Arkadaşlar uzun bir aradan sonra tekrar merhaba.
Konuyu ilk açtığımdan bu yana yine konuyla ilgili ikinci bir tecrube yaşadım, onu aktarmak istiyorum.
Konunun başlangıç linki:
Hatırlatma anlamında baştan özet geçeyim öncelikle;
Aracımı 112bin km'de satınaldım. 116bin km'de iken subap sorunu belirtileri gösterdi. 120bin km'de izmir 3. sanayide EGELİ ÖZEL OPEL servisi Nevzat ustada subap değişimi yaptırdım. Ekstra olarak triger seti, bobin, lambda o2 sensörü, termostat gövdesi ve birkaç su hortumu değişimi yaptırdım. Total rakam olarakta 2500 tl ücret ödedim.
Devamında edindiğim tecrubeyi konunun ileriki dönemlerinde zaten paylaşmıştım. Dilerseniz oradan bilgi sahibi olabilirsiniz.
İlk başlarda herhangi bir problem yoktu. Belirttiğim gibi arabamda Lovato obd2 lpg kit takılı. 4000 li devirlerde hafif sarsıntı, nadirende olsa ışıklarda stop etme, 3500 ve üzeri devirlerde aracın zorla gaz yemesi gibi şikayetlerim öncesinde de vardı, subap değişimi sonrasında da devam etti. Bu durumu Egeli opeldeki nevzat ustaya da aktardım. Lpg'den kaynaklandığını, yapabilecek birşey olmadığını söyledi, benzinde de durumun nüksettiğini belirttiğim de ise subapların alışma safhasının olabildiğini falan saçmaladı çok önemsemedim.
Bu süreç zarfında epey araştırmalar yaptım, formlarda, sitelerde, sosyal medyada. Lpg'li araçlarda olmassa olmaz bir ayar olan Wideband AFR ayarının yapılması gerektiğini gördüm.
Aracım 136500 km'de iken Akif TEZEL kardeşimle tanıştım. Türkiye'de Lpg'li araçlara sürüş esnasında Wideband AFR ayarı yapabilen 4 kişiden biri bu arkadaş. Kendisi Ankara''a yaşıyor, bir kaç günlüğüne İzmir'e gelmişti. Buluştuk, aracıma AFR ayarı yaptı. Sanki aracım gitti başka araç geldi. Ne titreme ne gaz yememe... Aracımı tanıyorum, benzinde ne tepki veriyorsa lpg'de de aynı oldu. Çok hoşuma gitti. Buradan Akif kardeşime tekrardan çok teşekkür ediyorum.
Neyse; henüz AFR ayarının üzerinden 500 km geçmiş ve artık aracımdan zevk almaya başlamışken aracım 137bin km'de yolda seyir halinde titremeye başladı, sanki lastik patlamış yada balans yapmış gibi ciddi bir titreme. Otabanda çektim kenara lastiklere baktım sıkıntı yok. Tekrar devam ettim, baktım araba gaz yemiyor, titriyor, devir yükselmiyor, motor gücü azaltıldı uyarısı veriyor vs vs. İzmir 6. sanayiye kendimi zor attım. Orada arkadaşların ustaları arabama baktılar, bujiler, bobin kontrol edildi. 1 ve 3 numaralalı bujiler kararmıştı. Önce kuru ardından yağlı kompresyon testi yaptılar. Bu arada aracın başına bir kaç motor ustası daha geldi. Sonuç olarak 1 ve 3 numaralı pistonlarda basıncın olmadığını gördük. Ya piston kolları kırık yada subaplar yanmış dediler.
Eyvallah dedim Neyse; aracın başındaki ustalar aracı daha önceki subap değişimi yaptırdığım yere götürmemi önerdiler. Bu araç subap değişeli daha 17bin km olmuş, subap yemesi mümkün değil, muhtemelen Nevzat usta işinin arkasında durur ve problemi çözer dediler. Eyvallah dedim.
Aradım nevzat ustayı tekrar, durumu anlattım. Arabaya bin gel görmem lazım dedi. Dedimki; ustam araba neredeyse yürümüyor, daha fazla zarar görmez mi? Dediki; bin gel bişey olmaz. Peki ustam dedim, bindim arabaya. Bilenler bilir izmir 6. sanayi ile 3. sanayi arası yaklaşık 15 km civarıdır.
