aküyü ölçmek için cihazı olmayanlar araçtaki ekranı biraz karıştırarak bulabilir. Elimin altında araba olmadığı için bakamıyorum ama config tuşuna basılı tutunca bilgi menüsü açılıyor olması lazım. Oralardan bir yerden akü voltajını görebilirsiniz.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Gündüz ledleri açıkken akünün 12.3v değer vermesi normal mi?
Collapse
X
-
Orjinal yazı sahibi: cagri View Postaküyü ölçmek için cihazı olmayanlar araçtaki ekranı biraz karıştırarak bulabilir. Elimin altında araba olmadığı için bakamıyorum ama config tuşuna basılı tutunca bilgi menüsü açılıyor olması lazım. Oralardan bir yerden akü voltajını görebilirsiniz.
Yorum
-
-
Aranıza 2012 model 1.4t insignia alarak yeni katıldım. Burda ki yazılanları okuduktan sonra acaba farları otomatik modda bırakmamdan dolayı mi start-stop çalışmıyor diye düşünmeden edemiyorum. Ben start-stop'u bir türlü devreye sokamadım. Aküyü de 21 Mart 'ta 95lik Agm varta takmama rağmen çalışmıyor. Nette araştırma yaptım bu sorunu yaşayanların olduğunu gördüm fakat hepsi 2012 2013 yıllarında olmuş ve konunun devamı günümüze kadar gelmemiş. Hala benim gibi start stop sorununu yaşayan var mı aranızda?
Yorum
-
Bu arada start stop un devreye girebilme koşullarına dikkat ediyorum. Buna rağmen devreye girmiyor. Birde ben yeni aldığım için arabaya alışmaya da çalışıyorum. Mesela arabayı yanlışlıkla istop ettirdigimde devir göstergesinde ki ibre autostop yerini geliyor ve ekranda da çalıştırmak için debriyaja basın diyor. Yani debriyaj da ki sensör de bir sıkıntı yok sanırım . Bana yardımcı olursanız çok sevirim. Gereksiz yere servise gidip fazla para vermek istemiyorum. Sizlerin degerli fikirlerinden sonra en son çare olarak gitmeyi tercih ederim.
Yorum
-
Hocam diğer başlığınıza da yazdım çok saçma sebeplerle girmediği olabiliyor. Mesela benim eski aracımda kemer takmayınca çalışmıyordu. Servisin teşhis için para alacağını zannetmiyorum. Yani en azından bir servisi arayın sorunu belirtin. Getirin bakalım derlerse ücreti sorarsınız. Büyük ihtimal bakarlar sorunu bulurlarsa yapmak için para isterler. Bazı servisler teşhis için para isteyebiliyor öncesinde kesin olarak konuşup ücretsiz teyidi alırsanız problem olmaz.Insignia Sport Line 1.6 CDTI 136 Hp AT6
Yorum
-
Benim aküyü full doldurdum start stop calisti ama arac calis vaziyetteyken tüm elektrik aksami kapaliyken aküyü ölcügümde 12 4 v verdigini gördüm bu normal diyil galiba normalde alternatör düzgün calisirsa 14 15 v arasinda bir deger cikmasi gerekiyor .Bence start stop kronik alternatör sorunlari yüzünden akü sarj olmadigi icin calismiyor .
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostAraç çalışır vaziyette mi 12.4v ölçtünüz?
Sizde de öyle ise bizim araçlarda böyle bir durum var demekki. Bu normal bir durumsa bile iyi değil bence..
Yorum
-
Araç çalışırken akünün 12.3 veya 12.4 volt değerler göstermesi konusuyla ilgili araştırmalarım ve tarafıma Opel'den gelen e-postalar sonucu olayı neticelendirmiş bulunuyorum.
Kendi özel opel servisimdeki ustamın dediği çıktı yani bizim araçlarımızda akıllı şarj etme özellikli alternatörler kullanılıyor.
Şöyle ki, araç ilk çalıştığında devreye giriyor her araçta olduğu gibi ve aküyü şarj ediyor. Bir süre sonra akü tam şarj olduğunda aküyü şarj etmeyi bırakıyor ve o esnada değerler 12.3volta kadar düşük gösterebiliyor. Bu bir arıza veya sorun olsaydı zaten ekranda akü göstergesi görünürdü. Böyle bir simge zaten görünmüyor. Araç akünün durumuna göre gerekli gördüğü durumlarda dinamoyu devreye sokarak tekrar aküyü şarj ediyor. Böyle olunca da değerler tekrar 13,8v ile 14,5v arasına çıkabiliyor. Akşamları veya araç kısa farları açtığında zaten değerler 13,8v ile 14,5v arasında seyrediyor yani akü sürekli şarj olma durumunda çünkü kısa farlar, arka ışıklar felan devrede olduğundan sürekli şarj etme durumunda. Gündüz ise sadece gündüz ledleri açık olduğu durumlarda şarj etme daha erken tamamlanıp geçici olarak durduruluyor. Olay bundan ibaretmiş sevgili forum üyeleri..@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum