Duyuru

Collapse
No announcement yet.

yuksek devir-yagmur sensoru-trim sesleri

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • yuksek devir-yagmur sensoru-trim sesleri

    baslik alakasiz biliyorum ancak merak ettiklerim var ve hepsini birden sormak istedim.

    1. aracla yokus inerken israrla yuksek devirde iniyo, vites yukseltmiyor. ornegin manuele alip 6. vitese atinca da tuketim 0 gozukuyor, 5. vitese atinca da 0 gozukuyor ancak manuelde 6. vitese aldiktan sonra otomatik konumuna geri gecince direk 5. vitese atip devri yukseltiyo. mantigini anlamadim sizde boyle midir?

    2. araci kitleyip gittik ancak camlar ya da sunroof acik, daha sonra yagmur yagdi, on cam islandi en azindan. vectra aracim camlari kapatirdi kendi kendine bikac kez denedim insignia orali olmuyor, bu ozellik aktif edilebilir mi ya da bu ozelligi kullanan var mi?

    3. trim sesleri icin garanti kapsaminda servise basvuran arkadasimiz var mi?
    OPC Line Sport

  • #2
    Ben de çok benzer bir konu açacaktım, tesadğf olmuş :-)

    1. Şahsen otomatik aracı hiç sevmem ama eşimin hatırına aldım işte. Ben de aynı konudan şikayetçiyim. Biraz yokuş aşağı oldu mu araç vites değiştirmiyor, 3 bin devirleri geçiyor belki ondan sonra vites atıyor. Am bildiğim kadarıyla otomatik vites için normal bir durum. Uzmanları ayrıca yorum yapacaktır.

    2. Insignia'nın en büyük eksisi budur diyebilirim. Bırakın camları ben kapıyı açık bırakıp uzaktan kumandayla aracı güya kilitledim ne uyarı, ne mesaj ne birşey kapı açık araba sokak ortasında duruyor ve insignia hiçbir uyarı vermiyor. Gerçekten çok ilginç bir durum. Opel bunu hiç test etmemiş sanırım. KApısı açıkken bile uyarmayan araç camlar açıkken uyarmaması gayet normal.

    3. Trim seni olarak kasıt tam ne olduğunu bilemediğim için yorum yapamıyorum.

    4. Benim araçta yaşadığım bir diğer sorun da yol bilgisayarının bazen rolantide bile 5-6 litre yakıt göstermesi. Bu durum bazen 1-2 dk sürüyor ama düzeliyor. Bu düzensizlik neden oluyor bunu çözemedim.

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
      Ben de çok benzer bir konu açacaktım, tesadğf olmuş :-)


      4. Benim araçta yaşadığım bir diğer sorun da yol bilgisayarının bazen rolantide bile 5-6 litre yakıt göstermesi. Bu durum bazen 1-2 dk sürüyor ama düzeliyor. Bu düzensizlik neden oluyor bunu çözemedim.
      Aracınız dizel ise pasif dpf temizliği sırasında yakıt sarfiyatı ve dolayısıyla rölanti devri artacaktır, bu çok doğaldır. Burada dikkat edilmesi gereken husus pasif temizliğin bitmesini mutlaka beklemek gerektiğidir. Temizlik tamamlanmadan aracın stop edilmesi, başka bir söyleyişle pasif temizlik işleminin akamete uğraması ve bu halin sık sık tekrarı zaman içinde çok ciddi sorunlar (motor yatak sarması gibi) meydana gelmesine sebep olabilecektir.
      Son düzenleme: Şaman TÜRKSOY; 11.05.2018, 10:35.

      Yorum


      • #4
        Mehmet Bey sizin sorularınıza cevabım;

        1. sorunuz için kullanma kılavuzundan alıntıdır;

        - Yokuş yukarı veya aşağı aracı sürerken, özel programlar vites geçiş noktalarını otomatik olarak ayarlar.

