Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Soğuk motor marştan sonra karşılaştığım sorunlar??

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Merhabalar, yüksek ihtimalle konjektörden bahsediyolar. Konjektörde iki adet kömür(Fırça) bulunur. İnşallah sorun çözülür takipteyim..
    Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
    +DVD 800 Navi
    +19" Jant
    +Prins Vsı 1.0

    Yorum


    • #17
      Bu parçaların tahmini fiyatı nedir? Bilginiz var mı?
      @Murat
      2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

      Yorum


      • #18
        Enteresan gelişmeler oldu.
        Konjektörler gelmiş ve dinamoya montaj yaparak denemişler ancak bir türlü akünün rölantideki voltaj değeri olması gereken 14v un üzerine yine çıkmamış.
        Yani dinamo aküyü şarj edememiş dediğim gibi gündüz ledleri aktifken değerler 12v a kadar düşmüş, ledler kapanınca 12.8v a kadar çıkmış ki bu değerler de yetersiz.
        Nihayetinde usta eski 60 amperlik aküyü şarj ettirerek araca geri takmış ve öyle denemişler ve akü değerleri 14.5v civarına ulaşmış.
        Ledler açık kapalı, yük altında denenmiş, araç 1 saatten fazla çalıştırılarak kontrol edilmiş, sorun çıkmamış eski aküyle. Öncesinde dinamodaki kendi konjektörleri geri takılmış, orjinallik bozulmasın diyerek. Aracı teslim aldım haliyle..

        Gündüz ve akşam yaptığım ölçümlerde şu an akü 14.5 v civarında değer veriyor.
        Yarın bir de soğuk motorda deneme yapacağım.
        Uzun lafın kısası, aracın fabrikasyon akü değerleri olan 60amperlik akü değil de 74a.lik akü takıldığında dinamonun o aküyü yeterince şarj edemediği sonucuna varıldı. O nedenle değerler olması gerekenin altında çıktı hep.

        Sidi kasa aracı olup 60a yerine 74a akü taktırıp benim gibi ölçme imkanı olan bir arkadaşımız burda değerleri paylaşabilirse çok memnun olurum.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
          Bu parçaların tahmini fiyatı nedir? Bilginiz var mı?
          konjektörün fiyatı 75 tl idi ben 1 yıl önce nerdeyse. Sorun tam anlamıyla çözülmedi desenize...
          Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
          +DVD 800 Navi
          +19" Jant
          +Prins Vsı 1.0

          Yorum


          • #20
            Son durum itibariyle aracımdaki dinamonun 74 amperlik bir aküyü tamamen şarj edemediğini ancak 60 amperlik bir aküyü sorunsuz şarj ettiğini biliyorum.
            Aslında akü değerlerine hiç bakmasaydım aracı 74 amperlik aküyle gayet sorunsuz kullanmaya devam edecektim. Fakat gündüzleri 12.3v değeri ile ilerde başıma başka sorunlar açar mıydı bilemiyorum.
            Geri takılan 60 amperlik akünün tamamen şarj edilip takıldığını biliyorum.
            60 amperlik akünün değerlerinde sorun olmaması neticesinde akü/alternatör kaynaklı problem yaşama ihtimalim kalmadığı için kafam rahatladı.
            Gündüz gözüyle ve soğuk motorda denemeler yapıp son durumu paylaşacağım ilerleyen günlerde.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #21
              Şimdi doğru mu anladım, 74 ah akü söküldü yerine 60 Ah akü takıldı. Şöyle bir durumda var bende 75Ah akü var ve akü hiç tam şarj olmadığı için sülfatlaşma oluyor akü içinde. Bu durum akü için iyi bişey değil ömründen yiyor. Eğer 60 Ah akü ile sorunu çözdüyseniz bende 60Ah aküye geçiş yapacağım...
              Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
              +DVD 800 Navi
              +19" Jant
              +Prins Vsı 1.0

              Yorum


              • #22
                Sayın Wolverine;

                Probleminiz soğuk motorda rölantide düzensizlik ve araç ışıklarında titreme idi. Neden olarak akü / alternatör araştırıldı.
                Siz şu an eski aküye tekrar döndünüz. Bu durumda sorunlarınız aynı şekilde devam etmesi gerekmiyor mu?
                Soğuk motorda rölanti sorununuz ve ışıklarda titreme ne oldu?
                2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

                Yorum


                • #23
                  60 amperlik eski akü araca geri takıldı. Sebep olarak dinamonun 74 amperlik aküyü tam şarj edememesi söylendi bana.
                  Bu arada iç lambalardaki titreme devam ediyor rölantide. Gaz verince düzeliyor. Usta olur öyle titreme takma kafaya dediyse de can sıkıyor.
                  Sabah ilk çalıştırmadaki veya araç 8-10 saat kadar çalıştırmadan bekleyince ilk çalıştırmada yaşanan hafif titreme bazen hiç olmuyor, bazen de devir saati rölantiye inince veya inmeden çok hafif oluyor, gaz verince veya aracı hareket ettirip yola çıkınca geçiyor.

