Merhaba forumdaşlar. Üç hafta önce 5 kişi + bagaj, Muş-Elazığ-Harput-Malatya gezisi yapmıştık. Geziye çıkmadan önce arka balataların bitmek üzere olduğunu biliyordum. Nitekim gezi sırasında frenlemede artarak ses yapmaya başladı. Aracın boş ağırlığı 1700 kilo. 5 kişi ve bagajla birlikte 2200 kilo olduğunu düşünüyorum.
Buraların yollarını belki bilenler çıkar, sürekli iniş çıkış ve viraj mevcuttur. Gezi sırasında da aracı ekonomi gözetilmeden kullandım. 130-170 arası hızlarda seyredildi.
Beklemediğim şekilde fren pedalı durmaya yakın iki farklı günde iki sefer şişti ve "Fren Sistemi Aşırı Isındı" tarzında uyarı aldım. Durduğumda balata kokusu geldi ama duman çıkışı gözlemlemedim. Yolda giderek balatayı soğuttum. Birisi bana arabanın frenleri böyle şişip ısınacak dese ihtimal vermezdim.
Muş'a döner dönmez bir takım arka balata aldım. Bosch marka. Taktırdım. Balatayı taktırdıktan sonra tahminen 100km yapılmıştır. Aracın üstünden çıkan arka balatalar orjinal ve 64bin km yapmış. Ön balatalar da iki kere değişmiş ama markasını bilmiyorum.
Takriben bir hafta sonra acelem olduğu için aracı yüksek süratte kullanmak zorunda kaldım. Araç boş ve tek kişiydim. Düşük hızda ışıklardaki durmaları saymazsak iki kere frenleme yaptım.
Birisi 140 civarından 80'e düşüş oldu. yan yola girmek için, diğerinde de 6-7km sonra 150 civarından 0'a düşüldü. Durmaya yakın yine frenlerin şiştiğini hissettim ama önceki seferlerde olduğu kadar çok şişmedi ve uyarı çıkmadı.
Durduktan sonra havaalanı girişindeki polisler arka tekerlerden duman çıktığını söyledi. Gerçekten de arka balatalardan aşırı duman çıkışı vardı ve yanık balata kokusu doğal olarak vardı. Önlerde bir sıkıntı görünmüyordu.
Acelem olduğu için 500m sonra aracı park ettim. Dumanlı haliyle bıraktım ve gittim. Yaklaşık 5 dk sonra geldiğimde duman kalmamıştı.
Bu olaylar olduktan sonra frenlemede bir sıkıntı yaşamıyorum. Aracın frenlemede sağa sola çekmesi de yok.
Fakat bu aracın frenleri gerçekten böyle zırt pırt ısınıp şişiyor mu?
Performanslı kullanan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.
Ayrıca bu aracın frenleri böyle kolayca şişecekse hangi marka balata ve disk kullanmamı önerirsiniz?
Teşekkürler. Herkese keyifli forumlar.
Buraların yollarını belki bilenler çıkar, sürekli iniş çıkış ve viraj mevcuttur. Gezi sırasında da aracı ekonomi gözetilmeden kullandım. 130-170 arası hızlarda seyredildi.
Beklemediğim şekilde fren pedalı durmaya yakın iki farklı günde iki sefer şişti ve "Fren Sistemi Aşırı Isındı" tarzında uyarı aldım. Durduğumda balata kokusu geldi ama duman çıkışı gözlemlemedim. Yolda giderek balatayı soğuttum. Birisi bana arabanın frenleri böyle şişip ısınacak dese ihtimal vermezdim.
Muş'a döner dönmez bir takım arka balata aldım. Bosch marka. Taktırdım. Balatayı taktırdıktan sonra tahminen 100km yapılmıştır. Aracın üstünden çıkan arka balatalar orjinal ve 64bin km yapmış. Ön balatalar da iki kere değişmiş ama markasını bilmiyorum.
Takriben bir hafta sonra acelem olduğu için aracı yüksek süratte kullanmak zorunda kaldım. Araç boş ve tek kişiydim. Düşük hızda ışıklardaki durmaları saymazsak iki kere frenleme yaptım.
Birisi 140 civarından 80'e düşüş oldu. yan yola girmek için, diğerinde de 6-7km sonra 150 civarından 0'a düşüldü. Durmaya yakın yine frenlerin şiştiğini hissettim ama önceki seferlerde olduğu kadar çok şişmedi ve uyarı çıkmadı.
Durduktan sonra havaalanı girişindeki polisler arka tekerlerden duman çıktığını söyledi. Gerçekten de arka balatalardan aşırı duman çıkışı vardı ve yanık balata kokusu doğal olarak vardı. Önlerde bir sıkıntı görünmüyordu.
Acelem olduğu için 500m sonra aracı park ettim. Dumanlı haliyle bıraktım ve gittim. Yaklaşık 5 dk sonra geldiğimde duman kalmamıştı.
Bu olaylar olduktan sonra frenlemede bir sıkıntı yaşamıyorum. Aracın frenlemede sağa sola çekmesi de yok.
Fakat bu aracın frenleri gerçekten böyle zırt pırt ısınıp şişiyor mu?
Performanslı kullanan arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.
Ayrıca bu aracın frenleri böyle kolayca şişecekse hangi marka balata ve disk kullanmamı önerirsiniz?
Teşekkürler. Herkese keyifli forumlar.
Yorum