Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Turbo sorunu ve yağ değişimi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Turbo sorunu ve yağ değişimi

    Selamlar;

    Siteyi uzun zamandır ziyaretci olarak takip ediyordum üye olmak bu güne kısmetmiş. Siteyle ilgili emeği geçenlere teşekkürler.

    Aracım (1.6 180 HP Cosmo İnsignia) 14000km'de 11 aylık 15 bin bakımı geldi ama henüz götüremedim. Ankara Opal'da periyodik bakım masrafını 495 TL fiyat verdi. Yakın zamanda Opal'a götürmeyi planlıyorum. İlk sorum bununla ilgili;

    1. Araçdaki yağ ömrü seviyesi yakın zamanda %0'a düştü ve yakında yağ değimişi uyarısı yanmaya başladı. Bu uyarı yanmaya başladıktan sanra yaklaşık 500km yol yaptım. Motora herhangi bir zararı olmuş olabilir mi? Veya servistekiler geç kaldığınız için artık garantı dışında gibi bir yaklaşımda bulanabilirler mi? (henüz 15bini doldurmadım ve 1 sene de dolmadı)

    2. 15bin bakımında dikkat etmemi önerdiğiniz bir konu var mı?

    3. Bu gün aracımın turbosunun bozulduğunu düşünüyorum 2500 devir civarinda hissettiğim tubo geçişini hissedemiyorum eskişehir yolundaki kalabalık yüzünden 1 saate yakın dur kalk yaptım bununla ilgili olabilir mi? Veya sorun motor yağını henüz değiştirmediğim için olabilir mi?

    Teknik olarak bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum hızlı dönebilirseniz iyi olur yarın aracı servise götürmeyi planlıyorum

    Saygılarımla

  • #2
    Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

    merhaba hosgeldiniz,öncelikle kendiniz tanıtırsanız seviniriz,aracınızın %0 gostermesi tamamen elektronik yani yag degistirmeseniz bile resetleyerek %100 bile yapabilirsiniz bunu dikkate almayın,15000 km olmamış ve senesi dolmamış aracınız hicbir şekilde zarar görmedi rahat olabilirsiniz,serviste de hicbir sıkıntı cıkmadan bakımınızı yaptıracaksınız,15bin bakımında dikkat etmeniz gereken,servisin kullandıgı yagın markasını sorun yag mobil 1 marka olmalı,turbo konusuna gelince aracınızın turbo hortumlarını kontrol ettirin ve bilgisayara baglatın gerekli güncellemeler yüklensin sıkıntınız ortadan kalkacaktır
    Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

    Yorum


    • #3
      Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

      Hoşgeldiniz;

      Yağ göstergesi zaman ve km ye göre hesaplama mantığıyla çalışır hangisi önce biterse ona göre uyarı çıkarır.

      Eğer siz yağ çubuğunu kendiniz gözle kontrol ettiyseniz ve yağ normalsa sorun değil .

      Garanti işi zamanı geldikten sonra 1000-2000 km geç gidebiliyorsunuz sorun çıkmaz.

      Turbonuz bozulsa aracınız hiç gitmez korkmayın.





      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

        Orjinal yazı sahibi: raist01
        Selamlar;

        Siteyi uzun zamandır ziyaretci olarak takip ediyordum üye olmak bu güne kısmetmiş. Siteyle ilgili emeği geçenlere teşekkürler.

        Aracım (1.6 180 HP Cosmo İnsignia) 14000km'de 11 aylık 15 bin bakımı geldi ama henüz götüremedim. Ankara Opal'da periyodik bakım masrafını 495 TL fiyat verdi. Yakın zamanda Opal'a götürmeyi planlıyorum. İlk sorum bununla ilgili;

        1. Araçdaki yağ ömrü seviyesi yakın zamanda %0'a düştü ve yakında yağ değimişi uyarısı yanmaya başladı. Bu uyarı yanmaya başladıktan sanra yaklaşık 500km yol yaptım. Motora herhangi bir zararı olmuş olabilir mi? Veya servistekiler geç kaldığınız için artık garantı dışında gibi bir yaklaşımda bulanabilirler mi? (henüz 15bini doldurmadım ve 1 sene de dolmadı)

        2. 15bin bakımında dikkat etmemi önerdiğiniz bir konu var mı?

