Duyuru

Collapse
No announcement yet.

2.0 CDTI 130Bg Muhtemel Turbo Hava Kaçağı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 2.0 CDTI 130Bg Muhtemel Turbo Hava Kaçağı

    Merhaba arkadaşlar. Aracım 2011 model 2.0 dizel. 130luk. Güncel kilometresi 65.500.
    Araç satın alındığında 56.000km'deydi ve satın aldıktan sonra yolda Turbo hortumu patladı. Karşılaşılan bir durummuş. Değiştirdik. Sıkıntı kalmamıştı.

    Fakat bir aydır dikkatimi çeken farklı bir ses mevcut. İlk olarak uzun yolda 6. vites 120 ile giderken 119'a bile düşmediği dik rampada hızının hissettirmeden kesilmeye başlamasıyla fark ettim. Araç hız sabitleyicideyken normalde 5'e çekiyor ama bağırdığı için manuel olarak 6'ya alıp devam ediyorum. Hız düşmediği sürece de vites küçültmüyorum. Araçta aşırı olmasa da hava kaçağı mevcut. Zaman zaman şehiriçi cam açıkken hızlandığımda da camdan duyabiliyorum. Hava kaçağı ıslık sesine benziyor ama turbo ıslığı değil. Dip gaz hızlanılmazsa fark edilmiyor. Mesela 3. vites 1750 devir civarı dip gaz yokuş çıkarsam ses hafiften peak basınca çıkana kadar artarak geliyor. Gazdan ayağı çektiğin an kesiliyor.

    Ayrıca turbo basınçlarını kontrol ettim 24 PSI'ya kadar basıyor. Ama bir yerden hava kaçağı var. Turbo hortumunu sökmeden elle kontrol edebildiğim kadar ettim. Sağlam görünüyor. Sis farı kapağını söküp Intercooler çıkışına kadar baktım. Delik olsa terlemeden mütevellit oluşacak yağlanmayı da göremedim. Bizim bu motorun turbosunun nominal ve peak basınç değerlerini araştırdım ama net bir şey bulamadım. 1.9luk üniteninki var internette.

    OpCom ile arıza kayıtlarına baktım. Herhangi bir arıza kaydı yok.

    Emiş salyangozunun turbo hortumunun kelepçesi filan sağlam görünüyor. İyice sıkı ve orjinal haliyle duruyor.
    Sizin fikriniz nedir?
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

  • #2
    Bugün çeşitli testler yaptım aracıma ve OBD portundan verileri takip ettim. Bu hava sesi 3000 devire kadar aracı sıkıştırınca geliyor. 3000'den sonra turbo basıncı düşmese de ses kesiliyor. Vites fark etmiyor. Şehiriçinde yüksek gazlı hızlanmada da ses duyuluyor.

    Acaba hava filtresi bu sesi yapabilir mi?

    İbre sapmasını programa girdim ve 0-100 denemesi yaptım. Program aracılığı ile 0-100 tam 12 saniye çıktı. Fabrikasyon 11.1di.
    Kalkışta TC açıktı ve ilk kalkış anında biraz salise kaybettim.
    Bu açıdan aracın performansı yerinde gibi.
    250m'deki hızı tam 120km ve tam 19 saniyede 1/4km gitmiş.
    1/8km de 12.2 saniyede ve 101km hızla geçilmiş. 0'dan 100'e 125metre mesafede çıktığı anlamına geliyor.

    Ölçülen motor gücü 119 HP çıkmış 3206 rpm'de. Gerçi bu programa girilen ağırlık vs ile de ilgili. Keşke torkun grafiğini de ekleseymişim.
    D modunda muhtemelen 4000 deviri görmedim. Max HP 4000 devirde üretiliyor çünkü.

    Yokuşta ilk 4 vites turbo basıncında en yüksek 22.2 PSI basınç üretti.
    0-100 kalkışında da en yüksek 24.4 PSI basınç üretti.

    Ama bu kaçağı bulamadım. Belki de kaçak değil, emiş sesi... Sizde doğru düşünüyor muyum?
    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

    Yorum


    • #3
      Araçta herhangi bir problem yoksa çokta takılmayın.. ses insanı bezdirir.. kafaya taktımı araçtan bile soğutur.. bizim 1.4 t larda su devirdaim pompasindan kaynaklı ıslık sesine benzer bir ses vardı.. devirdaim degişince ses gitmişti.. sizdeki farklı sanırım.. kendiniz bu kadar uğraşmışsınız birde yetkili serviste iyi bir ustaya dinletin belkide basit bir çözümü vardır..

      1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

      Yorum


      • #4
        Her ne kadar sese takılmayın desemde bende çok titizimdir.. emiş sesi dir diyorum..)
        Son düzenleme: insgna44; 08.06.2017, 04:41.

        1.4 T EDİTİON ELEGANCE + AFL+18 jant +NAVİ+sprintbooster+ses sistemi+opc sinyal çerçeveleri+turn push+kaliperler app +full led aydınlatma... vs..

