Duyuru

Collapse
No announcement yet.

hiz sabitleyicisi

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • hiz sabitleyicisi

    arkadaslar uzun yolda hiz sabitleyicisini direksiyon uzerrindeki dugmeden devre disi birakip tekrar aktif ettiginizde belirli bir sure hizi artirip kendiliginden devre disi kaldigi durumuna rastladiniz mi

  • #2
    Ynt: hiz sabitleyicisi

    Eğer aracın devir saati düşükse 1500-2000 arasında ise hız sabitleyicisi toparlayamadığın zamanlarda kendisi devre dışı kalabiliyor ama biraz gaza basıp tekrar aktifleştirirseniz sorun olmaz.



    2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

    Yorum


    • #3
      Ynt: hiz sabitleyicisi

      evet mantıklı, bende Vectra'da denk gelmiştim, sonradan öğrendim, 30-200 km arası çalışıyormuş.
      özellikle manuel vites olmasından dolayı belirli şartlar istemesi normal.
      InsigniaTEAM

      Yorum


      • #4
        Ynt: hiz sabitleyicisi

        bizim araçlarımızda ilk gün öğrendiğime göre 60dan sonra etkin olmaya başlıyor.
        INSIGNIA 1.6 TURBO COSMO DVD 800 PIANO LAKE


        ANKARA ODTÜ

        Yorum


        • #5
          Ynt: hiz sabitleyicisi

          40 km/saat hızın üzerinde devreye alabilirsiniz. Yol şartlarında değişiklik olduğunda da (kasis, hoplama-zıplama vb) kendi kendini devre dışı bırakıyor.
          2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

          Yorum


          • #6
            Ynt: hiz sabitleyicisi

            evet arkadaslar tespitleriniz cok mantikli, ayrica mehmetin dedigi gibi kasiste de bir kac kez devre disi kalmisti.
            sagolun

            Yorum


            • #7
              Ynt: hiz sabitleyicisi

              kasislerde güvenlik sebebiyle devre dışı kalması çok güzel bir olay.
              2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

              Yorum


              • #8
                Ynt: hiz sabitleyicisi

                cruise controlla ilgili olarak bir seyi merak ediyorum. bizim araclarda bulunan bu sistem sadece Hız sabitleyici mi, bazi araclarda bulunan hız sınırlayıcı sistemi bizde mevcut degil mi. rampa inislerinde cruise controlun hic bir anlami kalmiyor, arac alip basini gidiyor, frene de basinca devreden cikiyor.

                Yorum


                • #9
                  Ynt: hiz sabitleyicisi

                  Dediğiniz gibi bir başını alıp gitme olayı yok yada biz o tür bir yokuşta ve sizin denediğiniz hızda olmadığımızdan anlamamış olabiliriz bu olayı rakamlarla açabilirmisiniz mesal hangi viteste hangiz hızda ve rampanın tahmini diklik açısı nedir bizde bir test yapalım aynı şartlarda

                  Bence bizde olmayan ikinci cenerasyon cruize kontrol mesala öndeki aracı takip et seçeneği yok ihihi olsa çok iyi olurdu bence birde siz ne kadar gaza basarsanız basın önde deki araca çarpmıyorsunuz bu da güzel bir şeçenek.



                  2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: hiz sabitleyicisi

                    anladigim kadariyla bu ozellik bizde mevcut degil biraz fantaziyi fazla kacirdik gibi ihihi
                    burda hizin veya egimin hic onemi yok. bir donem babamda sehirlerarasi otobus vardi onda bulunan retarder denen bir fren sistemi mevcuttu. kolu 1 kademe cektiginiz zaman hangi hizda olursaniz olun ve hangi egimle inerseniz inin hiz 1 km dahi artmazdi. yeni nesil cruise kontrolllerde bu sisteme benzer bir sistem mevcut (genelde jeep tarzi araclarda)

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: hiz sabitleyicisi

                      Fantazi değil üst sınıf araçlarda kullanılıyor Mercedes , Bmw vs..

                      Diğer bir tarafta sizin dediğiniz bir nevi motor freni olarak adlandırılıyor bizim araçlarda cruize kontrolde iken +,- 2 km fark eder diye kitapçığında yazıyordu.



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: hiz sabitleyicisi

                        havaalanından gelirken 1 hafta önce radar yediğim için 90 kmde sabitledim geliyordum. Sonra baya dik bi rampa inerken hızın 111 kmye kadar çıktıgını gördüm + - 2 km biraz iyimser olmuş.
                        INSIGNIA 1.6 TURBO COSMO DVD 800 PIANO LAKE


                        ANKARA ODTÜ

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: hiz sabitleyicisi

                          Cruz controlde hız 1_2 km fark eder. Yokuş aşağıda olsa. Sizin hızınız daha önceden 111 km hıza ayarlı olmasın
                          OPEL İNSİGNİA 1.6 TURBO EDİTİON TEKNİK GRİ   PREMIUM PACE


                          34 GK 1225

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: hiz sabitleyicisi

                            Çok dik olmayan rampalarda 2-3 km/h farkediyor. Çıkışlarda ne ayarlarsanız o.
                            2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: hiz sabitleyicisi

                              Benim tecrübelerimde şöyle. cruise'dan çıkıp tekrar açtığınızda araç eski hıza dönüyor. Ama devir çok düşmüşse toplayamadığı için bir süre sonra bırakıyor (hızlanmayı bırakıp cruise devreden çıkıyor.) Otomatik vites olsa böyle bir sorun olmuyor. kendi kendine vitesleri, devri ayarlıyor.

                              Ben 30km/h altında bile Cruise'u devreye aldım, alıyor.

                              Yokuşlarda ise yokuşun eğimine göre 10-15 km/h farkediyor. Ama eğer bunu istemezseniz Yokuşa göre vites seçebilirsiniz. (inerkende çıkarkende aynı vites. Mesela 3.vites) o zaman fazla fark olmaz.1-2 km/h ile sınırlı kalır.

                              Otobüs ve kamyon gibi ağır araçlarda ise fren balataları ısınıp etkisiz kalmasın diye motor freni diye bildiğimiz, o direksiyondan kumanda edilen sistem vardır. Bizimki gibi hafif araçlarda ise düşük vitesin sağladığı motor freni yeterli oluyor. Hatta ayak freni bile yeterli. Bizim frenlerde fazla ısınma sorunu olmaz.
                              1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X