Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Soğuk motor marştan sonra karşılaştığım sorunlar??

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31

    Düzeltme ilave not: Akşam değerleri de 14 v un üzerinde çıktı. Ancak büyük ihtimalle bikac gün sonra bu değerler yine düşecek. İşte ben bunu anlamıyorum neden yeni sıfır akünün değerleri bir hafta-10 gün sonra daha az göstermeye başlar? Servise sordum yanıt alamadım.
    @Murat
    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

    Yorum


    • #32
      Benim aracımda Landirenzo marka LPG takılı. Ben aracımı LPG'de kullanıyorum. Aracım LPG'de iken daha fazla olmak kaydıyla her iki durumda da oluyor. Ancak şu an kontrollerde bir arıza saptayamadık.



      Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
      Benim de aracım lpg li. Sıvı sistem marjet marka ancak lpg de aracı stop ettirdiği için benzinde kullanmak durumundayım. Sizin lpg markanız hangisi? Ben zaten lpg yi aracımdan söktürme kararı aldım ancak Trabzonda servis bulunmadığı için ve imkanım olmadığı için sokturemiyorum. Benim aracımda lpg kaynaklı sorun olma ihtimalini de her zaman aklımda bulunduruyorum. Siz bu sorunu lpg deyken mi benzindeyken mi yaşıyorsunuz? Yoksa iki şekilde de var mı?


      Bugün 74 amperlik varta akumu tekrar taktırdım. Taktirmadan önce aküyü serviste şarj ettiler. Gündüz 14v un üzerinde değer verdi. Birazdan akşam çalışma değerlerini de ölçeceğim. Bu arada bi şey farkettim ki kesinlikle psikilojik değil, aracın tavan lambalarindaki ve rölantideki titremesi epey azaldı. Bu durum yeni aküyle alakalı da bikac içinde belli olur net olarak. Çözeceğiz insallah.
      2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

      Yorum


      • #33
        Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
        Düzeltme ilave not: Akşam değerleri de 14 v un üzerinde çıktı. Ancak büyük ihtimalle bikac gün sonra bu değerler yine düşecek. İşte ben bunu anlamıyorum neden yeni sıfır akünün değerleri bir hafta-10 gün sonra daha az göstermeye başlar? Servise sordum yanıt alamadım.
        Araç yeterli şarj etmiyor demek ki aklıma bir tek bu geliyor. Ancak şarj yetersiz ise bunun sürekli böyle olması ve akünün de bir süre sonra bitmesi gerekiyor eğer bitmiyorsa aracın şarj dinamosunun şarj kapasitesi bu kadar diye düşünülebilir.

        Yorum


        • #34
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Düzeltme ilave not: Akşam değerleri de 14 v un üzerinde çıktı. Ancak büyük ihtimalle bikac gün sonra bu değerler yine düşecek. İşte ben bunu anlamıyorum neden yeni sıfır akünün değerleri bir hafta-10 gün sonra daha az göstermeye başlar? Servise sordum yanıt alamadım.
          aracında emniyet kemeri yerine toka mı kullanıyorsun.

          Yorum


          • #35
            nedim, Evet, 2 tarafta da toka takılı ancak ben araca ne zaman binsem hemen kemerimi takarım. Sağ taraftaki boşta takılı sürekli. Bunun akünün şarjına etkisi oluyor demeyin şimdi
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #36
              Bi özel servise gitmiştim bendeki tokaları görünce usta,bunları kullanma akünü etkiler demişti.Sebebini sorduğumda yeni nesil araçlarda aracın seni hala içerde olduğunu düşünüp uykuya girmesini engelliyor demişti.En azından denemeye değer çıkartıp bir hafta deneyebilirsin.

              Yorum


              • #37
                Şimdi arabaya gidip çıkartıyorum tokaları.
                Valla denize düşen yılana sarılır misali bu durumdan kurtulmak için mantıklı her yolu denerim
                @Murat
                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                Yorum


                • #38

                  Çıkarttım tokaları. Gerektiğinde takacağım artık.
                  Bu arada gitmişken akü değerlerini de ölçtüm.
                  Araç stop vaziyette 12.5v değerinde. Yarın öğleden sonra bakacam, yine eskisi gibi 12v a düşerse tokalardan değil demekki. Bu değerlerde kalırsa işler değişecek. Hayırlısı bakalım..
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #39
                    Sonucu ben de merak ediyorum.Çünkü usta söyledikten 2 hafta sonra marş basmadı benimhaha Tesadüftür herhalde diyerek inat ettim yine de çıkarmayıp yeni akü aldımihihi

                    Yorum


                    • #40
                      Son durum nedir fark var mı?

