Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ABS, Esp, lastik basınç sensörü, park sensörü ve şerit takip sistemi arızasıBen de

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • ABS, Esp, lastik basınç sensörü, park sensörü ve şerit takip sistemi arızasıBen de

    Merhaba arkadaşlar,

    Aranıza yeni katıldım. Aracım 2017 Insignia Grand Sport Enjoy. Dört gün önce aracımla yola çıktığımda abs ve esp ışıklarının yandığını farkettim. Hemen yol yardımını aradım. Telefonda aracı uygun bir yere çekmemi, telefonda bazı işlemler yaptıracaklarını ve işlemler sonunda aracın çekilmesi gerekebileceğini söylediler. Evime bir kaç kilometre kaldığı için eve kadar bu şekilde gittim. Bu arada şerit takip sistemi de devre dışı kaldı. Park ettikten sonra araçtan çıktım. Kilitleyip biraz bekledim. Daha sonra araca tekrar binerek çalıştırdım. ABS ve esp Işıkların söndüğünü gördüm. Ancak bu sefer arka sağ basınç sensörü çalışmıyor ikazı verdi. Yol yardımla tekrar görüştüm, lastik basınçlarını kontrol etmemi. Bir süre kullandıktan sonra otomatik resetleneceğini ve tekrarlarsa aramamı istediler.
    Bu arada yakınlarda özel servisi olan arkadaşımı arayıp olayı anlattım. Kendisi son 2 gün içinde benzer problem yaşayan en az 10 farklı marka aracın kendisine geldiğini, söz konusu problemin çevrede trafolarda yapılan çalışmalar sonucunda yüksek manyetik dalgalar nedeniyle oluştuğunu söyledi. Ertesi güne kadar beklememi , sorunun kendiliğinden düzeleceğini, asla servise gidip aracı kurcalatmamamı tembihledi.
    Ertesi sabah aracı çalıştırdığımda arıza ışıkları tekrar karışımdaydı. Yakındaki benzin istasyonunda lastik basınçlarını kontrol ettim, sorun yoktu. Arkadaşın kurcalatma sözü aklıma takılmıştı, ancak arıza ışıkları da karşımda iyiden iyiye rahatsız etmeye başladı. Bu arada park sensörlerinin de devre dışı kaldığını farkettim. Hiç bir şekilde uyarı vermiyordu. Dayanamayıp Opel Gürses’in Yolunu tuttum.
    Servis yoğun olduğu için aracı bıraktım. Akşama doğru beni bilgilendireceklerini söylediler. Akşam görüştüğümde ise henüz arızanın nedenini bulamadıklarını, ertesi gün bilgi vereceklerini söylediler.
    Ertesi gün öğlene doğru aradılar. Araçtaki sorunun sağ ön abs sensöründen kaynaklandığını ( Bu sensörün şerit takip sistemini etkileyebileceğini anlayabilirim ancak park sensörleri ve sağ arka lastik basınç sensörü ile ne alakası olduğunu çözebilmiş değilim. Bu konuda bilgisi olan bir arkadaş yorum yapabilirse sevinirim.) Söz konusu sensörün Türkiye stoklarında bulunmadığını, gelmesinin 20-25 gün bulabileceğini belirttiler. Aracı bu şekilde teslim edeceklerini , bu süre zarfında aracı bu şekilde kullanabileceğimi, frenler çalıştığı için sorun olmayacağını söylediler!!!!
    Bu şekilde aracı kullanmak istemediğimi, bu süre zarfında kullanmak üzere emsal bir araç vermelerini talep ettim. Ve orada şunu öğrendim : Şayet Leasing ile araç satın alıyorsanız bu hizmetten faydalanamıyormuşsunuz.

    Opel müşteri hizmetlerini arayarak konuyu anlattım. Araç talebimi kendilerine ilettim. Aracı servise bıraktıktan ancak 10 gün sonra emsal araç verebileceklerini söylediler. kendilerine şayet bu sistemler çalışmadığı için bir kaza söz konusu olursa sorumluluğu üstleniyor musunuz diye sorduğumda , kazaların bir çok nedeni olabileceğini ( üstü kapalı olarak böyle birşey olsa bile ispatlayamayacağımı ) söylediler. Arızalı parça için 3 gün sonra temini konusunda bilgi verecekler.

    4 gün öncesine kadar özel bir araca sahip olduğumu düşünürken şu anda Opel Insignia almanın hayal kırıklığı ve pişmanlığı içindeyim.

    Bu arıza hakkında bilgi sahibi olan arkadaşlar var ise görüşlerini almak isterim. Şayet bu yazıyı başından sonuna kadar okuduysanız , sabrınız için ayrıca teşekkür ederim.

