Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Sidi bobin arızası nasıl anlaşılır?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Sidi bobin arızası nasıl anlaşılır?

    Bilindiği üzere makyajlı sidi 1.6t araçlarımızda bobin arızalı ise bütün olarak değil tek tek değişim yapılabiliyor. Ancak hangi bobinin arızalı olduğunu araç arıza lambası yakmamışsa nasıl anlayabiliriz?

    Servise sorduğumda arıza lambası yakar ve hangi bobin olduğunu söyler dese de önceki 2012 1.4t insigniamda bobin arızalandığında lamba felan yakmamıştı.

    Zor da olsa nette bu araçların bobinlerini bulabildim ama tanesi 400 tl ye yakın bir fiyata satıldığını gördüm. Orjinal mi onu da bilmiyorum ama 4 adet alındığında 1500-1600 lira arası bir fiyat bobin için çok değil mi?
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

  • #2
    Bilgisayara bağlatırsanız hangi bobinin arızalı olduğunu size söyler. Fiyat anlamında ise orjinalliğinden dolayı pahalı olabilir ancak hassas parçalar olduğu için değişim durumunda yine orjinal taktırmanızı öneririm.
    34HZD10

    Yorum


    • #3
      Maalesef yetkili servisler hasta ölünce arıza ışığını yakıyor. Bobin arızasını bazen göstermedikleri oluyor.

      Yorum


      • #4
        Tek bobin alsak ve bu bobini birer birer araçtaki bobinleri sökerek denesek olur mu acaba?
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          manuel olarak gözlemleyerek, bobin arıza tespiti şöyle oluyor, her bobinin üzerinde elektrik soketleri var,araba rolanti şekilde çalışırken ilk baştakinden başlar birincisinin soketini sökersiniz, motorda tekleme rolanti devir kaybı ve stop etmemek için uğraşırsa sağlamdır, takınca normal hale gelir. sırasıyla her bir bobin için ayrı ayrı deneme yapın, hangisini söktüğünüzde araç rolantisinde bir değişme olmaz ise o bobin gidiktir, ya da hangisinde motor çalışmasına etkisi en az ise sıkıntılı bobin odur.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #6
            Bu yöntemi uygularken motor sıcak veya soğuk farkeder mi?

            Bir de servise söyledim bunu, bobinden soketi çıkardığımızda araç arıza lambası yakacak ve hemen stop edecek, o nedenle anlamak zor dediler, bir de bu yöntem bobin veya bujilere zarar verebilirmiş. Bu bilgi doğru mu bilmiyorum ama nette bahsettiğiniz yöntemle arızalı veya sorunlu bobinin/bujinin tesbit edildiği bir sürü video var.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              hayır farketmez soğuk sıcak. video çok mu bilmiyorum ama bende sanayide çok bilinen bir yöntem olduğu için size söyledim. eski aracımda bu şekilde tespit etmiştim. araç hemen stop etmiyor aksine stop etmemek için uğraşıyor, direnemezse stop ediyor, özellikle lpg li araçlarda daha çabuk stop ediyor, ama bizim araçlarda bu durum için stop etmesi istenmişse kodlarken bilemiycem.
              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

              Yorum


              • #8
                Servisteki eleman ya ezbere konuştu ya da dediğiniz gibi stop etmeye ayarlı olabilir. Bakım için servise gittiğimde bujileri kontrol ettirirken bobinleri de batıracam. Teşekkür ederim.
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #9
                  Bir diğer yöntem de ölçüm yöntemidir, Stock değeri bilinir ve voltaj değeri ölçülür. Ancak : hem tehlikeli hem de usta marifetine kalmış bir yöntem.

                  Bobinlerin bu kadar pahalı olması ilginç. araç km si nedir bilmiyorum ama A16let bobin ömrü yaklaşık 60,000 km. kütük şeklinde komple değişiyor, Bu araçta da hepsini bir değiştirmeyi öneriyorum. ( Ancak fiyat çok yüksek... )
                  Fikrin kadar varsın!

                  Yorum


                  • #10
                    Ölçüm yöntemini yapıp yapmadığını servise gidip öğrenmem daha güzel olur.
                    Araç 87 bin küsur km.de şu an. 30bin km.si lpgde kullanıldığı için bobinlere baktırmayı da istiyorum sabahki titreme için.

                    Makyajlı kasalar yanılmıyorsam 1.6xht olarak geçiyor. Çoğu parçası pahalı. Bujileri 4 tanesi 280 tl. Benzin pompası 850 tl ve üzerinde şamandırası gelmiyor ona da ayrıca 400 tl ödüyorsunuz. Yağ ve filtreler standart gerisi pahalı maalesef..
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X