                      Yorum


                      • #41
                        Tokaların ikisini de çıkardığım günden beri sabah ilk marş öncesi akü 12.3v değerleri vermeye başladı. Tokalar takılı bırakıp gittiğimde 12v değer gösteriyordu. Bu 0.3v luk iyileşme sayesinde midir yoksa aküyü 74amperlige yukselttigimden midir bilemiyorum ama sonraki 4 gün boyunca sabah ilk marş sonrası titreme yaşamadım. Çarşamba dan beri il dışındayım. Pazar memlekete döndüğümde araç 4 gündür yatıyor durumda olacak. O gün de değerlere tekrar bakıp marş anı ve sonrası durumu burdan paylaşırım.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #42
                          Aradan geçen süre zarfında ailemizde 2 vefat olayı yaşamış olmamız neticesinde araçla ilgilenemedim.

                          Bugün nihayetinde aracı opel özel servise götürdüm.
                          Gaz kelebeği temizlendi ve geri takıldı. Genel anlamda temizdi.
                          Bujiler ve bobinler sökülerek kontrol edildi. Usta bujilerde sorun yok dedi. Bobin arızası olsa araçta hızlanma esnasında tekleme olur ve ilgili silindir arıza lambası yaktırır dedi. Bunları yaşamadığım için bobinler de sağlam dendi.

                          Sonrasında araca kompresyon testi yapıldı. Tüm değerler olması gerektiği gibi dedi usta. 12psi değer verdi burdan piston segman ve subaplar sağlam sonucuna varılabilir diye düşündüm. Ancak aynı testi soğuk motorda tekrar yapmak kesin çözüm olur dedi usta. Cuma akşamdan aracı bırakacağım servise hem de sabahki titremeyi bir de kendisi test etsin istedim.

                          Sonrasında araca bilgisayarı bağladı ve enjektörleri birer birer kontrol etti. 4 enjektör de 422-430 arası değer verdi. Küsur olarak birbirinden farklı olması önemli değil, 400 üzeri aynı değerler varsa sorun yok dendi.

                          Bu durumda aracın her zaman yapmadığı ara sıra yaptığı soğuk motor ilk çalışmadaki yarım dakkalık hafif titreme ve rölantideki hafif titremenin sebebi olabilecek buji,bobin,gaz kelebeği,kompresyon kaçağı ve enjektörler kontrol edilmiş oldu. Sorun bulunmadı.

                          Cumadan 88bin küsur km.deki aracımı 90bin bakımı için servise bırakacağım. Motor soğukken serviste çalıştırılıp kontrolü yapılacak. Ben de motor üst kapağın açılıp subapları gözle ve elle kontrol ettrireyim mi diye düşünüyorum. Sadece teşhis yaptırıp müdahale edilme durumu olursa haber verirler, ben de duruma göre karar veririm diye düşünüyorum.

                          Siz değerli forum arkadaşlarımın görüşlerini de almak isterim. Teşekkürler.
                          @Murat
                          2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                          Yorum


                          • #43
                            Başınız sağolsun.
                            Ayrıca aracınız için takipteyim,sonucu yazarsanız bilgilenmiş oluruz.

                            Yorum


                            • #44
                              Siz se sağolun. Bu akşam aracı servise bırakacağım. Yarın belli olacak büyük ihtimalle.
                              @Murat
                              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                              Yorum


                              • #45
                                Aracı bugün servisten aldım.
                                Soğuk motorda da kompresyon testi yapıldı.

                                Önceki testte hafif sıcak motorda 12psi değer veren subaplar soğuk motorda 12.5psi değer vermiş. Yani subaplar, pistonlar, segmanlar, enjektörler sapasağlam sorun yok dedi usta. Lpg kaynaklı arıza olmadığına kanaat getirildi.

                                Sabah ilk çalıştırmada 30sn.süren titreme yi de farketmiş usta ve bu titreme için subap kaynaklı değil, yakıt kaynaklı olabilir dedi. Kafaya takılacak bir sorun değil, subap ayarı yapmaya gerek yok zaten bunun için motor üst kapak açılacak ve masrafı çok olur dediği için yaptırmadık.

                                Castrol edge 5w30 motor yağı, yağ filtresi, hava filtresi, ön/arka fren balata değişimi toplam 650 tl ödedim. Son durum bu. Geriye araçta orjinal gm akü ile test etme niyetimiz kaldı. Şunu da söyleyebilirim ki yakıtı shell in v-power dedikleri nitro olanından aldığımdan beridir bahsettiğim sorunlarda azalma oldu. Gelişmelerden haberdar edeceğim.
                                @Murat
                                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X