Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Havalandırma sürekli soğuk üflüyor...

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Havalandırma sürekli soğuk üflüyor...

    Arkadaşlar merhaba. 2015 1.6 CDTI. 10 güne kadar normal çalışan havalandırma ve kalorifer sistemi 10 gündür sadece soğuk üflemeye başladı. HI ayarına getirsem bile ılık bile üflemiyor. Nedendir bilemedim. Fikirlerinizi almak istedim. Daha önce başına gelen var mı? Çankırı'da yetkili servis yok , malum önümüz kış. Burada normal bir ustaya götürmek de istemiyorum.
    Teşekkürler...
    Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

  • #2
    drdilmen hocam bunun sebebi Filtre olabilir yada sensör problemi havanın soğuk olduğunu anlamıyordur ama yapabiliyorsanız klimanın polen filtresini çıkartın ve o şeklide çalıştırın sıcak hava geliyorsa filtreden demektir hala gelmiyorsa sensör dür yine olmaz ise size bir Ankara ziyareti gözüktü



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
      drdilmen hocam bunun sebebi Filtre olabilir yada sensör problemi havanın soğuk olduğunu anlamıyordur ama yapabiliyorsanız klimanın polen filtresini çıkartın ve o şeklide çalıştırın sıcak hava geliyorsa filtreden demektir hala gelmiyorsa sensör dür yine olmaz ise size bir Ankara ziyareti gözüktü
      Tamam Fatih hocam teşekkür ederim. Daha bakım zamanına var ama ben yine de filtre ve yağları aldırdım kafam rahat olsun diye. Yarın oları değiştirecektim. Dediğiniz iyi oldu. Bakalım düzelecek mi.
      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

      Yorum


      • #4
        Gazıda kontrol ettirin...
        Sola Sinyal Devamlı Açık!

        Yorum


        • #5
          "Otomobillerde kalorifer sistemi motor soğutma suyu yardımıyla çalışır. Motorda yanma sonucu ortaya çıkan ısı enerjisinin bir kısmı motor bloğundaki kanallar içerisinde dolanan soğutma sıvısına aktarılır. Motor ısısını depolayan soğutma sıvısı üzerindeki ısı enerjisini otomobilin radyatör bölümlerinde dışarı atar. Su soğutmalı otomobillerde genelde 2 adet radyatör bulunur. Bunlardan ilki motor bölmesinde bulunan büyük radyatördür. Diğeri ise otomobilin sürücü kısmını ısıtmak için kullanılan ve otomobilin iç kısmında bulunan kalorifer radyatörüdür. Otomobilin kalorifer sisteminin ısıtması bu radyatör içerisinden geçen sıcak su ile sağlanır." alıntıdır.
          ilk iş motor soğutma suyu seviyesini kontrol edin.

          2016 insignia 1.6 CDTi AT. (ÇGP2)

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: ertugrulh View Post
            Gazıda kontrol ettirin...
            O soğutma için değil mi. Sıcak hava için de gerekli oluyor mu ?
            Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

            Yorum


            • #7
              Şunu deneyebilirsiniz, 15 dk. araç kullanıp, 5 dk stop edin, ardından tekrardan HI seviyesinde çalıştırın, soğutma suyunuz tamam ise, kaloriferde tıkanıklık yok ise, sensörlerde sıkıntı yok ise, sıcak soğuğu ayıran bölümde arıza vardır. Bazen benim başıma geliyor, ilk başta ayırmayı tam yapmıyor, sonrasında düzeliyor.

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: kursat42 View Post
                Şunu deneyebilirsiniz, 15 dk. araç kullanıp, 5 dk stop edin, ardından tekrardan HI seviyesinde çalıştırın, soğutma suyunuz tamam ise, kaloriferde tıkanıklık yok ise, sensörlerde sıkıntı yok ise, sıcak soğuğu ayıran bölümde arıza vardır. Bazen benim başıma geliyor, ilk başta ayırmayı tam yapmıyor, sonrasında düzeliyor.
                Deniycem teşekkür ederim...
                Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: drdilmen View Post
                  Arkadaşlar merhaba. 2015 1.6 CDTI. 10 güne kadar normal çalışan havalandırma ve kalorifer sistemi 10 gündür sadece soğuk üflemeye başladı. HI ayarına getirsem bile ılık bile üflemiyor. Nedendir bilemedim. Fikirlerinizi almak istedim. Daha önce başına gelen var mı? Çankırı'da yetkili servis yok , malum önümüz kış. Burada normal bir ustaya götürmek de istemiyorum.
                  Teşekkürler...
                  Merhaba. Geçmiş olsun.
                  Öncelikle gösterge panelinde hararet seviyesinin yükseldiğine hatta 90 derecede sabit kalıp kalmadığına dikkat ediniz.
                  Eğer hararet kalkmıyorsa veya trafikte yükselirken durduğunuz yerde ya da yokuş aşağı inerken düşüyorsa termostatınız bozulmuş demektir. Termostat değişimi gerekir.

