Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor durunca fan da duruyor

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motor durunca fan da duruyor

    merhaba arkadaşlar, aracım 2011 a16let. Motoru kapatınca fan da kapanıyor. Araç çalışırken çalışan fan stop edince durması normal mi
    İnsignia 1.6t 180hp cosmo

  • #2
    Duruma göre normal. Duruma göre normal değil.
    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

    Yorum


    • #3
      Hangi durumlara göre normal olup olmadığından bahsedermisin kardeşim aSya Çünkü bendede aynısı oluyor.

      Yorum


      • #4
        Termostat sorunu var ise araçta, oldukça yoğun sıcakta bir müüdet çalışması gereken fan bazen çalışmaz. Veya, normalde de açması gereken zamanda açmaz. Ya da daha yoğun çalışarak daha serin yapar motoru. Bu, her iki türlüde motora zarardır. Bu sıcaklığı biz ölçemeyeceğimiz için normal olup olmadığını anlayamayız.

        Nadiren, stop edince fanın çalıştığını fartketmişimdir. Belki o an çok gerekliydi bilemem.

        Kısaca çoğunlukla fan durur. ancak uzun yol hariç, şehir içi yoğun saaatler kullanıp aynı zamanda dur / kalk yapıp ve klima da açık ise motor gereğinden fazla ısı üretecektir. Aniden aracı durdurduğunuzda bu ısı bir şekilde dışarı atılmalı. Conta illa da motor çalışıyorken de yanmaz

        bu durum aşırı performanslı kullanımda ve çok ciddi sıcaklıklarda denk gelebilir. Fakat nadiren. Normal olarak fan kapandığı an durmasıda normaldir. Gözünüz her zaman hararetde olsun. 90' ı şehir içi gerçer ise sorun var demektir termostat da.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          teşekkür ederim cevaplar için. Termostatı bir kontrol ettireyim
          İnsignia 1.6t 180hp cosmo

          Yorum


          • #6
            Şu şekilde bir örnek vereyim aracımın sıcaklığını dijital olarak görebiliyorum. Op-Com vasıtası ile açmıştım. 100 derecedeyken aracımı stop ettiğimde fan da duruyor fakat geçen gün aracı stop etmeme rağmen fanı çalışmaya devam etti. Aracı kilitledim hala devam ediyordu. Sonra kontağı tekrar açıp sıcaklığa baktım hararet göstergesi 90'da sabit görünse bile dijital sıcaklık 106 dereceydi, 107'ye çıktı. Bir süre sonra fan kendiliğinden durdu.

            Hararet göstergesi motor sıcaklığı 80 derece olduğu anda 90'ı gösteriyor. Tahminen 110 civarına geldiğinde 90'ın üstüne hareket edecektir. Her araçta böyle bir aralık mevcut.
            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

            Yorum

            İşleniyor...
            X