Insignia ile ilgili yorumlarda eski tip sanziman kullaniyor bu yuzden yavas tepki veriyor vs deniliyor.
Burda kasit otomatik vites sistemimi.
Manuelde boyle bise var mi.
Genelde otomatik için bu yorum yapılıyor eski derken zaten çok fazla bir şanzıman seçeneği yok bir DSG yada EDC gibi çift kavramalı şanzıman değil o yü zden bu yorumlar yapılıyor ama Insignianın yeni kasasında 8 ile şanzıman kullanılıyor küçük motorlara yavaş yavaş uygularlar diye bekliyoruz.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
EDC ve DSG gibi hissettirmeden vites geçireceğine varsın biraz hissettirsin ama sorunsuz olsun bence. Eski tip denmesinin sebebi yıllardan beri kullanılan tork konvertörlü otomatik şanzıman kullanmasıdır. Tabi şanzıman üreticisi Aisin'in daha yeni ama tam otomatik şanzımanları mevcut. Tork konvertörlü olan şanzımana eski tip diyen kafalar için yeni Aisinler de eski tip.
1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah
Daha önceki bir yayınımızda; Hangi marka hangi markanın motorunu kullanıyor? sorusunu cevaplandırmıştık ve dtaylı bir çalışma yapmıştık. Şimdi ise aynı çalışmayı şanzıman için gerçekleştiriyoruz.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Dezavantajlari Yavas hizlanma Fazla yakit tuketimi
Avantaji bakim maliyeti diyebilirmiyiz
Yavaş hızlandığını düşünmüyorum. Çünkü gerçekten eski tip olan tork konvertörlülerden ziyade bizim araçlarımızda ve günümüzdeki tork konvertörlülerde tork konvertörü giriş devri ile çıkış devrini eşitleyen kavrama mevcut. Araç kalkış yaptıktan sonra çok aheste hızlanılmadığı sürece vites attıktan hemen sonra kavramaya geçiyor ve motor gücü direk olarak şanzımana aktarılıyor. Kavrama yapmadığı zamanlarda dediğiniz gibi arada direk güç aktarımı olmadığı için gücün bir kısmı şanzıman yağında kayboluyor. Bazen ara hızlanmalarda, özellikle şehiriçinde 2 viteste filan gaza abanınca motor 3000 devir gibi sabitleniyor bu şekilde araç hızlanıyor.
1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah
Opel'in kullandığı şanzıman çok uzun yıllardır güncellenmediği için "eski tip otomatik şanzıman" diyenler haklı. Özellikle premium markalarda sık sık şanzımanlarda güncelleme yapıldığını görebilirsiniz... Ancak Opel çok çok uzun zamandır 6 ileri tork konvertörlü şanzımanı kullanıyor.
Cahillik ne demek... Siz istediğiniz soruları sorun; vakti olan cevaplar, olmayan cevaplamaz...
Opel'in tork konvertörlü şanzımanları için konuşursak, manuel vitese göre hem daha düşük performans, hem de daha yüksek tüketime neden olmakta. Günümüz teknolojisi ile üretilen daha modern tork konvertörlülerde benzer bir durum hala var ancak farklar o kadar azaldı ki, artık tork konvertörlü şanzıman almamak için hiç bir neden kalmadı. Ancak tork konvertörlü şanzımanlar çok uzun km'ler hiç sorun çıkarmadan kullanılabiliyorlar, çünkü yapıları gereği çok sağlamlar.
DSG ve EDC benzeri çift kavramalrılarda ise performans kaybı yok, bu nedenle tüketim de artmıyor ancak onların da arıza ihtimali çok yüksek ve onarımları 20-30.000 liraları bulabiliyor.
MCP vb tek kavramalı robotize şanzımanlarda da güç kaybı yok ancak vites geçişleri çok sarsıntılı. Bunların arıza ihtimali de düşük ve onarım maliyetleri gayet makul.
Hangi şehirde yaşıyorsunuz bilmiyorum ama 20 yıllık ehliyeti olan ve son 16-17 yılında yılda 20.000 km'den az olmamak kaydıyla aktif araç kullanan birisi olarak alın bir otomatik şanzıman rahat edin derim. Bazen tüketim vb değerlere fazla kaptırıyoruz...Varsın 100 km'de 1 litre fazla yaksın ama vites değişimlerini kendisi yapsın, bence gayet makul bir pazarlık. Hele hele büyük şehirlerde yaşıyorsanız manuel vitesli araç kesinlikle düşünmeyin derim.
Yorum