ozaman sorun yok ama dediğim gibi, örneğin aracın panjurdaki opel logosun baz alarak duvar kısmına belirtici bi çizgi koyup uzunları yakıp hangi mercek ne kadar yoplanıyor, eşitmi toplanıyor diye bakabilirsin....
Teoride sistem kendisi yol şartlarına göre otomatik olarak ayarlıyor direksiyon açısı tam düz değilse farlardan biri şaşı bakabilir ama yinede siz bir servise gidin gösterin %90 biz müdahale edemiyoruz diyecekler.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Teoride sistem kendisi yol şartlarına göre otomatik olarak ayarlıyor direksiyon açısı tam düz değilse farlardan biri şaşı bakabilir ama yinede siz bir servise gidin gösterin %90 biz müdahale edemiyoruz diyecekler.
evet abi sistem teoride herşeyi otomatik olarak ayarlıyor ama bunun için far ayarlarının düzgün olması gerek, bi ara sinir olmuştum far ayarına, o yüzden baya bi kurcaladım farları, şuan oldukça iyi ayarlarım....
bence fazla karıştırmamak lazım 2 mercek birbirinden bağımsız çalışıyor ne de olsa.
zaten kısalarda 2 mercek aynı mesafeyi göstermiyorki, sağ uzak mesafeyi, sol yakın mesafeyi aydınlatıyor. uzunları yakınca ikisi de uzağı aydınlatıyor. bu yüzden sağ tarafın daha az hareket etmesi normal bence.
Hasan şimdi resimdeki gibi sağı uzak ayarlar solu yakın sonra araba yolda şaşı şaşı dolaşır
heheheh
burdaki reimlerin mantığına göre sağ farın daha uzak göstermesi gerek, ama böle bişi yok, her iki mercekte birbiriyle bağlantlı, sağ farın daha uzak göstermesi diye bişi olamaz, mercekler ve ampuller aynı çünkü, buradaki olay merceklerin açı farkları, 50 km /s hıza kadar sağ mercek en sağda, sol mercek ise açısı daha az olarak yola odaklanmaktadır, 50 km/s hızdan sonra iki mercekte aynı açıda yola parelel olarak yönlerini sabitlerler ve yola odaklanırlar, virajlarda ise iki mercekte birbiriyle bağlantılı olarak viraj yönüne, direksiyon yönüne doğru hareket ederler, ben buna yolda, virajlarda hep dikkat ederim, bazen direksiyonun dönme hızına afl farların yetişemediğine bile şahit oldum, hele "L" şeklindeki dönüşlerde sert dönüp direksiyonu bırakınca sert toparlamasıyla afl farların şaşı olduklarına bile şahit oldum....
1.resimde sol farın açısı sağ tarafa göre daha dışarıda, benim aracımdada bu şekilde zaten, ama resimler yanıltıcı, 9 farklı sürüş farı diye bişi yok bence.....
Aslında yapacakları iş o kadar basitki yeni bir far alıp denemek biz bunu uçak arızalarında çok deniyoruz..Bu işlemede SWAP diyoruz...Sistemde ne kadar komponent varsa hepsi arıza düzelene kadar yenisi ile veya yedeği değiştirilerek deneniyor...Arıza düzelirse arızalı komponent kalıcı değiştiriliyor...
Sistem basit zaten Far Kol Kablolar ve bunları kontrol eden bir modül var..Far dan başlayarak dene...
1.resimde sol farın açısı sağ tarafa göre daha dışarıda, benim aracımdada bu şekilde zaten, ama resimler yanıltıcı, 9 farklı sürüş farı diye bişi yok bence.....
Adamlar bunu araştırmışlar uğraşmışlar ve faydalı 9 farklı sürüş yapa bilen bir sisteme yok demek çok ayıp çooook
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
1.resimde sol farın açısı sağ tarafa göre daha dışarıda, benim aracımdada bu şekilde zaten, ama resimler yanıltıcı, 9 farklı sürüş farı diye bişi yok bence.....
Adamlar bunu araştırmışlar uğraşmışlar ve faydalı 9 farklı sürüş yapa bilen bir sisteme yok demek çok ayıp çooook
adamları tebrik etmek gerek, bu far sistemi gerçektende çok sayılı ve üst sınıf araçlarda mevcut, ama denildiği gibi 9 farklı değil ve resimlerde yanıltmalar var bence.... hemen sayalım abi farklı aydınlatmaları....
1. viraja uyumlu farlar
2. viraj, dönemeç aydınlatmaları
3. gündüz farları
4. 50 km/s hıza kadar yanan yaya aydınlatmaları
5. 50 km/s den sonra yola odaklanan aydınlatmlar
6. uzun farlar
bunların haricinde extra bi aydınlatma yada farklı bi aydınlatma mevcut değil, fotolarda gözüken farklı aydınlatma resimleri yanıltıcı...
tabi bunlar benim şahsi fikrim.... 9 değil 6 da olsa afl farlarımı çok seviyorum ve benim için çok değerli
Yorum