                  İkinci ihtimal su seviyesi kalorifer giriş hortumu seviyesinin altında kalmıştır ama genleşme kabında su varsa böyle bir ihtimal yoktur. Su seviyesini kontrol edin.

                  Üçüncü ihtimal eğer uzun süre antifirizsiz su kullandıysanız sistem pas yapıp peteği tıkamış olabilir. Kalorifer hortumları sökülüp kalorifer peteği cihaz yardımıyla temizlenecek, motordaki tüm paslı su iki üç kere doldurulup boşaltılacak ve yerine tamamen antifirizli su konulacak.
                  Motorun arkasında soğutma sisteminden çıkan iki tane boru vardır birbirine çok yakın şekilde kabine girer. Onlar kalorifer peteğine gidiyor. Hararetiniz 90 derece ise o hortumları kontrol ediniz. İkisinin de sıcak olması lazım. Birisi sıcak birisi soğuksa peteğiniz tıkalı demektir. Birisi sıcak diğeri ılıksa peteğiniz yine yüksek oranda tıkalı demektir.

                  Dördüncü ihtimal sensör demişler ama ben buna katılmıyorum çünkü kabin içi hava 40 derece iken 27'ye alsanız dışarıdaki havayı klimadan soğutup verir ama HI konumuna alsanız sıcaklık sensörü hangi bilgiyi verirse versin klima evaporatör kapağı tamamen kapanır, kalorifer radyatör kapağı tamamen açılır ve petekte sıcak su varsa sıcak hava gelir. Aynı şekilde dışarısı ve kabin içi -20 iken siz 17 derece ayarlasanız sıcak üfler ama LO'ya alırsanız bu sefer sistem kalorifer peteği kapağını kapatır klima evaporatör kapağını sonuna kadar açar ve dışarıdaki havayı olanca soğukluğu ile içeri verir.

                  Beşinci ihtimal evaporatör ve petekten gelen havayı ayarlayan klapelerin motoru bozulmuş demektir. İşte en masraflısı budur. Göğüs inmeden değişimi maalesef yok. Gecenin sessizliğinde aracın içinden sistemi dinleyin. Sıcaklık düğmesi ile oynadığınızda göğüs içinden motor sesi geliyorsa arızalı olduğunu düşünmüyorum.

                  Bu sebeple ben sensör arızasından ziyade yukarıda yazdığım üç ihtimali daha güçlü olduğunu düşünüyorum.
                  1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                  2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                  3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                  4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                  5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                  6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                    Merhaba. Geçmiş olsun.
                    Öncelikle gösterge panelinde hararet seviyesinin yükseldiğine hatta 90 derecede sabit kalıp kalmadığına dikkat ediniz.
                    Eğer hararet kalkmıyorsa veya trafikte yükselirken durduğunuz yerde ya da yokuş aşağı inerken düşüyorsa termostatınız bozulmuş demektir. Termostat değişimi gerekir.

                    İkinci ihtimal su seviyesi kalorifer giriş hortumu seviyesinin altında kalmıştır ama genleşme kabında su varsa böyle bir ihtimal yoktur. Su seviyesini kontrol edin.

                    Üçüncü ihtimal eğer uzun süre antifirizsiz su kullandıysanız sistem pas yapıp peteği tıkamış olabilir. Kalorifer hortumları sökülüp kalorifer peteği cihaz yardımıyla temizlenecek, motordaki tüm paslı su iki üç kere doldurulup boşaltılacak ve yerine tamamen antifirizli su konulacak.
                    Motorun arkasında soğutma sisteminden çıkan iki tane boru vardır birbirine çok yakın şekilde kabine girer. Onlar kalorifer peteğine gidiyor. Hararetiniz 90 derece ise o hortumları kontrol ediniz. İkisinin de sıcak olması lazım. Birisi sıcak birisi soğuksa peteğiniz tıkalı demektir. Birisi sıcak diğeri ılıksa peteğiniz yine yüksek oranda tıkalı demektir.

