Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Orjinal yazı sahibi: Fixx
Büyük ihtimalle bu güncellemeyi ben de yaptırdım, turbo kesintisi yaşamadım henüz, ve aracın kullanımı çok yumuşadı, artık normal bir araç gibi kalkabiliyor, gidebiliyor yolda.
Ancak sanki aracın performansı azalmış gibi bir izlenim oluştu bende bugün. Ya havadan, ya 6 ay aradan sonra 3 gün kullanınca araca yeniden alıştım, ya da bu turbo kesilmesi sorununu çözmek için 2800 devir civarı geçişi çok yumuşattılar. Fatih Abi sende durum nasıl?
Yazılımdan sonra hiç sorun olmadı şimdilik.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Orjinal yazı sahibi: FacomX
Orjinal yazı sahibi: Fixx
Büyük ihtimalle bu güncellemeyi ben de yaptırdım, turbo kesintisi yaşamadım henüz, ve aracın kullanımı çok yumuşadı, artık normal bir araç gibi kalkabiliyor, gidebiliyor yolda.
Ancak sanki aracın performansı azalmış gibi bir izlenim oluştu bende bugün. Ya havadan, ya 6 ay aradan sonra 3 gün kullanınca araca yeniden alıştım, ya da bu turbo kesilmesi sorununu çözmek için 2800 devir civarı geçişi çok yumuşattılar. Fatih Abi sende durum nasıl?
Yazılımdan sonra hiç sorun olmadı şimdilik.
Ben de 30.000 bakimi sonrasi canavari acayip uysal buldum
Atlama ziplama patlama yok
Dolayisi ile deli hislerden arindirilmis bir otomobil sahibiyim
Henuz tam test etmedim ama Bu olgun gidis daha yavas hisler uyandiriyor
Ve gaza daha cok asiliyorum tuketim bir iki cit artti
Bir uzun yol yapayim bilgi verecegim
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Orjinal yazı sahibi: Funkyair
Orjinal yazı sahibi: FacomX
Orjinal yazı sahibi: Fixx
Büyük ihtimalle bu güncellemeyi ben de yaptırdım, turbo kesintisi yaşamadım henüz, ve aracın kullanımı çok yumuşadı, artık normal bir araç gibi kalkabiliyor, gidebiliyor yolda.
Ancak sanki aracın performansı azalmış gibi bir izlenim oluştu bende bugün. Ya havadan, ya 6 ay aradan sonra 3 gün kullanınca araca yeniden alıştım, ya da bu turbo kesilmesi sorununu çözmek için 2800 devir civarı geçişi çok yumuşattılar. Fatih Abi sende durum nasıl?
Yazılımdan sonra hiç sorun olmadı şimdilik.
Ben de 30.000 bakimi sonrasi canavari acayip uysal buldum
Atlama ziplama patlama yok
Dolayisi ile deli hislerden arindirilmis bir otomobil sahibiyim
Henuz tam test etmedim ama Bu olgun gidis daha yavas hisler uyandiriyor
Ve gaza daha cok asiliyorum tuketim bir iki cit artti
Bir uzun yol yapayim bilgi verecegim
Aynı düşüncelere sahibim. Aracın turbo başlama devirlerindeki "it"liği gitmiş, ancak bu zevki de götürmüş, şu anda bana performansı önemli derecede düşmüş gibi geliyor. Umarım sadece psikolojiktir.
'11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav '15 BMW 118i LCI
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Bu konuda, yakın geçmişte yaşadığım bir tecrübeyi paylaşmak istiyorum.Otobanda , yaklaşık 120 km
hızla seyretmekte iken , önümdeki passat aracı geçmek için sola sinyal verip pozisyon aldım.
Passat ,aniden hızlanmaya karar verdi;geçişten vazgeçtim.Bir süre arka arkaya gittik.
Sonra yine sollama ihtiyacı doğdu;sol şerit tamamen boş olduğu için bu kez sinyal vermeden
atak başlattım;passat yine hızlanınca bu kez gaza yüklendim. Bu arada 170 km hıza ulaştım,geçişi tamamlanmak
üzereyken araç aniden bariz bir güç kaybına uğradı,uyarı ekranında 'motor gücü azaldı' biçiminde bir ikaz belirdi.
Emniyet şeridine geçerek servis müdürü olan arkadaşımı aradım ve durumu anlattım. Bana "kontağı kapatıp tekrar açın" talimatı verdi.
