Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Şanzımanda takılma

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Şanzımanda takılma

    Herkese iyi akşamlar bugün başımıza gelen bi sorundan bahsetmek istiyorum. İstanbul dan İzmit'e gelirken şanzumanda bi sıkıntı oldu ve 5. Viteste takılı kaldı hiç bir şekilde düşmüyor. Kalkışları 5. Vitesle yapıyor. Yarın servise götürücem. Bu tarz sorun yaşayan ve bunu çözebilen varsa yorum yaparsa çok sevinirim. Araç Opel insignia 2012 cosmo 135 binde
    ÖZTÜRK ÇELİK KAPI / KOCAELİ - İZMİT

  • #2
    Geçmiş olsun
    cok duyulan bir sorun değil öncesinde bir belirti varmiydi



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Aküyü kutbunu söküp takın. Belki işe yarar.
      135' bin km' ye kadar şanzıman yağı değişmedi ise soruna yol açmış olabilir.
      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: aSya View Post
        Aküyü kutbunu söküp takın. Belki işe yarar.
        135' bin km' ye kadar şanzıman yağı değişmedi ise soruna yol açmış olabilir.
        Şanzıman yağının değişmesi şehir efsanesi.
        https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

        ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: canbaz View Post

          Şanzıman yağının değişmesi şehir efsanesi.
          Bütün markalar için geçerli midir bilmiyorum, ama yetkili servis müdürü tanıdığım ara sıra değişse iyi olur demişti.
          Ara sıra derken ne kast ettiğini sorduğumda 120.000 km filan diye cevap vermişti.

          Bu demektir ki benim arabaların hiçbirinde şanzıman yağı değişmeyecek, en çok kalan 30.000 km yol yapıyorhaha

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

            Bütün markalar için geçerli midir bilmiyorum, ama yetkili servis müdürü tanıdığım ara sıra değişse iyi olur demişti.
            Ara sıra derken ne kast ettiğini sorduğumda 120.000 km filan diye cevap vermişti.

            Bu demektir ki benim arabaların hiçbirinde şanzıman yağı değişmeyecek, en çok kalan 30.000 km yol yapıyorhaha
            Sevgili Necmettin ağabeyim, konuya vakti zamanında çok kafa yormuş birisi olarak edindiğim bilgiyi paylaşmak isterim.

            * Servisler şanzıman yağının değişmemesi gerektiğini söylüyor.
            * Servis dışındaki şanzıman ustalarının büyük kısmı değişmesi lazım derken, bir kısmıda değişirse sorun çıkacağını savunmaktadır.
            * Bu konu ile ilgili aklıma yatan bilimsel bir yazıda bulamadım.
            * Ayrıca şansıman yağının değişmesi oldukça zahmetli ve tehlikeli. Usta ellerde yapılması gerekli.
            * Motordan sonra en hayati parça olan şanzımanın, şanzıman yağı değişenlerinde değişmeyenlerinde sorun çıkardığını gördükten sonra, fabrikanın desteklemediği değişim işlemini kafamdan tamamen sildim.
            https://www.youtube.com/watch?v=Jem11GNnbzg

            ''Fidan dikmek için en iyi zaman yirmi yıl önceydi.Sonraki en iyi zaman ise şimdi'' İhtiyar Balıkçı

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: canbaz View Post

              Şanzıman yağının değişmesi şehir efsanesi.

              Yok öyle bir şey hocam

              Şanzıman yağının ya da madeni / sentetik yağların raf ömrü üzerlerinde yazar. Ortalama 4 yıl diyebilirim.
              Şanzıman içinde, sıcak ve soğuk + sürtünme vs vs gibi etkenlerde ömrü daha hızlı tükenmektedir. Raf ömrü sınırlı olan ve bu süre sonrası kullanılması uygun görülmeyen sıvı, çalışıyorken nasıl ömürlük olabilir?

              Bu kısım teorik düşündede.

              Kimyasal analizini yapmadım fakat;
              Her şanzıman yağı değiştirdiğim araçta ciddi rahatlama olduğu, çekişinin arttığını gördüm. Manuel ise vites geçişleri özellikle yumuşak. Otomatik ise geçiş sırasında sarsıntının azaldığını gözlemledim.

              Bu işi Opel Türkiye' de 3 günlük telefon maceram sonunda, manuel araçlarda ( ki ustaların çoğu manuel değişmez, otomatik değişir der ) şanzıman yağının 60-80K km sonrası veya 2 - 4 yıl arasında değişiminin uygun ölduğunu 1. ağızdan öğrendim. Bundaki amaç; haklı olduğumu buradaki ustaya kanıtlamaktı.

              görsel tespitlerim;
              Çıkan her şanzıman yağı iğrenç halde, tortulu, kimisi akışkan kimisi reçine halini almış ve dişliler arasına giremeyecek kadar kalın olmuş durumda idi.
              Çok km' yapmasına gerek yok. Yoğun şehir içi dur kalk trafik ve sürekli soğuyup çalışan araçların yağ ömürleri çok daha hızlı tükeniyordu.