                    Dördüncü ihtimal sensör demişler ama ben buna katılmıyorum çünkü kabin içi hava 40 derece iken 27'ye alsanız dışarıdaki havayı klimadan soğutup verir ama HI konumuna alsanız sıcaklık sensörü hangi bilgiyi verirse versin klima evaporatör kapağı tamamen kapanır, kalorifer radyatör kapağı tamamen açılır ve petekte sıcak su varsa sıcak hava gelir. Aynı şekilde dışarısı ve kabin içi -20 iken siz 17 derece ayarlasanız sıcak üfler ama LO'ya alırsanız bu sefer sistem kalorifer peteği kapağını kapatır klima evaporatör kapağını sonuna kadar açar ve dışarıdaki havayı olanca soğukluğu ile içeri verir.

                    Beşinci ihtimal evaporatör ve petekten gelen havayı ayarlayan klapelerin motoru bozulmuş demektir. İşte en masraflısı budur. Göğüs inmeden değişimi maalesef yok. Gecenin sessizliğinde aracın içinden sistemi dinleyin. Sıcaklık düğmesi ile oynadığınızda göğüs içinden motor sesi geliyorsa arızalı olduğunu düşünmüyorum.

                    Bu sebeple ben sensör arızasından ziyade yukarıda yazdığım üç ihtimali daha güçlü olduğunu düşünüyorum.
                    Oğuzhan Bey detaylı cevabınız için çok çok teşekkür ederim. Bu gün aracı gönderdim bakalım buradan bir ustaya . Tüm filtreler yağ falan değişecek. Bir de dediğiniz gibi hortumları falan bir kontrol et dedim. Umarım masraflı bişey çıkmaz.
                    Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                    Yorum


                    • #11
                      Araç menüsünde klima ayarları var. Benim 2010 model cosmo. Başıma geleni anlatayım size bu klima menüsünde otomatik nem giderme modu açık olarak seçilmiş ve klima ışığı yanmaksızın klima devreye giriyor ve nemi gideriyor ama dediğim gibi klima ışığı yanmıyor ama motor rölantisi 0,7 iken nem giderme yani klima komprasörü devreye girince 1,4 oluyor. Bende bu sorunu bulmak için çok çırpınmıştım . Sonuç olarak konfor menüsünden klima ayarlarında otomatik nem gidermeyi HAYIR yaptım kontağı kapatıp kapıları 1 kez kitleyerek araç hafızasına aldırdım. Bu arada her yaz Çankırı da oluyorum. Kardeşlerimin görev yeri orası .

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                        Merhaba. Geçmiş olsun.
                        Öncelikle gösterge panelinde hararet seviyesinin yükseldiğine hatta 90 derecede sabit kalıp kalmadığına dikkat ediniz.
                        Eğer hararet kalkmıyorsa veya trafikte yükselirken durduğunuz yerde ya da yokuş aşağı inerken düşüyorsa termostatınız bozulmuş demektir. Termostat değişimi gerekir.

                        İkinci ihtimal su seviyesi kalorifer giriş hortumu seviyesinin altında kalmıştır ama genleşme kabında su varsa böyle bir ihtimal yoktur. Su seviyesini kontrol edin.

                        Üçüncü ihtimal eğer uzun süre antifirizsiz su kullandıysanız sistem pas yapıp peteği tıkamış olabilir. Kalorifer hortumları sökülüp kalorifer peteği cihaz yardımıyla temizlenecek, motordaki tüm paslı su iki üç kere doldurulup boşaltılacak ve yerine tamamen antifirizli su konulacak.
                        Motorun arkasında soğutma sisteminden çıkan iki tane boru vardır birbirine çok yakın şekilde kabine girer. Onlar kalorifer peteğine gidiyor. Hararetiniz 90 derece ise o hortumları kontrol ediniz. İkisinin de sıcak olması lazım. Birisi sıcak birisi soğuksa peteğiniz tıkalı demektir. Birisi sıcak diğeri ılıksa peteğiniz yine yüksek oranda tıkalı demektir.

