Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Insignia tekleme problemi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Insignia tekleme problemi

    Arkadaşlar merhaba,

    Aracım ile dün günübirlik İstanbul'dan Balıkesir'e gittim geldim. lpg ile giderken 3. vitesten 4. vitese atarken, 4.den 5. vitese atarken anlık devir düşüşlerinde gaz yememe gibi öksürür gibi zorlandığını fark ettim. sonra molada benzine aldım ve yine aynı boğulma gibi olan durumu yaşadım. orada gezerken bir sıkıntı yaşamadım. Gece dönüş yolunda Osmangazi köprüsüne girmeden benzin ve lpg almak için durdum ve tekrar yola çıktığımda olan oldu. Araçta bir anda inanılmaz bir titreme başladı. Gaz yemiyor resmen araç stop etme durumuna gelmişti. Bir anlık motor arıza ışığı yandı söndü ve aracınınızı en yakın zamanda servise götürün uyarısı yazdı. Lpg den benzine aldım ve klimayı kapattım. Ama titreme azalsada şiddetinden pekte birşey kaybetmedi. Kenara çektim. yağ, su gibi kontrollerini yaptım. Biraz soğumasını bekledim. Çalıştırdım ve yine aynı durum. Titremeler 3.000 devir altında yoğunken 3.000devir üzeri yok denecek kadar azaldığını gördüm. 3.000 devir üzeri kullanım ile eve kadar geldim. Sabah işe gelmek için çalıştırdığımda hiç birşey kalmamıştı. dünkü halden eser yok. Dünkü olaydan sonraki forum içindeki araştırmalarım map sansörü yada buji sorunu olduğu yönünde. Sizce sorun ne olabilir? Araç 2009 1.6T. Lpg 7ay önce taktırdım. 124.000kmde.
    2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
    2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
    GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

  • #2
    Lpg enjektörlerinin yakıtı yetiştiremesinden dolayı motor koruyama alıp silindir 3' ü kapatıyor. Benzine de alsanız tek silindir iptal çalışıyor.
    Benzinde de yapmasının nedeni bu. Lpg enjektörü neden olmuş olabilir.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Bilgi için Teşekkür ederim. Lgp sistemi çok yeni. bakımlarınıda geçen hafta yaptırdım. bu yinede mümkün mü?
      2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
      2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
      GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

      Yorum


      • #4
        Tabi mümkün. Başıma geldi. Fakat tekleme cok karakteristik bir problem. Her şey neden olabilir. Burada bu konuya cevap değil sadece öneri alabilirsiniz.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          MAf-map-yakıt sistemi arızaları-buji-bobin-silindir sorunları- ecu - kat tıkanıklığı diye uzar da gider.
          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

          Yorum


          • #6
            bilgiler için teşekkürler. liste baya uzunmuş şuan için ne önerirsiniz? şuan bir arıza yok. ustama götürdüğümde hangi işlemleri yaptırmalıyım? Yada ilk önce lpgcime gidip Lpg enjektörünü kontrol ettirtmeklemi başlamalıyım sizce?
            2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
            2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
            GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

            Yorum


            • #7
              asya beye katılıyorum.
              ilaveten :

              aracınızın LPG montajı öncesi benzin kondüsyonu düzgün ise ; sıkıntı LPG montajı sonrası meydana geldi ise ; öncelikle düzgün bir ayar yapılmasını öneririm. Wideband AFR sensörü ile ayar yapılmasını tavsiye ederim. Bunun haricinde Takılan LPG enjektörlerinden biri arızalı olabilir, sıralama hatası olabilir...

              benim sıralamam :
              1- Ayar
              2- LPG kit montaj ve ekipman kontrolü.

              lpgayari.com da bir çok insignia ayar örneği mevcut.
              Fikrin kadar varsın!

              Yorum


              • #8
                Ustanıza gidip
                maf ve map' ı kontrol ettirin. Daha doğrusu kontrol edemezler. Temizlesinler.
                o2 sensörü temizlenmez. Bozuldu ise sürekli tekler. Bunu eledik.
                Tekleme kelebekten pek yapmaz. Bunuda eledik.
                Geriye kalan buji ve bobin + lpg enjektörleri.
                Sıralama sizde.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  bilgiler için teşekkür ederim. ustama bırakayım aracı. insan üzülüyor ister istemez. çok severek biniyoruz. böyle olması can sıkıcı
                  2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
                  2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
                  GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

                  Yorum


                  • #10
                    benim Lpg atiger gold. ayar noktasında taktırdığım usta aman aman işçilik çıkartamıyor gibi. bir kaç kere gaz yemediği için ayar yapmak için götürmüştüm. İstanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz bir usta varmı acaba? Wideband AFR sensörü ile ayarlarını yapabilecek.
                    2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
                    2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
                    GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: ademtulu View Post
                      benim Lpg atiger gold. ayar noktasında taktırdığım usta aman aman işçilik çıkartamıyor gibi. bir kaç kere gaz yemediği için ayar yapmak için götürmüştüm. İstanbul avrupa yakasında önerebileceğiniz bir usta varmı acaba? Wideband AFR sensörü ile ayarlarını yapabilecek.
                      İstanbul avrupa yakasında ayar yapan birini bilmiyorum. Yeni LPG kitlerinde de basınç düşmesi yaşanabiliyor. Regülatör basıncını kontrol etmek gerek.