Bindim, araç zorla kalktı, 2 km falan gittim, az yokuş oldumu o 180 bg'lik araba sanki 10 bg kaldı, gitmiyor. Çektim kenara, aradım ustayı, anlattım durumu. Yine diyorki; bin gel! neyse ben ustaya uymadım!
Çağırdım çekici, yükleyip götürdük. Zaten c.tesi akşamı idi olay. Aracı iş yerinin kapısına bıraktık. P.tesi öğlen gittim. "Subaplar gitmiş" dedi. "Nasıl olur abi daha 17bin km oldu, sen değiştirdin, iyi bilirsin" dedim. "Lpg'li araçta bu olur" dedi. Dedim ki "abi 17 bin km'nin en az 7000 km'sini benzinde kullandım. Lpg kitim kötü bir kit değil ve büyük problemim de yoktu zaten, hem 500 km önce AFR ayarı yapıldı. Lpg'de hiç bir sıkıntı yaşamıyorum" dedim. İlla lpg'den diye inat etti. Onada eyvallah dedim. Cuma günü gel al dedi. Subap değişimi için 5 gün! Eyvah ve Eyvallah dedim.
Cuma günü aracı teslim almaya gittim. Nevzat usta bize 2.650 tl fatura çıkarmış! "Bu ne abi?" dedim! "Subaplar değişti, termostat gövdesi gitmiş, o değişti, bilmem ne hortumları değişti...." Falan diye devam etti konuşma. Ustam dedim "bu hata senin hatan. O kadar ustayla konuyu istişare ettik, yetkili servisten bile bilgi alışverişi yaptık, bu durumda aracın subap yemesi mümkün değil sonucuna vardık. Sen lpg'den kaynaklı 17bin km'de (...ki 7bini benzinde kullanıldı) aracın subap eritebileceğini söylüyorsun. Bu mümkün değil.... Ayrıca daha önce termostat gövdesi değişmişti, neden tekrar değiştirdin?" Dedim. "Bozuktu değişmesi gerekiyodu, plastik gövde takmışlar!" Dedi! Yahu ustam " O termostat gövdesini zaten önceki bakımda sen değiştirmiştin!" Dedim! Adam o kadar yüzsüz ki yüzü bile kızarmadı, saçma sapan bahaneler üretti! "Lpg ile binersen yine aynı olacak!" diye de aptalca bir yorum yaptı!
Vs vs vs konuşma/tartışma uzadı gitti! Dedim "nalet olsun, vereyim parasını, bi gideyim şuradan!) 2600 tl'yi ödedim ve çıktım.
2 veya 3 gün sonra başka bir ustaya gidip aracıma kompresyon testi yaptırdım. Her bir silindirin 15.4 civarında birbirine eşit değerler verdiğini gördüm. Değişimin üzerinden 10.000 km geçince tekrar bir kompresyon testi yaptıracağım. ( Şuanki km'mi baz alarak 2000 km kaldı) Bu testin sonucunu da sizlerle paylaşacağım.
Testin video linki:
Sanki bir tek lpg'li 180ps insignia'yı ben kullanıyorum! 1000 lerce örnek var, adam 100bin km'yi orjinal subaplarıyla devirmiş biriyle bile tanıştım. Araştırma/istişarelerimde en kısa süreli çelik subap yakan biri 50bin km'nin üzerinde. ...ki benim araca yanmasın diye çelik subap takıldı! Bu tür ustalar insanı hem araçtan nefret ettiriyor hemde boş yere para harcamamızı sağlıyor!
Velhasıl ben ustanın yaramazına denk geldim!
Tavsiyem; ilk olarak İzmir Bornova 3. Sanayi sitesi Egeli Özel Opel Servisinden uzak durun!
Aracınız her ne marka olursa olsun, lpg kitiniz her ne marka olursa olsun kesinlikle Wideband AFR Ayarı yaptırın. Maliyetli birşey değil. AFR konusunda formumuzda konu var lakin gerekirse tekrar detaylı bir konu açabilirim.
