Aracım 2011 Model 2.0 CDTİ 160HP Cosmo Otomatik şanzuman 68.500 km de , 10.000 km/3 Ay dır sahibiyim,klimanın soğuk havasını açana kadar araçla ilgili bir sıkıntım yoktu. AVM nin otoparkına park ettim ve aracı çalıştırdığımda soğutucu suyu az hatası aldım geri çıktığımda da antifrizin büyük bir kısmının yere aktığını fark ettim ve suyla tamamladım. Ama sürekli eksiltmeye devam etti, Anıl Otomotiv Opel Yetkili Servisine götürdüm EGR nin çatladığını ve değişmesi gerektiğini, Antifirizi burdan kaçırdığını klimayla alakası olmadığını ama açtığımda biraz daha yüklenmiş olacağımdan su kaçırmaya başlamış olabileceğini söylediler . Daha önce başına gelen var mı , daha farklı sorunlar çıkarttı mı ?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
EGR Çatlaması ve Antifriz Eksiltmesi
Collapse
X
-
EGR nedir bilemiyorum fakat su eksiltme olayı bu araçlarda sık karşılaşılan bir durum. Benim aracımın genleşme kabı, devirdaim pompası, termostatı komple değişti. Aynı şekilde babamın mokkasında da devirdaim sistemi değişti ve sebebi yine su eksiltme.1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof
-
Dizel araçlarda su eksiltme pek yaşanan bir durum değil 1.4 lerde var bunun sebebi büyük bir çoğunluğu genleşme ne kabının kapağını çok sikmak yada dış atlatmaya bağlıdır servisin önerisini uygulayın
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: CB View PostEGR nedir bilemiyorum fakat su eksiltme olayı bu araçlarda sık karşılaşılan bir durum. Benim aracımın genleşme kabı, devirdaim pompası, termostatı komple değişti. Aynı şekilde babamın mokkasında da devirdaim sistemi değişti ve sebebi yine su eksiltme.
Her şeyin bir kullanım ömrü var, örneğin triger setinin varsayılan ömrü 60.000 km'dir. Bu ömür
dolduğunda setin değişimi gerekir, değiştirmezseniz büyük ihtimal ciddi sorun yaşarsınız.
Devir daim pompasının varsayılan ömrü 30.000 km, bu ömür dolduğunda değiştirmezseniz
aşırı hararet sorunu yaşamanız an meselesidir. Periyodik bakımların maksatlarından biri de
kullanım ömrü bitmiş parçaların yenilenmesi , sorun çıkmadan tedbir alınmasıdır.Kısacası
markası, modeli ne olursa olsun ,arabanıza ne kadar bakarsanız, o kadar rahat edersiniz.
- Beğenmeler 1
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
Yaklaşım yanlış, her araç için geçerli şeyleri Opel'e özgü kronik hata gibi göstermek adil değil.
Her şeyin bir kullanım ömrü var, örneğin triger setinin varsayılan ömrü 60.000 km'dir. Bu ömür
dolduğunda setin değişimi gerekir, değiştirmezseniz büyük ihtimal ciddi sorun yaşarsınız.
Devir daim pompasının varsayılan ömrü 30.000 km, bu ömür dolduğunda değiştirmezseniz
aşırı hararet sorunu yaşamanız an meselesidir. Periyodik bakımların maksatlarından biri de
kullanım ömrü bitmiş parçaların yenilenmesi , sorun çıkmadan tedbir alınmasıdır.Kısacası
markası, modeli ne olursa olsun ,arabanıza ne kadar bakarsanız, o kadar rahat edersiniz.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
Yaklaşım yanlış, her araç için geçerli şeyleri Opel'e özgü kronik hata gibi göstermek adil değil.
Her şeyin bir kullanım ömrü var, örneğin triger setinin varsayılan ömrü 60.000 km'dir. Bu ömür
dolduğunda setin değişimi gerekir, değiştirmezseniz büyük ihtimal ciddi sorun yaşarsınız.
Devir daim pompasının varsayılan ömrü 30.000 km, bu ömür dolduğunda değiştirmezseniz
aşırı hararet sorunu yaşamanız an meselesidir. Periyodik bakımların maksatlarından biri de
kullanım ömrü bitmiş parçaların yenilenmesi , sorun çıkmadan tedbir alınmasıdır.Kısacası
markası, modeli ne olursa olsun ,arabanıza ne kadar bakarsanız, o kadar rahat edersiniz.
Kitabını okumadım, 30bin km bakımda değişen parçaları detaylı olarak hatırlamıyorum ama devirdaim pompasının 30bin km'de bir periyodik olarak değişen bir parça olduğunu sanmıyorum. Ne insignia için, ne de başka bir araç için. Yazılı bir kaynak var ise bu konudaki bilgi ve tecrübemin yanlış olduğunun netleşmesini isterim.
