Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia çelik subap uygulaması serüveni!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia çelik subap uygulaması serüveni!

    Arkadaşlar uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.

    Konuyu ilk açtığımdan bu yana yine konuyla ilgili ikinci bir tecrube yaşadım, onu aktarmak istiyorum.

    Konunun başlangıç linki:


    Hatırlatma anlamında baştan özet geçeyim öncelikle;

    Aracımı 112bin km'de satınaldım. 116bin km'de iken subap sorunu belirtileri gösterdi. 120bin km'de izmir 3. sanayide EGELİ ÖZEL OPEL servisi Nevzat ustada subap değişimi yaptırdım. Ekstra olarak triger seti, bobin, lambda o2 sensörü, termostat gövdesi ve birkaç su hortumu değişimi yaptırdım. Total rakam olarakta 2500 tl ücret ödedim.

    Devamında edindiğim tecrubeyi konunun ileriki dönemlerinde zaten paylaşmıştım. Dilerseniz oradan bilgi sahibi olabilirsiniz.

    İlk başlarda herhangi bir problem yoktu. Belirttiğim gibi arabamda Lovato obd2 lpg kit takılı. 4000 li devirlerde hafif sarsıntı, nadirende olsa ışıklarda stop etme, 3500 ve üzeri devirlerde aracın zorla gaz yemesi gibi şikayetlerim öncesinde de vardı, subap değişimi sonrasında da devam etti. Bu durumu Egeli opeldeki nevzat ustaya da aktardım. Lpg'den kaynaklandığını, yapabilecek birşey olmadığını söyledi, benzinde de durumun nüksettiğini belirttiğim de ise subapların alışma safhasının olabildiğini falan saçmaladı çok önemsemedim.

    Bu süreç zarfında epey araştırmalar yaptım, formlarda, sitelerde, sosyal medyada. Lpg'li araçlarda olmassa olmaz bir ayar olan Wideband AFR ayarının yapılması gerektiğini gördüm.

    Aracım 136500 km'de iken Akif TEZEL kardeşimle tanıştım. Türkiye'de Lpg'li araçlara sürüş esnasında Wideband AFR ayarı yapabilen 4 kişiden biri bu arkadaş. Kendisi Ankara''a yaşıyor, bir kaç günlüğüne İzmir'e gelmişti. Buluştuk, aracıma AFR ayarı yaptı. Sanki aracım gitti başka araç geldi. Ne titreme ne gaz yememe... Aracımı tanıyorum, benzinde ne tepki veriyorsa lpg'de de aynı oldu. Çok hoşuma gitti. Buradan Akif kardeşime tekrardan çok teşekkür ediyorum.

    ​​​​​​
    Neyse; henüz AFR ayarının üzerinden 500 km geçmiş ve artık aracımdan zevk almaya başlamışken aracım 137bin km'de yolda seyir halinde titremeye başladı, sanki lastik patlamış yada balans yapmış gibi ciddi bir titreme. Otabanda çektim kenara lastiklere baktım sıkıntı yok. Tekrar devam ettim, baktım araba gaz yemiyor, titriyor, devir yükselmiyor, motor gücü azaltıldı uyarısı veriyor vs vs. İzmir 6. sanayiye kendimi zor attım. Orada arkadaşların ustaları arabama baktılar, bujiler, bobin kontrol edildi. 1 ve 3 numaralalı bujiler kararmıştı. Önce kuru ardından yağlı kompresyon testi yaptılar. Bu arada aracın başına bir kaç motor ustası daha geldi. Sonuç olarak 1 ve 3 numaralı pistonlarda basıncın olmadığını gördük. Ya piston kolları kırık yada subaplar yanmış dediler.

    Eyvallah dedim Neyse; aracın başındaki ustalar aracı daha önceki subap değişimi yaptırdığım yere götürmemi önerdiler. Bu araç subap değişeli daha 17bin km olmuş, subap yemesi mümkün değil, muhtemelen Nevzat usta işinin arkasında durur ve problemi çözer dediler. Eyvallah dedim.

    Aradım nevzat ustayı tekrar, durumu anlattım. Arabaya bin gel görmem lazım dedi. Dedimki; ustam araba neredeyse yürümüyor, daha fazla zarar görmez mi? Dediki; bin gel bişey olmaz. Peki ustam dedim, bindim arabaya. Bilenler bilir izmir 6. sanayi ile 3. sanayi arası yaklaşık 15 km civarıdır.