        Yorum


        • #5
          Şöför koltuğuna başka birini geçirip, araç P konumunda iken gaza yüklenmesini isteyin. Sizde motor bölümünden sesin kaynağını araştırın. Herhangi bir kaçak varsa durağan halde gaza yüklendiğinizde kendini belli edecektir zaten. Turbo selenoid valfi olabilir. Bana anlattıklarınıza göre emiş sesi gibi geldi. Hava filtresini temizlemeyi deneyebilirsiniz.

          Yorum


          • #6
            Büyük ihtimal duyduğunuz ses hava filtresinden gelen emiş sesi.
            @Murat
            2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
              Şöför koltuğuna başka birini geçirip, araç P konumunda iken gaza yüklenmesini isteyin. Sizde motor bölümünden sesin kaynağını araştırın. Herhangi bir kaçak varsa durağan halde gaza yüklendiğinizde kendini belli edecektir zaten. Turbo selenoid valfi olabilir. Bana anlattıklarınıza göre emiş sesi gibi geldi. Hava filtresini temizlemeyi deneyebilirsiniz.
              Bugün onu da yaptık ama bir sesi duyamadık Haftasonu için filtreleri ve Mobil1 ESP 0w40 yağını aldım. Komple bakıma sokacağım.
              Ondan sonra biraz daha belli olur. 15 gün içinde genellikle uyumadan ve mümkün olduğu kadar molasız gittiğim 1400km'lik uzun yolum var. Yolda kalmak istemiyorum Bu sebeple biraz taktım bu meseleye aslında. Yalnız olsam neyse de yanımda eşim de olacak. Dağ başında bir yerde gecenin bir saati kalmak istemiyorum. 2000 model 250 bindeki arabam bile yolda bırakmamıştı beni
              1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
              2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
              3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
              4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
              5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
              6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Post
                Büyük ihtimal duyduğunuz ses hava filtresinden gelen emiş sesi.
                Bu kıl halim yüzünden çok çekiyorum Duymak istediğimi söylediğiniz için teşekkür ediyorum
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: insgna44 View Post
                  Her ne kadar sese takılmayın desemde bende çok titizimdir.. emiş sesi dir diyorum..)
                  Aah ah Passat'ı ilk aldığımda Şırnak yollarına düşmüştüm. Oranın bozuk yollarından dolayı trim sesi artmıştı. Sattığımda içinde tık ses yoktu En ufak bir ses gelse kendim söker takardım. Şırnak'ta usta yok zaten
                  Fluence zaten leğen plastiğinden imal edildiği için ses duymuyordum.

                  Bunda da 5 aydır iyiyiz şimdilik. Bi şu son 1 aydır dikkatimi çeken mesele var. Çözemezsem zaten memlekete dönerken gideceğim 1400km'de kendini belli edecektir
                  1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                  2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                  3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                  4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                  5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                  6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                  Yorum


                  • #10
                    Sesi biraz daha tespit edebildim ama kaynağını tespit edemedim. Ses Dump Valf patlağına benziyor. 1.8T motorlarda DV patlayınca bu ses çıkıyor. Ayağı gazdan çekince Turbo'da biriken hava sesli olarak boşalıyor. Motoru ve turbo sistemini incediğimde Dump Valfe rastlamadım. Sadece N75 valfi mevcut ve bu valf de Westgate'i kontrol ediyor. Tabi fişini çekip deneme yapacağım ama N75'ten olduğunu düşünmüyorum şu an için. Hortumları da sağlam.
                    Turbo'dan Intercooler'a giden ve Intercooler'dan emmeye giren hortumlar sağlam.
                    Kelepçeleri sağlam.
                    Filtre kutusundan Turbo'ya giren hortum sağlam.
                    Karter havalandırma hortumu sağlam.

                    Sesin benzeri aşağıdaki videoda mevcut. Bende bu ses kalkışta gazdan ayağımı çekince duyuluyor. Diğer viteslerde hava sesi dışında bu sesi duyamadım ve bu sesi kesince hava sesinin de kesileceğini düşünüyorum.

                    Hey Leute wollt euch nur einmal das Standard bov vom Opel Insignia vorstellen.


                    Bu videodaki kaçağın camlar kapalı iken duyulmayacak kadar az olanı mevcut bende. 3000 devirden sonra da bu ses kesiliyor.



                    Bu resimde turbo vakum sistemi mevcut. 11 numaralı hortumun girdiği parçanın adını biliyor musunuz?

                    Son düzenleme: oguzhanc64; 14.06.2017, 01:43.
                    1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                    2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                    3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                    4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                    5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                    6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: oguzhanc64 View Post
                      Bugün çeşitli testler yaptım aracıma ve OBD portundan verileri takip ettim. Bu hava sesi 3000 devire kadar aracı sıkıştırınca geliyor. 3000'den sonra turbo basıncı düşmese de ses kesiliyor. Vites fark etmiyor. Şehiriçinde yüksek gazlı hızlanmada da ses duyuluyor.