              Otomatik şanzımanlarda ise, ( tam otomatik )
              ATF hidrolik sıvısı kullanıldığından daha da önem arzediyor. Değişimi 30-45 bin periodlarda öneriliyor.
              Kendi aracımda 24000 km' de sidi motorun şanzıman yağını değiştirdiğimde çıkan yağ iğrenç ötesi, ve yanık kokmakta. Yeni yağ eklendiğinde ciddibir fark hissetmedim çünkü km daha çok düşükte.
              Sadece ömrünü uzattım diyebilirim.
              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

              Yorum


              • #8
                Ali Kardeş, benim ustam Opel Ekcan'ın yirmi beş yıllık çalışanı, bu süre zarfında sayısız eğitim
                kursu ve sertifika almış 'baş teknisyen' unvanı taşıyan servis müdürü. Ben kendisini 18 yıldır tanırım,
                her konuda sohbetimiz vardır. Aynı konu çok önce sitede tartışıldığı zaman kendisine sormuştum.
                Bana söylediklerini yukarıda yazdım, bunlara bir şey daha ilave edeyim, şanzıman yağının komple
                değiştirilmesi (en azından bizim araçlar için) teknik olarak mümkün değilmiş, sebebini bilmiyorum,
                sormadım. Dolayısıyla bugüne kadar ben şanzıman yağına hiç bulaşmadım, bundan sonra da bulaşmam

                Bu arada şunu söyleyeyim, bizim şirkette 12 litlelik, 600 hp gücünde V12 motor taşıyan çekiciler var.
                Teknik müdüre sordum, şanzıman yağını değiştirmediklerini söyledi, aralarında 5-6 yaşlı olanlar var.
                Yerine göre sırtında 50-60 ton yükle binlerce km yol yapan bu araçların şanzıman yağı değiştirilmiyorsa
                ben hiç değiştirmem

                Yorum


                • #9
                  Necmettin abi,
                  Tam otomatik şanzıman içerisinde tork konvertörünün içinde 2-ila 3 litre kadar yağ kalır. Boşaltım sırasında vakum ile çekilmez ise bu yağ kalıyor.,
                  +1 kez daha yağ değişimi ile oradaki yağın döngüsü değişip yenisi ile değişmiş oluyor.
                  Profesyönel yerler yağı çekerek değiştiriyor.
                  CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                  SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                  Yorum


                  • #10
                    Sıfır şanzuman yağını koyup 100 km yaptıktan sonra tekrar yağın rengine kokusuna bakarsanız yine simsiyah ve yanık kokulu görürsünüz.
                    Şanzuman yağını komple değiştirmek evet mümkün değildir çükü torkun ve paketlerin içinde illaki yağ kalır.
                    İş makinalarında 1000 saattte bir şanzuman yağını değiştiriyoruz biz.Değişmeyen araçların vites paketlerindeki balatalar kemikleşiyor ve kavraşmıyor.
                    Araba tabiki makina gibi ağır hizmette kullanılmıyor ancak sürekli torkta şağa sola çarpan bir yağ var ve bu yağ aktarımı sağlıyor.Bence şanzuman yağının değiştirilmesi mantıklı.Bunu da aracın yağını 2 kere doldur boşalt yapmak bana mantıklı geliyor.
                    http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                    Ellere yar oldu
                    2.0 CDTI
                    Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                    5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                    Yorum


                    • #11
                      Renginden çok kıvamı değişiyor eskiyen yağın.
                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: FacomX View Post
                        Geçmiş olsun
                        cok duyulan bir sorun değil öncesinde bir belirti varmiydi
                        Saolun önceden belirtiden kastınız nedir ? Arabayı alalı yaklaşık 4 ay oldu. Yalnızca dikkat ettiğim tek sorun araç ' D 'konumundayken kalkışlarda (arada) vurma yapıyordu hissedilir derecede. Bende opel ekcana gittim. Durumu anlattım şanzımana güncelleme yapıldı. Fakat değişen bir şey olmadı. My Opel sayfasından baktığımda ise aracın 96 bin km de

                        ''Emme Manifoldunun Degistirilmesi
                        SANZIMAN REVIZYON ISC.
                        Sanzimanin Degistirilmesi''

                        işlemleri yapılmış. Şimdilik araç serviste ne kadar tutar neye mal olur hiç bir şey bilmiyoruz. Şuanlık bekliyoruz. Şanzıman yağınıda sorduğumda şanzıman değiştiği için şuanlık yağ değişimine gerek olmadığını söylediler.
                        ÖZTÜRK ÇELİK KAPI / KOCAELİ - İZMİT

                        Yorum


                        • #13
                          Şanzıman bu hafta sökülüp istanbul'a servise gidicek bize söyledikleri parça teminini biz sağlarız.Fakat şanzıman söküp takmak için 2500 liraya yakın bir para talep edebiliriz. Dediler şanzıman istanbula gidip hata tespidi yapıldıktan sonra daha detaylı bilgi vericekler. Sizce parça temini sağlayıp para talep etmesi doğrumu ?
                          ÖZTÜRK ÇELİK KAPI / KOCAELİ - İZMİT

                          Yorum


                          • #14
                            Sökme takma dışarıda 500-600 civarı olabilir. 2500 inanılmaz fazla bir fiyat.
                            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                            Yorum


                            • #15
                              Geçmiş olsun. Konuyu ilk okuduğumda manuel viteste böyle bir sorun yaşadığınız şeklinde anlamıştım. Sondan 2. mesajınızda otomatik olduğunu anladım. Sorun neymiş detayları paylaşırsanız seviniriz. Active Select en sorunsuz şanzımanlardandır. Aynı araçta daha öncede şanzıman elden geçmiş. Tekrarlamaması için araştırmak lazım.

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X