        Yine kitapçıkta okuduğum kadarıyla, otomatik vitesin bunu yapmasının sebebi yok4uş inerken motor frenini kullanmak istemesidir. Eğer yokuş inerken manuele alıp vites yükseltirseniz aracın nasıl da hemen tehlikeli bir şekilde sanki boşa alınmış gibi hızlandığını görürsünüz. Üreticiler bu riski engellemek için otomatik vitesleri bu şekilde programlıyorlar.

        2. Haklısınız böyle bir fonksiyon yok bildiğim kadarıyla. VAG grubu araçlarda bu fonksiyon kod ile açılabiliyor fakat bizde açılabilir mi bilmiyorum.

        3. Trim sesi ile ilgili olarak forumda konum mevcuttu. Ön göğüs multimedya ekranının ordadan gelen bir trim sesim mevcuttu ve bu ses sadece bozuk yollarda değil neredeyse kaymak asfaltta bile gelmekteydi. Serviste yaptırdım fakat çok kısa bir süre sonra tekrar etti. Daha sonra bir sebepten aynı servisin Servis Müdürü ile tanışıp muhabbetimi ilerletmem sonucu kendisi dışarıdan normalde kullandıkları yalıtım malzemesi harici bir malzeme getirtti ve o bölgeyi bu malzeme ile kaplattı. Şimdi orta multimedya ekranının olduğu bölüm taş gibi ve nazar değmesin 0 trim sesi var.

        Hakan Bey sizin sorularınıza cevabım;

        2- Kilit konusunda haklısınız ben bu durumu pasif kilitlemeyi açarak bir nebze çözdüm. Aracı kendim kilitlemiyorum indikten 10-20 saniye sonra araç kendisi kilitleniyor ve bunu korna sesi ile bildiriyor. Eğer korna sesi gelmemişse demek ki araç kapısı kapanmamış demek oluyor.


        4- Bahsettiğiniz rölanti devir yükselmesi eğer aracınız dizelse pasif DPF temizliğinin devreye girmesinden olabilir fakat bu temizlik genelde rölanti tüketimini 2-2,5 lt arasına getirmektedir.
        Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

        Yorum


        • #5
          Benim araçta bazen yokuş aşağı 4bin devire çıktığı oluyor ve yine de vites atmıyor. Gaza biraz dokununca vites atıyor. Bu aslında tamamen o yokuşa ne hızda geldiğinize bağlı. Mesela aynı yokuşa daha süratli geldiğimde araç daha erken üst vitese geçiyor. Yavaş geldiğimde ise devir epey yükseliyor ve buna rağmen üst vitese geçmiyor.

          hakkan, aracınız dizelse partikül filtre temizliği yapıyor olabilir o anda araç.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            1. sorunun çözümü Wolverine'in yazdığı yöntemdir, gaza hafifçe basarsanız vites artar. Frene basarsanız da vites küçültmesi lazım.

            Yorum


            • #7
              arkadaslar cevaplar icin herkese tesekkurler, sanzimanin neden oyle yaptigini anladik en azindan.m motor freni ve yokusa girdigimiz hiz olayi gayet mantikli. trim sesleri icin servisle gorusmek gerekecek, bi ihtimal garantiden birseyler yapabilirler. yagmurda camlarin kapanma olayini da arastirmama ragmen birseyler bulamadim, bu sekilde kullanmaya devam artik
              OPC Line Sport

              Yorum


              • #8
                Yakında umarım bi yazılım gelirde,kapıları kitlediğimiz gibi hem camlar hem aynalar otomatik olarak kapanır.Yazılımla çözüleceğine eminim.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post
                  Yakında umarım bi yazılım gelirde,kapıları kitlediğimiz gibi hem camlar hem aynalar otomatik olarak kapanır.Yazılımla çözüleceğine eminim.
                  Üretimi durmuş bir araca hayati bir hata tespit edilmediği sürece yazılım gelmez hocam, boşuna beklentiye girmeyin...

