Ynt: Insignia 1.4 Önden Gelen Ses
Cuma günü serviste valf değişimi yapıldı. Ancak tahmin edebileceğiniz gibi seste herhangi bir değişme olmadı. Sonuçta parçanın üretim şekli bu. Servisteki ustanın tabiriyle hızlı bi biçimde alkışlamaya benzer bir ses çıkarıyor. Çıkan parça ufak bir parça. Bosch üretmiş. Yurtdışına gönderilecek dedi parça için.
Ses kesilmeyince bizde kendi çapımızda sesi azaltmaya yönelik birşeyler yapalım dedik. Özetle yapılan şey valfi ve borularını sabitlendiği yerleden çıkararak gerilimini azaltmak, ve serbest salınımda çalışmasına imkan vermek oldu. Kelepçelerinden valfi ve borularını çıkardıktan sonra ve 2 noktada süngerle izolasyon yaptı usta. 10 dk'lık bir işlem. Sesi tamamen kesmedi elbette ama azalttığını söyleyebilirim. Belki bu bölgeye bizim kalıcı bir ses izolasyon çözümü üretmemiz gerekir. Ben kaputun içine öyle herhangi bir malzemeyi de koymak istemiyorum. O parçanın ısınma derecesi nedir, etrafını tamamen sarmak zararlı mıdır bilemiyorum.
Valf bu ufak parça. Gördüğünüz gibi bunu motor kapağına yakın bir yere sabitlemişler. Bu resimde sabitlenen noktadan çıkarılmış hali var. Oradaki plastik çıkıntıya geçmeli bir yapısı var.
Devamında da hortumu bu kelepçeden çıkardı.
Kelepçeden çıkarılan borunun ve valfin önündeki süngeri görebilirsiniz. Araçta şu anda bu halde duruyor bu parçalar. Yerlerine oturtmadı usta.
Bu işlem sesi yarı yarıya azalttı. Sıkıntı bu valfin borularının bir şekilde kaportaya monteli olması. Yakıt deposundan gelen bir tesisat sonuçta. Bakalım Opel'den bir çözüm gelecek mi bu sorun için...
Cuma günü serviste valf değişimi yapıldı. Ancak tahmin edebileceğiniz gibi seste herhangi bir değişme olmadı. Sonuçta parçanın üretim şekli bu. Servisteki ustanın tabiriyle hızlı bi biçimde alkışlamaya benzer bir ses çıkarıyor. Çıkan parça ufak bir parça. Bosch üretmiş. Yurtdışına gönderilecek dedi parça için.
Ses kesilmeyince bizde kendi çapımızda sesi azaltmaya yönelik birşeyler yapalım dedik. Özetle yapılan şey valfi ve borularını sabitlendiği yerleden çıkararak gerilimini azaltmak, ve serbest salınımda çalışmasına imkan vermek oldu. Kelepçelerinden valfi ve borularını çıkardıktan sonra ve 2 noktada süngerle izolasyon yaptı usta. 10 dk'lık bir işlem. Sesi tamamen kesmedi elbette ama azalttığını söyleyebilirim. Belki bu bölgeye bizim kalıcı bir ses izolasyon çözümü üretmemiz gerekir. Ben kaputun içine öyle herhangi bir malzemeyi de koymak istemiyorum. O parçanın ısınma derecesi nedir, etrafını tamamen sarmak zararlı mıdır bilemiyorum.
Valf bu ufak parça. Gördüğünüz gibi bunu motor kapağına yakın bir yere sabitlemişler. Bu resimde sabitlenen noktadan çıkarılmış hali var. Oradaki plastik çıkıntıya geçmeli bir yapısı var.
Devamında da hortumu bu kelepçeden çıkardı.
Kelepçeden çıkarılan borunun ve valfin önündeki süngeri görebilirsiniz. Araçta şu anda bu halde duruyor bu parçalar. Yerlerine oturtmadı usta.
Bu işlem sesi yarı yarıya azalttı. Sıkıntı bu valfin borularının bir şekilde kaportaya monteli olması. Yakıt deposundan gelen bir tesisat sonuçta. Bakalım Opel'den bir çözüm gelecek mi bu sorun için...
Yorum