        3. Bu gün aracımın turbosunun bozulduğunu düşünüyorum 2500 devir civarinda hissettiğim tubo geçişini hissedemiyorum eskişehir yolundaki kalabalık yüzünden 1 saate yakın dur kalk yaptım bununla ilgili olabilir mi? Veya sorun motor yağını henüz değiştirmediğim için olabilir mi?

        Teknik olarak bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum hızlı dönebilirseniz iyi olur yarın aracı servise götürmeyi planlıyorum

        Saygılarımla
        Aracın yağ Ömrü sizin showroom dan çıkarttığınız süre ile alakalı değil Opel Almanya fabrikasında üretilip Yağ sayacı sıfırlandıktan itibaren başlayan bir süreçtir bu nedenle yağ ömrünüzün sizden önce evveliyetı olması ile bereber gün sayacı ilede yağın ömrünün azaldığını gösterebilir standart hava koşullarında yağ ömrü minimum 12-15 bin arasındadır tabi harici bir modifikasyon veya turbo işlemi görmediyse,
        Serviste kesinlikle bir sıkıntı çıkartamazla r böyle bir haklarıda yok Garanti kapsamı yağ ömrünü içermiyor ve ücrete tabi bir işlem olduğundan ötürü...

        15 bin km bakımı için önerilecek bir durum yok sizin haricen kontrol ettirmek istediğiniz bir nokta olmadıktan sonra garanti kapsamı içerisinde bulunan ve bakım prosedürlerine giren bütün uygulamaları yapacaklardır güncellemeleri vs. özellikle belirtmenizde fayda var...

        Aracın Turbosunda herhangi bir arıza veya parcalanma meydana geldiği zaman mutlaka ve mutlaka uyarı verir aracınız her hangi bir terslik anındada turboyu korumaya alan bir sistem de mevcut insignia'larda,
        Turboda herhangi bir arıza veya içten parçalanma durumunda aşırı bir beyaz duman ekzosttan yağ ile beraber dışarı atılır aracı seyir ettirmeniz mümkün değildir zaten bütün motorun içi yağ dolmasıylşa beraber intecoiler ve ekzostta yağ ile dolar bununla beraber katalitik'lerin içine turbonun parcalarıda gitmesi mümkündür ,


        Turboda sorun hissetmenizin nedeni havaların çok sıcak olması ve yoğun trafikte dur kalklarda aracın performansının güç kaybetmesinden ötürü olduğunu söyleyebilirim ne kadar soğuk hava o kadar performans doğruluğunda ne kadar sıcak hava o kadar yığılma...yani aracınız Eskişehir yolunda ki o asfalt çalışmasından kaynaklanan trafikte boğuşurken biraz yorulması normal sayılabilir

        Servis konusunda tavsiye edebileceğim Ostim tarafında Arkadaşım olan OPAK opel var birde ordan fiyat alabilirsiniz servis kalitesi ve deneyimi sizi memnun edecektir ellerinden gelen fiyat yardımınıda yaparlar...

        Yorum


        • #5
          Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

          bu gün OPAK'a aracımı götürdüm hizmetten ve fiyattan memnun kaldım tavsiye için teşekkürler.

          turbo veya performans ile ilgili sorun zaten sabah aracı çalıştırdığımda kaybolmuştu ama gene de sordum araç çok ısındığında performans azalması olabilir dediler. tmr

          Servis ücreti olarak diğer yetkili servilerden nispeten daha az aldılar (380TL). Fakat oradaki usta (Ahmet) motor kartel koruması takmamı önerdi ayrıca 90 TL ona verdim. şimdi çok gerekli değildi diye düşünüyorum ama yine de koruma kormadır belki ilerde işe yarar...

