Merhaba arkadaşlar. Aracım 2011 model 2.0 dizel. 130luk. Güncel kilometresi 65.500.
Araç satın alındığında 56.000km'deydi ve satın aldıktan sonra yolda Turbo hortumu patladı. Karşılaşılan bir durummuş. Değiştirdik. Sıkıntı kalmamıştı.
Fakat bir aydır dikkatimi çeken farklı bir ses mevcut. İlk olarak uzun yolda 6. vites 120 ile giderken 119'a bile düşmediği dik rampada hızının hissettirmeden kesilmeye başlamasıyla fark ettim. Araç hız sabitleyicideyken normalde 5'e çekiyor ama bağırdığı için manuel olarak 6'ya alıp devam ediyorum. Hız düşmediği sürece de vites küçültmüyorum. Araçta aşırı olmasa da hava kaçağı mevcut. Zaman zaman şehiriçi cam açıkken hızlandığımda da camdan duyabiliyorum. Hava kaçağı ıslık sesine benziyor ama turbo ıslığı değil. Dip gaz hızlanılmazsa fark edilmiyor. Mesela 3. vites 1750 devir civarı dip gaz yokuş çıkarsam ses hafiften peak basınca çıkana kadar artarak geliyor. Gazdan ayağı çektiğin an kesiliyor.
Ayrıca turbo basınçlarını kontrol ettim 24 PSI'ya kadar basıyor. Ama bir yerden hava kaçağı var. Turbo hortumunu sökmeden elle kontrol edebildiğim kadar ettim. Sağlam görünüyor. Sis farı kapağını söküp Intercooler çıkışına kadar baktım. Delik olsa terlemeden mütevellit oluşacak yağlanmayı da göremedim. Bizim bu motorun turbosunun nominal ve peak basınç değerlerini araştırdım ama net bir şey bulamadım. 1.9luk üniteninki var internette.
OpCom ile arıza kayıtlarına baktım. Herhangi bir arıza kaydı yok.
Emiş salyangozunun turbo hortumunun kelepçesi filan sağlam görünüyor. İyice sıkı ve orjinal haliyle duruyor.
Sizin fikriniz nedir?
Araç satın alındığında 56.000km'deydi ve satın aldıktan sonra yolda Turbo hortumu patladı. Karşılaşılan bir durummuş. Değiştirdik. Sıkıntı kalmamıştı.
Fakat bir aydır dikkatimi çeken farklı bir ses mevcut. İlk olarak uzun yolda 6. vites 120 ile giderken 119'a bile düşmediği dik rampada hızının hissettirmeden kesilmeye başlamasıyla fark ettim. Araç hız sabitleyicideyken normalde 5'e çekiyor ama bağırdığı için manuel olarak 6'ya alıp devam ediyorum. Hız düşmediği sürece de vites küçültmüyorum. Araçta aşırı olmasa da hava kaçağı mevcut. Zaman zaman şehiriçi cam açıkken hızlandığımda da camdan duyabiliyorum. Hava kaçağı ıslık sesine benziyor ama turbo ıslığı değil. Dip gaz hızlanılmazsa fark edilmiyor. Mesela 3. vites 1750 devir civarı dip gaz yokuş çıkarsam ses hafiften peak basınca çıkana kadar artarak geliyor. Gazdan ayağı çektiğin an kesiliyor.
Ayrıca turbo basınçlarını kontrol ettim 24 PSI'ya kadar basıyor. Ama bir yerden hava kaçağı var. Turbo hortumunu sökmeden elle kontrol edebildiğim kadar ettim. Sağlam görünüyor. Sis farı kapağını söküp Intercooler çıkışına kadar baktım. Delik olsa terlemeden mütevellit oluşacak yağlanmayı da göremedim. Bizim bu motorun turbosunun nominal ve peak basınç değerlerini araştırdım ama net bir şey bulamadım. 1.9luk üniteninki var internette.
OpCom ile arıza kayıtlarına baktım. Herhangi bir arıza kaydı yok.
Emiş salyangozunun turbo hortumunun kelepçesi filan sağlam görünüyor. İyice sıkı ve orjinal haliyle duruyor.
Sizin fikriniz nedir?
Yorum