Duyuru

Collapse
No announcement yet.

EGR Çatlaması ve Antifriz Eksiltmesi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • EGR Çatlaması ve Antifriz Eksiltmesi

    Aracım 2011 Model 2.0 CDTİ 160HP Cosmo Otomatik şanzuman 68.500 km de , 10.000 km/3 Ay dır sahibiyim,klimanın soğuk havasını açana kadar araçla ilgili bir sıkıntım yoktu. AVM nin otoparkına park ettim ve aracı çalıştırdığımda soğutucu suyu az hatası aldım geri çıktığımda da antifrizin büyük bir kısmının yere aktığını fark ettim ve suyla tamamladım. Ama sürekli eksiltmeye devam etti, Anıl Otomotiv Opel Yetkili Servisine götürdüm EGR nin çatladığını ve değişmesi gerektiğini, Antifirizi burdan kaçırdığını klimayla alakası olmadığını ama açtığımda biraz daha yüklenmiş olacağımdan su kaçırmaya başlamış olabileceğini söylediler . Daha önce başına gelen var mı , daha farklı sorunlar çıkarttı mı ?
    OPEL İNSİGNİA 2.0 CDTİ 160HP 350NM

  • #2
    EGR nedir bilemiyorum fakat su eksiltme olayı bu araçlarda sık karşılaşılan bir durum. Benim aracımın genleşme kabı, devirdaim pompası, termostatı komple değişti. Aynı şekilde babamın mokkasında da devirdaim sistemi değişti ve sebebi yine su eksiltme.
    1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

    Yorum


    • #3
      Dizel araçlarda su eksiltme pek yaşanan bir durum değil 1.4 lerde var bunun sebebi büyük bir çoğunluğu genleşme ne kabının kapağını çok sikmak yada dış atlatmaya bağlıdır servisin önerisini uygulayın

      ​​​​​



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: CB View Post
        EGR nedir bilemiyorum fakat su eksiltme olayı bu araçlarda sık karşılaşılan bir durum. Benim aracımın genleşme kabı, devirdaim pompası, termostatı komple değişti. Aynı şekilde babamın mokkasında da devirdaim sistemi değişti ve sebebi yine su eksiltme.
        Yaklaşım yanlış, her araç için geçerli şeyleri Opel'e özgü kronik hata gibi göstermek adil değil.
        Her şeyin bir kullanım ömrü var, örneğin triger setinin varsayılan ömrü 60.000 km'dir. Bu ömür
        dolduğunda setin değişimi gerekir, değiştirmezseniz büyük ihtimal ciddi sorun yaşarsınız.
        Devir daim pompasının varsayılan ömrü 30.000 km, bu ömür dolduğunda değiştirmezseniz
        aşırı hararet sorunu yaşamanız an meselesidir. Periyodik bakımların maksatlarından biri de
        kullanım ömrü bitmiş parçaların yenilenmesi , sorun çıkmadan tedbir alınmasıdır.Kısacası
        markası, modeli ne olursa olsun ,arabanıza ne kadar bakarsanız, o kadar rahat edersiniz.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