                        Dördüncü ihtimal sensör demişler ama ben buna katılmıyorum çünkü kabin içi hava 40 derece iken 27'ye alsanız dışarıdaki havayı klimadan soğutup verir ama HI konumuna alsanız sıcaklık sensörü hangi bilgiyi verirse versin klima evaporatör kapağı tamamen kapanır, kalorifer radyatör kapağı tamamen açılır ve petekte sıcak su varsa sıcak hava gelir. Aynı şekilde dışarısı ve kabin içi -20 iken siz 17 derece ayarlasanız sıcak üfler ama LO'ya alırsanız bu sefer sistem kalorifer peteği kapağını kapatır klima evaporatör kapağını sonuna kadar açar ve dışarıdaki havayı olanca soğukluğu ile içeri verir.

                        Beşinci ihtimal evaporatör ve petekten gelen havayı ayarlayan klapelerin motoru bozulmuş demektir. İşte en masraflısı budur. Göğüs inmeden değişimi maalesef yok. Gecenin sessizliğinde aracın içinden sistemi dinleyin. Sıcaklık düğmesi ile oynadığınızda göğüs içinden motor sesi geliyorsa arızalı olduğunu düşünmüyorum.

                        Bu sebeple ben sensör arızasından ziyade yukarıda yazdığım üç ihtimali daha güçlü olduğunu düşünüyorum.
                        Hafta sonu ustaya gönderdim aracı. Radyatör yedeğinde su seviyesi sıfırmış. Sizin de dediğiniz gibi. SEbep de radyatörün pressli olan kısmındaki minik bir çatlak. Bana da gösterdi orada antifriz tortuları birikmiş zaten. Gösterdiği bölge öyle darbeydi taştı gelip delinecek bir yer değil. Üretimle ilgili olabilir dedi ama bilmiyorum. Orayı kapattı ve radyatörün içine şu tıkayıcı malzemeden koydu. ( Würth ). 2 gündür bir sıkıntı yok ama takip etmek lazım. Allahtan bu sürede uzun yola falan gitmedim hiç. Zaten evle iş arası çok kısa mesafe motor ısınmıyor bile.
                        Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: drdilmen View Post

                          Hafta sonu ustaya gönderdim aracı. Radyatör yedeğinde su seviyesi sıfırmış. Sizin de dediğiniz gibi. SEbep de radyatörün pressli olan kısmındaki minik bir çatlak. Bana da gösterdi orada antifriz tortuları birikmiş zaten. Gösterdiği bölge öyle darbeydi taştı gelip delinecek bir yer değil. Üretimle ilgili olabilir dedi ama bilmiyorum. Orayı kapattı ve radyatörün içine şu tıkayıcı malzemeden koydu. ( Würth ). 2 gündür bir sıkıntı yok ama takip etmek lazım. Allahtan bu sürede uzun yola falan gitmedim hiç. Zaten evle iş arası çok kısa mesafe motor ısınmıyor bile.
                          En büyük arızanız bu olsun. Geçmiş olsun. Depo çatlağı, devirdaimden kaçırma gibi sıkıntılar genellikle 1.4 Turbo motorlarda mevcuttu ve neredeyse hepsi garanti kapsamında giderildi.

                          İLginiç olan durum depodaki çatlak değilde su seviyesinin minimumun altına indiğinde uyarı vermemesi. Depo plastik. 105 derece suya maruz kalıyor sürekli ısınıp soğuyor, çatlayabilir tabiki.

                          Önemli olan su seviyesi ciddi şekilde azaldığında depodaki sensörün uyarı vermesi gerekirdi.

                          Ben de aracımı gidiş 2 km dönüş 2 km olacak şekilde kullanıyorum her gün. Sabahları 40 dereceyi akşamları 60 dereceyi geçmiyor maalesef. Hele kışın ortasında bu kadarı da mümkün olmuyor. Zararına çalışıyoruz

                          Neredeyse her hafta kaputu kaldırıp su seviyesi, yağ seviyesi, fren ve direksiyon hidroliği seviyelerini kontrol ederim. 1.8T aracım külbütör kapak contasından yağ kaçırırdı 7000km'de 1 litre kadar sızdırırdı. Sağolsun alışkanlık haline getirdim kaputu açmayı. Zararı yok faydası çok .Tavsiye ederim
                          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post

                            En büyük arızanız bu olsun. Geçmiş olsun. Depo çatlağı, devirdaimden kaçırma gibi sıkıntılar genellikle 1.4 Turbo motorlarda mevcuttu ve neredeyse hepsi garanti kapsamında giderildi.