                  Son durumu paylaşayım:
                  3 gündür önceki 60 amperlik aküyle sabah ilk çalıştırmada marşta uzayarak çalışma yaşadım. Ancak akü gündüzleri 14.0-14.5v akşam da 13.8v civarında gösteriyordu. Yani değerler fena değildi. Sabah 3 gün üst üste bu sorunu yaşayınca tekrar özel servisime gidip baktırma kararı almışken bugün de enteresan bir şey oldu; 60 lık akü de 74 lük akü gibi 12.3v değerlerine düştü. Rölanti veya hareket halinde değişim olmadı. Bu şekilde servise gittim ve durumu gördüler. O esnada gündüz ledleri açıktı, ben manuel ışığa alınca yani düğmeyi sağa çevirince gündüz led ışık şiddeti kısılıyor ya, o andan itibaren yine akü 74lükte yaptığı gibi şarj olmaya başladı. Ancak 74 lükte en çok 12.8v a kadar çıkan değerler 60 lık aküde 14 volta kadar çıktı.

                  Usta sıfır açılmamış başka bir 60 amperlik varta akü taktı araca. Değerler gündüz ledleri açıkken 14.4v-14.9v arası, tünelde ledler kapalıyken 14.2v-14.5v arasına ulaştı. Önceki 60 lık aküye göre daha iyi oldu. Ustam deneme yapmam için aracı bu aküyle birkaç gün kullanmamı söyledi. 74 lüğü geri takalım dedim ama o aküyü dinamo tam şarj edemiyor, o aküyü araca takmayalım zararı olur dediği için o aküden vazgeçtik. Ancak ustanın bana söylediği şu sözü ilk kez duydum; "bizim araçlarımızda akıllı dinamolar var, bu dinamolar gerektiği zaman aküyü şarj ediyor, gerektiğinde ondan kullanıyor. Bence birkaç gün sonra da bu aküde de benzer şeyler yaşayacaksın ve aküde sorun olmadığını anlayacağız, o zaman da eski aküyü geri takacağız, diye düşünüyorum" dedi.

                  Geç cevap verme sebebim de bu zaten, aracın kullanılmadan en az 10 saat kadar yatması gerekiyor ki mevcut sorunlar devam ediyor mu kontrol edebileyim. Yoksa motor sıcakken ve akü tam şarjdayken değerler ve araç tamamen sağlıklı çıkıyor.

                  İç ışıklardaki ve araç soğukken ilk çalıştırmada bazen olan hafif titremenin sebebini bulamadık. Zaten serviste araç çalıştığında titreme olmuyor, aracı oraya bırakmam lazım ki sabah orda kontrol etsinler. Öyle bir olay ki ilk 30 sn sonrasında titreme kesildiğinden bir sonraki kontrol için motorun yine tamamen soğuması gerekiyor.

                  Aracın gündüz ledleri aktifken aküyü ölçüp hemen ardından da manuel moda alarak tekrar ölçülmesini öneriyorum.
                  Ustam ısrarla bizim sidi kasalar için fabrikasyon değerlerinde olan 60 amperlik akü kullanılmasından yana..en azından şimdilik..

                  Yeni 60 lık aküyle yarından itibaren kontrollere devam edeceğim, sonuçları burdan yazarım. Uzun oldu kusura bakmayın ancak mesele can sıkıcı ve ben de her zaman vakit bulamıyorum..
                  @Murat
                  2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                  Yorum


                  • #24
                    Son durum: Sıfır takılmış olan 60 amper akü de 1 hafta sonra eski 60 amper akü gibi oldu, yani gündüz ledleri açtığında bazen 12.3-12.4v lara kadar düşüyor ancak bunu her zaman yapmıyor. Akşam da 13.8-14v ortalama gösteriyor. Soğuk motorda ilk çalıştırmadaki rölantide olan titreme devam ediyor. Bir süre sonra düzeliyor. Tavan ışıklarında sürekli olan hafif bir titreme var ve gaza dokunup sabit gaz verince 1000-1500 devir bile olsa ışıklardaki ve rölantideki titreme geçiyor gazı bırakınca rölantide yine hafiften titreme devam ediyor. 74 amperlik aküye geçeyim diyorum ama o da tam şarj olmuyormuş.
                    Hatta geçen pazar günü akşam üstü 2 gün yatmış olan aracımı çalıştırmadan önce akü 11.8v değer verdi. Yepyeni sıfır akü bu. Sonrasında ilk marşta çalıştı uzama yapmadan ancak ağırdan gıy gıy yaparak marş yaptı sanki akü zayıf bitmek uzereymis gibi. Direksiyonda da bazen eskiye göre sertlik oluyor bazen hiç olmuyor.
                    Aracın gidişi, çekişi süper. Hiç arıza lambası yanmadı şu anlattıklarımla alakalı olarak. Beyaz veya siyah duman, araçta tekleme felan yaşamıyorum. Bunların sebebi nedir anlamış değilim..??
                    @Murat
                    2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                    Yorum