          Yaklaşım yanlış, her araç için geçerli şeyleri Opel'e özgü kronik hata gibi göstermek adil değil.
          Her şeyin bir kullanım ömrü var, örneğin triger setinin varsayılan ömrü 60.000 km'dir. Bu ömür
          dolduğunda setin değişimi gerekir, değiştirmezseniz büyük ihtimal ciddi sorun yaşarsınız.
          Devir daim pompasının varsayılan ömrü 30.000 km, bu ömür dolduğunda değiştirmezseniz
          aşırı hararet sorunu yaşamanız an meselesidir. Periyodik bakımların maksatlarından biri de
          kullanım ömrü bitmiş parçaların yenilenmesi , sorun çıkmadan tedbir alınmasıdır.Kısacası
          markası, modeli ne olursa olsun ,arabanıza ne kadar bakarsanız, o kadar rahat edersiniz.
          Size bu konuda sonuna kadar katılıyorum.Forumu %60 oranında okudum ve okumaya devam ediyorum . Zaten açılan konuların maalesef çoğu benzer konular ki dışarıdan yabancı biri foruma girdiğinde sayfalar dolusu şikayetleri görünce arabalarımız kronik sorunlar ile boğuşan bir araba, bir marka gibi görebiliyor maalesef. En azından insanlarda böyle bir algı oluşabiliyor. Bugün baktığımızda hemen hemen her marka araçta ufak tefek sorunlar olması normal ama insigniada sanki bu durum daha fazla gösteriliyor gibi. Arabalarımız güç sahibi kudretli araçlar ve izlediğim videolarda ya da yorumlarda arabanın konforundan ziyade her daim güç olayı öne çıkıyor , 250 yada 260 km/h basar mı? asfaltı parçalar mı? Bana göre ortaya çıkan ufak tefek veya büyük çaplı sorunlar her araçta oluşabilecek tarzda arızalardır inanın bunu yazarken duygusallık ile yazmıyorum bu bir gerçek. Anladığım kadarı ile tüpü bu araçlardan uzak tutup yerine göre sakin ama yerine göre de hırçın kullanarak ve de sürekli aksatmadan bakımlarını yaptığımızda inanıyorum ki arıza boyutları minimum seviyede olacaktır diye düşünüyorum. Bana göre araçlarımızın tek kronik sorunu biraz fazla yakması ki onun dışında ki tüm sorunlar diğer araçlarda oluşabilecek düzeyde sorunlar.Umarım kalp kırmadan yapılan bir yorum oluştur amacım kimseyi hiç bir arkadaşı suçlamak falan değil kendimce fikirleri ortaya koymaktı. Sürç-i lisan ettiysem af ola. Herkese selam ve saygılar

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post

            Yaklaşım yanlış, her araç için geçerli şeyleri Opel'e özgü kronik hata gibi göstermek adil değil.
            Her şeyin bir kullanım ömrü var, örneğin triger setinin varsayılan ömrü 60.000 km'dir. Bu ömür
            dolduğunda setin değişimi gerekir, değiştirmezseniz büyük ihtimal ciddi sorun yaşarsınız.
            Devir daim pompasının varsayılan ömrü 30.000 km, bu ömür dolduğunda değiştirmezseniz
            aşırı hararet sorunu yaşamanız an meselesidir. Periyodik bakımların maksatlarından biri de
            kullanım ömrü bitmiş parçaların yenilenmesi , sorun çıkmadan tedbir alınmasıdır.Kısacası
            markası, modeli ne olursa olsun ,arabanıza ne kadar bakarsanız, o kadar rahat edersiniz.
            Sonuna kadar katılıyorum lakin bir aracın devirdaim pompasının ömrü 30bin km ise o işte bir sıkıntı var demektir. Bugüne kadar 30bin km'de bir değişen devirdaim pompası ne gördüm ne duydum. Benim dikkat çekmek istediğim nokta buydu.

            Kitabını okumadım, 30bin km bakımda değişen parçaları detaylı olarak hatırlamıyorum ama devirdaim pompasının 30bin km'de bir periyodik olarak değişen bir parça olduğunu sanmıyorum. Ne insignia için, ne de başka bir araç için. Yazılı bir kaynak var ise bu konudaki bilgi ve tecrübemin yanlış olduğunun netleşmesini isterim.

