Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Yakıt için Cut-Off

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Ynt: Yakıt için Cut-Off

    abi tabiki 5000cc V8'de gazı bırakınca 1600 sesi beklemiyoruz
    ses farkı özellikle de 1600 motor, konfor için ses yalıtımı iyi yapılmış bir otomobilde hissedilemez diye düşünüyorum.
    gazza basarken dalgalı ses olur, bırakınca düz bir ses gelir vs. normal otomobillerle anlaşılmaz bence.
    InsigniaTEAM

    Yorum


    • #17
      Ynt: Yakıt için Cut-Off

      Aman ya neyse dağınık kalsın.Ne garip şeyleri merak ediyorum ihihi


      1.6 Turbo COSMO Beyaz/Bej-Kibo

      Yorum


      • #18
        Ynt: Yakıt için Cut-Off

        araç yokuş aşağı giderken, eğim ve yol sürtünmesine göre belli devirleri rolantide yaktığı yakıtı harcayarak ta çevirebilir. Çünkü devir çevirebilmek için gerekli ekstra torku, yer çekimi tekerlekler vasıtası iletir motora..Sonuçta cut off 'un yakıtı tamamen kesmesi söz konusu olmaz, indirebileceği minimum miktar,saatte 0.7 litrelik yakıt tüketimidir,yani rolantideki yakıt tüketimi.
        2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

        Yorum


        • #19
          Ynt: Yakıt için Cut-Off

          Gaza basmadığınız andan itibaren motor yakıt yakmayı keser.Konuyu açan arkadaş haklı çünkü benimkinde aynı sorun var.Bazı durumlarda gaza basmadığımda anlık yakıt tüketimi 0 olmuyor oysa olması lazım.
          Benim tahminim bu araçlarda enjektör sistemi diğer araçlardaki gibi değil.Karbüratör ağırlıklı bir sistem ama tam nedir bilmiyorum.Çünkü bizim araçlarda marşa astığında devir 12 gibiyken ısındığında 9 devire düşüyor.Benim bildiğim ama iddia etmediğim ise hiç bir enjektörlü araçta devir bu şekilde olmaz.

          Yorum


          • #20
            Ynt: Yakıt için Cut-Off

            Orjinal yazı sahibi: KrM
            Gaza basmadığınız andan itibaren motor yakıt yakmayı keser.Konuyu açan arkadaş haklı çünkü benimkinde aynı sorun var.Bazı durumlarda gaza basmadığımda anlık yakıt tüketimi 0 olmuyor oysa olması lazım.
            Benim tahminim bu araçlarda enjektör sistemi diğer araçlardaki gibi değil.Karbüratör ağırlıklı bir sistem ama tam nedir bilmiyorum.Çünkü bizim araçlarda marşa astığında devir 12 gibiyken ısındığında 9 devire düşüyor.Benim bildiğim ama iddia etmediğim ise hiç bir enjektörlü araçta devir bu şekilde olmaz.
            900 rpm rolanti çok ilginç ... benim aracım ısındıktan sonra 700 rpm civarlarında rolanti veriyor. Aynı model araçlar arasında farklar olabiliyor bazen..
            Gaz pedalını bıraktığımız anda aracın yakıtı kesmesi teorik olarak mümkün değil, ancak benzin pompasının depodan hava yakıt karıştırıcısına yakıt aktarımını kesmesi yahut kesildi denebilecek kadar düşük seviyelere çekmesi mümkün ...Çünkü motora belli bir süreden sonra yakıt gitmemesi durumunda bütün ısıl çevrim durur, ve motoru marş etkisi ile yeniden çalıştırılması söz konusu olur. Eğer cut-offlar bu çevrimi durdurma-yeniden başlatma işlemini sarsıntısız-kullanıcıya hissettirmeden yapabiliyorsa ne ala( ki yokuş aşşağı yüksek hızlarda inerken bu baya zor olur gibi)

            aracın rolanti devrinin sadece enjeksiyon sistemiyle ilintili olabileceğini zannetmemekle beraber, bu konuda yanılıyor da olabilirim
            2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

            Yorum


            • #21
              Ynt: Yakıt için Cut-Off

              Orjinal yazı sahibi: Vexx
              Şimdi benim kafama takılan soru araç cut-offtayken 0 yakıt kullanıyor,teker hareketiyle motor çalışıyor.Peki silindirlere benzin gitmezken nasıl motor sesi geliyor?Sonuçta motordan gelen sesin büyük kısmı yakıtın patlamasıyla olmuyor mu?
              yani motor stop edilmiş ve frenleri devre dışı bırakılmış bir aracı yokuş aşağı 100 km hızla saldığımızda gelecek olan sesle, aynı yokuşu araba çalışırken ayaktan gazı çekip uygun viteste 100 km hızla saldığımıda gelecek olan ses farklı olacaktır.

              bunu denemenin en iyi yolu dağlık bir yerden deniz seviyesine doğru kesintisiz inişli bir yolda araçla yolculuk yapmaktır. ben burada Anamur'un kaş yaylasından yola çıktım ve gaza basmadan vites değiştirmeden sadece frenle anamura indim, inişim bir saat sürdü ve araç iki litre civarında yakıt yaktı. Bu da, eğer virajlarda yavaşlamamdan ve sürtünmelerden oluşan zorlanmaları da katarsak, aracın rolantide bir saatlik yaktığı miktara yakın.
              2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

              Yorum

              İşleniyor...
              X