Hoşçakalın
Konuyu ilk açtığımdan bu yana yine konuyla ilgili ikinci bir tecrube yaşadım, onu aktarmak istiyorum.
Konunun başlangıç linki:
Hatırlatma anlamında baştan özet geçeyim öncelikle;
Aracımı 112bin km'de satınaldım. 116bin km'de iken subap sorunu belirtileri gösterdi. 120bin km'de izmir 3. sanayide EGELİ ÖZEL OPEL servisi Nevzat ustada subap değişimi yaptırdım. Ekstra olarak triger seti, bobin, lambda o2 sensörü, termostat gövdesi ve birkaç su hortumu değişimi yaptırdım. Total rakam olarakta 2500 tl ücret ödedim.
Devamında edindiğim tecrubeyi konunun ileriki dönemlerinde zaten paylaşmıştım. Dilerseniz oradan bilgi sahibi olabilirsiniz.
İlk başlarda herhangi bir problem yoktu. Belirttiğim gibi arabamda Lovato obd2 lpg kit takılı. 4000 li devirlerde hafif sarsıntı, nadirende olsa ışıklarda stop etme, 3500 ve üzeri devirlerde aracın zorla gaz yemesi gibi şikayetlerim öncesinde de vardı, subap değişimi sonrasında da devam etti. Bu durumu Egeli opeldeki nevzat ustaya da aktardım. Lpg'den kaynaklandığını, yapabilecek birşey olmadığını söyledi, benzinde de durumun nüksettiğini belirttiğim de ise subapların alışma safhasının olabildiğini falan saçmaladı çok önemsemedim.
Bu süreç zarfında epey araştırmalar yaptım, formlarda, sitelerde, sosyal medyada. Lpg'li araçlarda olmassa olmaz bir ayar olan Wideband AFR ayarının yapılması gerektiğini gördüm.
Aracım 136500 km'de iken Akif TEZEL kardeşimle tanıştım. Türkiye'de Lpg'li araçlara sürüş esnasında Wideband AFR ayarı yapabilen 4 kişiden biri bu arkadaş. Kendisi Ankara''a yaşıyor, bir kaç günlüğüne İzmir'e gelmişti. Buluştuk, aracıma AFR ayarı yaptı. Sanki aracım gitti başka araç geldi. Ne titreme ne gaz yememe... Aracımı tanıyorum, benzinde ne tepki veriyorsa lpg'de de aynı oldu. Çok hoşuma gitti. Buradan Akif kardeşime tekrardan çok teşekkür ediyorum.
Neyse; henüz AFR ayarının üzerinden 500 km geçmiş ve artık aracımdan zevk almaya başlamışken aracım 137bin km'de yolda seyir halinde titremeye başladı, sanki lastik patlamış yada balans yapmış gibi ciddi bir titreme. Otabanda çektim kenara lastiklere baktım sıkıntı yok. Tekrar devam ettim, baktım araba gaz yemiyor, titriyor, devir yükselmiyor, motor gücü azaltıldı uyarısı veriyor vs vs. İzmir 6. sanayiye kendimi zor attım. Orada arkadaşların ustaları arabama baktılar, bujiler, bobin kontrol edildi. 1 ve 3 numaralalı bujiler kararmıştı. Önce kuru ardından yağlı kompresyon testi yaptılar. Bu arada aracın başına bir kaç motor ustası daha geldi. Sonuç olarak 1 ve 3 numaralı pistonlarda basıncın olmadığını gördük. Ya piston kolları kırık yada subaplar yanmış dediler.
Eyvallah dedim Neyse; aracın başındaki ustalar aracı daha önceki subap değişimi yaptırdığım yere götürmemi önerdiler. Bu araç subap değişeli daha 17bin km olmuş, subap yemesi mümkün değil, muhtemelen Nevzat usta işinin arkasında durur ve problemi çözer dediler. Eyvallah dedim.
Aradım nevzat ustayı tekrar, durumu anlattım. Arabaya bin gel görmem lazım dedi. Dedimki; ustam araba neredeyse yürümüyor, daha fazla zarar görmez mi? Dediki; bin gel bişey olmaz. Peki ustam dedim, bindim arabaya. Bilenler bilir izmir 6. sanayi ile 3. sanayi arası yaklaşık 15 km civarıdır.