          gitmişken navigasyon güncellmesini de sordum (2010 modeller için), ilgili arkadaş yasal bazı sorunlardan dolayı opelin mevcut olan güncelleme cd'sini pazara veremediğini eğer eline ulaşırsa beni arayacağını söyledi.. yakın zamanda çıkacağını zannetmiyorum belki gayri resmi yollarla internetten vs.. elde edilebilir ama uğraşmak gerek herhalde...

          neyse OPAK konum olarak çok karizmatik bir yerde olmasa da adamlar işlerini uygun fiyata yapıyorlar bir dahaki bakıma'da OPAK'a götürmeyi düşünüyorum birdaha gittiğimde garantiden artık çizilmeye başlayan fren disklerini de değiştirteceğim aslında biraz zorlasdan şimidi de değiştirdirm ama çok kozmatik bir değiişiklik olurdu müsriflik yapmayım dedim ..

          Yorum


          • #6
            Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

            Orjinal yazı sahibi: raist01
            bu gün OPAK'a aracımı götürdüm hizmetten ve fiyattan memnun kaldım tavsiye için teşekkürler.

            turbo veya performans ile ilgili sorun zaten sabah aracı çalıştırdığımda kaybolmuştu ama gene de sordum araç çok ısındığında performans azalması olabilir dediler. tmr

            Servis ücreti olarak diğer yetkili servilerden nispeten daha az aldılar (380TL). Fakat oradaki usta (Ahmet) motor kartel koruması takmamı önerdi ayrıca 90 TL ona verdim. şimdi çok gerekli değildi diye düşünüyorum ama yine de koruma kormadır belki ilerde işe yarar...

            gitmişken navigasyon güncellmesini de sordum (2010 modeller için), ilgili arkadaş yasal bazı sorunlardan dolayı opelin mevcut olan güncelleme cd'sini pazara veremediğini eğer eline ulaşırsa beni arayacağını söyledi.. yakın zamanda çıkacağını zannetmiyorum belki gayri resmi yollarla internetten vs.. elde edilebilir ama uğraşmak gerek herhalde...

            neyse OPAK konum olarak çok karizmatik bir yerde olmasa da adamlar işlerini uygun fiyata yapıyorlar bir dahaki bakıma'da OPAK'a götürmeyi düşünüyorum birdaha gittiğimde garantiden artık çizilmeye başlayan fren disklerini de değiştirteceğim aslında biraz zorlasdan şimidi de değiştirdirm ama çok kozmatik bir değiişiklik olurdu müsriflik yapmayım dedim ..
            İşlerinizin halledilmesi açısından sevindim Opak işini bilen ustalarla yeri ve konumuna rağmen Ankarada ki çoğu opel servisinden gayet başarılı şefleri Remzi abi ilede tanışmışsınızdır umarım...
            Tekrar hayırlı olsun aracınızdada sorun olmamasına sevindim...

            Yorum


            • #7
              Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

              Bu arada karter koruma kesinlikle her marka her model aracta bulunması gereken bir ekipman diye düşünüyorum 3 kere aracımın alt tarafını olası hasarlardan korudu başa gelincd iyi ki taktırmışım denilen yegane parca...

              Yorum


              • #8
                Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

                Öncelikle aramıza hoşgeldiniz.Ankara grubu olarak ilk organizasyonda sizi aramızda görmek isteriz. Zaten daha sonra da türkiye buluşmasında diğer grubumuzla tanışırsınız.Saygılar sevgiler

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

                  karter koruma gerekli http://www.youtube.com/watch?v=jip1_4EtL2I
                  Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

                    Orjinal yazı sahibi: Sensation
                    İyi bir nostalji oldu



                    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Turbo sorunu ve yağ değişimi

                      Opal'e gitmemeniz kesinlikle isabet olmuş bence. Ben 2 kez gittim hiç de memnun kalmamıştım. Karter koruma konusunda arkadaşlara katılıyorum. Taktırmanız isabet olmuş.
                      Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

                      Yorum

                      İşleniyor...
                      X