Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

    Orjinal yazı sahibi: Onat89
    3000x1.71x3.6/60x3.2x0.69 nerde yanlış yapıyorum ki ?
    1.71 ve 3.6'nın ne olduğunu anlayamadım.

    Fiziksel olarak motor gücünün tekerleğe ulaştığı yolu izleyerek hesaplarsak :

    Krank 3000 devir çeviriyor.
    6.vites dişlileri onu 0,686 (ya da 0,69) oranında arttırıyor : 3000 / 0,686 = 4373,18
    Son dişli 3,2 oranında düşürüyor : 4373,18 / 3,2 =1366,62 (Aks devir hızı)
    Bu devir sayısını tekerlek çevresi ile çarparak dakikada aldığı yolu buluyoruz : 1366,62 x 2129,1 (hassas olsun diye mm) = 2909670 mm
    60 ile çarparak saatte aldığı yolu buluyoruz : 2909670 x 60 = 174580200 mm
    Son olarak 1 milyona bölerek km'ye çeviriyoruz : 174580200 / 1000000 = 174,58 km/s

    Yorum


    • #17
      Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

      1.71 teker çevresi ve 3.6 m/s yi km/sa ya çevirmek için kat sayı

      Yorum


      • #18
        Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

        tmm hatamı gördüm sağol

        Yorum


        • #19
          Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

          birdaha hız yapmayacam söz haha haha haha haha

          Yorum


          • #20
            Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

            Orjinal yazı sahibi: oguzhancilenk
            birdaha hız yapmayacam söz haha haha haha haha
            Hadi bakayım şimdi bunu defterine 100 kere yaz

            Yorum


            • #21
              Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

              Puhahahaha..! haha haha haha yine kendi aranızda tartışıp bir yolunu buldunuz ya helal olsun sizlere
              Ama hala niye bu motorun bu deviri geçemediğini anlamadım.
              Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170hp Sport Pack Manuel

              Yorum


              • #22
                Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                160 hp ile şanzımanlarının bire bir aynı olduğu doğru, ama motorların ECU mapping'i farklı.
                O kadar da fark olsun

                Yorum


                • #23
                  Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                  Abi o kadar da olmasın ya, diğer insignialar ne hikmetse fabrika hızını 25-30 kmh geçiyolar, bizimkisi niye 10 kmh geçiyo Bide emsal motorlara bakarsan 1.9-2.0 tdilar, 1.6 tdciler falan hep daha hızlı, yaw utanmasa 1.6 tdi larla aynı gidecek son hızda Bide redline da dayamıyoya yani bi nevi daha giderim ama şimdi olmaz havası veriyo nemrudun kızı
                  Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170hp Sport Pack Manuel

                  Yorum


                  • #24
                    Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                    dizel olmasından dolayı redline'a dayamıyor. Zaten turbo motorlar atmosferik motorlar gibi devir çeviremiyorlar. En fazla devri çeviren turbo motor şu an heralde M5 F20 kasada vardı. Yanlış hatırlıyor olabilirim. Sizin sorunuza gelecek olursak eğer, Racechip uygulamasıyla son hız eşiğini yekseltmeniz zor görünüyor. Fakat düzgün bir chip firmasında araca uygun remap ile belki son viteste 4000-4200 devir çevirmesi mümkün olabilir. Fakat bundanda emin değilim. O zaman işte son hız değişmiş olur.
                    2011 Insignia 2.0 CDTI 130HP Edition + EP Active Select + Cyclone Navi (Safir Siyah)
                    2008 Alfa Romeo 159 1.9JTDm Q-Tronic Distictive Plus(Siyah)

                    Yorum


                    • #25
                      Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!



                      emre arkadaşımızın 130hp dizel top speed denemesi oda 215 gibi kesilmiş

                      Yorum


                      • #26
                        Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                        Almanya da ki defa Golf 1.6 TDİ kullanmistim onlarda 199 kesiyordu gazi
                        Ayni durum bizim 130 larda olabilir ama cip ile asilmasi lazim
                        Simdi tum 130 luklar otobanlara su isi istatiksel olarak ispatlayalim

                        Yorum


                        • #27
                          Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                          Bence çip mip kar etmez zaten box da iyi kötü çipin işini yapıyo, bu olay farklı, ya opel başka şanzıman kullanmış ya da arabada garabet bi limitör var bilemiyorum, belki de hiçbi zaman bilemeyecez :/ mamafih yapacak brşey yok gibi gözüküyor..
                          Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir 170hp Sport Pack Manuel

                          Yorum


                          • #28
                            Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                            Orjinal yazı sahibi: feroglu
                            Bence çip mip kar etmez zaten box da iyi kötü çipin işini yapıyo, bu olay farklı, ya opel başka şanzıman kullanmış ya da arabada garabet bi limitör var bilemiyorum, belki de hiçbi zaman bilemeyecez :/ mamafih yapacak brşey yok gibi gözüküyor..
                            box ile custom map aynı olmaz. Box ne yaparsa yapsın ECU büyük ölçüde kendi bildiğini okuyacaktır. Yani box, motorun daha fazla devir çevirmesini motora söyleyemez. Fakat ECU tekrar programlanırsa işler daha farklı hal alabilir. Bu işlemden sonra 4000 çevirdiğini düşünürsek son hızımız 232km/ olur.
                            2011 Insignia 2.0 CDTI 130HP Edition + EP Active Select + Cyclone Navi (Safir Siyah)
                            2008 Alfa Romeo 159 1.9JTDm Q-Tronic Distictive Plus(Siyah)

                            Yorum


                            • #29
                              Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                              Araçta limitör olmadığına eminmisin?
                              2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                              Yorum


                              • #30
                                Ynt: Benim Arabanın Son hızı niye böyle ??!

                                Araçlara chip yapılırken genelde ara hızlanmala arttırılır ve son hız artırılmaz.Araç tasarımından ötürü yüksek hızlarda araçlar fabrika verilerinin üstünde uzun süre gittikleri taktirde conta yakma veya turbo patlatma gibi sorunlarla karşılaşılmaktadır.Zaten turbolu araçlar ile standart tasarımda bile yüksek hızlarda çok uzun süre giderseniz aracınızın turbosu aşırı ısınır ve zamanla aşırı ısınma ve soğumadan kaynaklı deformasyonlar ve turbo değişimi kaçınılmaz olur.Asıl amaç yüksek hızlarda dolaşmak değil ara hızlanmalarda pratik ve seri olmak olmalı.Zaten kaç kişi 250 km hızla 10 km den fazla yol yapmıştırki.illaki yavaşlama ihtiyacı duyuyorsun.Bence aracınızın hızlanması size yetiyorsa son hız ile oynatmayın 215 gayet yeterli bir hız.Ve okadar çok araç varki bmw mercedes v.s. ve araçlarda okadar güçlü motorlar olduğu halde bu araçlar bile 250 km ile sınırlandırılmış ama hızlanmalar mükemmel Bence amaç bu olmalı.Sonuçta altınızdaki yarış arabasıda değil
                                2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                                2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X