Evet arkadaşlar;
konunun en başında belirtilen ses,1. ve 2. vites dişlilerinin bilyalarından geliyor, bu bilyalar değiştiğinde sorun çözülüyor,bununla birlikte gaz verildiğinde vites topuzundaki oynamalarda meydana gelebiliyor.
Bende ikinci insigniamda böyle bir olay yaşamıştım,servis normal dediği halde ses günden güne artmıştı ve üyelerimizden apg hasan abinin aracılığıyla G.O.P 'da bir özel serviste sorunu halletim 7-8 bin km kullandım sorun yoktu vites kemikleşmiş oynama,ses vs hiç birşey yoktu.
Sanki 0 km insigniaya binmiş gibiydim
Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)
Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool
Evet arkadaşlar;
konunun en başında belirtilen ses,1. ve 2. vites dişlilerinin bilyalarından geliyor, bu bilyalar değiştiğinde sorun çözülüyor,bununla birlikte gaz verildiğinde vites topuzundaki oynamalarda meydana gelebiliyor.
Bende ikinci insigniamda böyle bir olay yaşamıştım,servis normal dediği halde ses günden güne artmıştı ve üyelerimizden apg hasan abinin aracılığıyla G.O.P 'da bir özel serviste sorunu halletim 7-8 bin km kullandım sorun yoktu vites kemikleşmiş oynama,ses vs hiç birşey yoktu.
Sanki 0 km insigniaya binmiş gibiydim
Maliyeti ne kadar oldu acaba?
Benim hiç dikkatimi çekmedi ama, bir bakarım sese.
34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
Baskı balatam debriyaj bilyası vs değişmişti,onlarla birlikte toplam 1400dü galiba tam emin değilim,debriyaj sisteminde sorun yoksa 600 -700 tl gibi bi rakam ratipcim,benim balata azalmıştı hazır şanzuman inmişken onuda taktıralım dedik.
Bir zamanlar 34 KTN 03 (Biz kırmızı başlıklı kızın hikayesinde bile kurttan yanayız)
Kasabadaki en iyi silahşör olunca,herkes sizinle boy ölçüşmek ister cool cool
Baskı balatam debriyaj bilyası vs değişmişti,onlarla birlikte toplam 1400dü galiba tam emin değilim,debriyaj sisteminde sorun yoksa 600 -700 tl gibi bi rakam ratipcim,benim balata azalmıştı hazır şanzuman inmişken onuda taktıralım dedik.
34 ST 579 '09 C180 Kompresor
BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri
Sinir Bozucu Konu. Tam Teşhis Konması İçin Ses Kaynağının Tam Sebebini Belirlemek Gerek. Eğer Ses Gerçekten Şanzımandan Geliyorsa Çok Bilinmeyenli Denklem. Bilyalar, Dişli Şaftları, Dişliler, Dişli Senkromeçleri, Ayna ve Mahruti Dişlileri vs. Ses Sanjımandan Kaynaklı İse Açıp İncelemeden Ezbere Söylenecek Çok Şey Var.
Bir Anektot; Daha Önceki Aracım Olan 2003 Lag 2 .0 Otm. te Benzer Bir Ses İle ve Şanzıman Bölgesinden Geldiğini Düşünmeme Sebep Veren Bir Arıza İle Karşılaşmıştım. Yokuş Yukarı ve Manevra Yaparken Duyduğum İki Metalin Sürtmesi Şeklindeki Ses İçin Servise Şanjıman Sesi Şikayeti İle Gitmiştim. Ses Bu Ya Serviste Dili Tutulmuştu. Ancak Ustaya Direksiyonu Tam Sağ veya Tam Sol Yapınca da Bu Sesi Duyabiliyorum Dediğimde Ustanın İlk İşi (Tecrübesinden Kaynaklı Olsa Gerek) Motor Üst Kulağını Kontrol Etmek Oldu. Sadece Kauçuktan Mamul Olmayıp İçinde Yağ da Bulunan Kulak Yaklaşık 6 Yıllık Bir Süreden Sonra İflas Etmiş, Yağ Kaçırmış ve Motoru Olması Gereken Yerden 1,5 cm Daha Aşağıda Tutmaya Başlamıştı. Yüke Bindğinde de Aşırı Esnemeden Dolayı Başka Metal Paçalarla Titreşimli Temas Yaparak İçeriye Şanzıman Bölgesinden Ses Geliyormuş Gibi Efekt Yapmıştı.
Bu Demek Değil ki Sizin Aracınızda da Aynı Sorun Var Ancak Daha Önceki Tecrübelerime Göre Şanzıman Elemanlarında Olan Bir Sıkıntı Sadece Belli Devirlerde Değil Genelde Tüm Devirlerde Kendini Belli Eder. Hatta Üst Devirlerde Volümünü Artırarak Belli Eder.
Sonuç; Servisden Mutlaka Ses in Sebep Olduğu Sıkıntıyı Öğreniniz. Onlar Genelde Sıkıntının Nerden Kaynaklı Olduğunu Söylemeden Geri Gönderirler.
Geçmiş Olsun.
Evet arkadaşlar sene oldu 2024 aradan 10 sene geçmiş güzel bir hort yapayım. 2009 A16LET cosmo aracımda aynı 4. sn deki ses var. 1. vites kalkışta 1000 devir üstü başlayan kalkış yaptıktan sonra 2000 devir üstünde kesilen bir ses. Bu ses gelmeye başladığında araç 2-3 sn yürümekte zorlanıyor ve ses kesilince normal hızlanıyor. 2 ye atınca ses yine var araç ilk momentumunu aldığı için daha rahat hızlanıyor. Sadece 1 ve 2. vites olan bu ses, üst viteslerde yok ya da rüzgar ve yol sesinden farkedilmiyor olabilir. Şimdi şöyle soğuk motorda bu ses bir tık daha fazla. Araç çalıştıktan sonra vites boştayken gaz verdiğimde ses yoktu. Bu yüzden 1. ve 2. vites dişlisi bilyesinden olma olasılığını mantıklı kılıyordu. Fakat bu sabah araç soğukken vites boşta olmasına ve debriyaj basılı olmasına rağmen o ses gelince acaba turbo ile mi alakalı diye aklıma düştü. 2014 ten sonra başına bu ses olayı gelen ve çözümünü bulan varsa bi yeşillendirsin bir zahmet
Önceki sayfaları pek okuyamadım yanlış cevap olmasın ama bilgilendirme olarak yazıyorum sadece..
2014 Model aracımızda geri vitese takarken tak ses yapıyordu bir çok usta ve servis ile görüştükten sonra pro opel de şanzıman yazılımı attırdık yaklaşık 5 ay kadar önce ve eskisinden bile daha iyi oldu bilginize...
Önceki sayfaları pek okuyamadım yanlış cevap olmasın ama bilgilendirme olarak yazıyorum sadece..
2014 Model aracımızda geri vitese takarken tak ses yapıyordu bir çok usta ve servis ile görüştükten sonra pro opel de şanzıman yazılımı attırdık yaklaşık 5 ay kadar önce ve eskisinden bile daha iyi oldu bilginize...
Teşekkürler. Otomatiklerde işe yarayabilir evet. Ama ben yazmayı unutmuşum aracım manuel yani yazılım yoktur manuelde.
Yorum