Söyleneni yaptım,ekrandaki ikaz " motor gücü azaltıldı" biçiminde değişerek yeniden belirdi. Turbo şarj, motora öngörülenden
fazla (aşırı) yükleme yaptığında, motor kendini korumaya alıyor ve gücü otomatik olarak azaltıyormuş. İşte bu olguya 'turbo kararsızlığı' adı veriliyor.
Serviste yazılım yüklendi,problem ortadan kalktı.Motor devri 1600 d/d geçtiğinde (iç mekanda gürültü,ses yoksa) bariz bir şekilde
turbo şarj yükleme sesini işitiyorsunuz. Ama, önceden ben bu sesi işitemiyordum;çünkü,araba zıplıyor ve ses, motor sesine karışıp gidiyordu.
Performans eksilmesi diye bir şey yok;bence, daha istikrarlı ve güvenilir bir motor oldu. Her arkadaşa 'güncelleme' öneririm;
motor ömrünün uzaması ve istikrarlı bir sürüş keyfi onları bekliyor olacaktır
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Bugun 500 km yol teptim
30000 bakimindan sonra yazilimdaki olasi degisiklik sonucunda
İzlenimlerim sunlar
Yakit tuketimi 0.5 lt artmis gorunuyor
130 kmh temposu ile acik trafikte 7.5 yerine 8.0 lt yakiyor hemen hemen ayni guzergahta (hava sartlarini bilemem )
150 kmh temposu ile 8 yerine 8.5 yakiyor
Hizlanmada torkun surekliligi daha cok hissediliyor
Bu guzel birsey lakin
Ust devirlerde guc kaybi oluyor
3-4-5 de 6000 den sonra cilginlik sona eriyor
Orta devirlerde guc artisi 3 ve 4 acisindan sikinti yaratmiyor ama
Bu da ozellikle maksimum hizda sikinti yaratiyor
Sapanca civarinda hafif yukari yolda 5.vites ile 240 gecerken simdi 230 anca gordum
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Funkyair, ben de bu işin sonunu merak ediyorum. Havadan, benzinden midir bilmiyorum, ancak kesin bir performans düşüklüğü var aracımda, uygun bir vaktimde servise hem bu sorunla gideyim, Opel belki duyar da sonraki güncellemede bişeyleri düzeltebilir, hem de yazılımı bir daha baştan yükleteyim, belki bir aksaklık olmuştur?
'11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav '15 BMW 118i LCI
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Fatih Abi, senin arabada motor gücü bayağı yumuşadı mı, sürüş konforu arttı mı? Bende gayet yumuşak bir araç haline geldi, bu sürüş için iyi bir şey, ancak sanki aracın torku hem düşmüş gibi, hem de torkun başlangıç ve bitiş noktalarındaki grafiğin dikliğini azaltmışlar gibi. Yani artık turbo giriş devrindeki eski güçlü ivmelenmeyi hissetmiyorum. Ve devamında da sanki 230Nm değil daha az bir tork veriyor gibi motor. Ancak tabi bunlar tamamen benim bir kaç günlük kullanımım sonucu oluşan izlenimlerim, üstelik aracı 6 ay çok az kullandıktan sonra, belki yanlış olabilirler. Yazılım güncellemesini yaptıran diğer kişilerden de yorumlar geldikçe durum netleşecektir.
Bu arada, 2800'deki turbo kararsızlığını daha hiç yaşamadım, o sorunun çözülmüş olduğu bence kesinleşmiş oldu.
'11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav '15 BMW 118i LCI
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Dünden beri araç sanki kendine geldi, performansı eski haline gelmiş gibi bir izlenimim var. İki gece dışarda bırakmıştım, soğuğu yiyince belki akıllanmıştır:P. Şaka bir ya, ya hemen servisten çıkınca İskitler'den aldığım benzinden dolaylı olabilir, üstüne 2 kere daha benzin aldım. Ya da tam o aralardaki hava/nem vs'den dolayı. Ancak şimdi sorun yok gibi görünüyor.
'11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav '15 BMW 118i LCI
Ynt: Turbo kararsızlığı ile ilgili yazılım güncellemesi
Darisi basima ama turbo kararsizligi yine kendini gostermeye basladi
Az daha asilip kafasini iyice karistiracagim ki eski haline gelsin
Saka bir yana 6. Viteste 200 gordugum yerlerde
4. Viteste yirta yirta 190 oluyor
İyice huylanmaya basladim
Bujilerde mi problem var
3 silindir mi gidiyorum ?
Yorum