktu. Aracı vites boşta birkaç saat bırakınca ekran ışığı da açık kaldı, akü de zayıf haldeydi sanırım ki akü bitmiş. Ben de varta nın jel akü denen tipinden 60 amperlik taktırdım. Ilk 10 gün sorun yok ancak sonrasında direksiyonda ağırlaşma farkettim. Düzelme olmayınca bir süre sonra aynı markanın 74 amperlik olanından taktırdım. Yine ilk 10 gün sorun yok ancak sonrasında aynı sorunlar yine başladı. Ya dinamo jel akü sarj edemiyor ya da sorun bu değil dinamonun kendinden kaynaklanıyor. Peki 2 gündür neden hiçbir sorun yok anlamış değilim. Araca 60 amperlik jel olmayan sıfır inci akü takıp bir de öyle deneyecem. Sorun ortadan kalkarsa olay kesinlikle jel akü şarj olamıyor yeterince manası çıkacak diye düşünüyorum. Sorun devam ederse dinamo. Üstelik aynı sorunu başka bir mevzudan dolayı yaşamış olduğumdan dinamoyu söktürüp kömürlerine baktırmıştım sorun bulunamamıştı..
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                            Sabah soğuk motor çalıştıktan sonraki ilk manevralarda ağırlık daha belirgin. Sonrasında hafif yumuşuyor olsa da istendik eski yumuşaklık olmuyor. Enteresandır son 2 gündür direksiyon daha yumuşadı. Hep böyle kalsa zerre umursamam. Aracı kullanma anında genelde ilk çalışmada nasılsa sertlik öyle devam ediyor. Yumuşamışsa ağırlaşma olmuyor sonradan veya direksiyon hafifse sonradan ağırlaşmıyor. Sanırım dediğiniz gibi yine konu döndü dolaştı akü veya şarj dinamosuna geldi..

                            Aracı aldığımda üzerinde 60amper inci akü vardı. Bu akü varken direksiyonda ağırlaşma olayı hiç yoktu. Aracı vites boşta birkaç saat bırakınca ekran ışığı da açık kaldı, akü de zayıf haldeydi sanırım ki akü bitmiş. Ben de varta nın jel akü denen tipinden 60 amperlik taktırdım. Ilk 10 gün sorun yok ancak sonrasında direksiyonda ağırlaşma farkettim. Düzelme olmayınca bir süre sonra aynı markanın 74 amperlik olanından taktırdım. Yine ilk 10 gün sorun yok ancak sonrasında aynı sorunlar yine başladı. Ya dinamo jel akü sarj edemiyor ya da sorun bu değil dinamonun kendinden kaynaklanıyor. Peki 2 gündür neden hiçbir sorun yok anlamış değilim. Araca 60 amperlik jel olmayan sıfır inci akü takıp bir de öyle deneyecem. Sorun ortadan kalkarsa olay kesinlikle jel akü şarj olamıyor yeterince manası çıkacak diye düşünüyorum. Sorun devam ederse dinamo. Üstelik aynı sorunu başka bir mevzudan dolayı yaşamış olduğumdan dinamoyu söktürüp kömürlerine baktırmıştım sorun bulunamamıştı..
                            Sonucu burdan paylaşırsanız bizde bilgi sahibi oluruz. Bu arada geçmiş olsun,umarım sorununuz en kısa zamanda çözüme ulaşır.

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: ersinnisre View Post
                              bahsettiğim konu akü değişiminden sonra tekrarlanmadı akü ilede olabilir şarj dinamosu da olur, motor çalış durumda iken gerekli elektronikler şarj dinamosundan çalışır yük dinamoda dır akü ile paralel gibi düşünüle bilir direksiyon kutusunda sorun olmadığı kesin ise 2 seçenek kalıyor.Her zaman mı yapıyor belli kombinasyonlarda mı takip ettinizmi
                              Unutmadan sorayım, sizde hangi akü vardı ve hangi aküyle degistirdiniz? Aklınızdaysa yazar mısınız?
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X