Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Vites Kolunun İleri Geri Oynaması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Vites Kolunun İleri Geri Oynaması

    Arkadaşlar merhaba herkese selam ve saygılar sunarım. Aracım 1.6 T Cosmo 2010 model. Aslında sıkıntı olarak bile görmek istemediğim bir durumu sizinle paylaşmak istedim. Aracım 1. 5. ve 6. viteste giderken (özellikle bu 3 viteste belirgin) ayağımı gazdan çekip tekrar gaza yüklendiğim de vites kolunun bariz gözle görülür şekilde ileri geri hareketi oluyor. Geri viteste bu olmuyor. Arabanın çekişinde , gidişinde ve vites geçişlerinde en ufak bir sıkıntı yok dediğim gibi sadece ayağımı gazdan çekip tekrar gaza yüklendiğim de (sert yada yumuşak fark etmiyor) oluyor. Bana motor şanzıman kulağıdır dediler gittim 3 şanzıman kulağını değiştirdim sonuç değişmedi.(Geriye zaten tek motor kulağı kaldı değiştirmediğim ). Araç viteste iken titreme olayı falan da olmuyor sadece ileri geri hareketi var. Bu durumu yaşayan veya bu durum ile ilgili bilgi sahibi olan arkadaşlarım yorum ve bilgilerini esirgemesinler lütfen.

  • #2
    daha önce aracınızda bu durum yokmuydu, yoksa aracı ikinci el mi aldınız?

    Ben daha çok bu tip vites kolunun ileri ivmelenmesini dizel araçlarda gördüm ve hemen hemen hepsinde aynı idi. Ve normaldi bu durum. Turbolu benzinli araçlarda nasıldır bilemiycem maalesef. Elbet emsal aracı bilenler cevaplayacaktır.
    1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
    Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

    Yorum


    • #3
      Aracımı 2,5 ay önce aldım tek el kullanılmış temiz bir araç . Aldığım eski sahibi bakımlarını yaptırdığını ayrıca baskı balatanın da değiştirildiğini söylemişti.

      Yorum


      • #4
        İlk çalışma haricinde, bariz oynaması normal değildir.

        Grup dişlisinin orantısız hareketi sonucu, vites telinini zorlayarak vites kolunu hareket ettirmesi diye biliyorum.
        Gazı bırakınca yük azalır, ve gerginlik boşalır. Gaza basınca da baskı ile dişli arasında oluşan boşluk motordan bağımsız bir dönme hareketi ile sonuçlanır.
        Bu boşluk nereden kaynaklı onu bulmak lazım.
        Bir ihtimal şanzıman kulağı gitmiş olabilir. Bu en basit çözümü. İncelenmeli.
        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

        Yorum


        • #5
          Biraz canını zi sıkabilir ama çözümü serviste 1600 liracik. Şanzıman açılıp vites bilyasi değişiyor. Kesin çözüm bu başka yerde aramayın sebebi. İnsignia da kronik diyorum ben bu soruna en az 5 kişi de duydum.
          İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: murat121 View Post
            Biraz canını zi sıkabilir ama çözümü serviste 1600 liracik. Şanzıman açılıp vites bilyasi değişiyor. Kesin çözüm bu başka yerde aramayın sebebi. İnsignia da kronik diyorum ben bu soruna en az 5 kişi de duydum.
            hangi 5 3 insigniam oldu 2sinde bu sorun vardı .
            Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


            Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

            F10 Msport

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: kdristnbl View Post

              hangi 5 3 insigniam oldu 2sinde bu sorun vardı .
              peki bu bilya değişmez ise sıkıntı oluşur mu yada acilen değiştirmeli miyim? Saygılarımla

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: omunal View Post

                peki bu bilya değişmez ise sıkıntı oluşur mu yada acilen değiştirmeli miyim? Saygılarımla
                Araç vitesi kendiliğinden boşa atmadıkca hiç elletmeyin,ötme yapacak belli bir kmden sonra bırakın yapsın dağılmıyor çünkü,daha sonra baktınız oynama epey arttı o zaman direk çıkma temiz bir şanzıman arayın bulun daha sıkıntısız bir çözüm olur.
                Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                F10 Msport

                Yorum


                • #9
                  Şuanlık elletmeyin ötme yada iki metal parçanın birbirine sürtme sesi geldikten sonra bi 20 bin km kullanılıyor,şanzımanda açılınca işin içinden çıkmak zor oluyor.
                  Saygılar.
                  Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)


                  Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool

                  F10 Msport

                  Yorum


                  • #10
                    Teşekkür ederim sağolun cevaplarınız için..

                    Yorum


                    • #11
                      Peki şanzımancilar yapamazmi bu arızayı
                      İnsignia cosmo 1.6 turbo dvd 800 sunroof beyaz
                      2010 caddy 1.9 TDİ

                      Yorum


                      • #12
                        Şanzımancılara güven olmaz kolay kolay. Şanzıman dağıtmak çok zahmetli.
                        ayna mahruti sökülmesi oldukça zor ve zaiat vererek yapılan birişlem. Bu nedenle eskisi gibi olmama ihtimali yüksek.
                        Kadirin çözümü en doğrusu. Çıkma.

                        ayna mahruti, grupa oldukça sıkı geçiyor. Ve press veya tornacı sökebiliyor. Buda dişlileri yeme ihtimali olan bir işlem. siz görmüyorsunuz ama yarım kırık dişli olursa öylece takıyorlar. Siz uğultu duymaya başlıyorsunuz.
                        İş göremeyecek kadar bozulursa da bu nun arızası daha büyükmüş deyip size kilitliyorlar.

                        Şanzıman açılmadan konuşmayız diyen ustaların altında yatan en büyük etkenlerden biride bu.
                        CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                        SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                        Yorum


                        • #13
                          Fazla da gözünüz de buyutmeyin şanzıman açılacak tamam ama servise bu sorunla gelen insignia çoktur eminim. 2 ay önce bir tanıdığım yaptırdı 1650lira ödedi bütün viteslere. Şuan yağ gibi aktığını söylüyor viteslerin. Çıkma şanzıman falan çok saçma aldigin şanzıman ne halde onu biliyormusun hayır. 1 gün serviste kalıyor araç o kadar. 2 yıl da yapılan işlemin garantisi var ayrıca serviste.
                          İnsignia 1.6T Cosmo Metro Mavi DVD800

                          Yorum


                          • #14
                            Öncelikle gergi halatları kontrol ettirin ufak tefek ayarlarla titreme minumuma düşer çok sıkıntı olarak görürseniz şanzıman bakım kiti alıp şanzumanda revizyon yapılıyor bu titreme enteresan bir şekilde zararı yok



                            2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                            Yorum


                            • #15
                              Ben 2.0 cdti manueli o şekilde 120000 km ye kadar kullandım.Bu durumu yaklaşık 60-70 bin km civarlarında fark ettim ama sorun etmedim.Bence de vites boşa düşmedikçe elletmeyin.
                              http://www.imgim.com/e85671e9-558c-4412-92af-c591def396ba.jpg

                              Ellere yar oldu
                              2.0 CDTI
                              Cosmo,sunroof,dvd800+interface,flexride,bej deri

                              5.25 Xdrive ///M(azot) Power

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X