                            İLginiç olan durum depodaki çatlak değilde su seviyesinin minimumun altına indiğinde uyarı vermemesi. Depo plastik. 105 derece suya maruz kalıyor sürekli ısınıp soğuyor, çatlayabilir tabiki.

                            Önemli olan su seviyesi ciddi şekilde azaldığında depodaki sensörün uyarı vermesi gerekirdi.

                            Ben de aracımı gidiş 2 km dönüş 2 km olacak şekilde kullanıyorum her gün. Sabahları 40 dereceyi akşamları 60 dereceyi geçmiyor maalesef. Hele kışın ortasında bu kadarı da mümkün olmuyor. Zararına çalışıyoruz

                            Neredeyse her hafta kaputu kaldırıp su seviyesi, yağ seviyesi, fren ve direksiyon hidroliği seviyelerini kontrol ederim. 1.8T aracım külbütör kapak contasından yağ kaçırırdı 7000km'de 1 litre kadar sızdırırdı. Sağolsun alışkanlık haline getirdim kaputu açmayı. Zararı yok faydası çok .Tavsiye ederim
                            Aynen Oğuzhan Bey. Neden uyarı vermedi o konu benimde canımı sıktı. Silecek suyu bile azalınca uyarı verirken bunda nasıl vermez DEdiğiniz gibi en az 15 günde bir kontrol etmek iyi olacak sanırım.
                            Yeri gelmişken ; bu şekilde motorun ısınmadan kapatıldığı kısa mesafelerde dizel araçlar sık arıza verir falan deniyor. Doğru mu acaba ?
                            Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                            Yorum


                            • #15
                              Orjinal yazı sahibi: drdilmen View Post

                              Aynen Oğuzhan Bey. Neden uyarı vermedi o konu benimde canımı sıktı. Silecek suyu bile azalınca uyarı verirken bunda nasıl vermez DEdiğiniz gibi en az 15 günde bir kontrol etmek iyi olacak sanırım.
                              Yeri gelmişken ; bu şekilde motorun ısınmadan kapatıldığı kısa mesafelerde dizel araçlar sık arıza verir falan deniyor. Doğru mu acaba ?
                              Arıza vermez de soğuk motorla gaza yüklenirse aşınma fazla olur. Dizeller de geç ısındığı için aşınma açısından biraz olumsuz bir tablo mevcut maalesef.
                              Yakıt tüketimi katlanıyor. Araç bir an önce çalışma sıcaklığına ulaşmak için zengin karışımda çalışıyor. Okuldan çıkarken soğuk motorla çıktığım yokuş 14 litre anlık tüketim gösterirken 90 derecedeyken 9.5 litre anlık tüketim gösteriyor aynı hız aynı viteste.

                              Zengin karışım sebebiyle de dumansız yanma azaldığı için DPF daha erken doluyor. DPF'nin temizlenmesi için de motorun çalışma sıcaklığına gelip pasif temizlik işleminin başladığı fark edilirse yarıda kesilmeden tamamlanması gerekiyor. DPF çok daha sık doluyor DPF'yi elimize alma riskimiz artıyor çünkü tam ısınmadan soğuyor, nem birikiyor içinde. Kurumlar iyice yapışıyor.

                              Bu nedenle kısa mesafenin bizim motora zararları benzine göre biraz daha fazla. Aracımı 2017 Ocak'ta aldım. Mart'ın ortasına kadar + derecelere çıkmıyor bizim burada hava sıcaklığı. Gözlemlediğim sıkıntılar bunlar maalesef. Bu sene kış bizim buraya bu hafta geliyor. Nisan başına kadar da gitmez. Bu sene daha iyi göreceğim ne gibi sıkıntılar çıkacak

                              Fluence'te DPF yoktu ya da bu kadar çabuk dolmuyordu hiç ışığı yanmadı ya da hiç dolmadı. Kafam daha rahattı
                              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X