Araç 2014 sidi insignia.
Son 15 gündür yaşadığım bikaç sıkıntı var.
Aracı motor soğuk ilk çalıştırmada devir rölantiye inince (700 civarı) motordan araç içine yansıyan bir titreme oluyor, aşırı bir titreme değil ancak, bazen tam düzelmeden önce kesilme şeklinde de titriyor, gaz verince kesiliyor veya 1 dk.sonrasında düzeliyor. Bu esnada direksiyonda ağırlaşma oluyor, aracı bulunduğu yerden hareket ettirip yola çıkıncaya kadar bu ağırlaşma devam ediyor. Hareket halindeyken yani sürüş aşamasında ağırlaşma epey azalıyor ancak eski yumuşak haline tam olarak gelmiyor.
Bu sorunları aracı stop ettikten sonra sıcak motor çalıştırmada (5-6 saate kadar) hiç yaşamıyorum. Sadece soğuk motorda oluyor.
Motor sıcakken de bazen araç rölantide ışıkta beklerken kalp atışı şeklinde anlık titremeler oluyor, bunu sadece ben hissediyorum, ben söyleyince yanımdaki de fark ediyor.
Ayrıca tavan lambalarını karanlıkta açtığımda tüm lambalarda motor sesiyle paralel hafif ancak sürekli bir titreme olduğunu fark ettim. Kasıtlı olarak o esnada arka cam buğu giderme, ön/arka sis lambalarını da açınca araçtaki titreme biraz daha artıyor. Hatta sadece arka cam buğu gidermeyi açınca da hafif titreme oluyor, onu kapayınca bir süre sonra titreme geçiyor. Aracı sabit bir yere alıp camlar tam kapalıyken cam kapama tuşlarına bastığımda far ışıklarında da (yol aydınlatmada) anlık azalma ve o anda titremede hafif artma gözlemledim.
Aracın aküsü varta 60 amper. 2 aylık ancak geçenlerde (15 gün kadar önce) takviye yaparak çalıştırmak zorunda kaldık. Sabah bekleme modunda 12v gösteriyor, marş aşamasında 10v un altına iniyor akabinde normal çalışma esnasında 13-14.5 v aralığında çalışıyor. Aracın çalışmasında hiçbir sorun yok, ilk marşta sorunsuz alıyor.
Bu arada aracın gidişinde, çekişinde, hızlanmasında en ufak bir sorun yok.
Şarj dinamosundan şüphelendim ancak şu ana kadar ekranda akü simgesi görmedim. Kayış gerginliği de normal.
Aracı servise bırakmadan önce burda sormak istedim. Bu sorunlar birbiriyle alakalı mıdır? Ne yapılabilir?
Son 15 gündür yaşadığım bikaç sıkıntı var.
Aracı motor soğuk ilk çalıştırmada devir rölantiye inince (700 civarı) motordan araç içine yansıyan bir titreme oluyor, aşırı bir titreme değil ancak, bazen tam düzelmeden önce kesilme şeklinde de titriyor, gaz verince kesiliyor veya 1 dk.sonrasında düzeliyor. Bu esnada direksiyonda ağırlaşma oluyor, aracı bulunduğu yerden hareket ettirip yola çıkıncaya kadar bu ağırlaşma devam ediyor. Hareket halindeyken yani sürüş aşamasında ağırlaşma epey azalıyor ancak eski yumuşak haline tam olarak gelmiyor.
Bu sorunları aracı stop ettikten sonra sıcak motor çalıştırmada (5-6 saate kadar) hiç yaşamıyorum. Sadece soğuk motorda oluyor.
Motor sıcakken de bazen araç rölantide ışıkta beklerken kalp atışı şeklinde anlık titremeler oluyor, bunu sadece ben hissediyorum, ben söyleyince yanımdaki de fark ediyor.
Ayrıca tavan lambalarını karanlıkta açtığımda tüm lambalarda motor sesiyle paralel hafif ancak sürekli bir titreme olduğunu fark ettim. Kasıtlı olarak o esnada arka cam buğu giderme, ön/arka sis lambalarını da açınca araçtaki titreme biraz daha artıyor. Hatta sadece arka cam buğu gidermeyi açınca da hafif titreme oluyor, onu kapayınca bir süre sonra titreme geçiyor. Aracı sabit bir yere alıp camlar tam kapalıyken cam kapama tuşlarına bastığımda far ışıklarında da (yol aydınlatmada) anlık azalma ve o anda titremede hafif artma gözlemledim.
Aracın aküsü varta 60 amper. 2 aylık ancak geçenlerde (15 gün kadar önce) takviye yaparak çalıştırmak zorunda kaldık. Sabah bekleme modunda 12v gösteriyor, marş aşamasında 10v un altına iniyor akabinde normal çalışma esnasında 13-14.5 v aralığında çalışıyor. Aracın çalışmasında hiçbir sorun yok, ilk marşta sorunsuz alıyor.
Bu arada aracın gidişinde, çekişinde, hızlanmasında en ufak bir sorun yok.
Şarj dinamosundan şüphelendim ancak şu ana kadar ekranda akü simgesi görmedim. Kayış gerginliği de normal.
Aracı servise bırakmadan önce burda sormak istedim. Bu sorunlar birbiriyle alakalı mıdır? Ne yapılabilir?
Yorum