                      Acaba hava filtresi bu sesi yapabilir mi?

                      İbre sapmasını programa girdim ve 0-100 denemesi yaptım. Program aracılığı ile 0-100 tam 12 saniye çıktı. Fabrikasyon 11.1di.
                      Kalkışta TC açıktı ve ilk kalkış anında biraz salise kaybettim.
                      Bu açıdan aracın performansı yerinde gibi.
                      250m'deki hızı tam 120km ve tam 19 saniyede 1/4km gitmiş.
                      1/8km de 12.2 saniyede ve 101km hızla geçilmiş. 0'dan 100'e 125metre mesafede çıktığı anlamına geliyor.

                      Ölçülen motor gücü 119 HP çıkmış 3206 rpm'de. Gerçi bu programa girilen ağırlık vs ile de ilgili. Keşke torkun grafiğini de ekleseymişim.
                      D modunda muhtemelen 4000 deviri görmedim. Max HP 4000 devirde üretiliyor çünkü.

                      Yokuşta ilk 4 vites turbo basıncında en yüksek 22.2 PSI basınç üretti.
                      0-100 kalkışında da en yüksek 24.4 PSI basınç üretti.

                      Ama bu kaçağı bulamadım. Belki de kaçak değil, emiş sesi... Sizde doğru düşünüyor muyum?
                      Merhaba gaza birden yüklenince ayni ses bendede böyle havayi icine cekerain ya ayni öyle performansta hic bir sikinti yok .

                      Yorum


                      • #12
                        Turbo selenoid valfinden geliyor bu ses büyük ihtimal ile. Sanıyorum bahsettiğiniz N75 valfi bu olsa gerek.

                        Yorum


                        • #13
                          Orjinal yazı sahibi: kemal6190 View Post

                          Merhaba gaza birden yüklenince ayni ses bendede böyle havayi icine cekerain ya ayni öyle performansta hic bir sikinti yok .
                          Evet. Aynen hava çekim sesi mi yoksa basınç sesi mi ayırt edemedim. Üstüne bir de önceki mesajımda ilk videodaki çuflamayı duyunca ortalığı dağıttık diye endişelendim
                          Çünkü önceki 1.8 T aracımda bulunan motorda başıma gelmedi ama geleni biliyorum Dump Valf patlayınca aynı sesi yapıyor. Bu sebeple endişelendim.
                          erformansta şehiriçi pek fark etmedim hala yeri yırtıyor bir yerler kopacak gibi asılıyor ama uzun yolda kışlık lastikle 6. viteste çıktığım yokuşlarda yazlıklarla 5'e düşmeye başladım. Aman aman bir kesilme yok. Neyse cuma günü dananın kuyruğu kopacak. 1400km yolum var Bir sıkıntı varsa ortaya çıkacağını düşünüyorum artık. İlginiz için teşekkür ederim
                          1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                          2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                          3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                          4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                          5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                          6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Uğur K View Post
                            Turbo selenoid valfinden geliyor bu ses büyük ihtimal ile. Sanıyorum bahsettiğiniz N75 valfi bu olsa gerek.
                            Evet N75 valfi önceki aracımdan alışkanlık. Aynı işi gören Turbo selenoid valfini kast etmek istemiştim. Başka bir konuda resimli mesajınızı gördüm de Dikkatimi çeken bir husus oldu. Sizin Turbo selenoid valfi fotoğrafınızda selenodin altından çıkıp Wastegate'e giden hortumda Selenoiddin altındaki çıkıştan hemen sonra siyah yuvarlak bir parça var. Muhtemelen basınçla ilgili ek bir parça. O parça benim aracımda mevcut değil.

                            Acaba 130luk motorla 160lık motorun farkı mı ki? Kaldı ki parça katalogunda sizin fotoğrafınızdaki o siyah valf görünmüyor.
                            Ekli Dosyalar
                            1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                            2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                            3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                            4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                            5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                            6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                            Yorum


                            • #15
                              Benim aracımda 130luk. Bir kaç sene önce garantiden değiştirmiştim ben parçayı. Fabrikasyon nasıldı hatırlamıyorum. Fakat şuanda o siyah yuvarlak mevcut. Kaputu açtığımda veya çalıştıırp stop ettikten sonra üzerine hafif vurduğunuzda dınn vb. şekilerde ses çıkarıyorsa kesinlikle arızalıdır. Başka bir forum üyemizin 160lık aracında bu parça da o yuvarlak kutucuk yok. Kaputu açtığımızda direkt içeride ki havayı atıyor. Değişmesi gerekli.

                              Şimdi internetten baktım bu parçaya. Görsellerde sadece valfin kendisi var. Benim parça değişiminde selenoid valfinin çevresinde ki lastik hortumlarda değişmişti yanlış hatırlamıyorsam. Servise bir danışın isterseniz, yorumları ne olacak.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X