Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Mazot ve lpg fiyat farklılıkları

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Mazot ve lpg fiyat farklılıkları

    Öncelikle Herkese iyi akşamlar. Arkadaşlar İzmir'de ikamet ediyorum zaman zaman şehir içinde ve şehirler arası yollarda normal mazotun fiyatlarının çok düşük olduğunu ve LPG nin de bazı çok bilinmeyen istasyonlar ve bilinen istasyonlarda bile düşük fiyata satıldığını görüyorum. Örneğin bp'de euro dizelin 5.17 normal dizelin 4 89 olduğunu İzmirde şehir içi istasyonlarda görüyorum. aynı şekilde LPG nin de bilindik markalarda bile düşük fiyata satıldığını görüyorum. Ismi cismi bilinmeyen markaların ucuza yakıt satmasını bir yerde Kaçak yakıt sattı olarak değerlendirip es geçiyorum. Ancak ünlü markaların ucuza yakıt satması kafamda soru işareti yaratıyor.
    Gelelim asıl kafama takılan konuya akaryakıt markalarını internet sitelerinde normal dizel euro dizelin her araçta kullanılabilecek yazılmış. ben de normal dizeli eğer ucuza satıyorlarsa yaklaşık 30-35 kuruş daha fazla neden vereyim diye düşünüyorum.
    Teknik olarak Bilginiz varsa normal dizel ve euro dizelin kullanım gerekliliklerini paylaşabilir misiniz?

  • #2
    Öncelikle şunu belirteyim, Türkiye'de artık yüksek kükürtlü karasal motorin üretilmiyor. Üretimin tamamı Euro dizel. Adı da zaten Euro 3,4,5 gibi standartlarda olduğı için. Adlandırmadaki fark ise bu yakıt türü ilk çıktığında rafinerilerimiz bunu üretme yeteneğinde değildi ve Avrupa standartlarındaki düşük kükürtlü motorin ithal ediliyordu. O zamanlar pompacılar kullanıcıyı karasal motorin satmamak için uyarırlardı. Şimdi ise durum değişti ama insanlardaki kötü yakıt algısı hala devam ediyor. Kısaca artık sadece normal Euro dize ve katkılı Euro dize yakıtları satılıyor. Falanca markanın katkılı yakıtı sizin aracınızdaki beklentinize daha fazla uyar, onu tercih etmek veya etmemek tamamen size kalmıştır.

    Ucuz yakıt konusu çok derin bir dünya. Atık kızartma yağlarının toplanıp sanayiye hammadde olarak verilmesi gerekirken filtrelenip peroksitle renginin açılıp sıfır yağ diye paketlenip satıldığını duyardım. O yüzden mazota yağ ve benzeri ürünlerin katılıp ucuzlatılması hiç de zor bir olay değil.


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
      Öncelikle şunu belirteyim, Türkiye'de artık yüksek kükürtlü karasal motorin üretilmiyor. Üretimin tamamı Euro dizel. Adı da zaten Euro 3,4,5 gibi standartlarda olduğı için. Adlandırmadaki fark ise bu yakıt türü ilk çıktığında rafinerilerimiz bunu üretme yeteneğinde değildi ve Avrupa standartlarındaki düşük kükürtlü motorin ithal ediliyordu. O zamanlar pompacılar kullanıcıyı karasal motorin satmamak için uyarırlardı. Şimdi ise durum değişti ama insanlardaki kötü yakıt algısı hala devam ediyor. Kısaca artık sadece normal Euro dize ve katkılı Euro dize yakıtları satılıyor. Falanca markanın katkılı yakıtı sizin aracınızdaki beklentinize daha fazla uyar, onu tercih etmek veya etmemek tamamen size kalmıştır.

      Ucuz yakıt konusu çok derin bir dünya. Atık kızartma yağlarının toplanıp sanayiye hammadde olarak verilmesi gerekirken filtrelenip peroksitle renginin açılıp sıfır yağ diye paketlenip satıldığını duyardım. O yüzden mazota yağ ve benzeri ürünlerin katılıp ucuzlatılması hiç de zor bir olay değil.
      Teşekürler

      Yorum


      • #4
        lpg icinde birseyler soylemek gerekirse, bazi istasyon calisanlari tum istasyonlardaki lpgnin ilk etapta ayni yerde yuklendigini ve aralarinda fark olmadigini soylemisti ancak ben lpgli arac kullanirken kendi yaptigim olcumlerde farkli istasyonlarin gazinin ayni km goturmedigi gormustum. motorda sikintiya sebep olan lpg de var, filtre degistirmeye gerek duyulmadan kullanilanida, bizzat denedim. bilindik temiz yerlerden almak herzaman iyidir. yukardaki soruyla ilgili olarak da lpg fiyatlarinin ayni sirkette farkli olmasiyla ilgili yani, gaz tamamen ayni kalitede olabilir ancak yapisindan dolayi farkli sicakliklarda farkli genlesme degerlerine sahip bir yakit lpg, her lpg pompasinin yaninda da gaza uygulanan basinci gosteren bir ibre oluyo, bu degeri degistirerek ayni kutledeki gazi daha yuksek ya da dusuk hacimde pompalayabiliyorlar. bu da fiyat farkina neden olabilecek birsey haliyle
        OPC Line Sport

        Yorum

        İşleniyor...
        X