    Bindim, araç zorla kalktı, 2 km falan gittim, az yokuş oldumu o 180 bg'lik araba sanki 10 bg kaldı, gitmiyor. Çektim kenara, aradım ustayı, anlattım durumu. Yine diyorki; bin gel! neyse ben ustaya uymadım!

    Çağırdım çekici, yükleyip götürdük. Zaten c.tesi akşamı idi olay. Aracı iş yerinin kapısına bıraktık. P.tesi öğlen gittim. "Subaplar gitmiş" dedi. "Nasıl olur abi daha 17bin km oldu, sen değiştirdin, iyi bilirsin" dedim. "Lpg'li araçta bu olur" dedi. Dedim ki "abi 17 bin km'nin en az 7000 km'sini benzinde kullandım. Lpg kitim kötü bir kit değil ve büyük problemim de yoktu zaten, hem 500 km önce AFR ayarı yapıldı. Lpg'de hiç bir sıkıntı yaşamıyorum" dedim. İlla lpg'den diye inat etti. Onada eyvallah dedim. Cuma günü gel al dedi. Subap değişimi için 5 gün! Eyvah ve Eyvallah dedim.

    Cuma günü aracı teslim almaya gittim. Nevzat usta bize 2.650 tl fatura çıkarmış! "Bu ne abi?" dedim! "Subaplar değişti, termostat gövdesi gitmiş, o değişti, bilmem ne hortumları değişti...." Falan diye devam etti konuşma. Ustam dedim "bu hata senin hatan. O kadar ustayla konuyu istişare ettik, yetkili servisten bile bilgi alışverişi yaptık, bu durumda aracın subap yemesi mümkün değil sonucuna vardık. Sen lpg'den kaynaklı 17bin km'de (...ki 7bini benzinde kullanıldı) aracın subap eritebileceğini söylüyorsun. Bu mümkün değil.... Ayrıca daha önce termostat gövdesi değişmişti, neden tekrar değiştirdin?" Dedim. "Bozuktu değişmesi gerekiyodu, plastik gövde takmışlar!" Dedi! Yahu ustam " O termostat gövdesini zaten önceki bakımda sen değiştirmiştin!" Dedim! Adam o kadar yüzsüz ki yüzü bile kızarmadı, saçma sapan bahaneler üretti! "Lpg ile binersen yine aynı olacak!" diye de aptalca bir yorum yaptı!

    Vs vs vs konuşma/tartışma uzadı gitti! Dedim "nalet olsun, vereyim parasını, bi gideyim şuradan!) 2600 tl'yi ödedim ve çıktım.

    2 veya 3 gün sonra başka bir ustaya gidip aracıma kompresyon testi yaptırdım. Her bir silindirin 15.4 civarında birbirine eşit değerler verdiğini gördüm. Değişimin üzerinden 10.000 km geçince tekrar bir kompresyon testi yaptıracağım. ( Şuanki km'mi baz alarak 2000 km kaldı) Bu testin sonucunu da sizlerle paylaşacağım.
    Testin video linki:


    Sanki bir tek lpg'li 180ps insignia'yı ben kullanıyorum! 1000 lerce örnek var, adam 100bin km'yi orjinal subaplarıyla devirmiş biriyle bile tanıştım. Araştırma/istişarelerimde en kısa süreli çelik subap yakan biri 50bin km'nin üzerinde. ...ki benim araca yanmasın diye çelik subap takıldı! Bu tür ustalar insanı hem araçtan nefret ettiriyor hemde boş yere para harcamamızı sağlıyor!

    Velhasıl ben ustanın yaramazına denk geldim!

    Tavsiyem; ilk olarak İzmir Bornova 3. Sanayi sitesi Egeli Özel Opel Servisinden uzak durun!

    Aracınız her ne marka olursa olsun, lpg kitiniz her ne marka olursa olsun kesinlikle Wideband AFR Ayarı yaptırın. Maliyetli birşey değil. AFR konusunda formumuzda konu var lakin gerekirse tekrar detaylı bir konu açabilirim.

