Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Gündüz ledleri açıkken akünün 12.3v değer vermesi normal mi?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Gündüz ledleri açıkken akünün 12.3v değer vermesi normal mi?

    Arkadaşlar, aracımda fark ettiğim bir durumu sormak durumundayım, bu bir kusur veya sorun mu yoksa tüm insignia led gündüz farı olan araçlarda durum aynı mıdır?

    Aracımda güneşli bir havada gündüz ledleri açıkken akü 12.3v civarında değer veriyor. Ancak elle en sağdaki düğmeye getirip gündüz ledlerini kısıp kısa farlarla birlikte çalışırken değerler 14v civarına çıkıyor.

    Sizde de durum aynı mı? Bu olması gereken midir yoksa benim aracımda bir sorun mu var?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
    Arkadaşlar, aracımda fark ettiğim bir durumu sormak durumundayım, bu bir kusur veya sorun mu yoksa tüm insignia led gündüz farı olan araçlarda durum aynı mıdır?

    Aracımda güneşli bir havada gündüz ledleri açıkken akü 12.3v civarında değer veriyor. Ancak elle en sağdaki düğmeye getirip gündüz ledlerini kısıp kısa farlarla birlikte çalışırken değerler 14v civarına çıkıyor.

    Sizde de durum aynı mı? Bu olması gereken midir yoksa benim aracımda bir sorun mu var?
    Merhaba,akü değerlerini hangi menü altından görüyorsunuz? Eğer görebilirsem size yardımcı olmaya çalışırım. Ben akü değerlerini görebileceğim bir menü bulamadım. Bu arada aracınız kaç model?

    Yorum


    • #3
      Aracınız çalışırken 13,5v altında gösteriyorsa, muhtemelen şarj dinamonuzda bir sıkıntı vardır diye biliyorum. Sadece led yakarak 12,3 volta inmesi sağlıklı bir akü ve şarj dinamosunda bir şeylerin yanlış olduğunu gösterir.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: yakar_35 View Post

        Merhaba,akü değerlerini hangi menü altından görüyorsunuz? Eğer görebilirsem size yardımcı olmaya çalışırım. Ben akü değerlerini görebileceğim bir menü bulamadım. Bu arada aracınız kaç model?
        Akü değerlerini ben obd yuvasına taktığım elm cihazı ve cep tel.deki obd car doctor pro.ile görüyorum. Yani normal şartlarda menü olarak araçlarımızda bulunmuyor. Aracım 2014 1.6t sidi.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: kursat42 View Post
          Aracınız çalışırken 13,5v altında gösteriyorsa, muhtemelen şarj dinamonuzda bir sıkıntı vardır diye biliyorum. Sadece led yakarak 12,3 volta inmesi sağlıklı bir akü ve şarj dinamosunda bir şeylerin yanlış olduğunu gösterir.
          Ben de ilk baştan beri dinamodan şüpheleniyorum ancak hani forumdan bir arkadaşımız da deneyip bakar ve burdan paylaşırsa kesinleşmiş olacak.
          @Murat
          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

          Yorum


          • #6
            Bu video biraz fikir verecektir.

            Alternatör Şarj Testi nasıl yapılır, Yada alternatörün aküyü düzgün şarj edip etmediğini nasıl test edebiliriz pratik yöntemi için buyrun size bir video daha...

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: kursat42 View Post
              Bu video biraz fikir verecektir.

              https://www.youtube.com/watch?v=FIxEe8Lm8L0
              Nette bu tarz videoların altını üstüne getirdim. Chris fix videoları da var. Orda alternatör testini tam olarak anlatıyor. Akü değerleri 12.3v verdiği zaman gündüz ledleri de açıkken dinamo arızalı çıkıyor test sonucunda. Ancak farları elle en sağa açıp oto moddan çıkardığımızda gündüz ledleri kıstığı ve akü volt değerleri normale döndüğü zaman aynı testi yaptığımda dinamoda sorun yok şeklinde test sonucu alıyorum.

              Şunu da fark ettim ki; 12.3v değer verdiğinde direksiyon daha yumuşuyor ancak 14.5v ölçtüğüm anlarda direksiyonda belirgin bir sertlik oluyor. Dinamo fazla volt çekerek direksiyonun yumuşaması için mi kullanıyor, çekmediği zamanlarda ise direksiyon sertleşmesi mi oluyor anlamış değilim.

              Forumdan bir arkadaşımızın imkanları ölçüsünde araç gündüz ledleri açıkken akünün kaç volt değer verdiğini ölçme imkanı varsa konu çözülecek ancak sanırım kimsede test cihazı yok veya yapmak istemiyor arkadaslar..
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #8
                Malesef test cihazım yok,olsa ölçüm yapıcam.Bende konunun takipçisiyim.Sorun yok araçta ama bilgilenmek gerek.

                Yorum


                • #9
                  Aslında bunu ölçmenin basit bir yolu daha var, cihaz felan olmadan üstelik.
                  Aracı ilk çalıştırdığınızda farlar oto konumunda ve gündüz ledleri açıkken yan aynaları bikaç kez açıp kapatın, silecekleri bikaç kez çalıştırın, yan camları açıp kapayın ve bunları yaparken cep tel.ile kaydedin.
                  Aracınızla 5-10dk. yolculuğun ardından yine farlar oto konumunda gündüz ledleri açıkken ışıklarda veya duracağınız zaman tekrar yan ayna, cam ve silecek testi yapıp kaydedin.
                  Sonra bu 2 videoyu inceleyin.
                  Sileceklerin hızı, camların açılıp kapanma hızı ve ayna kapaklarının açılıp kapanma hızı 2 .videoda daha azalıyorsa o anda bilin ki sizin akü de 12.3v değer veriyor. Ben de anlayacağım ki bu durum bizim araçlarda böyle ve normal.
                  Yok aynı ise sorun benim araçta bir yerde diye kanaat getireceğim.
                  Hatta zamanınız varsa araçtan inmeden veya park etmeden farları elle en sağ tarafa çevirin ve 1-2dk. rölantide bekledikten sonra tekrar silecek ve ayna kapağı testi yapın.
                  Önceki normal hızına gelmişse volt değerleri yükselmiş demektir.

                  Bu testi tüm forum üyeleri müsait bir zamanında yapabilir esasen..

                  Not: Testi yaptığınızda sadece gündüz ledleri açık olmalı, kısa farlarınız açık olmamalı..
                  Son düzenleme: Kara Murat; 15.03.2018, 17:10.
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #10
                    Benim aküm sabahları çalıştırmadan 11.5V civarında. Zaten son senesini yaşıyor. Muhtemelen seneye değişir. Marş sırasında da 11V civarına düşüyor fakat araç marş alınca 15.2V'a kadar yükseliyor.

                    İlginç olan bir durum mesela bazen akü değeri 14.3V dolayında uzun süre sabit kalırken bazen de 12.3V'a kadar düşüyor. Yolda giderken yapıyor bunu ama herhangi bir sorun, arıza vs yok.

                    Aracın içini süpürürken akü bitmesin diye marş yapıyorum. Voltaj 14 civarında. Zaten süpürge daha canlı çalışıyor. Bir süre sonra süpürgenin canı azalmış akü değeri 12.6V civarına düşmüş.

                    Arıza mı yoksa normal bir durum mu çözemedim ben de.
                    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
                      Benim aküm sabahları çalıştırmadan 11.5V civarında. Zaten son senesini yaşıyor. Muhtemelen seneye değişir. Marş sırasında da 11V civarına düşüyor fakat araç marş alınca 15.2V'a kadar yükseliyor.

                      İlginç olan bir durum mesela bazen akü değeri 14.3V dolayında uzun süre sabit kalırken bazen de 12.3V'a kadar düşüyor. Yolda giderken yapıyor bunu ama herhangi bir sorun, arıza vs yok.

                      Aracın içini süpürürken akü bitmesin diye marş yapıyorum. Voltaj 14 civarında. Zaten süpürge daha canlı çalışıyor. Bir süre sonra süpürgenin canı azalmış akü değeri 12.6V civarına düşmüş.