                  Yorum


                  • #10
                    Öncelikle verilen cevaplara çok teşekkürler.

                    Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post
                    Hakan Bey sizin sorularınıza cevabım;

                    2- Kilit konusunda haklısınız ben bu durumu pasif kilitlemeyi açarak bir nebze çözdüm. Aracı kendim kilitlemiyorum indikten 10-20 saniye sonra araç kendisi kilitleniyor ve bunu korna sesi ile bildiriyor. Eğer korna sesi gelmemişse demek ki araç kapısı kapanmamış demek oluyor.
                    Doğru ancak eğer ses gelmediyse kumandadan aracı GÜYA kişiltliyorum aynalar bile kapanıyor ama yine uyarı yok. Kaç yıllık Peugeot 308'imde bile kapılardan biri açık kaldıysa araç kapıları kilitlenince kendi kendine tekrar atıyordu bir sorun olduğunu anlıyordunuz. Neyse elimizdeki araç böyle ona göre tedbir alacağız artık.

                    Bir diğer konu vardı yazmayı atladım, yol bilgisayarını aktif takip edenler fark ediyorlar mı bilmiyorum ama benim aracımda mevcut yakıtla gidilebilecek mesafe mesela 255 km gösteriyor olsun. Bir viraja girdiğinizde araç hiçbir vites değiştirmese bile otomatik olarak bu rakamı 5 km düşünüyor ve 250 km göstermeye başlıyor. Hatta viraj uzunsa ortada bir yerde bir 5 km daha düşünüyor. Direksiyonu çevirip viraj dönünce standart olarak bunu yapıyor eğer yol düz ise sonra yine 255 gösterebiliyor ama genellikle düştüyse bir daha pek yükselmiyor. Nedendir anlamadım ama aracın dinamiği ile ilgili bir durum diye düşünüyorum.

                    Bir de sorum olacak, otomatik vitesi pek sevmiyorum o yüzden bu güne karar pek kullanmadım sorumu uzmanları yorumlarsa sevinirim:

                    Otomatik vitesteyim D'deyim, kırmızı ışıkta durdum vitesi N'ye almanın ve bunu sık sık her durduğumda yapmanın zararı var mıdır. Varsa nedir ? N'ye alarak arabadaki yükü azaltmak bana mantıklı geliyor ama gerçekten öyle mi bilemiyorum.

                    Bir diğer sorum da otomatik vitesi frene basmadan değiştirebiliyorum, değiştirsem araca zararı olur mu. Yani kırmızı ışıktayken frene basmadan N'ye alsam yeşil ışık yanınca yine frene basmadan D'ye alsam şanzımana zararı olur mu.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                      Öncelikle verilen cevaplara çok teşekkürler.



                      Doğru ancak eğer ses gelmediyse kumandadan aracı GÜYA kişiltliyorum aynalar bile kapanıyor ama yine uyarı yok. Kaç yıllık Peugeot 308'imde bile kapılardan biri açık kaldıysa araç kapıları kilitlenince kendi kendine tekrar atıyordu bir sorun olduğunu anlıyordunuz. Neyse elimizdeki araç böyle ona göre tedbir alacağız artık.

                      Bir diğer konu vardı yazmayı atladım, yol bilgisayarını aktif takip edenler fark ediyorlar mı bilmiyorum ama benim aracımda mevcut yakıtla gidilebilecek mesafe mesela 255 km gösteriyor olsun. Bir viraja girdiğinizde araç hiçbir vites değiştirmese bile otomatik olarak bu rakamı 5 km düşünüyor ve 250 km göstermeye başlıyor. Hatta viraj uzunsa ortada bir yerde bir 5 km daha düşünüyor. Direksiyonu çevirip viraj dönünce standart olarak bunu yapıyor eğer yol düz ise sonra yine 255 gösterebiliyor ama genellikle düştüyse bir daha pek yükselmiyor. Nedendir anlamadım ama aracın dinamiği ile ilgili bir durum diye düşünüyorum.