1.4T Edition Elegance - Yeni Stil Paketi - Sunroof
Yorum
-
Bu ömürler teoriktir, kullanıcıya, onun tarzına ve bazen de bilinmeyen sebeplerle öngörülen süre kısalabilir.
Birkaç farklı örnek vermek gerekirse, fren balatalarının muayyen ömrü 25.000 km denilir, 10.000 km de değiştiren
var 40.000 km de değiştiren var, bu ömür bende 35.000 km.
Opel Ekcan'da bu konu ile ilgili bir muhabbet vardı, kısaca aktarayım. Bir orta yaşlı bey varmış ve debriyaj balatasını
5.000 km de bitiriyormuş, bir böyle iki böyle derken arabayı sattırıp otomatik bir araba almasını sağlamışlar)
Normalde debriyaj balatasının ömrü 60.000 km dir. Bu örnekleri çoğaltmak tabii ki mümkün ama gereksizdir.
Kişisel kullanım ve muayyen bakımların en önemli etkenler olduğunu söylemek mümkün)
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View PostBu ömürler teoriktir, kullanıcıya, onun tarzına ve bazen de bilinmeyen sebeplerle öngörülen süre kısalabilir.
Birkaç farklı örnek vermek gerekirse, fren balatalarının muayyen ömrü 25.000 km denilir, 10.000 km de değiştiren
var 40.000 km de değiştiren var, bu ömür bende 35.000 km.
Opel Ekcan'da bu konu ile ilgili bir muhabbet vardı, kısaca aktarayım. Bir orta yaşlı bey varmış ve debriyaj balatasını
5.000 km de bitiriyormuş, bir böyle iki böyle derken arabayı sattırıp otomatik bir araba almasını sağlamışlar)
Normalde debriyaj balatasının ömrü 60.000 km dir. Bu örnekleri çoğaltmak tabii ki mümkün ama gereksizdir.
Kişisel kullanım ve muayyen bakımların en önemli etkenler olduğunu söylemek mümkün)1. 2000 Volkswagen Passat 1.8T Comfortline, Manuel, Deniz Mavisi; 259.400km ----> Satıldı
2. 2012 Renault Fluence 1.5 dCi Business, Manuel, Gri; 81.500km ----> Satıldı
3. 2011 Opel Insignia 2.0 CDTI Edition Elegance, Otomatik, Beyaz, 88.500km ----> Satıldı
4. 2017 Volkswagen Polo 1.4 TDI Comfortline, DSG, Beyaz 46.000km ---->; Satıldı
5. 2013 Kia Ceed 1.6 CRDI Premium, Otomatik, Siyah, 98000km ---->; Satıldı
6. 2016 Opel Insignia 1.6 CDTI Cosmo+Stil, Otomatik, Siyah
Yorum
-
Bu gün bende 200tl verip genlesme kabını değistirdim 1.4t larda su eksiltme bir cok kiside duydum eğer bircok kiside varsa bu kronik bir sorundur bu arada aracım 2012 model 52 bin kmde yani fren balatası debriyaj bunlar kisiden kisiye gore deisir 100 bindede biter 10 bindede ama devirdaim 30 binde deisiyorse ve biz bu arabaları dağda, köyde kullanmıyorsak bu opelin ayıbıdır sonucta butun gun asfaltta kocaelinde kullanıyorum birde sorunun kaynağını bulamamak daha kotu brn su kabini deistirdim ama 1 hafta gozlemleyecegim yoksa devirdaim,radyator alt hirtumlari felanda deisecek buda 1000 tlye yaklasacak opelin en sorunlu denilen vectrasina(b) 15 sene 100 bin km bindik hemde tabiri caisse essek gibi bakimsiz kullandik banamısın demedi en son satmadan once(2015) bile 220 kmye rahatlikla cikiyordu simdiki araclar biraz daha nazlı sanki babam her zaman der araca fazla bakmicaksin sanayiye girdimmi kurtulamassin ona kalsa periyodik bakım bile yapmaz
Yorum
-
EGR çatlak denmiş ama herkes farklı bir şeyden bahsediyor.
Aynı problem geçen hafta itibariyle benim araçta da başladı; EGR'nin yüzeyindeki çatlağı gözümle görebiliyorum. (Hava tabancasıyla su temizlendikten sonra elbette)
Eğer aklınızda soru işareti varsa servisten rica edin size de gösterirler sanırım.
Benim merak ettiğim nokta; bunun tamiri mümkün müdür? Yoksa değişim mi yapılacak? (Sadece kapak değişiyormuş; kronik bir sorun olduğu için artık sadece kapak getirmeye başlamışlar. Kapak fiyatı 200 lira, komple EGR 1400 liraymış...)
Yorum
Yorum