Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor Arızası

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motor Arızası

    Selamün aleyküm.Aracımda genel olarak bir titreşim tekleme vardı.Araç içerisinde fazla hissedilmiyo ama kaput açılınca motordan farkediliyo.Aynı zamanda performans düşüklüğüde var.Komprösör testine soktum ve 1,2,3 piston 120psi verirken 4.piston 60 verdi.Sonra yağlı komprösör testi yaptığımızda hepsi eşit miktarda artarak 150 150 150 90 oldu.Usta subaptan yapıyo diyor sizin fikriniz nedir?

  • #2
    Orjinal yazı sahibi: Fahraytt View Post
    Selamün aleyküm.Aracımda genel olarak bir titreşim tekleme vardı.Araç içerisinde fazla hissedilmiyo ama kaput açılınca motordan farkediliyo.Aynı zamanda performans düşüklüğüde var.Komprösör testine soktum ve 1,2,3 piston 120psi verirken 4.piston 60 verdi.Sonra yağlı komprösör testi yaptığımızda hepsi eşit miktarda artarak 150 150 150 90 oldu.Usta subaptan yapıyo diyor sizin fikriniz nedir?
    segman problemi olsaydı yağlı kompresyon testinde diğer 3 silindire yaklaşması gerekirdi fakat yağlı testte de basınç kaçağı olduğu için subaplara yoğunlaşılması daha doğrudur.

    Sıfır motorun basınç değerlerini biliyorsanız eğer üst kapak açıldığında segman değişimi de yaptırsanız daha iyi olacak gibi. 20-30PSI civarında kaybınız da var sanki diğer 4 silindirde de.
    Son düzenleme: oguzhanc64; 18.10.2017, 21:03.
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

    Yorum


    • #3
      sübaplarınız değişmeli, araç neredeyse 3 silindir gibi çalışıyor şu anda.
      Fikrin kadar varsın!

      Yorum


      • #4
        Araçta yazılmış varmı
        4 piston gitmiş gibi iyi bir ustaya götürün



        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

        Yorum


        • #5
          Geçmiş olsun.


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum


          • #6
            Ama 4.pistonda sıkıntı olsa yağlı testte niye hepsi eşit miktar atsın

            Yorum


            • #7
              Bu arada araç yazılımlı ama 210hp falan cok yükseltilmedi.Ayrıca bu sorun uzun zamandır var.Yazılımdan sonra arabaya sanki hiç faydası olmadı gibi geldi.Titreşimde yazılımdan öncede hafif vardı şimdi arttı ve araba ilk çalışırken zor çalışıyo sürtünme sesi cıkarıyo zorlanarak çalıştıgı belli

              Yorum


              • #8
                Evet abiler motor açıldı ve 4.pistonun kırık olduğu ortaya çıktı.Yapıldıktan sonra arabada dengesizlikler oluştu ve bütün sensörler bobin buji değişti.Araba 1 tl falan yakıyor zengin karışım var.Bu şekilde 800km sonucunda yine dördüncü piston kompresyon 0 akıl alır gibi değil.Yeniden motor açılıyo şuan ya segman yada piston kırdı yine, niye yapar böyle bişey. Üst üste 4.piston şaşırtıcı

                Yorum


                • #9
                  yazılımı iptal ettirip stok yazılıma geçin, öyle işlemi yaptırın derim. lütfen detayları bildirin buradan, maalesef bu tecrübeler masraflı acı tecrübeler ama herkes sebebini merak ediyordur.
                  1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                  Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazılımda şuan atılıyor ama chipli halde turbo 1.25 bar basıyo orjinale dönsem dahada az basacak sorunu anlayamadık.Bakalım araba toplansın burdan olanları aktarıcam.Tecrübesi olanlar varsa fikir versin

                    Yorum


                    • #11
                      A16LET motorda Turbo basıncı arttırmak işte böyle sonuçlara yol açıyor... Probleminizin kaynağı turbo basıncı. Bu işi Turbo basıncı AÇMADAN yapan yazılımcılar var.
                      Fikrin kadar varsın!

                      Yorum


                      • #12
                        Bunun tek sebebi zaten neredeyse sınırda çalışan 1.6 ünite.
                        Biraz basınç açınca 4. Piston kırılıyor.
                        ​​​​​
                        ​​​​Turbo basıncının kısılması lazım. 210 değil de 195pste filan kullanın bence.
                        1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                        2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                        3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                        4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                        5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                        6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                        Yorum


                        • #13
                          bildiğim kadarıyla orjinalde 1.4 bar basması lazım değimi turbo? Atmosfer basıncıyla bilgisayarda okunan değer 225psi falan benim araba şu anda orjinalden daha düşük gibi

                          Yorum


                          • #14
                            Abiler araç yine 4.pistonu kırmış ve usta nüralle görüşerek neden kırdığını soruncu yüksek basınç sıcaklık demişler, ama turbo daha tam basmadan kırıyosa basınca ne olur bilmiyorum.Sorunun nedenini bulamıyolar iki defa üst üste niye 4.piston? Bidaha kırmıyacağı ne malum.Orjinal yazılımı attırıyorum o şekilde binicem bakalım nolucak

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X