                      Bir de sorum olacak, otomatik vitesi pek sevmiyorum o yüzden bu güne karar pek kullanmadım sorumu uzmanları yorumlarsa sevinirim:

                      Otomatik vitesteyim D'deyim, kırmızı ışıkta durdum vitesi N'ye almanın ve bunu sık sık her durduğumda yapmanın zararı var mıdır. Varsa nedir ? N'ye alarak arabadaki yükü azaltmak bana mantıklı geliyor ama gerçekten öyle mi bilemiyorum.

                      Bir diğer sorum da otomatik vitesi frene basmadan değiştirebiliyorum, değiştirsem araca zararı olur mu. Yani kırmızı ışıktayken frene basmadan N'ye alsam yeşil ışık yanınca yine frene basmadan D'ye alsam şanzımana zararı olur mu.
                      Bildiğim kadarı ile sırayla cevap vermeye çalışırsam:

                      -Viraja girdiğinizde yakıt deposundaki dalgalanma nedeniyle şamandıra biraz daha aşağı hareket ediyordur. Bu da aracın depoda sanki daha az yakıt olduğunu zannederek hesaplamasına neden olur.

                      -Bizim araçlar tork konvertörlü tam otomatik vitese sahip araçlar. Eğer uzunca duraklama olacaksa N konumuna almak şanzıman ve tork konvertörü üzerindeki nötrleyecektir, ki ömrü uzatır, tüketimi azaltır. Fakat vitesin konumu her değiştirğinde (R'nden N'ye veya D'ye gibi) şanzıman içerisideki balatalar vasıtasıyla döner parçalar sürtünme suretiyle birbirine bağlanır veya ayrılır. Sürekli N'ye almak da bu parçanın ömrünü kısaltır ve zamanla geçişlerde vuruntu yapmaya başlar. Bu durumu zaten vites yüke binerken kasmasından anlayabilirsiniz. Kısaca duraklama uzun sürecekse boşa alınmalı aksi durumda D konumunda beklenmeli(ışık vb.) Ayrıca her durumda frene basılı iken vites kolunun pozisyonunu değiştirmeye alışmak ve şanzıman tam yüke binmeden gaza yüklenmemek gerekir.(Vale gibi kullanmamak lazım)
                      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

                      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                        Öncelikle verilen cevaplara çok teşekkürler.



                        Doğru ancak eğer ses gelmediyse kumandadan aracı GÜYA kişiltliyorum aynalar bile kapanıyor ama yine uyarı yok. Kaç yıllık Peugeot 308'imde bile kapılardan biri açık kaldıysa araç kapıları kilitlenince kendi kendine tekrar atıyordu bir sorun olduğunu anlıyordunuz. Neyse elimizdeki araç böyle ona göre tedbir alacağız artık.

                        Bir diğer konu vardı yazmayı atladım, yol bilgisayarını aktif takip edenler fark ediyorlar mı bilmiyorum ama benim aracımda mevcut yakıtla gidilebilecek mesafe mesela 255 km gösteriyor olsun. Bir viraja girdiğinizde araç hiçbir vites değiştirmese bile otomatik olarak bu rakamı 5 km düşünüyor ve 250 km göstermeye başlıyor. Hatta viraj uzunsa ortada bir yerde bir 5 km daha düşünüyor. Direksiyonu çevirip viraj dönünce standart olarak bunu yapıyor eğer yol düz ise sonra yine 255 gösterebiliyor ama genellikle düştüyse bir daha pek yükselmiyor. Nedendir anlamadım ama aracın dinamiği ile ilgili bir durum diye düşünüyorum.