                      Not : eğer yaptıracaksanız Sensör temizliğini de kesinlikle balata spreyi ile yaptırmayın, elektronik devre temizleme spreyi ile yaptırın.
                      Fikrin kadar varsın!

                      Yorum


                      • #12
                        Merhaba,
                        Araç yaşanan olayın ertesi günü farkettimki benzinde 3000devire yaklaşınca kendini çekip bırakıyor. Aynı gün ustam ile randevum vardı. aracın arıza kodlarına baktı. Yakıt ile ilgili sansörler arıza uyarısı vermiş. Muhtemelen yakıtta bir sorun var dedi. pislik gelmiş olabilir buda arabayı korumaya almış olabilir dedi. Benzin deposu için bir katkı verdi. ilk gün 3.500devirlerde kullan bu iyice temizlesin çarşamba günü gel arıza kodları tekrar edecekmi bakalım dedi. c.tesi gitmiştim. 3gündür benzinde kullanıyorum. her kullanmamda kendini çekme azaldı. bu akşam işten gelirken neredeyse hiç birşey kalmamıştı. Yarın ustaya götüreceğim. Acaba bu yaşadığım olaylar gerçekten benzin deposundaki biriken bir pislikten olabilirmi? Map sansörleri arıza vermediği için temizlemek istemedi. Ama yarın temizleteceğim kesinlikle.
                        2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
                        2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
                        GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

                        Yorum


                        • #13
                          MAF MAP tamamen arıza verdiğinde buzuldu demek değildir. Üzerindeki kir, hava basıncı ve manifold basıncını ölçümde hatalı ölçmeye devam eder ve hava / yakıt karışımı sekteye uğrar. Özellikle map üzerinde intercoolerden gelebilecek yağ buharı olacaktır.
                          Arıza kodu, iletişimin tamamen kaybolduğunda ya da sinyal düzeyinin oldukça farklı veya sabit iletilmesi sonrası oluşabilir.

                          Ustanıza aynen bunu böylece iletin. Yapmazsa bana mesaj atın. Size nasıl sökülür öğreteyim.
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
                            MAF MAP tamamen arıza verdiğinde buzuldu demek değildir. Üzerindeki kir, hava basıncı ve manifold basıncını ölçümde hatalı ölçmeye devam eder ve hava / yakıt karışımı sekteye uğrar. Özellikle map üzerinde intercoolerden gelebilecek yağ buharı olacaktır.
                            Arıza kodu, iletişimin tamamen kaybolduğunda ya da sinyal düzeyinin oldukça farklı veya sabit iletilmesi sonrası oluşabilir.

                            Ustanıza aynen bunu böylece iletin. Yapmazsa bana mesaj atın. Size nasıl sökülür öğreteyim.
                            Merhaba,

                            dün ustama aracı götürdüm. kontrollerini yaptı. bir sıkıntı olmadığını belirtti. lpg ilede kullan bakalım yine sorun olacakmı dedi. yoğundu map maf sansörlerini temizlemedi. bende Elektronik devre temizleme spreyi aldım. dün ve bugün lpgde kullandım. gidişinde bir sıkıntı yok. 3000-4000 devirlerde tekleme kendini çekme gibi sıkıntılar olmadı. Bugün videolardan bakarak map ve maf sansörlerini temizledim. kolay bir işlem oldu. sorunsuz hallettim. arabayı benzine alıp deneme turuna çıktım. 2.vites 2000 devirlerin seviyesinde teklemeler oldu. belki anlıktır dedim biraz daha boş bir yola çıktım. teklemeler arttı ve malesef ilk mesajda başıma gelen aynen yine oldu ve araç %60-%70 güç kaybına uğrayıp o şekilde çekti kendini tamamen

                            Kenara çektim. kapattım açtım ama düzelmedi. ekrandada servise gidin uyarısı yazdı. Akü kutup başını çıkartıp taktım. Aracın arızası düzeldi. şimdi 3000devirlerde ufaktan kendini çekiyor. ilk yaşadığım olay ile aynı oldu. 3gün içinde tamamen düzelmişti.

                            sizce sorun nedir? arabayı ustaya verip her yerini mıncıklatmakta istemiyorum. Sizce nasıl bir yol izlemeliyim.
                            2009 1.6 TURBO EDİTİON, SİYAH , SANRUFF
                            2010 1.6 TURBO COSMO, GRİ, NAVİ800+JOİSTİK
                            GÜNCEL, 2010 1,6 TURBO COSMO, FREXRİDE, BEYAZ, SANRUFF, NAVİ800+ JOİSTİK, RECARO SİYAH DERİ KOLTUK,

                            Yorum


                            • #15
                              sensörlerde arıza olabilir, değerler yanlış okunuyor olabilir. Lpg li araçlarda map maf sensörlerinin ömrünün daha kısa olduğunu (sebebini bilmiyorum) öyle diyorlar...
                              1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
                              Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X