            1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof

            Yorum


            • #7
              Bu ömürler teoriktir, kullanıcıya, onun tarzına ve bazen de bilinmeyen sebeplerle öngörülen süre kısalabilir.
              Birkaç farklı örnek vermek gerekirse, fren balatalarının muayyen ömrü 25.000 km denilir, 10.000 km de değiştiren
              var 40.000 km de değiştiren var, bu ömür bende 35.000 km.
              Opel Ekcan'da bu konu ile ilgili bir muhabbet vardı, kısaca aktarayım. Bir orta yaşlı bey varmış ve debriyaj balatasını
              5.000 km de bitiriyormuş, bir böyle iki böyle derken arabayı sattırıp otomatik bir araba almasını sağlamışlar)
              Normalde debriyaj balatasının ömrü 60.000 km dir. Bu örnekleri çoğaltmak tabii ki mümkün ama gereksizdir.
              Kişisel kullanım ve muayyen bakımların en önemli etkenler olduğunu söylemek mümkün)

              Yorum


              • #8
                Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
                Bu ömürler teoriktir, kullanıcıya, onun tarzına ve bazen de bilinmeyen sebeplerle öngörülen süre kısalabilir.
                Birkaç farklı örnek vermek gerekirse, fren balatalarının muayyen ömrü 25.000 km denilir, 10.000 km de değiştiren
                var 40.000 km de değiştiren var, bu ömür bende 35.000 km.
                Opel Ekcan'da bu konu ile ilgili bir muhabbet vardı, kısaca aktarayım. Bir orta yaşlı bey varmış ve debriyaj balatasını
                5.000 km de bitiriyormuş, bir böyle iki böyle derken arabayı sattırıp otomatik bir araba almasını sağlamışlar)
                Normalde debriyaj balatasının ömrü 60.000 km dir. Bu örnekleri çoğaltmak tabii ki mümkün ama gereksizdir.
                Kişisel kullanım ve muayyen bakımların en önemli etkenler olduğunu söylemek mümkün)
                2007 Jettamız orjinal 165bin km'de. Fabrikasyon Orjinal baskı-balatasını kullanıyoruz Daha da gidecek gibi
                1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
                2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
                3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
                4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
                5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
                6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah

                Yorum


                • #9
                  Bu gün bende 200tl verip genlesme kabını değistirdim 1.4t larda su eksiltme bir cok kiside duydum eğer bircok kiside varsa bu kronik bir sorundur bu arada aracım 2012 model 52 bin kmde yani fren balatası debriyaj bunlar kisiden kisiye gore deisir 100 bindede biter 10 bindede ama devirdaim 30 binde deisiyorse ve biz bu arabaları dağda, köyde kullanmıyorsak bu opelin ayıbıdır sonucta butun gun asfaltta kocaelinde kullanıyorum birde sorunun kaynağını bulamamak daha kotu brn su kabini deistirdim ama 1 hafta gozlemleyecegim yoksa devirdaim,radyator alt hirtumlari felanda deisecek buda 1000 tlye yaklasacak opelin en sorunlu denilen vectrasina(b) 15 sene 100 bin km bindik hemde tabiri caisse essek gibi bakimsiz kullandik banamısın demedi en son satmadan once(2015) bile 220 kmye rahatlikla cikiyordu simdiki araclar biraz daha nazlı sanki babam her zaman der araca fazla bakmicaksin sanayiye girdimmi kurtulamassin ona kalsa periyodik bakım bile yapmaz

                  Yorum


                  • #10
                    EGR çatlak denmiş ama herkes farklı bir şeyden bahsediyor.

                    Aynı problem geçen hafta itibariyle benim araçta da başladı; EGR'nin yüzeyindeki çatlağı gözümle görebiliyorum. (Hava tabancasıyla su temizlendikten sonra elbette)

                    Eğer aklınızda soru işareti varsa servisten rica edin size de gösterirler sanırım.

                    Benim merak ettiğim nokta; bunun tamiri mümkün müdür? Yoksa değişim mi yapılacak? (Sadece kapak değişiyormuş; kronik bir sorun olduğu için artık sadece kapak getirmeye başlamışlar. Kapak fiyatı 200 lira, komple EGR 1400 liraymış...)

                    Yorum

                    İşleniyor...
                    X