                        Bir de sorum olacak, otomatik vitesi pek sevmiyorum o yüzden bu güne karar pek kullanmadım sorumu uzmanları yorumlarsa sevinirim:

                        Otomatik vitesteyim D'deyim, kırmızı ışıkta durdum vitesi N'ye almanın ve bunu sık sık her durduğumda yapmanın zararı var mıdır. Varsa nedir ? N'ye alarak arabadaki yükü azaltmak bana mantıklı geliyor ama gerçekten öyle mi bilemiyorum.

                        Bir diğer sorum da otomatik vitesi frene basmadan değiştirebiliyorum, değiştirsem araca zararı olur mu. Yani kırmızı ışıktayken frene basmadan N'ye alsam yeşil ışık yanınca yine frene basmadan D'ye alsam şanzımana zararı olur mu.
                        Hocam tam net hatırlamıyorum ama bizim araçlardada kapılardan birisi kapanmamışsa kilit geri atıyordu diye hatırlıyorum. Hatta ben bir keresinde aracı kitlemeye çalışıyordum baktım kilitlenmiyor önce bir korktum sonra anladım ki kapılardan birisi açık kalmış. On kapatınca kilitlenmişti.

                        Diğer sorularınızla ilgili olarak da Ratip Bey'in yazdıklarına katılıyorum. Benim ekleyeceklerim de şu şekildedir.

                        - Bildiğim kadarıyla zaten araçlarımızda uzun süreli duraklamalarda ayağınız frende ise araç otomatik olarak şanzımanı N'ye alıyor. Yani aslında kitabında böyle yazıyor ama aslında tam olarak alamıyor. Anlık tüketime bakarsanız biraz rahatlama yaşıyor bir süre sonra ama bu rahatlama N'ye almış kadar değil. Ratip Bey'in dediği gibi eğer kırmızı ışık süresi 50+ saniye ise ben N'ye alıyorum eğer daha kısa ise D'de bırakıyorum. Bu konu hakkında bir başlık sitede mevcut diye hatırlıyorum. Frensiz değiştirme konusunda da zaten Opel önlemini almıştır diye düşünüyorum. Sonuçta R'den P ye geçerken nasıl ki hen frene basılı tutmanız hem de mandala basmanız gerekiyorsa ve aynı şekilde nasılki N'den R'ye mandalsız geçemiyorsak eğer sıkıntılı bir durum yaşatacak olsaydı D'den N'ye ve N'den D'ye bu şekilde geçmemize izin vermezdi. O yüzden bende sizin gibi mandala basmadan değiştiriyorum genelde. Ama burada unutulmaması gereken şudur ki aracınızı "SAKIN" ama "SAKIN" tam durdurmadan sanki manuel vites araçmışcasına R'ye ve D2ye geçirmemenizdir. Yani geri giderken tam durmadan D'ye veya İleri giderken tam durmadan R'ye şeklinde.

                        Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                        Yorum


                        • #13
                          255 ve 250 km gostermesi ornegini soyle dusunuyorum, yaniliyor olabilirim tabi, fizikci bir arkadas varsa duzeltebilir. eylemsizlik prensibinden hareketle arac duz gidiyosa duz gitmeye devam etmek isteyecektir, yani hizi ve yonu sabit olacaktir. viraja girdiginizde ise o hizi korumasi icin tukettigi yakitin yaninda yonunu degistirmesi icinde bir miktar yakit tuketmesi gerekecektir. (arac ayni hizda ve ayni yonde hareket etmek istiyordu) bu fazladan tukettigi yakit 255 kmlik menzili, anlik yakit tuketiminden hesaplanan 250 kmye dusurecektir cunku arac o an duz gittiginden fazla yakiyor olacaktir. ayni durumu arac bosta giderken girilen virajlarin, araci duz yolda gittigi halinden daha fazla yavaslatmasindan da anlayabiliriz.
                          OPC Line Sport

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post
                            Hocam tam net hatırlamıyorum ama bizim araçlardada kapılardan birisi kapanmamışsa kilit geri atıyordu diye hatırlıyorum. Hatta ben bir keresinde aracı kitlemeye çalışıyordum baktım kilitlenmiyor önce bir korktum sonra anladım ki kapılardan birisi açık kalmış. On kapatınca kilitlenmişti.
                            2016 Model 1.6 CDTI aracımda maalesef olmuyor kapının biri ardına kadar açık olmasına rağmen uzaktan kumanda ile kapalı kapılar kilitlendi, aynalar da kapandı ama araç hiçbir sinyal vermedi !