                    • #25
                      Wolverine benimde sorunum senin ki ile aynı.sorunun ne olduğunu bulamadım ben de
                      2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

                      Yorum


                      • #26
                        Destiny, hangi sorunumuz aynı? Tavan lambası titremesi mi, rölanti titremesi mi, ilk çalıştırmada titreme ve kısa süre sonra düzelmesi mi, akü değerlerindeki sürekli değişme mi? Biraz daha ayrıntı verir misin?

                        Ben bu arada yarın 74 amperlik aküyü tekrar taktiracagim. Ustayla konuştum ve aynen şöyle dedi. Bu araçlarda akıllı dinamo sistemi var. Gerek gördüğünde aküden fazla akım çekiyor, diğer zamanlarda şarj ediyor. Genelde gündüz ledini açtığında şarj seviyesi 12.3-12.4voltlara düşmesi bu sebeple dedi. 74 amperlik akü daha güçlü fakat tek sıkıntısı geç şarj olması. Deneyip görmek istiyorum.
                        @Murat
                        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                        Yorum


                        • #27
                          Gerçekten zor bir durum ama aklıma takıldı, bu kadar uğraşmak yerine aracı resmi servise götürseniz arızayı tespit etseler, size maliyetini söyleseler, duruma göre yaptırır ya da yaptırmazsınız. En azından arıza tespit edilmiş olmaz mı.

                          Yorum


                          • #28
                            Son çare olarak o zaten, ancak yetkili servisten ayrılan ustaların açtığı özel servisleri bitirmeden yetkili servise gitmeyi düşünmüyorum. Fiyat politikası..malum..
                            @Murat
                            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                            Yorum


                            • #29
                              [QUOTE=Wolverine;n604291]Destiny, hangi sorunumuz aynı? Tavan lambası titremesi mi, rölanti titremesi mi, ilk çalıştırmada titreme ve kısa süre sonra düzelmesi mi, akü değerlerindeki sürekli değişme mi? Biraz daha ayrıntı verir misin?

                              Işıkların titremesini çok farketmiyorum. Ancak sabahları ilk çalıştırmada rölanti de bazen 1 dakikayı bulan devir düzensizlikleri oluyor. Titreme beraberinde tabii ki. Ancak aracı gün içinde kullanırken hiçbir sorun yok. Bu sadece sabahları veya uzun süreli aracı kullanmadığımda oluyor.
                              Bu arada şunu da belirteyim. Aracın tüm bakımları zamanında ve düzenlidir. Siboplardan olabileceği söylendi. Siboplar kontrol edildi. Hatta üst kapak söküldü. Piston aralıkları tekrar kontrol edildi. Hiçbir sorun tespit edilmedi.
                              LPG'li olduğu için LPG ayarları yapıldı. Enjektörler değişti. LPG ısı sensörü dahi değişti. LPG ile bir sorun saptanmadı.
                              Arada 1-2 kez zayıf akü uyarısı verdi. (Bu arada aracın aküsü 64 amper Varta Ana Bayisinden Orijinal (GM) Varta aküsü. 2 yıl önce değiştirdim.
                              Sizinki gibi bir problem olabilir düşüncesindeyim.
                              Bakalım çözebilecek miyiz?

                              2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ

                              Yorum


                              • #30
                                Benim de aracım lpg li. Sıvı sistem marjet marka ancak lpg de aracı stop ettirdiği için benzinde kullanmak durumundayım. Sizin lpg markanız hangisi? Ben zaten lpg yi aracımdan söktürme kararı aldım ancak Trabzonda servis bulunmadığı için ve imkanım olmadığı için sokturemiyorum. Benim aracımda lpg kaynaklı sorun olma ihtimalini de her zaman aklımda bulunduruyorum. Siz bu sorunu lpg deyken mi benzindeyken mi yaşıyorsunuz? Yoksa iki şekilde de var mı?


                                Bugün 74 amperlik varta akumu tekrar taktırdım. Taktirmadan önce aküyü serviste şarj ettiler. Gündüz 14v un üzerinde değer verdi. Birazdan akşam çalışma değerlerini de ölçeceğim. Bu arada bi şey farkettim ki kesinlikle psikilojik değil, aracın tavan lambalarindaki ve rölantideki titremesi epey azaldı. Bu durum yeni aküyle alakalı da bikac içinde belli olur net olarak. Çözeceğiz insallah.
                                @Murat
                                2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X