  • #2
    hayırlı olsun kazasız belasız kullanın
    araç kaç aylık eğer 6 ay içinde iseniz servise tekrar götürüp arıza tespit tutanağı tutturup onarımı kabul etmeyin ve değişim talep edin (ayıplı mal olarak değerlendirilir) yokuş yaparlarsa tüketici mahkemesi ile ilgili bir avukata danışıp bilgi alın, değişim yada para iadesi isteyin.
    1.6 SIDI

    Yorum


    • #3
      ABS ve ESP ışıklarının yanması, kablo kırığı, sensör arızası olabileceği gibi basit bir soket çıkması tarzında da olabilir. Aslında tanıdığınız bir özel servise gidip 2017 araçları tanımlayan Op-Com cihazı varsa cihaza bağlatmanız sizin içinizi rahatlatabilir. Belki de basit bir soket çıkmasıdır. Hemen çözülebilir.

      1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
      2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
      3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
      4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
      5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
      6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: ersinnisre View Post
        hayırlı olsun kazasız belasız kullanın
        araç kaç aylık eğer 6 ay içinde iseniz servise tekrar götürüp arıza tespit tutanağı tutturup onarımı kabul etmeyin ve değişim talep edin (ayıplı mal olarak değerlendirilir) yokuş yaparlarsa tüketici mahkemesi ile ilgili bir avukata danışıp bilgi alın, değişim yada para iadesi isteyin.
        Ne yazık ki araçlar için durum biraz farklı. Değişim veya iade talep edebilmeniz için 1 yıl içinde aynı arızanın 2’den fazla tekrarlaması veya 4’den fazla sayıda farklı arızaların oluşması gerekiyor. Bu nedenle değişim şu an için imkansız.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
          ABS ve ESP ışıklarının yanması, kablo kırığı, sensör arızası olabileceği gibi basit bir soket çıkması tarzında da olabilir. Aslında tanıdığınız bir özel servise gidip 2017 araçları tanımlayan Op-Com cihazı varsa cihaza bağlatmanız sizin içinizi rahatlatabilir. Belki de basit bir soket çıkmasıdır. Hemen çözülebilir.
          Merhaba,

          Araç 2 gün serviste kaldıktan sonra arızanın sağ ön abs sensöründen kaynaklandığını söylediler. Sensör Türkiye’de bulunmadığı için ne zaman temin edileceğini 2 gün sonra bildirecekler.

          Anladığım kadarıyla servisin basit bir çıkmış soketi görememiş olabileceğini söylüyorsunuz. Aslına bakarsanız böyle birşey olursa hiç de şaşırmam. Pazartesi başka bir yetkili servise götürüp tekrar gözden geçirteceğim. Öneriniz için teşekkür ederim.

          Aslında benim anlamadığım abs sensörü arızalandığı için sağ arka lastik basınç sensörü ve park mesafe ikazlarının da çalışmıyor olması (Esp nin çalışmamasını sensörle bağlantılı olduğu için anlayabilirim.) Bir de şerit takip sistemi çalışmıyor .

          Yorum


          • #6
            İlginç bir durum, geçmiş olsun.

            Benim anlamadığım böyle önemli bir parçanın nasıl stoğu tutulmaz? Yoksa da gerekirse uçak-kargo yaparsın en kısa sürede getirtirsin. Basit bir cam çıtasından silecekten bahsetmiyoruz burada!


            Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

            Yorum


            • #7
              Bahadır bey o dediğiniz durum standart garanti şartlarıdır benim anlatmak istediğim durum farkılı ilk 6 ay içinde oluşan arıza yada arızalar tüketici hakkıdır (ayıplı mal) anlamına gelir ve herkes tarafından bilinen bir durum değil detay konusunda tuketici haklarına bakan avukat tarafında size bilgi verilebilir tüketici avukatı haricinde bilinebilir bir durum değildir bilginize, ilk çıkan araçlarda bu tip durumlar sıkıntı olabiliyor ve müdahale durumu personel ilgili yetersizliği ile dahada zorlaştırabiliyor amacım araçtan soğutmak değil tüketici olarak bilgili olmanızı istemem daha sonra madur olmayın. Sonuçta bir ürün alıyorsunuz. isterseniz onarım hakkını tercih edebilirsiniz tabi.
              1.6 SIDI

              Yorum


              • #8
                Yüksek gerilim hatları araçların uAktan kumanda sistemini olumsuz etkileyebiliyor. Başıma geldi.

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: ersinnisre View Post
                  Bahadır bey o dediğiniz durum standart garanti şartlarıdır benim anlatmak istediğim durum farkılı ilk 6 ay içinde oluşan arıza yada arızalar tüketici hakkıdır (ayıplı mal) anlamına gelir ve herkes tarafından bilinen bir durum değil detay konusunda tuketici haklarına bakan avukat tarafında size bilgi verilebilir tüketici avukatı haricinde bilinebilir bir durum değildir bilginize, ilk çıkan araçlarda bu tip durumlar sıkıntı olabiliyor ve müdahale durumu personel ilgili yetersizliği ile dahada zorlaştırabiliyor amacım araçtan soğutmak değil tüketici olarak bilgili olmanızı istemem daha sonra madur olmayın. Sonuçta bir ürün alıyorsunuz. isterseniz onarım hakkını tercih edebilirsiniz tabi.
                  Bilgilendirme için teşekkür ederim. Durumu araştıracağım.

                  Yorum

                  İşleniyor...
                  X