                            Orjinal yazı sahibi: mert1411 View Post
                            - Bildiğim kadarıyla zaten araçlarımızda uzun süreli duraklamalarda ayağınız frende ise araç otomatik olarak şanzımanı N'ye alıyor. Yani aslında kitabında böyle yazıyor ama aslında tam olarak alamıyor. Anlık tüketime bakarsanız biraz rahatlama yaşıyor bir süre sonra ama bu rahatlama N'ye almış kadar değil. Ratip Bey'in dediği gibi eğer kırmızı ışık süresi 50+ saniye ise ben N'ye alıyorum eğer daha kısa ise D'de bırakıyorum. Bu konu hakkında bir başlık sitede mevcut diye hatırlıyorum. Frensiz değiştirme konusunda da zaten Opel önlemini almıştır diye düşünüyorum. Sonuçta R'den P ye geçerken nasıl ki hen frene basılı tutmanız hem de mandala basmanız gerekiyorsa ve aynı şekilde nasılki N'den R'ye mandalsız geçemiyorsak eğer sıkıntılı bir durum yaşatacak olsaydı D'den N'ye ve N'den D'ye bu şekilde geçmemize izin vermezdi. O yüzden bende sizin gibi mandala basmadan değiştiriyorum genelde. Ama burada unutulmaması gereken şudur ki aracınızı "SAKIN" ama "SAKIN" tam durdurmadan sanki manuel vites araçmışcasına R'ye ve D2ye geçirmemenizdir. Yani geri giderken tam durmadan D'ye veya İleri giderken tam durmadan R'ye şeklinde.
                            Araç otomatik N'ye almıyor maalesef, tamam tüketim 0.1 lt azalıyor ama öyle kalıyor. Aracın yükünü (Load değeri) ODB ile konrol ediyorum. Işıklarda durduğumda araç D'de ise araçta %21-22 gibi bir yük oluyor ama D'ye aldığımda bir anda araç rahatlıyor ve bu yük oranı %16-17'lere düşüyor. Dolayısıyla frene basmadan N'ye almak yeşil ışık yandığında aynı şekilde tekrar D'ye alıp gitmenin bir sakıncası yok gibi düşünüyorum ki sizler de kısmen doğruluyorsunuz aslında.

                            Yakıt konusundaki açıklamalar da tatmin edici, muhtemelen araç yazdığınız sebeplerden biri yüzünden böyle gösteriyor...

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: hakkan View Post
                              Araç otomatik N'ye almıyor maalesef, tamam tüketim 0.1 lt azalıyor ama öyle kalıyor. Aracın yükünü (Load değeri) ODB ile konrol ediyorum. Işıklarda durduğumda araç D'de ise araçta %21-22 gibi bir yük oluyor ama D'ye aldığımda bir anda araç rahatlıyor ve bu yük oranı %16-17'lere düşüyor. Dolayısıyla frene basmadan N'ye almak yeşil ışık yandığında aynı şekilde tekrar D'ye alıp gitmenin bir sakıncası yok gibi düşünüyorum ki sizler de kısmen doğruluyorsunuz aslında.
                              Hocam kullanım kılavuzu sayfa 177;

                              Elektronik kontrollü sürüş programları,

                              ● Otomatik boş vitese geçme fonksiyonu, araç durdurulduğunda ileri vitese takılı durumdaysa otomatik olarak vitesi boşa alır ve fren pedalı basılı konuma getirilir.

                              Kitapta yazan bu ama gerçekte yapmıyor galiba hiç kimse de.
                              Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X