    Hoşçakalın
    Opel insignia
    35 NBP 24
    - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
    - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg


  • #2
    Siz şurada büyük bir hata etmişsiniz, en başta konuşsaydınız para işini, bu üçkağıtçı adama 2. kez para kazandırmamış olurdunuz. Adam belli ki yüzsüz.
    ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: kingdragon View Post
      Siz şurada büyük bir hata etmişsiniz, en başta konuşsaydınız para işini, bu üçkağıtçı adama 2. kez para kazandırmamış olurdunuz. Adam belli ki yüzsüz.
      Evet, doğru en büyük hatam o oldu maalesef
      Opel insignia
      35 NBP 24
      - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
      - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

      Yorum


      • #4
        Baştan sona okudum. Öncelikle çok geçmiş olsun.
        Valla bu dünya etme bulma dünyası.
        Keser döner sap döner bir gün gelir hesap döner.
        Daha bi şey demiyorum.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Baştan sona okudum. Öncelikle çok geçmiş olsun.
          Valla bu dünya etme bulma dünyası.
          Keser döner sap döner bir gün gelir hesap döner.
          Daha bi şey demiyorum.
          Eyvallah, bende ustayla hesabı o büyük hesap gününe bıraktım...
          Opel insignia
          35 NBP 24
          - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
          - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

          Yorum


          • #6
            yani dümdüz sövesi geliyor insanın o usta denilen adama!

            Soru 1:
            Çelik sübap o km de nasıl eriyor bozuluyor

            Soru 2:
            Madem sorun usta da değil, şimdi neden tekrar sübap yaptı arabaya. Yine aynısı olursa tekrar mı ödeme yapacaksın.

            Soru 3:
            Başka bir işlem ve hazırlık yapmadan tekrar sübap değiştirmesi zaten kendi hatasını kabul etmiş olması demek değil mi?

            Soru 4:
            Bu kafayla nasıl sanayide ki diğer ustalar tarafından; Nevzat usta işinin arkasında durur diye Nam salmış onu da merak ettim.
            1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
            Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

            Yorum


            • #7
              Çok geçmiş olsun.
              Açıkcası çelik sübap aldatmacasına sizde dahil olmuşsunuz.Sizide bu yönde yanıltarak paralarınızı araklamışlar diyeyim.Şöyle bir durum var tüm sübaplar çelik alaşımıdır.Sadece alaşımları bir miktar farklılık gösterebilir.Size taktığı çelik sübapın nasıl bir alaşımdan yapıldığı konusunda fikrimiz yok.Bu yüzden en kötü çelik sübap bile takılmış olabilir.Bilindiği üzere lpg yanma ısısı benzine göre yüksek olduğu için aslında çok verimli bir yakıt türüdür.Fakat araçlarımız benzine göre tasarlandığı için bu verim bize aynı oranda yansımıyor hatta araçlarımıza zarar veriyor.Aracınızın başına gelenler üzücü ancak ben yerinizde olsam o ustaya yaptırdığım araca uzun süre binmem.Muhtemelen yakında tekrar aynı sorunlarla yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.
              Naçizane tavsiyem aracınızdaki lpg dönüşümünü iptal edin ve aracı satıp daha ekonomik dizel alternatifleri değerlendirin.Araca yapacağınız masraflar hayal ettiğiniz lpg tasarrufunun çok daha fazlası olacak gibi görünüyor.
              2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
              2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

              Yorum


              • #8
                Geçmiş olsun, İkinci değişimin LPG kaynaklı olmadığı çok açık. Ortada ciddi bir "usta" kargaşası var. Bu adamlar evlerine ekmek götürüyor. Sorumluluk sıfır. Kendi değiştiği parçaya bile laf etmiş, yüzü kızarmamış.

                İnşallah tekrarı başına gelmez.

                Fikrin kadar varsın!

                Yorum


                • #9
                  Subap değişimi sonrası AFR ayarı yaptırsaydınız keşke. Emin değilim ama buda bir hata!,

                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Aydın hocam sizin gibi bu işlerden anlayan birisinin başına bu tür birşey gelmesi hiç hoş olmamış işte Özel Servislerin ortak sorunu işi yapana kadar 10 numara iş bittikten sonra sorun çıkarsa -10 numara oluyorlar



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: selcuktuncer View Post
                      yani dümdüz sövesi geliyor insanın o usta denilen adama!

                      Soru 1:
                      Çelik sübap o km de nasıl eriyor bozuluyor

                      Soru 2:
                      Madem sorun usta da değil, şimdi neden tekrar sübap yaptı arabaya. Yine aynısı olursa tekrar mı ödeme yapacaksın.