                      Arıza mı yoksa normal bir durum mu çözemedim ben de.
                      Allah razı olsun cevap veren biri çıktı.
                      Sizin akünün marş öncesi 11.5v göstermesi, marş anında 11v göstermesi akünüzün ömrünün yarıya geldiğinin göstergesi. En güzeli seneye değiştirmeniz dediğiniz gibi. Öte yandan marştan sonra dinamonuz gayet güzel şarj ediyor.
                      Size bikaç sorum olacak:
                      Yolda giderken 12.3v a düşüyor demişsiniz ya, o esnada gündüz ledleri açık mı oluyor? Sileceklerin veya ayna kapaklarının açılıp kapanma hızlarını kontrol edebilir misiniz? O esnada far düğmesini oto konumdan en sağ tarafa çevirip 1-2dk.içinde tekrar değerlerin yükselip yükselmediğini kontrol edebilir misiniz?
                      Bir de şu anda aracınızda hangi aküden var ve kaç amperlik?
                      Süpürgenin canı azalmış akü değeri 12.6volta düşmüş dediğinizde araç çalışır vaziyetteyken mi oluyor bu?
                      @Murat
                      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post

                        Allah razı olsun cevap veren biri çıktı.
                        Sizin akünün marş öncesi 11.5v göstermesi, marş anında 11v göstermesi akünüzün ömrünün yarıya geldiğinin göstergesi. En güzeli seneye değiştirmeniz dediğiniz gibi. Öte yandan marştan sonra dinamonuz gayet güzel şarj ediyor.
                        Size bikaç sorum olacak:
                        Yolda giderken 12.3v a düşüyor demişsiniz ya, o esnada gündüz ledleri açık mı oluyor? Sileceklerin veya ayna kapaklarının açılıp kapanma hızlarını kontrol edebilir misiniz? O esnada far düğmesini oto konumdan en sağ tarafa çevirip 1-2dk.içinde tekrar değerlerin yükselip yükselmediğini kontrol edebilir misiniz?
                        Bir de şu anda aracınızda hangi aküden var ve kaç amperlik?
                        Süpürgenin canı azalmış akü değeri 12.6volta düşmüş dediğinizde araç çalışır vaziyetteyken mi oluyor bu?
                        Ben de LED yok maalesef ama daha çok güç çektiğini düşündüğüm gündüz farlarını hiç ellemem ben. Sürekli açık olur. P21W5W ampul var T20 ampul. Gündüz 21W yanıyor gece 5W. Toplam 42W güç çekiyor gündüzleri bu farlar. Sizin LEDlerden daha çok güç çektiğine eminim. Silecek hızı, ayna hızı ve cam hızının değişip değişmediğine dikkat etmedim ama en kısa zamanda dikkat edeceğim. Aracı genelde 2kmlik güzergahta kullanıyorum. Akü voltajı daha düşmemiş oluyor bu sebeple. Tecrübe ettiğimde tekrar yazarım olmazsa.

                        Evet süpürgenin sesi ve gücü azaldığında gösterge ekranından voltaja baktığımda 12.6v 12.3v filan görüyorum araç çalışırken. Süpürgenin gücü düşüyorsa sileceklerin, aynaların vs de canı düşüyordur.

                        Sabahları şunu fark ettim. Ben aynaları marş yaptıktan hemen sonra açıyorum. Akü de zayıf olduğu için marştan hemen sonra bastığım için hızlanarak açılıyorlar. Marş bastıktan 2-3 saniye sonra basarsam şarjla birlikte akü 15V değerine çıktığı için bayağı hızlı açılıyor aynalar.
                        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                          Ben de LED yok maalesef ama daha çok güç çektiğini düşündüğüm gündüz farlarını hiç ellemem ben. Sürekli açık olur. P21W5W ampul var T20 ampul. Gündüz 21W yanıyor gece 5W. Toplam 42W güç çekiyor gündüzleri bu farlar. Sizin LEDlerden daha çok güç çektiğine eminim. Silecek hızı, ayna hızı ve cam hızının değişip değişmediğine dikkat etmedim ama en kısa zamanda dikkat edeceğim. Aracı genelde 2kmlik güzergahta kullanıyorum. Akü voltajı daha düşmemiş oluyor bu sebeple. Tecrübe ettiğimde tekrar yazarım olmazsa.

                          Evet süpürgenin sesi ve gücü azaldığında gösterge ekranından voltaja baktığımda 12.6v 12.3v filan görüyorum araç çalışırken. Süpürgenin gücü düşüyorsa sileceklerin, aynaların vs de canı düşüyordur.

                          Sabahları şunu fark ettim. Ben aynaları marş yaptıktan hemen sonra açıyorum. Akü de zayıf olduğu için marştan hemen sonra bastığım için hızlanarak açılıyorlar. Marş bastıktan 2-3 saniye sonra basarsam şarjla birlikte akü 15V değerine çıktığı için bayağı hızlı açılıyor aynalar.
                          Sizin anlattıklarınızla benim yaşadıklarım aynı şeyler. İşin enteresan yanı ben 7 ay içinde 2 kez aküden şüphelenerek değişim yaptım.
                          İlk sorunlu akü incinin aküsüydü, bitmek üzereydi ve varta 60amperlik akü taktık.
                          Zamanla o aküden sonra sorunlar ortaya çıktı, tesadüf mü bilemiyorum.
                          Sonra akü zayıf diyerek yine varta nın 74amper olanından taktık.
                          Sorunlar devam ediyor.
                          Sizin araçtaki akü hangi marka? Bir de siz bu anlattıklarınızın ne zamandır farkındasınız? Yani akü zayıfladığından beridir böyle mi yoksa ilk baştan beri hep böyle miydi, hatırlıyor musunuz?
                          Süpürgeyi kullandığınızda far düğmesini sağ tarafa çevirip bir süre bekledikten sonra süpürgenin çekişinde canlanma oluyorsa bilin ki akünüzün değerleri yükselmeye başlıyor, yani sizin araçta da gündüz ışıkları aküden fazla çekiyor demektir bu.

                          Ben orjinal gm akü taktırıp denemeyi dahi düşünüyorum.

                          Bende akü değerleri 12.3v un altına hiç inmiyor. Hava koşullarından anlık değişimler gösteriyor akü değerleri.
                          Mesela güneşli bir hava varken hava kapatmaya yani bulutlanmaya başladığında akü değerleri yavaş yavaş 12.3 ten artmaya başlıyor.
                          O esnada gündüz ledlerin ışık siddeti mi değişiyor acaba? Görme imkanım olamıyor haliyle..
                          Bu durumu pazartesi opele sormayı düşünüyorum artık.
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #14
                            Formda bizim akülerin jel akü olduğunu biyerde okumuştum.Hatta ilk defa jel akü varmış demekki diye düşünmüştüm.Benim araçta orjinal GM akü var ve aynalar olsun,4 cam olsun farlar ve klima açık ve kapalıyken hızlarında bi değişiklik yok.Aracım 20 bin km de.

                            Yorum


                            • #15
                              Benim önceki aracım da 2012 model 1.4t insignia idi, afl yoktu. start stop olduğu için üzerinde 95a orjinal gm akü vardı. Gündüz ışıklarının açık olduğu güneşli günlerde aynaları kaparken bazen takılırdı, sıcak havadan kaynaklı olduğunu düşünürdüm, kışın veya soğuk havalarda, akşam olduktan sonra bu sorun olmazdı. Aslında olay akü değerleriyle ilgiliymiş. O anda akü düşük değerdeyse ayna kapanması dahi etkileniyor bundan.

                              Bu işin takibini artık yapmaktan vazgeçecegim bu gidişle. Bugün hava 20 derece civarında. Güneşli bir hava. Akü değerleri 14.5v un altına hiç inmedi üstelik gündüz ledleri de açık sürekli yani oto konumunda.
                              Aynı şekilde yarın aracı kullanayım eminim değişecek değerler. Bunu sanırım o andaki ihtiyaca göre yapıyor dinamo ve akü. Ancak şurası gerçek ki değerler 12.3v a düşünce araçta ayna kapakları, silecekler, yan camlar v.b. çalışma hızları düşüyor. Bunun hiç olmaması gerekir. Veya olay tamamen orjinal akü kullanılması ile ilgili de olabilir. Son çare o kaldı denemelik zaten..
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X