Bindim, araç zorla kalktı, 2 km falan gittim, az yokuş oldumu o 180 bg'lik araba sanki 10 bg kaldı, gitmiyor. Çektim kenara, aradım ustayı, anlattım durumu. Yine diyorki; bin gel! neyse ben ustaya uymadım!
Çağırdım çekici, yükleyip götürdük. Zaten c.tesi akşamı idi olay. Aracı iş yerinin kapısına bıraktık. P.tesi öğlen gittim. "Subaplar gitmiş" dedi. "Nasıl olur abi daha 17bin km oldu, sen değiştirdin, iyi bilirsin" dedim. "Lpg'li araçta bu olur" dedi. Dedim ki "abi 17 bin km'nin en az 7000 km'sini benzinde kullandım. Lpg kitim kötü bir kit değil ve büyük problemim de yoktu zaten, hem 500 km önce AFR ayarı yapıldı. Lpg'de hiç bir sıkıntı yaşamıyorum" dedim. İlla lpg'den diye inat etti. Onada eyvallah dedim. Cuma günü gel al dedi. Subap değişimi için 5 gün! Eyvah ve Eyvallah dedim.
Cuma günü aracı teslim almaya gittim. Nevzat usta bize 2.650 tl fatura çıkarmış! "Bu ne abi?" dedim! "Subaplar değişti, termostat gövdesi gitmiş, o değişti, bilmem ne hortumları değişti...." Falan diye devam etti konuşma. Ustam dedim "bu hata senin hatan. O kadar ustayla konuyu istişare ettik, yetkili servisten bile bilgi alışverişi yaptık, bu durumda aracın subap yemesi mümkün değil sonucuna vardık. Sen lpg'den kaynaklı 17bin km'de (...ki 7bini benzinde kullanıldı) aracın subap eritebileceğini söylüyorsun. Bu mümkün değil.... Ayrıca daha önce termostat gövdesi değişmişti, neden tekrar değiştirdin?" Dedim. "Bozuktu değişmesi gerekiyodu, plastik gövde takmışlar!" Dedi! Yahu ustam " O termostat gövdesini zaten önceki bakımda sen değiştirmiştin!" Dedim! Adam o kadar yüzsüz ki yüzü bile kızarmadı, saçma sapan bahaneler üretti! "Lpg ile binersen yine aynı olacak!" diye de aptalca bir yorum yaptı!
Vs vs vs konuşma/tartışma uzadı gitti! Dedim "nalet olsun, vereyim parasını, bi gideyim şuradan!) 2600 tl'yi ödedim ve çıktım.
2 veya 3 gün sonra başka bir ustaya gidip aracıma kompresyon testi yaptırdım. Her bir silindirin 15.4 civarında birbirine eşit değerler verdiğini gördüm. Değişimin üzerinden 10.000 km geçince tekrar bir kompresyon testi yaptıracağım. ( Şuanki km'mi baz alarak 2000 km kaldı) Bu testin sonucunu da sizlerle paylaşacağım.
Testin video linki:
Sanki bir tek lpg'li 180ps insignia'yı ben kullanıyorum! 1000 lerce örnek var, adam 100bin km'yi orjinal subaplarıyla devirmiş biriyle bile tanıştım. Araştırma/istişarelerimde en kısa süreli çelik subap yakan biri 50bin km'nin üzerinde. ...ki benim araca yanmasın diye çelik subap takıldı! Bu tür ustalar insanı hem araçtan nefret ettiriyor hemde boş yere para harcamamızı sağlıyor!
Velhasıl ben ustanın yaramazına denk geldim!
Tavsiyem; ilk olarak İzmir Bornova 3. Sanayi sitesi Egeli Özel Opel Servisinden uzak durun!
Aracınız her ne marka olursa olsun, lpg kitiniz her ne marka olursa olsun kesinlikle Wideband AFR Ayarı yaptırın. Maliyetli birşey değil. AFR konusunda formumuzda konu var lakin gerekirse tekrar detaylı bir konu açabilirim.
Hoşçakalın
Yorum