                      Soru 3:
                      Başka bir işlem ve hazırlık yapmadan tekrar sübap değiştirmesi zaten kendi hatasını kabul etmiş olması demek değil mi?

                      Soru 4:
                      Bu kafayla nasıl sanayide ki diğer ustalar tarafından; Nevzat usta işinin arkasında durur diye Nam salmış onu da merak ettim.
                      Opel insignia
                      35 NBP 24
                      - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                      - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi View Post
                        Çok geçmiş olsun.
                        Açıkcası çelik sübap aldatmacasına sizde dahil olmuşsunuz.Sizide bu yönde yanıltarak paralarınızı araklamışlar diyeyim.Şöyle bir durum var tüm sübaplar çelik alaşımıdır.Sadece alaşımları bir miktar farklılık gösterebilir.Size taktığı çelik sübapın nasıl bir alaşımdan yapıldığı konusunda fikrimiz yok.Bu yüzden en kötü çelik sübap bile takılmış olabilir.Bilindiği üzere lpg yanma ısısı benzine göre yüksek olduğu için aslında çok verimli bir yakıt türüdür.Fakat araçlarımız benzine göre tasarlandığı için bu verim bize aynı oranda yansımıyor hatta araçlarımıza zarar veriyor.Aracınızın başına gelenler üzücü ancak ben yerinizde olsam o ustaya yaptırdığım araca uzun süre binmem.Muhtemelen yakında tekrar aynı sorunlarla yüzleşmek zorunda kalabilirsiniz.
                        Naçizane tavsiyem aracınızdaki lpg dönüşümünü iptal edin ve aracı satıp daha ekonomik dizel alternatifleri değerlendirin.Araca yapacağınız masraflar hayal ettiğiniz lpg tasarrufunun çok daha fazlası olacak gibi görünüyor.
                        Temennikeriniz için teşekkür ederim, sağolun.

                        Evet aracımda tekrar aynı problemi yaşama riskim var maalesef. Yaşamamak için de gereken tüm önlemleri sonrasında aldığımı düşünüyorum. Allah kalbi bilendir, yaptıldıktan sonra hemen satmayı bende düşündüm lakin vazgeçtim. Ya sattığım kişide kısa sürede bir sorun çıkarsa... Alan kişi ne derdi arkamdan? İşin diğer boyutu da aracımdan hakkaten çok memnunum, seviyorum. Kıyamadım da doğrusu.

                        Ya nasip diyelim
                        Opel insignia
                        35 NBP 24
                        - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                        - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: mr.big View Post
                          Geçmiş olsun, İkinci değişimin LPG kaynaklı olmadığı çok açık. Ortada ciddi bir "usta" kargaşası var. Bu adamlar evlerine ekmek götürüyor. Sorumluluk sıfır. Kendi değiştiği parçaya bile laf etmiş, yüzü kızarmamış.

                          İnşallah tekrarı başına gelmez.
                          Teşekkür ederim, inşallah tekrarını yaşamayız.

                          O tür insanların helal haram kavramını çoktan unuttuğuna eminim, Allah sonlarını hayr etsin.
                          Opel insignia
                          35 NBP 24
                          - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                          - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
                            Subap değişimi sonrası AFR ayarı yaptırsaydınız keşke. Emin değilim ama buda bir hata!,
                            Subap değişiminden sonra AFR ayarının üzerinden tekrar geçildi Ali'm. Sorun yok çok şükür.
                            Opel insignia
                            35 NBP 24
                            - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                            - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
                              Aydın hocam sizin gibi bu işlerden anlayan birisinin başına bu tür birşey gelmesi hiç hoş olmamış işte Özel Servislerin ortak sorunu işi yapana kadar 10 numara iş bittikten sonra sorun çıkarsa -10 numara oluyorlar
                              Aynen öyle Fatih abi, maalesef. Müslüman ülkede kime güveneceğimizi şaşırıyoruz.

                              Ama umudumu kaybetmiş değilim, mutlaka işini hakkıyla yapan iyi insanlar çok fazla var. Sadece bana yanlış insan denk geldi diyelim
                              Opel insignia
                              35 NBP 24
                              - 1.6 T - Cosmo - 2010 - Gri - afl
                              - 18" Jant - dvd 800 - Lovato obd lpg

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X